24-07-2008 19:31:27 | ||
---|---|---|
peter023
![]() |
jawel de rijtijden kunnen iets aangepast worden niet veel maar wel iets. volgens mij is het limiet ervan 10 min |
24-07-2008 19:32:35 | ||
---|---|---|
fabrierban
![]() |
Wat me verbaast is dat allerlei mensen hier voorstellen de verbinding uit/naar Duitsland te verbeteren door hem door te trekken naar/van Eindhoven. Tot een jaar of 15 geleden reed er om de 2 uur een doorgaande IC Rotterdam-Eindhoven-Venlo-Duitsland en die treinen waren tussen Venlo en Kaldenkirchen minimaal bezet. Zijn zijn uiteindelijk opgeheven en vervangen door de huidige RE en sindsdien is het aantal reizigers explosief gegroeid. Dus om de klok 15 jaar terug te zetten lijkt me nou geen verstandig idee. |
24-07-2008 19:40:35 | ||
---|---|---|
berkel73
![]() |
Het grote voordeel nu is dat je uit Nederland komend in Venlo tijdens de ruime overstaptijd een Duits kaartje kunt kopen, dat veel goedkoper is dan het internationale (intercity)tarief dat in de Nederlandse kaartautomaten zit. Andersom is het voor Duitsers natuurlijk ook goedkoper om met een stoptrein- of regionaal kaartje i.c.m. een Zusatzticket naar Venlo te gaan en daar een Nederlands binnenlands kaartje te kopen. |
24-07-2008 19:45:38 | ||
---|---|---|
fabrierban
![]() |
@berkel Ja, daar heb je een sterk punt. Als je bij NS een doorgaand kaartje koopt betaal je vaak het dubbele van wat je voor twee losse kaartjes kwijt bent, dus veel doorgaande reizigers Ehv-Duitsland die blijven zitten zullen er niet zijn. |
![]() |
advertentie |
24-07-2008 20:03:10 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
QuoteEhm, zit het essentiële verschil hier niet in de aanwezigheid van 1e klasse i.p.v. de tariefafstand? Immers, Amf-Ed is met CXX ook een kortere afstand dan het NS-traject via Ut maar daar hoef je geen via-kaartje te kopen. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
24-07-2008 22:23:45 | ||
---|---|---|
floriss
![]() |
Quote Mocht het haalbaarheidsonderzoek, dat de NS op dit moment uitvoert in opdracht van de regio, positief uitvallen. Waarschijnlijk met een bijdrage van de provincie/regio Eindhoven, dat is het zeker een optie om serieus te bekijken. Vraag is alleen wel, waar je het materieel vandaan wil halen, om deze treinen met VIRM/ICM te rijden. De rol van ICK is binnen de huidige peilingen, tegen die tijd waarschijnlijk minimaal, vanwege het wel of niet uitvoeren van de draaistelrevisie. Maar je zal wel een vloot ICRm kwijt moeten raken in andere series dan de 1900 om VIRM/ICM vrij te spelen ivm het splitsen. Laatst bewerkt door floriss op 24-07-2008 22:24 |
24-07-2008 23:31:37 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Over het splitsen/combineren van de 1900 in Eindhoven, in algemene termen het volgende: er is voor een knooppuntstation aan doorgaande lijnen (in het algemeen dus) maar één ding erger dan allerlei kopmakende treindiensten, en dat zijn doorgaande treindiensten waar afgerangeerd en bijgeplaatst moet worden. Het kan toevallig in het puzzeltje een keer goed uitkomen, maar het zorgt in ieder geval altijd voor rangeerbewegingen, voor extra spoorbezetting die je nu net probeerde te voorkomen en voor het fixeren van die spoorbezetting. Met puur doorgaande treinen kun je makkelijk uitwijken naar een ander spoor, maar niet als er al een stel klaarstaat (of staat te wacht in de tuin) om te combineren. Bij de algehele krapte in Eindhoven zou ik er nooit intrappen om de 1900 te gaan splitsen-combineren. (Maarja, wie ben ik ![]() Laatst bewerkt door broek53 op 24-07-2008 23:32 |
24-07-2008 23:49:41 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Eens met de algemene stelling, maar -buiten het punt van of je wel wil gaan splitsen/combineren- in Ehv is op zich aardig wat perroncapaciteit voor een evt. splitsing. Rond 00/30 is alles bezet, maar op de sporen van de 1900 hoeft geen andere serie te komen. |
25-07-2008 10:22:38 | ||
---|---|---|
nielske90
![]() |
O, zo´n 8 minuten nadat ze vertrokken zijn, moet je de ruimte op 5/6 toch echt vasthouden voor de 5200 en 3500. Overigens kost splitsen/combineren extra tijd, wat in zuidelijke richting in principe niet uitmaakt, maar in noordelijke richting wel, en de 800 wil nog wel eens wat aansluitingen bieden, en de 1900 zit behoorlijk strak op Tba-Bd. Dus; Is die extra tijd wel zo 1-2-3 mogelijk? |
25-07-2008 11:19:59 | ||
---|---|---|
peter023
![]() |
dat ben ik met je eens dat splitsen in ehv erg moeilijk zou worden. vooral dat je die extra tijd kwijt bent. en als de 1900 IC een vertraging heeft dan heeft automatisch de stopper dat ook en dat wil je je reiziger ook niet aan doen |
25-07-2008 11:47:25 | ||
---|---|---|
MVB87
![]() |
Kost het steeds splitsen en combineren niet net zoveel, dan wel meer geld als de trein gewoon volledig door laten rijden en vanaf Dn te laten stoppen op alle stations (zoals het nu is)? Bezetting vanaf Dn kan dan wel minder zijn, het steeds splitsen en combineren in Ehv is ook een heel gedoe en maakt het er voor de reiziger niet gemakkelijker op. 1900 draait toch goed op het moment???? Dus vanwaar de ophef over de minimale bezetting tussen Dn en Vl v.v.? |
25-07-2008 12:28:14 | ||
---|---|---|
lykele
![]() |
@broek53: wat ik eigenlijk bedoelde was dat de 1900 te Ehv splitst in IC (voorste deel) en stopper (achterste deel). Dus geen afrangeren etc, alleen twee binnenkomende treinen combineren en splitsen. Voorbeeld noordelijke richting: om .25 komt de stopper uit Vl aan, en om .29 de IC, die beide combineren en om .32 verder rijden als één trein. Voorbeeld zuidelijke richting: om .29 komt de IC uit Tb aan, en splitst, om .32 rijdt de ic (voorste deel) weg, om .35 de stopper erachteraan. Of het past, en of het ooit gebeuren zal vraag ik me af, maar dit lijkt me de beste situatie: je vermijd problemen met rangeren etc, en je biedt 2x pu IC en stopper. Materieel vrijspelen kan idd een aardige klus worden, aangezien je eigenlijk VIRM moet hebben (12 bak ICM is allicht te weinig in de spits). Nu komen er wel nieuwe stellen bij, maar die zijn al gereserveerd lees ik in andere topics. |
25-07-2008 14:06:44 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator ![]() |
Ah, net zoals vroegâh in Deventer gebeurde met de 7000. Deze werd aldaar ook bijgeplaatst cq afgetrapt van de 1600/1700. |
25-07-2008 15:11:25 | ||
---|---|---|
peter023
![]() |
eigenlijk is dat inderdaad de beste oplossing. je ziet het meer voorkomen zie de 800 bij sittart wordt ook gesplits. |
25-07-2008 16:01:17 | ||
---|---|---|
WesselE
![]() |
Dat gebeurd standaard, maar dan heb je het over iets totaal anders. Bij de 800 splitst de trein in Std, waarna er één deel doorgaat als 800 naar Mt en het andere doorgaat als 20800 naar Hrl. Het gaat er hier echter over dat er vroegâh (%08%) stellen werden afgetrapt die daarna doorgingen als stoptrein. 'Okeh' |
25-07-2008 16:11:34 | ||
---|---|---|
nielske90
![]() |
Het ZOU een goede oplossing kunnen zijn, maar je zit nou eenmaal met twee problemen; - Materieel is moeilijk vrij te spelen. Schuiven met materieel is vrij hopeloos, want dat is veel te moeilijk. Je zou onderhand ICRm met twee locs en BDs'en moeten gaan rijden. ![]() - Als er maar twee keer per uur een stoptrein blijft, heb je op Hm en Dn dat er eens in het halve uur twee treinen komen, waarbij de stoptrein eerst komt. Gevolg is dat de stoptrein alle reizigers krijgt te verduren.%09% Dit zou dus opgelost zijn als er nóg een extra stoptrein Ehv-Dn rijdt in een kwartiersligging. ![]() Laatst bewerkt door nielske90 op 25-07-2008 16:13 |
25-07-2008 20:46:55 | ||
---|---|---|
robbertc
![]() |
4 stoptreinen en 2 IC's per uur dus, op het traject waar we nou net hebben gezegd dat het juist een probleem is door de minimale bezetting. In het voorstel gaat de stopper zelfs met VIRM/ICM rijden, allicht dat het voldoende moet zijn voor het stoptrein-vervoer aldaar. Je wilt nog wel wat daar bij Hm, heeft dat met je woonplaats te maken? ![]() Hoe dan ook, VIRM/ICM op het stoptraject Ehv-Dn mag waarschijnlijk niet eens, i.v.m. halte-afstanden die niet geschikt zijn voor dit IC-materieel. |
25-07-2008 22:21:57 | ||
---|---|---|
nielske90
![]() |
O, het aantal reizigers op Ehv-Dn en met name Ehv-Hm is verre van problematisch voor zover ik weet (dat Dn-Vl dat wel is, is een ander geval). Bovendien zit er nog heel veel potentie in het gebied, zoals ik al aangegeven heb. En dat ik 4 stoptreinen suggereer heeft alles te maken met het volgende, wat ik elders in dit topic gepost heb...![]() Quote En om zulk soort idiote beweringen maar uit de wereld te helpen; Voor mij persoonlijk zou het vrijwel GEEN voordeel bieden! ![]() Laatst bewerkt door nielske90 op 25-07-2008 22:53 |
25-07-2008 22:55:57 | ||
---|---|---|
lamote_ban
![]() |
Quote Laten ze eerst maar eens zorgen dat de 5200 op zondag overdag nu eindelijk om het halfuur gaat rijden tussen Ehv en Dn. Laatst bewerkt door lamote_ban op 25-07-2008 22:56 |
25-07-2008 23:09:19 | ||
---|---|---|
vinny004
![]() |
Ik wil niet heel moeilijk doen, maar realiseer je wel dat de meeste reizigers door de week met de trein reizen... ![]() |