Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): Locomotieven_serie_1600 |
![]() |
31-01-2012 00:16:56 | ||
---|---|---|
110573
![]() |
Quote Sorry, duurt denk ik even voordat ie doorkomt. Edit: zo kan het ook natuurlijk! |
18-02-2012 21:35:06 | ||
---|---|---|
SGMm2137
![]() |
QuoteIk heb een foto gevonden op Flickr waar de 1835 geen NS logo's meer heeft en voor de rest is er niks veranderd. |
19-02-2012 19:29:59 | ||
---|---|---|
VincentBE
![]() |
Het zou nog wel eens kunnen dat hij deze week de Co-shuttle gaat rijden! (onder voorbehoud). Laatst bewerkt door VincentBE op 19-02-2012 19:30 |
21-02-2012 02:38:49 | ||
---|---|---|
treinfreak
![]() |
Naast alle oranje en gele 1600en zijn er vanaf nu ook weer rode te zien. Ik kwam toevallig vandaag foto's tegen van een rode 1612. Nog even en dan wordt later een eventuele reünie van 1600en kleurrijker dan die van de 1200en %08% Laatst bewerkt door spiketrain op 21-02-2012 06:01, reden: Fotolink verwijderd, illegaal standpunt. wat is er leuker dan een trein? 2 treinen natuurlijk! |
![]() |
advertentie |
21-02-2012 08:51:18 | ||
---|---|---|
dalen00arj
![]() |
Ben benieuwd naar de foto van de rode 1612. Ik weet niet beter of alleen de 1637 is rood geweest. Eerst NS Cargo, daarna met Heineken reclame, na overgang naar NSR nog een tijdje als 1837. Maar misschien heb ik iets gemist!!![]() ![]() Of bedoel je wellicht de rode 6512, die naast de 9905 staat??? ![]() |
21-02-2012 08:51:29 | ||
---|---|---|
fugazi
![]() |
Dit topic gaat over de 1800, niet 1600. |
21-02-2012 09:01:19 | ||
---|---|---|
110573
![]() |
Aangezien er geen topic voor 1600en bestaat en er hier ook al eerder zonder problemen ontwikkelingen over deze locs van feitelijk hetzelfde type zijn gemeld, lijkt het mij geen probleem dat dat nu ook weer gebeurd, houd het overzicht een beetje![]() Laatst bewerkt door 110573 op 21-02-2012 09:01 |
21-02-2012 12:09:57 | ||
---|---|---|
sik214
![]() |
Quote Er staat toch duidelijk 1612?! Zoek eens op www.flickr.com op 'DB 1612''. Laatst bewerkt door sik214 op 21-02-2012 12:49 |
21-02-2012 13:37:22 | ||
---|---|---|
dalen00arj
![]() |
Gevonden! Is vers van de pers.. |
21-02-2012 19:05:30 | ||
---|---|---|
treinfreak
![]() |
vreemd had een link met foto's erbij gezet maar die zullen waarschijnlijk tegen de forumregels zijn. Hier een foto van het 1:87 model die exact er op lijkt. http://farm8.staticflickr.com/7048/6910984621_36b47fed2e_b.jpg Voor het 1:1 model moet je maar zoeken naar reel cees wat is er leuker dan een trein? 2 treinen natuurlijk! |
21-02-2012 19:37:59 | ||
---|---|---|
spiketrain
Moderator ![]() |
Spiketrain: vandaag enkele berichten uit dit topic verwijderd. Het is nog altijd niet toegestaan links te plaatsen naar foto's die op niet voor publiek toegankelijk terrein zijn gemaakt! Groet, Spiketrain |
06-03-2012 21:48:53 | ||
---|---|---|
SGMm2137
![]() |
Locon 9902 is nog steeds niet schoongemaakt maar ze hebben wel aan de zijkanten de UIC nummers beplakt. (hsl)-mcn Ehv |
07-03-2012 09:29:04 | ||
---|---|---|
geert
![]() |
En zijn de 9904 en 9905 al eens door iemand in dienst gezien? |
07-03-2012 10:21:23 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
toevallig stond de 9905 gister op de Kfh met de beugels op. Zijn de nog te koop staande 1800den eigenlijk voorzien van ATB vv? Laatst bewerkt door mich op 07-03-2012 10:25 |
07-03-2012 11:07:29 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Ongetwijfeld zou ik zeggen, aangezien al het nsr materieel ervan voorzien is... |
07-03-2012 11:10:50 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Jawel, maar die staan al sinds 2009 op de Dgr. Moet het eigenlijk zeker weten ![]() |
07-03-2012 12:42:43 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
![]() |
Misschien heb je hier wat aan: https://zoek.officielebekendmakingen.nl/kst-29893-74-b2.pdf Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
16-04-2012 20:01:35 | ||
---|---|---|
ICMm4250
![]() |
DBS E-Loc 1611 is inmiddels ook van de DB huisstijl voorzien,hij stond vandaag voor de Shunter Wpl Whv. Ook draagt hij het stadswapen van Venlo weer en draagt het computernummer: 91 84 1001611-0 NL-RN plaatjes volgen later Laatst bewerkt door ICMm4250 op 16-04-2012 22:19 |
16-04-2012 21:16:27 | ||
---|---|---|
HZwoferink
![]() |
Die werkplaats is niet meer van Nedtrain, maar is nu van Shunter. Groeten uit Rijssen, Henk Zwoferink |
16-04-2012 22:18:48 | ||
---|---|---|
ICMm4250
![]() |
Voor plaatjes van de "DB rode" 1611 zie link: http://www.flickr.com/photos/alextreinenpagina/sets/72157629832736177/ Laatst bewerkt door ICMm4250 op 17-04-2012 15:50 |
16-04-2012 22:20:20 | ||
---|---|---|
ICMm4250
![]() |
Quote Sorry dat was er ff bij ingeschoten, maar je hebt idd gelijk het is thans Shunter ![]() |
17-04-2012 00:51:41 | ||
---|---|---|
Frontier
![]() |
Jarenlang zaten ze onder het vuil en andere troep en nu worden ze opeens allemaal strak in de verf gezet, weet iemand wat daar de achterliggende gedachte van is? |
17-04-2012 00:58:19 | ||
---|---|---|
Hoera63
![]() |
Verf? Bestickering. ![]() |
17-04-2012 06:41:32 | ||
---|---|---|
nohab
![]() |
Dat is de vraag niet. De vraag is waarom DBS bereid is om in die locs te investeren terwijl ze dat eerst (ogenschijnlijk in elk geval) niet waren. Wat er naar mijn indruk wel mee te maken heeft is de overgang van het onderhoud van Nedtrain naar Shunter. Nedtrain deed alleen het hoogstnoodzakelijke (en verstond wassen daar niet onder) maar bij Shunter denken ze daar kennelijk anders over. Hoe e.e.a. contractueel zit tussen DBS en Shunter is in dit verband een interessante vraag maar het antwoord zullen we denk ik nooit weten. Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans). |
17-04-2012 08:37:03 | ||
---|---|---|
kmark
![]() |
QuoteJa heel goed, verf dus, geen bestickering. |
17-04-2012 08:52:21 | ||
---|---|---|
kevinevers
![]() |
Bij NedTrain moest er betaald worden voor de wasbeurt en Shunter doet het gratis dat is het hele verschil. |
17-04-2012 09:23:47 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Nou, voor niks gaat de zon op, dus dat zal wel gewoon in het onderhoudscontract zitten en gewoon betaald worden ![]() Quote Zoals je het nu schrijft, is het net of Shunter gedacht heeft "Kom, we gaan die loks ens schilderen" ![]() Daarnaast doet zo'n onderhoudsbedrijf gewoon waar jij om vraagt, en DB Schenker is nog altijd opdrachtgever daarin. Nedtrain, en Shunter zal daar niet anders in zijn, zal danook echt niet meer, of minder doen dan hun verzocht hebt. Dus zeggen dat Nedtrain alleen het hoogstnoodzakelijke deed, kun je ze niet kwalijk nemen, dat zal je moeten zoeken bij DB Schenker. Wat wel een kans is dat de lokken nu ineens geschilderd worden, is dat Shunter dat misschien een stuk goedkoper kan dan Nedtrain en dan kan zoiets wel interessant worden. Bedoel, reken voor zo'n schilderbeurt maar snel een paar duizend euro... Laatst bewerkt door thom op 17-04-2012 09:31 |
17-04-2012 10:37:57 | ||
---|---|---|
rolandrail
![]() |
QuoteDat is een verkeerde voorstelling van zaken. Na onderhoud in Mt werden de 1600'n naar Ehv gestuurd om daar gewassen te worden. Waarom dat doet niet terzake, wat wel terzake doet is dat DBS-bijsturing 9 v/d 10 keer de loc al inpikte nog voor de loc de wasmachine had gezien. |
17-04-2012 11:35:00 | ||
---|---|---|
nohab
![]() |
En of dat terzake doet, want dat betekent dat Nedtrain die locs wel degelijk wilde wassen. Hoe het kwam dat dat niet gebeurde was niet duidelijk. Laatst bewerkt door nohab op 17-04-2012 11:35 Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans). |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
17-04-2012 11:38:21 | ||
---|---|---|
edje
![]() |
kwestie van vrijgeven voor dienst nadat de lok is gewassen en niet na onderhoud en dan zeggen o ja we wassen hem nog even. Zo gebeurde het in Hengelo met de lintjes ook, odh in Hengelo, daarna even naar Enschede om te wassen, en dan vrijgeven aan de klant. |
17-04-2012 12:19:21 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
t'Is natuurlijk ook maar wat die klant zelf wilt, en dan kan inzet weleens belangrijker zijn. Beter een gore lok voor een trein, dan geen zal de gedachte vaak geweest zijn... |
17-04-2012 12:41:00 | ||
---|---|---|
rolandrail
![]() |
Het niet terzake doende doelde ik op de plaats van wassen, dat had toch ook in Mt gekund? Nog afgezien van de toenmalige totale non-interesse in uitstraling naar de klant en publiek was het ook onkunde/gemakzucht van de bijsturing. I.p.v. vooruit kijken en zorgen dat er bijtijds een loc van Kfh naar Vl kwam werd op zulke momenten de loc die uit Mt kwam ad-hoc ingepikt. De klant had en heeft nog steeds bijna niets te vertellen in de praktijk bij DBS, afgezien van hele grote klanten zoals Kühne+Nagel die er voor zorgden dat er geen DB Schenker maar DB op de DBS-loccen kwam te staan (omdat K+N zelf ook een expediteur is en geen concurrerend expediteurs-logo op loccen wilde die hun treinen trekken en dat zal ook opgaan voor andere expediteurs). Laatst bewerkt door rolandrail op 17-04-2012 12:44 |
17-04-2012 15:47:12 | ||
---|---|---|
ICMm4250
![]() |
QuoteIk denk dat de achterliggende gedachte is dat DBS gewoon 1 huisstijl wil,alle locs van dit bedrijf zijn immers cargo rood en het geel/grijs word door de leek toch vaak gezien als NSR. Wat ik echter niet snap is dat deze relatief best wel "prijzige investering wordt gedan terwijl de locs nagenoeg aan hun revisie termijn zitten houd dit dan in dat ze toch nog een revisie gaan krijgen?? Laatst bewerkt door spiketrain op 17-04-2012 18:23, reden: Quoot hersteld. |
17-04-2012 17:47:34 | ||
---|---|---|
nohab
![]() |
QuoteSorry, ik zat even op het verkeerde spoor. Als dat in Mt had gekund wordt het inderdaad alleen maar vreemder. Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans). |
17-04-2012 18:10:23 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Hoezo zitten de locs aan hun revisietermijn? En dat er tussen de verschillende onderhoudsbedrijven verschillen in service en kwaliteit zit is 1, dat wellicht de vervoerder ook eens gaat nadenken lijkt me minstens net zo belangrijk. Nu het voormalige Railion al een paar jaar 100% onderdeel van DB (Schenker) is liggen de prioriteiten wellicht eindelijk eens iets meer bij het imago. Andere vervoerders worden ook professioneler en komen met toonbare nieuwe locs, dan kun je als "grootste" vervoerder niet met gore ouwe bagger blijven rijden. Zomaar wat mogelijke overwegingen... |
02-05-2012 19:16:41 | ||
---|---|---|
dh3201
![]() |
Misschien zit er nu wel iemand met andere ideeën op de functie van materieelbeheer bij DBS. Overigens heeft moederbedrijf DB ook wel eens pas geschilderde locs zonder ook maar een meter commercieel te hebben gereden naar de sloop gestuurd. Shqiperise-lopers? |
08-06-2012 23:55:11 | ||
---|---|---|
damenster
![]() |
locon 9902 heeft een nieuw kleurtje gekregen, locon oranje. en op de locon 9905, zo ver ik weet doe die tot nu toe alleen maar losse ritten. hij pakt alles wat hij maar kan krijgen en heeft geen vaste route. |
09-06-2012 06:39:58 | ||
---|---|---|
magnus
![]() |
QuoteDat kleurtje heeft de loc al 2 maanden. |
09-06-2012 09:17:32 | ||
---|---|---|
damenster
![]() |
waarom kon ik het heir dan niet terug vinden? of is er ook al een map voor de 9900 series |
09-06-2012 09:46:47 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
![]() |
Omdat wij zulke dingen elders bijhouden, hier https://somda.nl/forum/1659/p371041/ bijvoorbeeld... (we hebben niet voor niets een zoekmachine hier). Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
18-06-2012 13:06:12 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Woensdag 20-6 gaat loc 1832 van de Dijksgracht naar de Kijfhoek overgebracht worden. Trekkracht wordt shunter 203 101. Vertrektijd is nog niet bekend, maar zal ergens in de middag zijn. Voor wie de loc bestemd is blijft nog even een verassing.![]() |
18-06-2012 14:02:09 | ||
---|---|---|
sik214
![]() |
Vanmorgen stond de 1832 al vrij gerangeerd op de Dijksgracht. Locon 9903?? ![]() |
18-06-2012 16:23:02 | ||
---|---|---|
Waaldrecht
![]() |
Locon 9903 kan niet... anders hadden ze dat al gedaan ergens in Nederland bestaat al een 9903 vandaar dat ze die overgeslagen hebben... Locon 9906 kan wel%08% Jullie zien wel ![]() ![]() |
18-06-2012 16:47:43 | ||
---|---|---|
maxime
![]() |
Als je daarmee dat 'Railion' rangeerlocje bedoelt, dan moet je even een pagina terugkijken. Daar hebben we reeds geconcludeerd dat er ook al een 9902 was, dus dat kon er niets mee te maken hebben. Bovendien, middels NVR-nummers kun je toch op verschillende nummers uit komen in het voertuigregister waardoor het niet uitmaakt of vervoerders hun locs intern hetzelfde nummeren. Overigens nog een vraagje van mijn kant. Ik zag pas een foto van de Locon 9901 (ex-NS1827) en wat heeft die loc eigenlijk voor vreemd computernummer? 91.84.15.70.82.73 staat er op de zijkant vermeld (91 84 1 570 827-3 zou al logischer zijn), maar bij de 1600'en staat bijv.gewoon 91 84 1 001619-3. Daarmee lijken de 1600'en een aanzienlijk simpelere nvr-nummerreeks te hebben dan de 1800'en, terwijl het in wezen hetzelfde type loc is. Doornummering in de reeks 91 84 1 0016xx-x of een nummer als 91 84 1 0018xx-x was in mijn ogen logischer geweest. Misschien iemand hier die de reden weet van deze afwijkende nummering? Laatst bewerkt door maxime op 18-06-2012 16:48 |
18-06-2012 17:19:44 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Quote Ah dat is mooi, is een stuk makkelijker. Bedankt Nedtrain ![]() |
18-06-2012 17:51:19 | ||
---|---|---|
jeanne
![]() |
91 84 1 570 827-3 zou niet alleen logischer zijn, maar dat is gewoon de juiste vorm voor een NVR-nummer. Het raadsel rond 570 kan ik je wel verklaren door te citeren uit een materieel overzicht dat door NedTrain Consulting i.s.m. NSR M&I in 2001 intern gepubliceerde; Quote Deze bakcode wederom is naar alle waarschijnlijkheid gebaseerd op de nummering van het technisch (tekeningen) archief. En destijds, toen de bakcode eventjes wat minder heilig was, hebben die 1600en die 1800en werden, een nieuwe archiefcode gekregen c.q. bakcode. Naar alle waarschijnlijkheid hebben de 1600en oorspronkelijk de bakcode 0550. |
18-06-2012 20:34:13 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Opzich niet gek dat die barcode gewijzigd is, immers gingen de 1800 een ander leven leiden dan de 1600'en en daarmee hoeven tekeningen en onderhoudsschema's niet meer voor beide geldig te zijn. Een andere bakcode maakt daar mooi onderscheid in. |
18-06-2012 21:35:40 | ||
---|---|---|
jeanne
![]() |
Ja en nee, in het zelfde document kun je lezen hoe dat het bij de Bakkies ging, toen ze tot radiolok werden verbouwd. Daarbij de nummering op een andere wijze veranderde in het technisch (tekeningen) archief en de bakcode. Van enige consistentie, zeker in die tijd, is dus geen sprake. Het is ook maar net hoe het (historisch)inzicht is van de mensen die het bedenken en dan de zaak tot uitvoer brengen.Quote __________________________________________________________________________ Blijf ik bij mijn stelling; Nummeren is meer een zaak van toeval en geluk! Laatst bewerkt door jeanne op 18-06-2012 23:32 |
18-06-2012 23:01:53 | ||
---|---|---|
maxime
![]() |
Dank je Jeanne, dat brengt wat duidelijkheid in de opbouw van het NVR-nummer van de Locon 9901. Alleen rest dan nog de vraag waarom er gekozen is voor een NVR-nummer inclusief bakcode bij deze (en evt. meer ex-NS 1800'en), maar zonder bakcode bij de RN en Husa 1600'en? |
19-06-2012 01:45:59 | ||
---|---|---|
maigoda
![]() |
Dat komt omdat de materieel-eigenaar bij het inschrijven in het NVR zelf kan opgeven welk 12-cijferig nummer gewenst is. Komt dit overeen mat wat er binnen dat nummer-systeem kan en het is nog niet al eerder gebruikt, dan wordt het nummer toegewezen. Zodoende dat er verschil kan optreden tussen locs die oorspronkelijk tot dezelfde serie behoorden. Het ligt er dus maar net aan waar de loc-eigenaar het 12 cijferig nummer op baseert en of dat nummer vrij is. Groetjes, Emiel |
19-06-2012 09:43:28 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Die loc gaat volgens een bericht in dit topic(1 na laatste bericht) http://www.spoortechniek.nl/Railcam/phpBB3/viewtopic.php?f=11&t=848&start=1320 Naar HSL toe en dus niet naar Locon. Weer een mysterie opgelost %08% Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
19-06-2012 09:49:35 | ||
---|---|---|
jochem
![]() |
"Om dit forum te kunnen bekijken moet u geregistreerd en aangemeld zijn." |
19-06-2012 11:17:22 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
![]() |
Zoveel staat er ook niet, enkel dat deze naar HSL (cargovervoerder voor alle duidelijkheid) gaat. Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
19-06-2012 14:09:23 | ||
---|---|---|
snowie
![]() |
Nog duidelijker wordt het als je de complete naam van het bedrijf gebruikt : HSL Logistik , website hier http://www.hsl-logistic.nl/ |
![]() |
advertentie |
19-06-2012 15:18:47 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Kan ook geen verassing blijven.. ![]() Laatst bewerkt door mich op 19-06-2012 15:33 |
19-06-2012 16:16:33 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Quote Quote Zal nog is trachten wat duidelijkheid te verschaffen op vragen die men hier stelt zeg %03% (bedankt voor de moeite/info is voldoende hoor) Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
19-06-2012 17:24:38 | ||
---|---|---|
sik214
![]() |
Datzelfde HSL geeft op hun site ook aan dat ze een V60 in de Rotterdamse haven hebben. Welke dan? |
19-06-2012 19:55:20 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
We hebben momenteel geen loc in Nl, V60 hebben ze geloof ik wel bij de duitse tak. |
20-06-2012 21:50:23 | ||
---|---|---|
spiketrain
Moderator ![]() |
Spiketrain: enkele off-topic berichten verwijderd. Groet, Spiketrain |
21-06-2012 20:07:07 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
HSL Logistic 1832 heeft sinds vandaag weer schone cabines:http://www.flickr.com/photos/77593728@N08/7415279482/in/photostream morgen gaan we aan de slag om hem helemaal bedrijfsvaardig te maken. http://www.flickr.com/photos/77593728@N08/7415269730/in/photostream Laatst bewerkt door mich op 21-06-2012 20:09 |
21-06-2012 20:59:56 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
Niet vergeten de NS logo's eraf te halen ![]() |
21-06-2012 23:27:31 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Quote Moet er nog veel aan gebeuren, na een paar jaar stilstand? Laatst bewerkt door aarclay op 21-06-2012 23:28 Choo choo..... |
21-06-2012 23:55:48 | ||
---|---|---|
bertwiegel
![]() |
Dat wou ik ook vragen, het vocht zal in de HS- ruimte en bij de diverse printen wel zijn sporen hebben achtergelaten? En andere componenten.. |
22-06-2012 09:16:41 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Naast het normale onderhoud moet de hs ruimte goed gestofzuigd worden, ivm wat oxidatie dat niet in het rond moet gaan vliegen bij het aanslaan van de ventilatoren. Voor de rest ziet het er goed uit. Vanavond weet ik meer. |
22-06-2012 10:02:13 | ||
---|---|---|
bertwiegel
![]() |
Oke klinkt positief! Hopen dat het een goede machine is zonder teveel problemen. Laatst bewerkt door martijnmet op 22-06-2012 10:46, reden: Quoten van het laatste bericht is niet nodig |
22-06-2012 20:29:39 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Vandaag o.a. de hs en thyristorruimte gereinigd. En een nieuw probleem gevonden, vocht in de tractiemotoren. Loc staat nu met 2 ventilatorkachels op de tractiemotoren te drogen in de werkplaats van Shunter. Hopelijk zijn maandag de isolatiewaarden wel goed. |
22-06-2012 20:45:00 | ||
---|---|---|
bertwiegel
![]() |
Was wel te verwachten na zo lang stilstand, bekend euvel bij locs volgens mij. Waren ze compleet verzadigd met vocht of was het nog enigszins positief? Laatst bewerkt door spiketrain op 22-06-2012 20:49, reden: Het laatste bericht behoef je niet te quoten. |
22-06-2012 21:25:24 | ||
---|---|---|
mantaray
![]() |
jaren geleden als tussen kerst en oud en nieuw die locs een paar dagen stil hadden gestaan op de kijfhoek kon je als monteur er de eerste week van januari altijd wel naar toe bij inschakelen van de traktie volgden er altijd wel een luide klap en vloog de snelschakelaar er weer uit na een paar keer inschakelen was het aanwezige vocht verdwenen en werkte alles weer , dit was na een paar dagen stilstand , dus nu zal er wel veel vocht in de motoren zitten hopelijk zijn de motoren nog te redden |
22-06-2012 21:38:15 | ||
---|---|---|
sik214
![]() |
De 1800'en die verkocht zijn zijn allemaal van de lage 1800-nummerreeks*. Zou dat aan de prijs liggen (de meeste recent ingezette locs zijn duurder?) of is het zuiver toeval? * 1827, 1831, 1832, 1834, 1835, 1836. |
22-06-2012 21:45:34 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
Volgens mij heeft dat te maken met de techinsche staat van de hogere 1800en die schijnen technisch slechter te zijn dan de lage. |
22-06-2012 22:14:20 | ||
---|---|---|
bertwiegel
![]() |
Zou een halve of hele dag voor inzet goed ventileren niet helpen? |
22-06-2012 22:16:07 | ||
---|---|---|
bertwiegel
![]() |
Quote Mischien omdat de 1837 en lager van ns zelf zijn en niet van nsfs? Of ligt die grens bij de 1833 en lager? |
22-06-2012 22:51:28 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Volgens mij precies andersom. De 1823, 1824, 1826 - 1837 zijn ex-1600'en die via NSFS in 2002 van NS Cargo naar NSR zijn overgegaan. De 1838-1858 zijn bij de splitsing van het NS-concern in 1999 rechstreeks bij NSR terecht gekomen en bij mijn weten niet bij NSFS ondergebracht.' @edit: het klopt precies: van de genoemde 14 locs zijn er nu 6 onder de pannen en op de site van NSFS wordt gemeld dat er 8 locs ter beschikking zijn voor koop of lease. Laatst bewerkt door broek53 op 22-06-2012 23:06 |
23-06-2012 00:45:45 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
QuoteDe andere verkochte locs hebben allemaal dergelijke vochtproblemen (gehad). Daar hoeven ze inderdaad niet lang voor stilgestaan te hebben, en deze loc staat al een kleine 3 jaar stil, meen ik. Laatst bewerkt door broek53 op 23-06-2012 00:58 |
23-06-2012 10:18:14 | ||
---|---|---|
bertwiegel
![]() |
Quote Oke, dan had ik het verkeerdom in gedachte.;) |
29-06-2012 22:49:43 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Vandaag heeft de 1832 voor het eerst in jaren op eigen kracht enkele meters gereden. Alles werkte prima: http://www.flickr.com/photos/77593728@N08/7468781696/in/photostream |
11-07-2012 12:18:45 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Morgen gaat de 1832 zijn eerste rit maken, losse loc van Kfh naar Nm. |
12-07-2012 19:47:40 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Rit geslaagd. Loc is nu weer volledig inzetbaar. Foto onderweg: http://www.flickr.com/photos/77593728@N08/7555576518/ Zaterdag staat er een ketelwagentrein vanuit Emmerich op het menu. Laatst bewerkt door mich op 12-07-2012 19:49 |
12-07-2012 20:20:53 | ||
---|---|---|
279
![]() |
misschien heb ik iets gemist, maar moeten die vishaken er niet af of krijgt hij sowieso een andere kleur? |
12-07-2012 20:23:59 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Komt nog ![]() |
12-07-2012 23:58:01 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
![]() |
hehe ik heb je nog zien staan mich ik reed langs met de 5100 naar Rtd![]() MCN ASD |
13-07-2012 07:51:42 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
%02% Weet iemand toevallig hoe het echt zit met het probleem van de airco's van de 1800? En of daar een goede oplossing voor is? Antwoord bij voorkeur per pm. Laatst bewerkt door mich op 13-07-2012 07:52 |
13-07-2012 08:29:12 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Wat zou er voor probleem moeten zijn met de airco's? Je stelt het alsof het een structureel probleem zou moeten zijn? |
13-07-2012 20:20:31 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Dat is er ook, en daar probeer ik de vinger achter te krijgen. De voeding van de airco van de 1832 is doorgebrand. De locon loccen hebben dat ook. |
13-07-2012 20:23:40 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Hm oké, stilstand en vocht... ? |
13-07-2012 20:47:59 | ||
---|---|---|
pieterpuks
![]() |
branden er led's op de omzetter? Zo nee, is de veiligheid van de cabineverwarming in orde? Laatst bewerkt door pieterpuks op 13-07-2012 20:49, reden: typefout |
13-07-2012 20:56:03 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
De voeding is doorgebrand, is in ns tijd al gebeurd en schijnt een kwaal te zijn van de 1800. De voeding in de 1700 zou ook anders zijn. Tot zover weet ik het nu. Alleen de led van de cabine die je kiest gaat branden. Laatst bewerkt door mich op 13-07-2012 20:56 |
13-07-2012 21:02:56 | ||
---|---|---|
pieterpuks
![]() |
Voor zover ik weet zijn alle omzetters gelijk. Inwendig zit nog een aparte veiligheid, die wil ook nog wel eens defect raken. Tevens wil het wel eens helpen om aan de zijkant beide grote connectoren even los te halen, dan krijg je een soort van reset. Ik vrees overigens dat het weinig uit zal halen aangezien je al geen aanwijzing van 400V hebt op de omzetter. Voor de zekerheid: je hebt wel cabineverwarming via de ouderwetse kachel? Tot zover kan ik je helpen, en ik gok dat de meeste hier op dit forum al niet eens zover komen. Bij NT te Maastricht weten ze meer ![]() |
13-07-2012 21:05:19 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Je hebt me al weer verder geholpen bedankt![]() |
13-07-2012 21:07:38 | ||
---|---|---|
pieterpuks
![]() |
Denk om de 2e man, je moet de boel aarden %08% Neem eveneens sleutelje 13 mee %08% |
13-07-2012 21:10:10 | ||
---|---|---|
edje
![]() |
en een reserve zekering;-) |
13-07-2012 21:29:40 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Dat komt zeker goed, weet wel een klein beetje waar ik mee bezig ga ![]() |
13-07-2012 21:48:19 | ||
---|---|---|
edje
![]() |
Bij wie is de lok eigenlijk officieel in onderhoud? |
13-07-2012 22:40:08 | ||
---|---|---|
maarten83
![]() |
Misschien de loc naar Shunter of Nedtrain sturen als vervoerder. Het komt op mij op deze manier allemaal wat amateuristisch over. |
14-07-2012 00:48:34 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Je hebt ook nog vervoerders waar de machinist niet gedegradeerd wordt tot servicelijnbeller, maar waar zo'n vakman nog gewoon zijn machine kent en kleine storingen zelf wel even oplost. |
14-07-2012 05:50:40 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Precies. loc komt van shunter af. |
14-07-2012 10:59:41 | ||
---|---|---|
edje
![]() |
Quote Klopt mren, de machinisten die alleen maar kunnen bellen vanuit hun stoel noemen ze ook wel treinbestuurder, een echte machinist weet alles van zijn machine en zo hoort het in mijn ogen ook. Laatst bewerkt door edje op 14-07-2012 11:00 |
14-07-2012 12:08:52 | ||
---|---|---|
MDDM
![]() |
Ach, het beleid is zo dat er gebeld moet worden.![]() Natuurlijk is dat helemaal niet zo stoer, we willen het allemaal zelf kunnen. Lukt het na een half uur nog niet, dan pas gaan we bellen. Zo moet het zijn toch? Om dan vervolgens hier te mogen lezen dag het allemaal belachelijk is dat een trein zo lang de boel versperd, en dat er geen hulpstel komt om de defecte trein af te slepen... ![]() Gr Joop mcn Lls |
14-07-2012 12:39:57 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
![]() |
Sorry hoor, maar als je weet wat het defect is en je weet wat je ermee kan doen is het kul om daarvoor het LBM te bellen. Tegen de tijd dat iedereen je van het ene kastje naar het andere kastje heeft gestuurd kan een èchte MCN het waarschijnlijk het allang zelf hebben gerepareerd. Het is een ander verhaal als het defect onbekend is, dan biedt het LBM een uitkomst tegenwoordig: http://www.youtube.com/watch?v=t7kJ-usdrO4 Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
14-07-2012 12:50:36 | ||
---|---|---|
MDDM
![]() |
Je hoeft mij niets uit te leggen hoor. Weet precies hoe het allemaal in z'n werk gaat![]() En wat jij er van vind, daar hebben de beleidsbepalers van NS geen oren naar. (hebben ze ook niet naar rijdend personeel) En van het kastje naar de muur gestuurd worden......staat leuk hier op Somda, maar daar zit dus totaal geen kern van waarheid in. Je belt met MBN, krijgt 1 medewerker aan de lijn en die loodst je van A tot Z door je probleem heen. Niks geen kastje naar de muur... ![]() Gr Joop mcn Lls |
Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): Locomotieven_serie_1600 |
![]() |