Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina):

Locomotieven_serie_1600
RailWiki.nl
Ontwikkelingen locomotieven serie 1600 en 1800
Forum: Algemeen - Materieel en maatschappij ontwikkelingen
14-07-2012 12:52:34
dlm4yjp
dlm4yjp
Ja, als je voor NSR rijdt wel ja


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.
 

14-07-2012 13:05:04
smarkie
smarkie
Misschien handig om iedereen, die er maar iets van denkt te weten, zn 06 nummer te vermelden.
Dan hoeven we niet meer het mbn te bellen en dan hebben we ook geen kastje naar de muur verhalen meer.%08%
Wat een onzin zeg.
Het mbn is er juist om de kennis centraal te houden, shunter heeft dit ook, dus als er iets is bel je met hen en zoals Mddm zegt, dit werkt gewoon goed.
Zelfs bij nshispeed hebben we dit en we gebruiken bij fyra maar 14 loccen en weten er veel meer van.
Je kan als mcn bij nsr ook niet alles van alle treintypes weten, nsr wil gewoon dat je een machiniat bent en ja dat je belt. Gut gut wat een problemen
En dat je zo snel mogelijk aan de kant gaat om ruimte te maken voor de gewone treinen met andere reizigers......


Mcn NS International Rtd
 

14-07-2012 13:07:44
smarkie
smarkie
Quote
edje (za 14 jul 2012 10:59:41 https://somda.nl/forum/5392/p398964/):Klopt mren, de machinisten die alleen maar kunnen bellen vanuit hun stoel noemen ze ook wel treinbestuurder, een echte machinist weet alles van zijn machine en zo hoort het in mijn ogen ook.

Volgen mij noem je iemand die alles van zn machine weet een (storings)monteur. Maar om nu gelijk iedere machinist die iets niet weet als treinbestuurder te benoemen slaat echt nergens op
Misschien een idee om je eens op te geven voor de opleiding dan merk je snel genoeg dat je als mcn niet eens tijd hebt om de storing op te lossen

Laatst bewerkt door smarkie op 14-07-2012 13:10


Mcn NS International Rtd
 

14-07-2012 13:36:46
maigoda
maigoda
Quote
dlm4yjp (za 14 jul 2012 12:39:57 https://somda.nl/forum/5392/p398988/): Sorry hoor, maar als je weet wat het defect is en je weet wat je ermee kan doen is het kul om daarvoor het LBM te bellen.
Tegen de tijd dat iedereen je van het ene kastje naar het andere kastje heeft gestuurd kan een èchte MCN het waarschijnlijk het allang zelf hebben gerepareerd.

Het is een ander verhaal als het defect onbekend is, dan biedt het LBM een uitkomst tegenwoordig: http://www.youtube.com/watch?v=t7kJ-usdrO4

Dat ligt er eenvoudigweg maar aan wát er defect is. Er zijn op een 1800 genoeg defecten mogelijk die iedere machinist kan oplossen. Die worden zelfs in de (her)instructie behandeld. Maar er zijn ook defecten die je niet meer zelf kunt oplossen. En dan moet je NMB zoiezo bellen om dat te melden en zijn zij ook degene die er voor gaat zorgen dat er óf alsnog een storingsmonteur komt, óf regelt dat er een hulploc komt om je van de baan te slepen.

Wat het NS-beleid betreft, NBM (voorheen LBM) is in het leven geroepen om hulp te bieden aan de machinist om eventuele stilstand zo snel mogelijk op te lossen. Dit bevordert de punctualiteit. En punctualiteit is een punt waar NSR op wordt afgerekend.
Groetjes,
Emiel
 


Somda In de Wolken Weddings advertentie

15-07-2012 12:04:05
SleutelMan
Moderator
SleutelMan
SleutelMan: Een aantal reacties verwijderd. Mochten er mensen problemen hebben met elkaars standpunt dan mogen zij dat graag prive afhandelen en niet hier op het forum. Nu hier graag weer ontopic over de serie 1800.  

03-10-2012 09:25:55
BjarneK
BjarneK
Weet niet goed of het hier juist is, noch of het al gemeld is, maar misschien wel leuk dit (http://www.hsl-logistic.com/5512-13227-Nieuws.html?lan=1) op de site van HSLL. Sowieso beeldmateriaal van de 1832, voor de nieuwsgierigen onder ons, maar vooral dat ze die blokjes dus gaan gebruiken als reclame ruimte! Creatief idee!  

03-10-2012 09:43:45
smarkie
smarkie
Erg creatief maar uniek is het zeker niet.
Concept is ooit neergezet door jan lammers met zijn racing(team) for holland.
En op le mans en tijdens le dakar reden er al voertuigen in dit livre mee.

Opvallend is die loc wel


Mcn NS International Rtd
 

03-10-2012 09:56:41
phantom
phantom
Ik vind het een geslaagd en leuk idee om dit zo te doen,hopelijk slaagt het idee hierachter.
Voor de variatie in de serie 1800en is het trouwens ook erg leuk zo %08%
(nu maar hopen dat er snel een kans komt om de loc op de foto te mikken in de variant)


Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg.
 

12-10-2012 15:18:53
rob46
rob46
Shunter's plukloc 1610 is op 6 juli naar sloperij Krommenhoek Metals in de Spaanse Polder gegaan (zie RM 297). Weet iemand of hij ook daadwerkelijk daar is gesloopt of is ie nog recentelijk op het terrein gespot.


57 jaar OV-fotografie.
 

12-02-2013 22:00:50
taigagaai
Moderator
taigagaai
Op OVL is gemeld dat Locon vandaag drie locomotieven serie 1800 heeft opgehaald van de Dijksgracht en naar Amersfoort gebracht. Naar verluid zouden de locomotieven door Locon gekocht zijn en zullen in dienst gesteld gaan worden. Nummers zijn mij onbekend.  

12-02-2013 22:33:49
SGMm2137
SGMm2137
Op RolandRail word dit gemeld. http://forum.rolandrail.net/viewtopic.php?f=5&t=6881&start=20#p130167  

12-02-2013 23:09:09
110573
110573
Dat heeft de NSFS dan mooi geregeld. Al z'n rijvaardige 1800'en verkocht. Misschien binnenkort toch maar eens wat slopen zou je zeggen. De NSR zelf heeft ook nog maar vier rijvaardige exemplaren.  

12-02-2013 23:24:30
broek53
broek53
Welke?  

13-02-2013 00:09:32
AgentX
AgentX
Slopen? Welnee! De zaken gaan goed, ik zou ze lekker nog een paar jaar laten staan.  

13-02-2013 00:13:56
110573
110573
@broek53 1843, 1844, 1846 en 1854 op papier en na weer tot leven wekken uiteraard
@AgentX Er valt toch niets meer te verkopen, tenzij er met onderdeeltjes geschoven wordt misschien

Laatst bewerkt door 110573 op 13-02-2013 00:14
 

13-02-2013 00:17:46
broek53
broek53
Volgens mij zijn die vier net zo min (of net zo veel) rijvaardig te maken als alle andere.  

13-02-2013 00:23:17
110573
110573
Ik heb hier een lijstje liggen met defecte 1800en. Een aantal is misschien discutabel ja, een nog wel groter aantal is geplukt en/of toch wel serieus defect, zo maak ik er tenminste uit op.

Laatst bewerkt door 110573 op 13-02-2013 00:26
 

13-02-2013 01:10:52
aarclay
aarclay
Valt hier enige informatie uit te delen?


Choo choo.....
 

13-02-2013 02:54:54
Frontier
Frontier
Kennelijk gaan de zaken goed bij Locon, en dat in deze magere tijden, proficiat.

Als men bij NSFS/NSR door de voorraad 1800's heen is, gaan er dan ook 1700's afkomstig van DD-AR stammen verkocht worden? Of is het daar nog veel te vroeg voor?
 

13-02-2013 09:04:13
279
279
ho ho niet zo snel! eerst de hoge 1700'en. die staan er het langst...  

13-02-2013 09:10:23
110573
110573
Inderdaad, ik heb hier ook wel eens langs horen komen dat er enkele DDM-1 1700en voor verkoop bestemd zouden zijn. Die zijn ook het makkelijkst in te zetten lijkt me, DD-AR 1700 kost toch wat meer moeite.

Of de NSR plannen heeft voor verkoop van zijn 1800en, ik weet het niet. Ik geloof dat daar toch de voorkeur bij het plukken ligt.
 

13-02-2013 10:02:37
mich
mich
Quote
broek53 (wo 13 feb 2013 00:17:46 https://somda.nl/forum/5392/p435193/): Volgens mij zijn die vier net zo min (of net zo veel) rijvaardig te maken als alle andere.


Daar zitten toch grote verschillen tussen. Het scheelt nogal of je een loc hebt met dikke wielbanen en goede jonge tractiemotoren, en die stonden er ook tussen of een loc met wielbanden aan de afkeurmaat, luchtproblemen en een defecte statische omzetter.
 

13-02-2013 10:10:01
broek53
broek53
Uiteraard, voor de verkoop van het grootste belang. Er werd hier echter gesteld dat slechts vier locs het nog min of meer zouden doen, en dat bestrijd ik. natuurlijk zijn er 1800-en aan de kant gegaan op het moment dat ze een defect vertoonden; omgekeerd zijn de locs die zonder merkbaar defect aan de kant gegaan zijn, nu sowieso & net zo "defect', alleen al door het lange stilstaan.

Laatst bewerkt door broek53 op 13-02-2013 10:10
 

15-02-2013 22:28:16
taigagaai
Moderator
taigagaai
Woensdag las ik dat de Strukton 303001 rond 14.45 op de Dgr stond met mogelijk de 1828 + 1833 + 1837 aan de haak. Dus dat is een dag later dan dat op OVL werd gemeld. Kan iemand ook bevestigen of deze overbrenging ook daadwerkelijk woensdag plaats heeft gevonden?  

16-02-2013 09:20:26
rolandrail
rolandrail
Correct, locs staan in Amf.  

16-02-2013 09:30:42
ricohallo
ricohallo
Check daarvan idd.  

20-02-2013 21:27:31
iraj-smile
iraj-smile
Waarom staat de 1828 in Amf bij de Herik Rail loods tussen het Mat. Van de SHD en stichting DEIII en Stichting Mat'54?? Dus waarom daar??  

20-02-2013 22:16:58
train85
train85
Modus offtopic aan: Stichting DE3 staat met de 115 op de Bokkeduinen en rest te Haarlem, dus niks meer staat er van hun bij de Herikrail loods. Modus offtopic uit.  

02-03-2013 12:40:21
sammy
sammy
de 1842 staat al lange tijd in Maastricht naast de werkplaats http://www.flickr.com/photos/leurske01/8521271002/in/photostream ook defect / geplukt?  


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


02-03-2013 12:48:01
dlm4yjp
dlm4yjp
zo te zien aan de extra slangen isie behoorlijk defect (hangt volgensmij een losse remleiding door de loc heen).


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.
 

02-03-2013 12:50:49
kevinevers
kevinevers
Ja klopt. Het is een soort van plukloc.  

21-05-2013 12:14:55
mich
mich
Weet iemand wat er met de 1823 gaat gebeuren? Hij staat niet meer te koop.  

21-05-2013 15:09:28
rob46
rob46
Quote
sammy (za 02 mrt 2013 12:40:21 https://somda.nl/forum/5392/p438380/): de 1842 staat al lange tijd in Maastricht naast de werkplaats http://www.flickr.com/photos/leurske01/8521271002/in/photostream ook defect / geplukt?
Frank toch, kijk even in het boek SPOOR 24 daar heb ik in de waslijst o.a. alle Tz-1800-en staan met hun status/defecten.Zie: http://www.alk.nl/?action=viewArt&cid=69&aid=590&lid=1


57 jaar OV-fotografie.
 

21-05-2013 16:11:34
salieri
salieri
Je kan het toch ook gewoon zeggen, zonder meteen door te verwijzen (en reclame te maken) naar een boek?  

21-05-2013 16:52:00
rob46
rob46
Dat hoeft niet want hij heeft het boek op de plank, dus simpelweg een verwijzing.


57 jaar OV-fotografie.
 

21-05-2013 17:41:21
sik214
sik214
En dus mag niemand anders het weten, en moet je het boek maar kopen?  

21-05-2013 17:44:38
edje
edje
Ga naar de bibliotheek en kijk daar als je hem niet wilt kopen.
Kan me voorstellen dat bij een lange lijst zoals de serie 1800 Rob het niet allemaal wil opnoemen.

Wees blij dat Rob nog die verwijzing maakt. Hij kan ook zeggen zoek het zelf maar uit...
 

21-05-2013 18:04:24
train85
train85
Je moet dus naar de bieb toe om een vraag over de 1800en te komen te weten? Het moet niet gekker worden. Als een antwoordt hier op het forum niet te vinden is, moet je dat gewoon kunnen vertellen lijkt mij, stel ze vragen het dubbel of het is terug te vinden dan moet je gewoon hier kunnen zoeken. Dit is mijn mening erover.  

21-05-2013 18:14:13
ns1300
ns1300
De vraag ging over één loc, de 1842, dus niet echt een lange lijst over de serie 1800.  

21-05-2013 18:50:12
edje
edje
Staat in de Railwiki, 1842 is terzijde gegaan met luchtlekkage en dient als onderdelen leverancier voor de serie 1700..... Kijk zo moeilijk is het niet op wat op te zoeken.  

21-05-2013 18:52:04
sik214
sik214
... En hoef je dus ook niet naar de bibliotheek gestuurd te worden  

21-05-2013 19:21:10
thieskes
thieskes
die het boek mogelijk ook niet heeft


http://www.flickr.com/photos/thieske_1987
 

21-05-2013 19:42:30
spiketrain
Moderator
spiketrain
Spiketrain: zullen we het weer over 1800'en gaan hebben?


Groet, Spiketrain
 

10-06-2013 22:25:26
dh3201
dh3201
Wie weet waar de 1833 momenteel uithangt?
Het laatste wat ik weet is dat deze op 2 juni met de Coevordenshuttle (in opzending achter de E01) naar Coevorden is gegaan.
Is de 1833 nog steeds in Coevorden? Of verder de Bentheimerlijn opgesleept naar een werkplaats o.i.d. daarzo?


Shqiperise-lopers?
 

11-06-2013 00:04:34
taigagaai
Moderator
taigagaai
Als ik er aan denk, zal ik morgenmiddag eens langsrijden in Coevorden.

Laatst bewerkt door taigagaai op 11-06-2013 00:04
 

11-06-2013 10:29:55
rolandrail
rolandrail
1833 wordt gelift bij de BE om onderdelen af te staan (voor Locon), dat liften gebeurd aannemelijk in de werkplaats in Nordhorn.  

11-06-2013 17:10:59
taigagaai
Moderator
taigagaai
Om 17.00 staan alleen de D20, D22 en E01 op de containerterminal te Coevorden. De 1833 is inderdaad niet meer in Coevorden.  

13-06-2013 13:56:47
taigagaai
Moderator
taigagaai
Op het Rolandrail forum is gemeld dat de 1823 door de VolkerRail 203-4 naar Rotterdam is gebracht. Mogelijke herindienststelling bij een andere vervoerder of het afstaan van onderdelen voor andere locomotieven?  

13-06-2013 14:42:34
mich
mich
Is voor shunter  

15-09-2013 19:22:25
SGMm2137
SGMm2137
Vandaag was in Amf loc 1837 te bekijken tijdens 150 jaar spoor. De mcn die erin zat zei dat loc geen plukloc word maar toch weer in dienst komt bij LOCON.
Volgende week word de loc behandeld.
 

15-09-2013 19:39:44
ricohallo
ricohallo
Klopt, heeft ie mij ook verteld. Leuk detail was dat deze loc het wapen van Amf draagt.  

16-09-2013 17:09:59
Mat644
Mat644
Ik kwam vandaag langs Dgr en ik zag dat er nog wat geschoven is met materieel.
De 1700 DDAR lokken staan nu vooraan vanuit Asd CS gezien.
Deze stonden op de plek waar de 1800 stonden.
De 1800 heb ik echt nergens kunnnen zien. Zijn deze verplaatst naar een ander terrein dat iemand weet?
 

19-11-2013 15:39:26
ICRmS
ICRmS
Kon in het forum het antwoord niet terugvinden, maar vandaag zag ik dat in Maastricht de locon 9903 stond. Ik dacht dat dit nummer niet kon bestaan? Welke ex 1800 is dit?  

19-11-2013 15:51:39
Bert13
Bert13
Op de RailWiki (zie hieronder) staat dat de 1837 is vernummerd naar 9903, en op 1 november jl. in dienst is gekomen.


He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015
 


Somda In de Wolken Weddings advertentie

19-11-2013 19:10:20
rob46
rob46
Het probleem was DBS 9903 die als rangeerloc bij Akzo Dz reed. Sinds 2012 is de loc als R9903 bij DBS Bvhc.

Laatst bewerkt door rob46 op 19-11-2013 19:15


57 jaar OV-fotografie.
 

19-11-2013 19:47:18
timtrein
timtrein
Dat locje is al jaaaaren als R9903 actief, tenminste op de foto's uit 2005 of iets in die geest staat dat er ook al op.  

19-11-2013 23:00:33
sammy
sammy
Quote
ICRmS (di 19 nov 2013 15:39:26 https://somda.nl/forum/5392/p476203/): Kon in het forum het antwoord niet terugvinden, maar vandaag zag ik dat in Maastricht de locon 9903 stond. Ik dacht dat dit nummer niet kon bestaan? Welke ex 1800 is dit?


de 9903 is al meer als een week actief in het zuiden: http://www.flickr.com/photos/leurske01/10906461965/
 

28-11-2013 10:30:56
rob46
rob46
Vanmorgen bracht VR 203-3 negen terzijdegestelde 1800en van de Dijksgracht naar de ACT in de Hrp 1843, 1844, 1845, 1847, 1850, 1851, 1853, 1855 en 1857.


57 jaar OV-fotografie.
 

28-11-2013 15:16:12
iraj-smile
iraj-smile
Quote
rob46 (do 28 nov 2013 10:30:56 https://somda.nl/forum/5392/p477237/): Vanmorgen bracht VR 203-3 negen terzijdegestelde 1800en van de Dijksgracht naar de ACT in de Hrp 1843, 1844, 1845, 1847, 1850, 1851, 1853, 1855 en 1857.


Zal er morgen nog meer materieel naar de ACT gaan? Plan V, 1800, 1700, DD-AR?
 

28-11-2013 15:33:16
rob46
rob46
Nee hoor, alle DD-AR'n zijn al aanwezig en de PlanV's staan al op Aswplz.


57 jaar OV-fotografie.
 

28-11-2013 16:54:09
broek53
broek53
Dat betekent dat de 1700'en en de overige 1800'en op de Dijksgracht blijven?  

28-11-2013 22:20:38
Frontier
Frontier
Zijn dat niet toevallig de 1800's die eerder al van hun tractiemotoren ontdaan waren?


'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes'
 

29-11-2013 09:22:00
rob46
rob46
Alle geselecteerde 1800-en hebben min of meer defecten, van de 1851 en 1857 waren destijds bij Shunter de tractiemotoren gewisseld voor defecte exemplaren. Zie voor een overzicht het jaarboek SPOOR - Editie 24.

Laatst bewerkt door rob46 op 29-11-2013 09:22


57 jaar OV-fotografie.
 

29-11-2013 12:00:15
mich
mich
Er stond maar 1 1800 op de Dijksgracht die niet defect was, en die is helaas krom. (de 1844). Daarnaast zijn er enkele met een minder groot defect zoals een defecte compressor of oliepomp. Aan mijn lijst zie ik dat ze bij het weghalen daarin geen selectie hebben gemaakt, want bv de 1853 is weg en die had alleen zijn oliepomp defect en vochtschade, en de net zo goede of slechte 1840 en 1849 staan nog op de dgr.

Overigens hebben degene die hun tractiemotor gewisseld hebben nu een lege tractiemotorbehuizing. (1845, 1851, 1855, 1857)

Laatst bewerkt door mich op 29-11-2013 12:12
 

04-12-2013 11:59:03
rob46
rob46
Vanmorgen bracht VR 203-3 zeven terzijdegestelde 1800en van de Dijksgracht naar de ACT in de Hrp 1839,1840,1846,1848,1849,1854 en 1858. Zie: http://www.flickr.com/photos/rob46/11204169613/

Laatst bewerkt door rob46 op 04-12-2013 11:59


57 jaar OV-fotografie.
 

04-12-2013 12:03:53
MDDM
MDDM
Ruimt mooi op zo!


Gr Joop mcn Lls
 

04-12-2013 15:24:03
rob46
rob46
Op de Dijksgracht zijn drie locs achtergebleven; 1824,1829 en 1830.


57 jaar OV-fotografie.
 

04-12-2013 15:36:32
broek53
broek53
Zullen niet helemaal toevallig de locs van NSFS zijn; die naar de Whv gegaan zijn, zijn van NSR.  

04-12-2013 16:29:52
KvdLee
KvdLee
Staan er locs van NSR in remise Waalhaven?


Wordt donateur van de BSH! www.bsh-online.nl
 

04-12-2013 16:33:25
sik214
sik214
Nee, zal de veel voorkomende verwarring zijn tussen Whv en Awhv. Feitelijk hier overigens als Hrp (Houtrakpolder) bedoeld.  

04-12-2013 17:08:27
broek53
broek53
U heeft gelijk.  

04-12-2013 17:33:31
279
279
Quote
sik214 (wo 04 dec 2013 16:33:25 https://somda.nl/forum/5392/p478051/): Nee, zal de veel voorkomende verwarring zijn tussen Whv en Awhv. Feitelijk hier overigens als Hrp (Houtrakpolder) bedoeld.


in het dagelijkse gebruik werd in het Amsterdamse vaak over Whv,
Chv, Wgm en Rtl gesproken. niet alles was de officiele afkorting.

even terzijde: hoe komt die afkorting Waalhaven aan "remise"?

Laatst bewerkt door 279 op 04-12-2013 17:35
 

04-12-2013 17:47:57
AgentX
AgentX
Het is met het oog op (trein)spoor niet correct, maar wellicht omdat de RET er een remise/opstelterrein heeft.

Afkortingen zoals Klz (Metrostation Kralingse Zoom) en Brs (Metrostation Beurs) hebben ook ooit in Somda gestaan.
 

04-12-2013 18:21:02
sik214
sik214
Shunter heeft de voormalige NedTrain werkplaats op de Waalhaven overgenomen. Daar zijn enige tijd terug de 1845 en 1855 geweest over uitname onderdelen (tractiemotoren?).  

04-12-2013 23:09:39
thom
thom
Quote
mich (vr 29 nov 2013 12:00:15 https://somda.nl/forum/5392/p477391/):
Overigens hebben degene die hun tractiemotor gewisseld hebben nu een lege tractiemotorbehuizing. (1845, 1851, 1855, 1857)
 

12-12-2013 15:50:28
gyrogear
gyrogear
Weet iemand waar de 1854 uithangt?

Gezien deze het stadwapen van mijn woonplaats draagt wil ik deze als spotter er graag eens op krijgen.
 

12-12-2013 16:02:58
Frontier
Frontier
Die stond op de Dgr, maar het zou kunnen dat deze inmiddels versleept is naar de containerterminal onlangs.


'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes'
 

12-12-2013 16:07:04
mich
mich
Staat nu op de containerterminal.  

12-12-2013 16:12:57
rob46
rob46
Quote
gyrogear (do 12 dec 2013 15:50:28 https://somda.nl/forum/5392/p479037/): Weet iemand waar de 1854 uithangt?

Gezien deze het stadwapen van mijn woonplaats draagt wil ik deze als spotter er graag eens op krijgen.
Als je ff de moeite neemt om te scrollen zie je de complete info van de transporten naar ACT, dus ook 1854.


57 jaar OV-fotografie.
 

12-12-2013 22:04:13
tonnie12
tonnie12
hoe kom je bij die terminal met het o.v.?  

12-12-2013 22:14:58
KvdLee
KvdLee
Ik zou zeggen: kijkt op 9292.nl! ACT is op t puntje vd Amerikahaven. Overigens kan je de locnummers bijna niet zien. Alleen totaalplaatje.  

12-12-2013 22:50:01
AgentX
AgentX
En voor de beeldvorming het "totaalplaatje":

http://www.flickr.com/photos/koenbrouwer/11212844463/
http://www.flickr.com/photos/koenbrouwer/11178747115/ (Telelens)
 

13-12-2013 06:05:30
nohab
nohab
Quote
tonnie12 (do 12 dec 2013 22:04:13 https://somda.nl/forum/5392/p479064/): Hoe kom je bij die terminal met het o.v.?
Lijn 82 Connexxion van Amsterdam Marnixstraat naar IJmuiden Zeewijk, uitstappen Oceaangroep. Vandaar is het een dikke kilometer lopen. Maar zoiets kun je op Google Maps ook heel eenvoudig vinden. En beware of the bewaking, want die is er volgens mij nog steeds. Waarmee ik natuurlijk niet gezegd wil hebben dat je het terrein op moet lopen (is ook helemaal niet nodig), maar zelfs fotograferen door het hek kan al aanleiding zijn tot vragen. Je hebt overigens wel een telelens nodig voor een goede plaat van die 1800'en want ze staan helemaal achteraan.

Laatst bewerkt door nohab op 13-12-2013 06:24


Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans).
 

17-12-2013 17:01:03
tonnie12
tonnie12
Quote
nohab (vr 13 dec 2013 06:05:30 https://somda.nl/forum/5392/p479070/):
Quote
tonnie12 (do 12 dec 2013 22:04:13 https://somda.nl/forum/5392/p479064/): Hoe kom je bij die terminal met het o.v.?
Lijn 82 Connexxion van Amsterdam Marnixstraat naar IJmuiden Zeewijk, uitstappen Oceaangroep. Vandaar is het een dikke kilometer lopen. Maar zoiets kun je op Google Maps ook heel eenvoudig vinden. En beware of the bewaking, want die is er volgens mij nog steeds. Waarmee ik natuurlijk niet gezegd wil hebben dat je het terrein op moet lopen (is ook helemaal niet nodig), maar zelfs fotograferen door het hek kan al aanleiding zijn tot vragen. Je hebt overigens wel een telelens nodig voor een goede plaat van die 1800'en want ze staan helemaal achteraan.
Bedankt voor de info hoe je er komen moest met 't O.V. Was goed te doen en goed te fotograferen vanaf 't hek.Geen problemen gehad.

Laatst bewerkt door tonnie12 op 17-12-2013 17:01
 

07-02-2014 16:34:12
sfj
sfj
Zag net een foto op facebook van de RRF 4401, de ex-HUSA 1606 in RRF huisstijl.


Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland.
 

07-02-2014 16:39:33
martijn
martijn
Hierbij de bijbehorende link: https://www.facebook.com/Railmagazinenl  

07-02-2014 16:47:38
sfj
sfj
Thanks Martijn, facebook-linkjes fabriceren op de iphone lukte me niet.

Edit: ik zag 'm bij Op de Rails maar zo te zien dezelfde foto.

Laatst bewerkt door sfj op 07-02-2014 16:48


Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland.
 

07-02-2014 17:38:33
sik214
sik214
Leuke liverei. Maar feitelijk nooit een 1800 geweest  

07-02-2014 17:47:23
sfj
sfj
Is er dan een 1600 topic? Want de zoekmachine levert slechts dit topic?


Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland.
 

07-02-2014 18:07:51
110573
110573
Hier worden al een tijdje ook de 1600-zaken behandelt.  

07-02-2014 18:43:05
SleutelMan
Moderator
SleutelMan
Bij deze het onderwerp dan ook maar even aangepast.

Laatst bewerkt door SleutelMan op 07-02-2014 18:43
 

18-02-2014 16:11:04
fugazi
fugazi
Locon-huurloc SR 303001 bracht vanmiddag de Locon 1824 + 1830 + 1829 naar Amfge (aankomst 15.31). Locs zijn afkomstig uit de Hrp(?) en zijn voorzien van een klein Locon-logo'tje.

Laatst bewerkt door fugazi op 18-02-2014 16:13
 

18-02-2014 17:00:00
M-BASS
M-BASS
Alweer locs voor Locon? Hebben ze weer contracten binnengehaald, of is het meer voor de onderdelen?  

18-02-2014 20:05:09
mich
mich
Die drie zijn niet zomaar inzetbaar.  

19-02-2014 09:09:20
rob46
rob46
Quote
Jurre (di 18 feb 2014 16:11:04 https://somda.nl/forum/5392/p486167/): Locon-huurloc SR 303001 bracht vanmiddag de Locon 1824 + 1830 + 1829 naar Amfge (aankomst 15.31). Locs zijn afkomstig uit de Hrp(?) en zijn voorzien van een klein Locon-logo'tje.
Locs komen van de Dgr. Groet uit de Harz waar de sneeuw nu is verdwenen.


57 jaar OV-fotografie.
 

23-02-2014 16:06:50
SGMm2137
SGMm2137
Kan het zijn dat DB 1616 terzijde staat? Deze stond vanmiddag namelijk in Whz bij de terzijde 1600/6400's.  

23-02-2014 18:55:30
AgentX
AgentX
Weet iemand wat er met de 1619/21 gaat gebeuren? Zijn die ook door RRF overgenomen, of gaan ze de verkoop in?  

23-02-2014 19:09:52
j.jager
j.jager
Bij mij weten zijn aleen de 1606 en 1609 overgenomen. De 1619 en 1621 zag ik gister nog in de Husa outfit op de Kfh staan.  

23-02-2014 22:59:41
mich
mich
die worden waarschijnlijk verkocht maar dat loopt nog.  

11-03-2014 20:28:58
rob46
rob46
Vandaag werden vanaf de ACT in Hrp 15 terzijde gestelde 1800-en naar Nm overgebracht. VR 203-2 ging als trein 51925 moeizaam op pad; als gevolg van de zware last werd besloten de rit in Mas af te breken. Vanaf Utctw werd hulploc VR 203-5 opgehaald en in Mas bijgeplaatst, waarna de rit als trein 51926 naar Nm werd vervolgd. Aan de haak hingen resp. 1848, 1840, 1854, 1858, 1846, 1839, 1843, 1844, 1850, 1851, 1857, 1853, 1847, 1845 en 1855. De 1849 bleef, wegens luchtlekkage,in de Hrp achter.Plaatje Har zie:http://www.flickr.com/photos/rob46/13089210545/

Laatst bewerkt door rob46 op 11-03-2014 20:31


57 jaar OV-fotografie.
 


Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina):

Locomotieven_serie_1600
RailWiki.nl