Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina):

Locomotieven_serie_1600
RailWiki.nl
Ontwikkelingen locomotieven serie 1600 en 1800
Forum: Algemeen - Materieel en maatschappij ontwikkelingen
27-03-2015 22:09:56
thom
thom
Mja, die zaken heb je ook nog inderdaad, maar dat is meer de manier van aansturen die zal verschillen, de componenten zitten er toch in.

Maar misschien is er iemand die meer weet over de aanpassingen van een 1700 voor DDM1?
 

28-03-2015 01:03:04
mich
mich
Communicatie tussen de loccen is anders. Stukje electronica.  

28-03-2015 10:06:46
koploper1
koploper1
Quote
sfj (vr 27 mrt 2015 21:39:52 https://somda.nl/forum/5392/p533378/): Thanks! Ik weet wel dat de "parkeerstand" van 1700 en de hulpcompressor/omzetter daarvan niet echt lekker compatibel is met de ddm stammen maar verder niet.
ook het lossen van de parkeerrem van de lok / ddm1 is anders.
Ddm1 heeft fase3 ATB, lok 1700 heeft fase 4 atb waarbij er verschillen zitten in aansturing.
De bedrading ( 61 polige kabel ) die voor aansturing van de lok vanuit het stuurrijtuigen zorgt, is anders bedraad bij 1700 of ddm1. Ddm1 kan niet ep remmen, dus die functie wordt ook uitgeschakeld.
En volgens mij moest er ook nog wat in het dodeman circuit worden veranderd.
Is dus een forse verandering in de lokken en kunnen daarna alleen nog maar voor ddm1 worden ingezet.
 

28-03-2015 20:40:24
willem1974
willem1974
Quote
sfj (vr 27 mrt 2015 21:39:52 https://somda.nl/forum/5392/p533378/): Thanks! Ik weet wel dat de "parkeerstand" van 1700 en de hulpcompressor/omzetter daarvan niet echt lekker compatibel is met de ddm stammen maar verder niet.



Voor het laatste hoef je niet de gehele loc op te sturen. Dit betreft een kast met stekker. Dit opsturen lijkt mij makkelijker en goedkoper dan de hele loc heen en weer slepen.

Wat wel kan is dat men door de ervaring met de 1700en voor DD-AR inmiddels weet wat ze nodig zouden kunnen hebben voor reactiveren.

Laatst bewerkt door willem1974 op 28-03-2015 20:42
 


Somda In de Wolken Weddings advertentie

30-03-2015 20:54:30
timtrein
timtrein
Quote
willem1974 (za 28 mrt 2015 10:06:46 https://somda.nl/forum/5392/p533429/): Is dus een forse verandering in de lokken en kunnen daarna alleen nog maar voor ddm1 worden ingezet.
Of als gewone loc voor alleen getrokken treinen natuurlijk.

Laatst bewerkt door timtrein op 30-03-2015 21:06
 

30-03-2015 23:06:33
koploper1
koploper1
Helemaal juist, maar er moet wel wat in ATB worden veranderd wegens het veranderen van remcurven.
Dus snel omschakelen is er niet bij.

Laatst bewerkt door moderator op 31-03-2015 05:47, reden: Quoot laatste bericht verwijderd.
 

30-03-2015 23:31:04
thom
thom
Dat zou me verbazen, Fase 3/4 kent geen remcurves, alleen in de Vv vind je die terug.

Maar waarom zou je de Vv willen aanpassen? Of je nu 4 bakken DDM1 of een stam ICB aan de haak hebt, het zijn allebei pneumatisch remmende bakken...

In het goederenverkeer rijden ze zoveel verschillende treinlengtes, daar past men de Vv ook niet op aan...
 

30-03-2015 23:37:02
willem1974
willem1974
Quote
timtrein (ma 30 mrt 2015 20:54:30 https://somda.nl/forum/5392/p533815/):
Quote
willem1974 (za 28 mrt 2015 10:06:46 https://somda.nl/forum/5392/p533429/): Is dus een forse verandering in de lokken en kunnen daarna alleen nog maar voor ddm1 worden ingezet.
Of als gewone loc voor alleen getrokken treinen natuurlijk.


Voor de goede orde, dit is niet mijn quote maar van Koploper1
 

30-03-2015 23:43:09
Frontier
Frontier
Er is in de ICB dienst wel een klein merkbaar verschil tussen een normale 1700 en een DDM-1 1700, bij laatste genoemde duurt het langer voor het signaal remmen lossen komt, vooral als je terug moet naar 40 km/u. Bij een normale 1700 komt het signaal net onder de 50 km/u, bij een DDM-1 1700 duurt het enkele seconden langer, veelal tot ver onder de 45 km/u.


'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes'
 

21-04-2015 12:30:19
rob46
rob46
Vanmorgen gingen 1843, 1844 & 1850 van Dgr via Awhv naar sloperij HKS Metals.


57 jaar OV-fotografie.
 

21-04-2015 13:07:43
MikeMike
MikeMike
Rond 12:20 zijn ze opgeladen en naar HKS gereden  

22-04-2015 16:56:44
moderator
Moderator
moderator
Discussie over ATB is afgesplitst:
https://somda.nl/forum/16529/Verschillen+ATB+fase+3+en+4/


Met vriendelijke groet, Het moderator team
 

28-04-2015 17:21:42
KvdLee
KvdLee
Vanmorgen waren weer drie locs het haasje: de 1839, 1847 en 1853 werden door VolkerRail's 203-4 als trein 51920 van Dgr naar Awhv gebracht. Door transporteur KLOMP zijn ze vervolgens bij HKS naar binnen gereden. Foto: https://www.flickr.com/photos/koendetreinman/17112508500/in/photostream/


Wordt donateur van de BSH! www.bsh-online.nl
 

19-05-2015 11:41:53
rob46
rob46
Vanmorgen werden achtereenvolgens 1851, 1845 en 1855 door VR vanaf de Dgr naar Awhv gesleept en per diepladers naar HKS afgevoerd.


57 jaar OV-fotografie.
 

19-05-2015 14:11:17
Mike_77
Mike_77
Aangezien mijn "Geleen" loc 1854 nu wel snel aan de beurt zal zijn.. %09%
Zijn er fotograven in de buurt tijdens het transport / sloop van deze loc die daar foto's van kunnen maken? Dit voor mijn eigen verzameling van foto's van de loc die nog steeds het stadswapen van Geleen draagt
Bij voorbaat dank.
 

19-05-2015 14:37:11
rob46
rob46
De 1854 zal als laatste 1800 tzt van de Dgr naar HKS gaan, geduld is een schone zaak.


57 jaar OV-fotografie.
 

19-05-2015 14:46:04
broek53
broek53
Is dat bewust en zo ja, waarom? Of staat hij toevallig achteraan?  

19-05-2015 14:49:53
rob46
rob46
Dat laatste: vanaf Dgr 1848+1857+1858 en 1846+1840+1854 en Mt 1842.


57 jaar OV-fotografie.
 

19-05-2015 18:32:59
sammy
sammy
Quote
Mike_77 (di 19 mei 2015 14:11:17 https://somda.nl/forum/5392/p539388/): Aangezien mijn "Geleen" loc 1854 nu wel snel aan de beurt zal zijn.. %09%
Zijn er fotograven in de buurt tijdens het transport / sloop van deze loc die daar foto's van kunnen maken? Dit voor mijn eigen verzameling van foto's van de loc die nog steeds het stadswapen van Geleen draagt
Bij voorbaat dank.


hou me ook aanbevolen mijn roots liggen ook in Geleen
 

19-05-2015 19:07:41
broek53
broek53
Het is vooral een kwestie van de dinsdagen in de gaten houden.  

26-05-2015 11:44:21
rob46
rob46
Quote
rob46 (di 19 mei 2015 14:49:53 https://somda.nl/forum/5392/p539397/): Dat laatste: vanaf Dgr 1848+1857+1858 en 1846+1840+1854 en Mt 1842.

Vanmorgen werden achtereenvolgens NSR 1848,1857 en 1858 vanaf de Dgr, via Awhv, naar sloperij HKS Metals afgevoerd.


57 jaar OV-fotografie.
 

02-06-2015 10:48:56
rob46
rob46
Vanmorgen werden 1846 en 1854 van de Dgr via Awhv naar HKS Metals afgevoerd. De 1840 werd op de Drg uit het trio gerangeerd en bleef als laatste 1800 op de Dgr achter.


57 jaar OV-fotografie.
 

02-06-2015 11:02:41
aarclay
aarclay
Opmerkelijk dat er eentje achterblijft, terwijl er de voorgaande dinsdagen juist drie locs werden afgevoerd. Heeft het een reden? Luchtlekkage misschien?


Choo choo.....
 

04-06-2015 19:31:50
woota
woota
Vandaag kwam ik ze half gesloopt tegen in de haven van amsterdam

Jammer om te zien altijd

https://flic.kr/p/tQM5Vf
 

05-06-2015 13:32:42
MikeMike
MikeMike
Vandaag stond loc 1619 op de Wgm met beide stroomafnemers omhoog,waarvoor?  

05-06-2015 13:40:48
sfj
sfj
Gewoon geparkeerd, wat is daar bijzonder aan ?


Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland.
 

05-06-2015 13:57:03
rolandrail
rolandrail
Je kunt een 1600/1800 niet parkeren zoals een 1700, die schakeling heeft een 16/1800 niet i.t.t. 1700. Een geparkeerde 1600 ligt dus plat i.t.t. een 1700 die dan de stroomafnemers tegen de draad heeft.
Dus een opgebouwde 1619 is wel degelijk opvallend.

Laatst bewerkt door rolandrail op 05-06-2015 13:57
 

05-06-2015 18:14:58
PimTH
PimTH
Volgens deze (https://www.facebook.com/photo.php?fbid=860967347318015&set=o.222141231163136&type=1) link is de 1842 vandaag per dieplader vertrokken uit NedTrain Maastricht.  

05-06-2015 19:33:37
rob46
rob46
Plukloc 1842 kon niet meer per spoor worden vervoerd, dus enkele reis HKS Metals per dieplader.


57 jaar OV-fotografie.
 


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


06-06-2015 23:29:17
moderator
Moderator
moderator
Enkele spotmeldingen verwijderd (deze horen in het OD).

Laatst bewerkt door moderator op 06-06-2015 23:29
 

07-06-2015 11:24:55
103 220-0
103 220-0
Quote
MikeMike (vr 05 jun 2015 13:32:42 https://somda.nl/forum/5392/p541377/): Vandaag stond loc 1619 op de Wgm met beide stroomafnemers omhoog,waarvoor?
De 1619 wordt gebruikt als energieleverancier voor rijtuigen.
 

07-06-2015 14:06:40
lex_t
lex_t
Voor wiens rijtuigen dan?  

07-06-2015 20:00:56
103 220-0
103 220-0
EETC  

07-06-2015 20:06:56
AgentX
AgentX
Waarom moeten die rijtuigen nog verwarmd worden dan? Dat wat er nog op de Wgm staat rijdt toch niet meer?  

07-06-2015 20:54:23
103 220-0
103 220-0
Als iets niet rijdt (maar dan heb je trouwens iets gemist), betekent het niet dat er geen werkzaamheden te verrichten zijn. En daarvoor is spanning soms ook nodig.  

15-06-2015 21:51:41
moderator
Moderator
moderator
Overbodige vraag (die na navolgende ineens werd gewist) en er op volgende discussie verwijderd.


Met vriendelijke groet, Het moderator team
 

30-06-2015 13:23:27
MikeMike
MikeMike
Gaan geruchten rond dat de 1840 plukloc word bij het NSM  

30-06-2015 13:46:32
PimTH
PimTH
Volgens de Railwiki is dat ook zo.  

09-07-2015 21:41:03
TSNL250
TSNL250
Vandaag is er een foto verschenen van Locon 9909. Hierop is te zien dat op de loc de nummers zijn aangebracht.  

09-07-2015 21:54:40
Frontier
Frontier
En dan plaats je niet even een link naar de betreffende foto?


'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes'
 

09-07-2015 22:02:46
PimTH
PimTH
https://www.flickr.com/photos/127283895@N05/18936822413/  

10-07-2015 00:39:16
Frontier
Frontier
-

Laatst bewerkt door Frontier op 20-06-2016 01:10


'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes'
 

10-07-2015 07:13:35
maarten83
maarten83
Is er geen Locon 9907?  

10-07-2015 08:41:37
Bert13
Bert13
Nee, dat had de 1833 (of 1824?) moeten worden, maar die is als plukloc gebruikt.  

10-07-2015 09:29:52
thom
thom
Was de 1833 niet de plukloc van de BE? Dan zou de 1824 het kunnen zijn, gezien de plaatsen waar ze staan ook wel logischer.  

10-07-2015 09:53:19
103 220-0
103 220-0
De 1621 staat niet terzijde, maar is uit exploitatie (loc moet onderhoud krijgen, maar daarna kan hij zo de baan weer op).  

10-07-2015 10:34:03
NS1707
NS1707
Tevens is HSL Logistik fout, dacht ook dat het zo was, totdat @mich mij erop wees dat de 'L' uit 'HSL' voor 'Logistik' staat.  

10-07-2015 10:38:52
AgentX
AgentX
Wel gek dat ze dan zelfs op hun eigen website de verkeerde naam hebben staan...

http://www.hsl-logistic.com
 

10-07-2015 10:58:12
TSNL250
TSNL250
1840 heeft status NSM plukloc  

10-07-2015 11:05:50
rolandrail
rolandrail
Quote
thom (vr 10 jul 2015 09:29:52 https://somda.nl/forum/5392/p545540/): Was de 1833 niet de plukloc van de BE? Dan zou de 1824 het kunnen zijn, gezien de plaatsen waar ze staan ook wel logischer.
De 1833 is niet van de BE, wel plukloc maar van Locon.
 

10-07-2015 12:07:15
magnus
magnus
En die staat toch bij de BE in Nordhorn?  

10-07-2015 13:12:03
rolandrail
rolandrail
Correct. Omdat Jacco Klein daar onderhoud verricht aan Locon 9900'n.  

10-07-2015 17:01:49
mich
mich
Jacko Fijn heet de beste man  

10-07-2015 20:46:04
rolandrail
rolandrail
Hij's fijn  


Somda In de Wolken Weddings advertentie

13-09-2015 19:18:25
PlanX
PlanX
De 1829 van LOCON die al meer dan een jaar in Amersfoort staat. Is nu voorzien van locnummer 9909 en de naam van LOCON. https://www.flickr.com/photos/69195288@N07/20764862094/  

30-09-2015 13:11:22
nathanvos2
nathanvos2
Het is even wat stof weg poetsen maar we hadden met de NVBS laatst een excursie en daarbij hadden we een ontmoeting met de grote baas van LOCON. Toen werd ook de vraag gesteld wanneer de 9909 in dienst komt. Het ligt puur aan de vraag wat er gebeurt met de vraag naar vervoer.  

31-10-2015 16:53:13
sfj
sfj
@Frontier: puur uit interesse, wat is er veranderd? Ik zie het niet.... Misschien kan je bij wijzigen bericht ff kort recentste update in het edit-venster vermelden... Maak je mij iig heel blij mee! (Sowieso met deze overzichten trouwens, keep it up!)

Laatst bewerkt door sfj op 31-10-2015 16:53


Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland.
 

31-10-2015 17:37:39
Frontier
Frontier
Oh excuseer, dat heb ik er inderdaad vergeten bij te zetten. De 9909 is inmiddels in dienst en vandaag schoot me te binnen dat ik dat nog niet had aangepast.


'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes'
 

31-10-2015 17:41:34
PimTH
PimTH
De 1614 is ook terzijde.  

31-10-2015 18:24:32
Frontier
Frontier
Ah, pas ik dat even aan, heb je ook een datum wellicht?


'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes'
 

31-10-2015 18:57:18
rob46
rob46
DBS 1614 is op 29-10 in tr.61601 gespot; zie RR.

Laatst bewerkt door rob46 op 31-10-2015 19:09


57 jaar OV-fotografie.
 

31-10-2015 19:24:08
PimTH
PimTH
Oh, ik zie het. Sorry! Volgens de recente spots stond de loc wel terzijde op de Whz en de loc was lange tijd niet gespot. Verder reden er volgens de papieren bronnen nog maar 5 DBS-1600'en, dus 1+1=2 was mijn redenering. De loc is dus terzijde geweest, maar per midden oktober (?) weer in dienst. Het grappige is ook dat als je op RR kijkt, dat je ziet dat de loc periodes lang niet reed, en dan weer eventjes wel. Ook heeft de loc een LT4-beurt gehad (oktober 2014). Al met al een verhaal apart dus. %02%  

31-10-2015 19:26:56
Frontier
Frontier
Dat hij in de Whz staat en iemand in een spot 'terzijde' zet wil niet zeggen dat dat ook zo is, veel aannemelijker is dat hij gewoon op een onderhoudsbeurt heeft staan wachten aldaar.


'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes'
 

31-10-2015 19:32:24
rob46
rob46
Ff gecheckt, spots lijken niet te kloppen. 1614 staat ter reparatie bij Shunter.


57 jaar OV-fotografie.
 

01-11-2015 18:43:41
iraj-smile
iraj-smile
Weet iemand hoe het is met de 'Diesel' 1800? Die bij Shunter staat. Welk nummer was het ook alweer?  

01-11-2015 18:50:31
PimTH
PimTH
1823. Daar is niks meer mee gebeurd.

@rob46 Bedankt voor de info!

Laatst bewerkt door PimTH op 01-11-2015 21:28
 

01-11-2015 21:25:18
nathanvos2
nathanvos2
Met de 1823 gebeurt voorlopig ook niks mee. Het project is vanwege technische problemen (volgens mij aan de tractiemotoren) stopgezet.  

01-11-2015 21:46:05
timtrein
timtrein
En dat al lang geleden.  

26-11-2015 10:28:10
nathanvos2
nathanvos2
Ik zie in het OD topic dat de 1619 vandaag met de pantograaf tegen de draad stond. Worden er soms met de ex EETC loks conditieritten gereden?  

26-11-2015 10:37:42
103 220-0
103 220-0
De EETC-locomotieven worden regelmatig tegen de draad gezet om ze in conditie te houden.  

26-11-2015 15:45:17
nohab
nohab
En dus kennelijk ook om de rijtuigen in (elektrische) conditie te houden.


Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans).
 

26-11-2015 16:28:29
broek53
broek53
Er vertrekt vanavond een rijtje rijtuigen naar Duitsland.  

02-12-2015 16:02:30
PimTH
PimTH
Volgens dit (http://forum.rolandrail.net/viewtopic.php?f=20&t=7372&view=unread#p164044) bericht komt morgen op 3-12 de EETC 1621 bij CapTrain in dienst. Over drie weken zou de locomotief bestickerd worden. Begin 2016 zouden volgens diezelfde bron de 1618 en 1619 in dienst komen.  

02-12-2015 16:03:43
ICM4444
ICM4444
Rail Magazine meldt het ook: https://railmagazine.nl/wat-als/  

02-12-2015 16:57:26
moderator
Moderator
moderator
Onzinberichten verwijderd. Hier gaat het over ontwikkelingen.

Een onderwerp openen in ditjes & datjes over speculaties staat eenieder vrij. Niet hier.


Met vriendelijke groet, Het moderator team
 

02-12-2015 22:53:58
timtrein
timtrein
Voor de 1618 de derde poging om na meer dan 15 jaar stilstand weer in dienst te komen. Heel benieuwd!  

02-12-2015 23:57:05
HZwoferink
HZwoferink
Quote
PimTH (wo 02 dec 2015 16:02:30 https://somda.nl/forum/5392/p560783/): Volgens dit (http://forum.rolandrail.net/viewtopic.php?f=20&t=7372&view=unread#p164044) bericht komt morgen op 3-12 de EETC 1621 bij CapTrain in dienst. Over drie weken zou de locomotief bestickerd worden. Begin 2016 zouden volgens diezelfde bron de 1618 en 1619 in dienst komen.
Diezelfde bron is dus Rail Magazine 1618 wordt medio februari. De komende 3 weken dus de 1621 nog in zijn EETC jas voor goederentreinen, laatste kans voor deze kleurstelling!

Laatst bewerkt door HZwoferink op 02-12-2015 23:59


Groeten uit Rijssen, Henk Zwoferink
 

03-12-2015 00:09:20
dennistd
dennistd
Komt CapTrain er ook mee richting Bentheim of wordt het alleen Venlo en Roosendaal?  

03-12-2015 07:48:16
HZwoferink
HZwoferink
Vooral Bentheim.

Laatst bewerkt door HZwoferink op 03-12-2015 07:48


Groeten uit Rijssen, Henk Zwoferink
 

04-12-2015 12:49:19
gose91
gose91
De 1621 stond gisteren een dagje in de loods van OB Wgm voor de nodige herstellingen.  

25-12-2015 11:52:02
DDZ7504
DDZ7504
CT 1621 is op 24-12 binnen genomen voor revisie, als ik het goed begrepen heb in Dordrecht (bij VR waarschijnlijk).

Laatst bewerkt door DDZ7504 op 25-12-2015 12:04
 

25-12-2015 15:37:58
PimTH
PimTH
Nou, in revisie zal die wel niet gaan. In juli 2013 heeft de loc bij Shunter Waalhaven zijn LT4-revisie gehad, en een LT5-revisie is nog voor geen enkele BB 1600 gegeven (de DBS-locs hebben in 2014 hun LT4-revisie gehad). Bovendien is twee jaar een erg korte tijd om weer een revisie te krijgen. Op Cmb kregen ze ook geen revisie in de zin dat het op de loc zelf werd aangegeven. Je zal wel (groot) onderhoud bedoelen.

Laatst bewerkt door PimTH op 25-12-2015 15:38
 

25-12-2015 16:05:19
thom
thom
Het is ook maar net hoe de onderhoudsverantwoordelijke het onderhouds systeem ingericht heeft, de LT revisie's komen voort uit de NS standaarden.  

25-12-2015 16:27:16
DDZ7504
DDZ7504
@PimTH en ik dacht dat ik perfectionistisch was... ik doelde op het feit dat hij omstickerd gaat worden en aannemelijk vindt er ook een controlebeurt plaats. Maar als ik dat geen revisie mag noemen hou ik mijn mond  

25-12-2015 17:20:43
timtrein
timtrein
Stickeren en onderhoud is echt heel wat anders dan een revisie.  

25-12-2015 23:02:53
moderator
Moderator
moderator
En goed, weer zeven berichten over een "revisie". Zeg dan gewoon dat de loc is overgebracht/binnengenomen ergens op een bepaalde datum, in plaats van verwarrende zelfverzonnen termen gebruiken. Hier weer ontopic over de ontwikkelingen ex-NS 1600, dus de feiten op een feitelijke manier.


Met vriendelijke groet, Het moderator team
 

08-01-2016 23:22:05
DDZ7504
DDZ7504
CT 1621 in nieuwe kleuren afgeleverd en wel oek onderweg van Rtd ri Amf aldus meldingen op Facebook.  

08-01-2016 23:37:04
aarclay
aarclay
Voor de liefhebbers, van Ricardo:

https://scontent.xx.fbcdn.net/hphotos-xlp1/v/t1.0-9/12508800_935698973166602_5120327257826580971_n.jpg?oh=839b5893fad29a67492b408f614f0c2e&oe=57055528


Choo choo.....
 

14-01-2016 15:17:00
nathanvos2
nathanvos2
Misschien handig om hier te vermelden het OD topic dat de 1619 in een zilver zwart rode kleur van railogix is gestoken.  

14-01-2016 15:54:28
rolandrail
rolandrail
Raillogix, met twee 'l' en er staat ook een klein Captrain-logotje op boven het UIC-nummer.  

14-01-2016 18:29:07
phantom
phantom
Loc stond ik geloof dinsdagmiddag op een kopspoortje te Kfh in gezelschap van een 1304 in zn bruine jasje en een locon soortgenoot%02%


Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg.
 

14-01-2016 18:33:49
M-BASS
M-BASS
91 84 1001619-3 nl-eetc staat erop. Waarom staat er nog eetc op eigenlijk; die hebben de loc toch niet meer in bezit?

Laatst bewerkt door M-BASS op 14-01-2016 18:34
 

14-01-2016 18:40:00
rob46
rob46
CT huurt de locs van EETC.


57 jaar OV-fotografie.
 

14-01-2016 19:01:33
M-BASS
M-BASS
Ah, dat verklaart het; ik was in de veronderstelling dat Captrain ze gekocht had ipv huur. Is er ook iets bekend over wanneer 1618 in dienst gesteld wordt?

Edit: laat maar, zie hierboven medio februari staan.

Laatst bewerkt door M-BASS op 14-01-2016 19:02
 

14-01-2016 19:10:15
mich
mich
Ja, als hij klaar is...Denk niet in Februari.

Laatst bewerkt door mich op 14-01-2016 19:12
 

15-01-2016 08:37:56
Edb3
Edb3
De twee 1600-en (1618 en 1619) moeten eind feb. operationeel en geschikt voor inzet zijn  

15-01-2016 13:09:07
phantom
phantom
Uit pure nieuwsgierigheid ben ik erg benieuwd naar de bron van Edb3
Weet je dit omdat je er zelf mee bezig bent of iemand kent die hier over gaat ??


Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg.
 

15-01-2016 13:20:09
rolandrail
rolandrail
.

Laatst bewerkt door rolandrail op 18-01-2016 11:49
 

15-01-2016 15:09:14
geert
geert
En js er ook meer bekend over wat deze locs gaan doen? Gaan ze vaste treinen rijden?  

15-01-2016 16:59:59
rob46
rob46
CT 1600-en gaan voornamelijk autotreinen rijden....zie ik in m'n glazen bol.


57 jaar OV-fotografie.
 


Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina):

Locomotieven_serie_1600
RailWiki.nl