Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): Locomotieven_serie_1600 |
![]() |
03-12-2017 15:55:04 | ||
---|---|---|
DDZ7504
![]() |
Even een hele andere vraag over de 1832, namelijk over het UIC nummer. Ik heb mijn foto's en die van anderen er even bij gepakt en op alle foto's is duidelijk leesbaar dat het nummer HSL NL 91 84 1800 032-4 is. Nu heb ik op de UIC rekenmachine op deze site, en op meerdere andere sites dat nummer ingevoerd, en daaruit blijkt dat het controlecijfer bij het nummer 91841800032 geen 4 maar 2 moet zijn. Hoe kan dit? |
03-12-2017 16:46:34 | ||
---|---|---|
Apda
![]() |
Dat is ongetwijfeld een menselijk fout. De volgende vraag is: hoe kan deze fout zijn gemaakt? Een mogelijkheid: men wilde de loc eerst het nummer 91 84 0001 832-4 geven. Maar daarna heeft men besloten positie 5 t/m 8 te gebruiken voor het serienummer en positie 9 t/m 11 voor het volgnummer binnen die serie. Toen heeft men er 91 84 1800 032-4 van gemaakt, waarbij men er niet aan heeft gedacht dat deze verandering gevolgen heeft voor het controlecijfer. |
03-12-2017 17:22:37 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Volgens mij hadden die 1800'en al een UIC nummer in de NSR tijd, dus ik acht de kans groter dat er of gewoon wat verkeerd op de lok geplakt is of verkeerd gewijzigd is in de jaren. |
03-12-2017 17:45:45 | ||
---|---|---|
Apda
![]() |
Dat is niet juist. De 1832 is bij HSL begonnen zonder UIC-nummer. Hij kreeg dat nummer in 2013 en het controlecijfer is vanaf het begin fout geweest. |
![]() |
advertentie |
03-12-2017 19:47:43 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Volgens mij bestaan de nummers al langer dan dat ze aan de buitenzijde zichtbaar aangebracht zijn. |
03-12-2017 20:12:20 | ||
---|---|---|
Apda
![]() |
Dat kan geen oorzaak zijn van het foute controlecijfer '4'. |
03-12-2017 21:18:32 | ||
---|---|---|
jmv
![]() |
Wat wel een oorzaak kan zijn is het vergeten van een tussenstap in de berekening van het controlecijfer. De '9' op positie 1 en de '8' op positie 3 vermenigvuldig je met 2. Als je daarna vergeet de losse cijfers van de uitkomst bij elkaar op te tellen (1+8, respectievelijk 1+6), kom je op controlecijfer 4 uit. Doe je dit wel goed, dan komt er 2 uit. |
03-12-2017 21:49:55 | ||
---|---|---|
Henk1619
![]() |
De 1832 is op 6 april 2010 in het NVR opgenomen als 918415708323 en HSL heeft dat op 26 november 2012 laten wijzigen in 918418000324. Blijkbaar controleert ILT niet of het controlecijfer juist is... |
03-12-2017 22:32:36 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
Even afgezien van dat het niet klopt volgens het UIC systeem, is het in de praktijk eigenlijk heel erg dat het nummer niet klopt? |
04-12-2017 00:55:02 | ||
---|---|---|
jeanne
![]() |
De loc is op 16 juli 2012 verkocht door NSFSC aan HSL Logistics die deze als 91 84 1 800 832-4 op 19 juli wilde laten inschrijven, maar de inspectie vroeg nadere informatie. Het lijkt er op dat er onenigheid was over de status en de wijze waar op de loc ingeschreven moest worden. Zover je dat als buitenstaander überhaupt kan zien gaat het om feit of hier van een overschrijving dan wel van een nieuwe inschrijving sprake was. Het bleef bij een overschrijving (dus zonder vernummering) en daarmee de 91 84 1 570 832-3, maar daar is zeer geruime tijd nog overheen gegaan. Jeanne Kok |
04-12-2017 07:13:26 | ||
---|---|---|
mdeen
![]() |
Quote Ligt eraan welke praktijk. Als iemand dat nummer ergens in de computer ingeeft en als de computer het nummer controleert, dan zal die aangeven dat het nummer niet klopt en misschien niet accepteren. Dat zou kunnen gebeuren als je op die manier het onderhoud van die lok bijhoudt. Maar het leidt er verder niet toe dat de lok stil komt te staan en ook de fotografen zullen er geen probleem mee hebben. |
04-12-2017 08:33:27 | ||
---|---|---|
dh3201
![]() |
Quote Ach er rijdt genoeg materieel rond met foutief geplakte nummers op de buitenzijde. Ook bij NS, laatst nog een ICMm gezien met een elfcijferig nummer op de middenbak en menig DDZ klopte ook niet. Shqiperise-lopers? |
04-12-2017 10:21:52 | ||
---|---|---|
VIRMm1
![]() |
Zelfs gereviseerde VIRMen waar gewoon complete cijferreeksen ontbreken. Zo spannend is 't allemaal niet. |
04-12-2017 10:52:03 | ||
---|---|---|
bacr
![]() |
. Kan weg Laatst bewerkt door bacr op 04-12-2017 10:52 |
04-12-2017 10:53:48 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote In reizigerstransport met treinstellen misschien niet, maar in goederen treinen waar wagenlijsten voor samengesteld moeten worden kan kan dat weleens tot problemen lijken lijkt me. |
04-12-2017 11:03:00 | ||
---|---|---|
IJsbergsla
![]() |
Ja, we hebben gezien hoe weinig treinen de 1832 vervoerd heeft met foutief UIC-nummer... |
04-12-2017 11:04:27 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Grote kans dat men op kantoor wel gewoon met het correcte nummer gewerkt heeft, en het gewoon nooit op de locomotief aangepast heeft natuurlijk. |
04-12-2017 11:46:38 | ||
---|---|---|
IJsbergsla
![]() |
Zoals ook met VIRM het geval is. Dus wat zijn die hele "problemen" dan...? |
04-12-2017 11:52:30 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Dat je gewoon je zaken op orde hoort te hebben als bedrijf? Bedoel, waar wil je nu heen, dat het maar normaal moet zijn dat nummers niet kloppend zijn? Laatst bewerkt door thom op 04-12-2017 11:52 |
04-12-2017 11:54:15 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
QuoteEen niet-kloppend UIC-nummer hoeft niet direct een probleem te zijn, maar een identificatienummer dient wel correct en zichtbaar te zijn. Ik denk dat het in deze een goede indicatie kon zijn dat er niet heel secuur werd omgegaan met procedures en regelingen. |
04-12-2017 13:38:25 | ||
---|---|---|
IJsbergsla
![]() |
QuoteDie vraag is wederzijds. Eerst zijn er meerdere mensen die zeggen dat het wel meevalt, en dan kom jij - zoals wel vaker - met een tegenvoorbeeld uit de "praktijk" met aannames die helemaal niet waar lijken te zijn. En twee berichten later zou het bij HSL Logistik ineens niet erg zijn, maar potentieel bij een ander bedrijf waar geen voorbeeld van is wel. En dan is de vraag waar Ãk heen wil? |
04-12-2017 20:59:13 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Het antwoord op de vraag is dat degene die dat gedaan heeft niet wist hoe het moest. Ook in het voertuighouderkenmerk zit een fout. HSL nederland is namelijk niet geregistreerd. Je zou of D-HSL moeten schrijven of hsl nl moeten registreren. |
04-12-2017 21:41:03 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote Die mensen die zeggen dat het wel meevalt hebben het over reizigers materieel waar niemand actief met de UIC nummers werkt in de dienstuitvoering, iit het goederenverkeer waar per trein een wagenlijst gemaakt word op basis van de UIC nummers. Niet helemaal een eerlijke vergelijking natuurlijk. Verder heb nergens gezegd dat het bij HSL helemaal niet erg zou zijn, alleen gemeld wat er waarschijnlijk gebeurd waardoor men niet er geen problemen mee ondervind. Dat treinen gewoon rijden, heeft er natuurlijk niets mee te maken dat het ook volgens het boekje plaatsvind. Laatst bewerkt door thom op 04-12-2017 21:45 |
04-12-2017 21:52:56 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
uic nummers juist gebruiken is vooral van belang bij wagens. Bij loccen gaat er eigenlijk niets mis zolang de machinist maar de goede mee neemt. |
23-05-2018 16:40:26 | ||
---|---|---|
Rob357
![]() |
Sorry voor de bump, maar twee kleine dingetjes die ik (nog) niet terug zie op de lijst. 1835 wordt ook wel aangeduid als E01 bij BE, daarnaast wordt 1837 geleased door Captrain. Bedankt voor het up to date houden! Laatst bewerkt door Rob357 op 23-05-2018 20:45 |
23-05-2018 20:31:29 | ||
---|---|---|
Henk1619
![]() |
Er staat nog steeds met grote cijfers 1835 op de BE E01. Of is dat omdat men zich überhaupt niet bekommerd over hoe je je presenteert als bedrijf met je tractiemiddelen? Er zijn nog een paar dingen gewijzigd: - 1832 heeft dezelfde eigenaar als 1618, 1619 en 1621 - 1828 wordt niet meer gehuurd door Railpromo maar door RFO - 1621 wordt niet meer (permanent) gehuurd door Captrain |
23-05-2018 20:52:20 | ||
---|---|---|
DDZ7504
![]() |
Dat laatste is volgens mij vrij nieuw, ik had het in ieder geval nog niet gehoord. Is daar een specifieke reden voor? |
23-05-2018 21:05:18 | ||
---|---|---|
Rob357
![]() |
Quote Misschien vraag ik naar te ingewikkelde dingen, maar wie is de eigenaar van deze locs? Voor zover ik weet worden de 1618 en 1619 gereden door Captrain in opdracht van Raillogix, heb ik dit goed? Laatst bewerkt door Rob357 op 23-05-2018 21:05 |
23-05-2018 22:06:40 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote Rob schrijft niet voor niets dat de lok óók aangeduid word als E01, en dat staat er net zo goed op de lok vermeld als dat er 1835 op staat: https://www.flickr.com/photos/cklx/26595075203 Daarnaast klopt het ook niet dat de de 1832 van dezelfde eigenaar zijn als de 1618, 1619 en 1621. Laatste genoemde zijn eigendom van EETC, de 1832 is particulier eigendom. Laatst bewerkt door thom op 23-05-2018 22:09 |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
23-05-2018 22:13:19 | ||
---|---|---|
Henk1619
![]() |
Quote Geen echt specifieke reden, meer de algemene reden dat je als bedrijf af en toen eens kijkt waar je kosten denkt te kunnen besparen. Wat het daadwerkelijk oplevert als je de reserve loc alleen gaat huren als je hem echt nodig hebt zal de tijd uitwijzen. |
23-05-2018 22:19:28 | ||
---|---|---|
Frontier
![]() |
- Laatst bewerkt door Frontier op 09-10-2019 16:56 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
23-05-2018 22:28:32 | ||
---|---|---|
Jan-Mark
![]() |
1840 staat op de Dgr en niet op de Zstr![]() |
23-05-2018 22:28:53 | ||
---|---|---|
Henk1619
![]() |
Quote Ik had het opgevat als een verzoek om 1835 in de lijst te vervangen door E 01. Maar zo kun je het ook lezen, dank voor dit inzicht. Quote Ik probeerde nog zo zorgvuldig om uit het mijnenveld van het juridisch eigendom te blijven. Damn, nog niet gelukt. Laat ik nog een voorzichtige poging doen: voor het huren van de 1621 en 1832 kun je je melden bij hetzelfde loket. Is die particulier toevallig ook nog werkzaam bij EETC ? ![]() |
23-05-2018 22:37:48 | ||
---|---|---|
Frontier
![]() |
Quote Ah ja, dat was ik nog vergeten. 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
23-05-2018 22:42:13 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
EETC is toch opgeheven? |
23-05-2018 22:46:41 | ||
---|---|---|
Henk1619
![]() |
Quote Ik zou het anders omschrijven. Captrain rijdt treinen in opdracht van Raillogix. En om dat te kunnen doen werd het materieelpark uitgebreid dmv het huren van de 1619, 1621 en 4402. De laatste is later vervangen door de 1618. Wat recenter is de 1837 daaraan toegevoegd. Captrain rijdt ook eigen treinen met de locs. De 1619 rijdt in Raillogix outfit als uiting van de samenwerking. |
23-05-2018 22:55:23 | ||
---|---|---|
Rob357
![]() |
Quote Ik zal hier even duidelijk over zijn, na Henk zijn reactie heb ik mijn bericht aangepast en de "ook" toegevoegd (Henk reageerde dus op het onaangepaste bericht). Dit was wel hoe ik het bedoeld had maar ik zag na Henk zijn reactie dat het er niet helemaal duidelijk stond inderdaad. Ik had dit voor de duidelijkheid even in het bewerk bericht moeten toevoegen. Excuus. Ik weet dat het "eigendom" van locs soms een beetje een mijnenveld is inderdaad, vandaar mijn voorzichtige vraag. Maar het is voor mij nu helder, bedankt voor de vriendelijke uitleg! |
23-05-2018 23:07:36 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote EETC is gestopt met het rijden van treinen, niks meer of minder dan dat eigenlijk ![]() Verder bestaat het bedrijf ansich nog gewoon alleen met een andere doelstelling blijkbaar. Quote Dan had ik het woordje eigendom gewoon helemaal achterwege gelaten, maar ik begrijp je insteek ![]() Laatst bewerkt door thom op 23-05-2018 23:13 |
23-05-2018 23:39:19 | ||
---|---|---|
DDZ7504
![]() |
Wat ik begrepen had, is dat de eigenaar van de 1832 Rail Rolling Stock is (gevestigd op hetzelfde adres als EETC) en dat dit bedrijf inmiddels ook eigenaar is van de 1618, 1619 en 1621. Laatst bewerkt door DDZ7504 op 23-05-2018 23:40 |
19-06-2018 13:26:04 | ||
---|---|---|
Rob357
![]() |
1631/1831 wordt volgens RR niet meer bij RFO ingezet, hij heeft laats ook al een keer voor CapTrain gereden. Weet iemand hoe het op dit moment zit met deze loc? |
19-06-2018 15:34:45 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
1831 is voor RFO. Echter bij onderhoud of defect van de aan captrain gehuurde 1837 kan er een andere loc worden ingezet, laatste tijd de 1831. Kan dus voorkomen dan de loc de ene dag voor RFO wordt ingezet en de volgende dag voor Captrain. |
21-06-2018 20:20:32 | ||
---|---|---|
edward
![]() |
Vanochtend de 1614 te Amf voor de Dolime-trein naar het zuiden. De 1614 had blijkbaar revisie gehad gezien de opschriften - LT5 12.17 SHWHV. Hebben de andere DBC 1600's ook een LT5 gehad? |
21-06-2018 23:55:59 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Iig de 1615 dat ik weet, maar alle rijdende DBC lokken krijgen nog een beperkte revisie beurt om nog even mee te gaan tot er vervanging is. |
22-06-2018 09:07:37 | ||
---|---|---|
TSNL250
![]() |
1616 lt5 1/17 1604 lt5 10/17 |
22-06-2018 10:02:06 | ||
---|---|---|
martijnham
![]() |
Zag gisteren de 1615 staan op het wachtspoor nabij station Beverwijk. Het is wat slecht op de foto te lezen, maar volgens mij staat op deze loc LT5 05.18 SHWHV |
22-06-2018 17:29:27 | ||
---|---|---|
DDZ7504
![]() |
Op 3 juni j.l. zag ik de 1611 voor het laatst met LT4 07-14. Dat is dan de enige nog rijdende loc zonder LT5 Laatst bewerkt door DDZ7504 op 22-06-2018 17:29 |
27-06-2018 20:30:42 | ||
---|---|---|
Knoek
![]() |
Ik zag vanavond rond 19.30 uur de 1833 op twee diepladers over de A1 rijden uit de richting Hengelo richting het Westen (kwam hem in de buurt van Holten tegen). |
27-06-2018 20:36:25 | ||
---|---|---|
SunKeeper
![]() |
Op twee diepladers? Wat staat er op die tweede? |
27-06-2018 20:45:05 | ||
---|---|---|
vrijgezel
![]() |
Ondanks dat ik het niet met eigen ogen gezien heb en een gevaar van speculeren om de hoek komt kijken, lijkt het mij aannemelijk dat op de tweede dieplader de draaistellen staan. Als de bak op de draaistellen blijft staan en dat in z'n geheel op een dieplader staat wordt de combinatie te hoog en kan het geen viaducten meer probleemloos passeren. Indien er bij een viaduct geen borden staan moet de doorrijhoogte ten minste 4 meter zijn. Een 1600/1700/1800 die op eigen draaistellen staat en dat geladen op een dieplader overschrijd de 4 meter, zelfs als wel de "konijnenhokken", stroomafnemers en huif verwijderd zijn! |
27-06-2018 20:48:34 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Stond die lok niet op het terrein van de Bentheimer Eisenbahn? |
27-06-2018 20:50:44 | ||
---|---|---|
Knoek
![]() |
Het onderstel stond inderdaad op de tweede zover ik kon zien. |
27-06-2018 20:54:48 | ||
---|---|---|
bnv
![]() |
Quote In Nordhorn bij de werkplaats van de BE |
27-06-2018 22:32:00 | ||
---|---|---|
Henk1619
![]() |
De loc is onderweg van Nordhorn naar Wezep. |
14-08-2018 21:04:11 | ||
---|---|---|
Daan!
![]() |
Iemand die weet welke loc dit is? https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=27792.msg3221909402#msg3221909402 |
![]() |
advertentie |
14-08-2018 21:30:48 | ||
---|---|---|
Leo
![]() |
als ik de vierkante (lak)herstelling zie rechts naast cabinedeurraam, dan moet het de 1603 zijn. Bron foto's jobdeheer bij Shunter. Laatst bewerkt door Leo op 15-08-2018 09:26 |
15-08-2018 09:21:59 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator ![]() |
Gezien de vrachtwagen van Bolk, is de loc overgebracht naar Riwald in Almelo, waar al eerder 1600'en zijn gesloopt, of naar een andere sloper? |
22-08-2018 18:36:47 | ||
---|---|---|
wouterder
![]() |
In het overzicht staat de 1621 nog in dienst bij CT, dat is over. |
27-08-2018 21:38:31 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Ik reageer waarschijnlijk wat tertiair, maar is de 1833 van de BE in juni nu naar de sloop gegaan, of heb ik dat verkeerd begrepen? |
27-08-2018 21:54:26 | ||
---|---|---|
Henk1619
![]() |
Verkeerd begrepen, twee keer zelfs %02% JFT heeft zijn loc voor zover ik weet naar eigen terrein gehaald. |
27-08-2018 21:59:54 | ||
---|---|---|
Frontier
![]() |
Quote Voor welke firma rijdt deze nu, of staat deze terzijde? In geval van het laatste, op welke locatie? 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
27-08-2018 22:19:22 | ||
---|---|---|
maarten83
![]() |
Staat op de Kfh bij de RRF 1600-en. |
27-08-2018 22:26:37 | ||
---|---|---|
Henk1619
![]() |
De 1621 heeft sinds de laatste rit voor CT geen onderhoud meer gehad dus min of meer terzijde. |
28-08-2018 10:08:27 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Naar verluid zou de lok ook defect geraakt zijn? |
28-08-2018 12:04:58 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
De loc was niet defect toen de revisietermijn van de 1621 verstreek. Laatst bewerkt door treinfan op 28-08-2018 12:05 |
28-08-2018 17:32:26 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Ik kan mij sowieso niet aan de indruk onttrekken dat die lokken na NS nog onderhouden worden met het revisie systeem wat NS er ooit voor gesteld had. Laatst bewerkt door thom op 28-08-2018 17:42 |
28-08-2018 17:40:27 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
Uitgaande dat die eerste NS een typo is (en weggelaten mag worden), zeg je volgens mij exact het tegenovergestelde van wat je wil zeggen. Of bedoelde je inderdaad te zeggen dat het revisiesysteem van de NS nog wordt nageleefd?%08% Edit: die typo was niet mijn punt. Je zegt nog steeds dat het revisiesysteem van NS wordt nageleeefd, terwijl ik het idee heb dat je het tegenovergestelde bedoelt. Klopt dat? Laatst bewerkt door treinfan op 28-08-2018 21:08 |
28-08-2018 17:43:21 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Ik bedoelde 'na' NS, de autocorrect maakte daar stiekum buiten mijn bewust zijn 'natuurlijk' van, excuus![]() Edit: Ik bedoel dus inderdaad ook dat men de revisie termijnen dus nu niet meer aanhoudt ![]() Overigens, doet NS dat ook niet altijd meer, zie de 1700'en waarbij men alleen nog een componentenrevisie uitvoerde op dat moment maar geen volledige. Laatst bewerkt door thom op 28-08-2018 19:33 |
12-03-2019 21:30:27 | ||
---|---|---|
bossie186
![]() |
Vandaag is de 1824 door Strukton 303008 vanuit Hlm naar Zpge gekomen. De loc stond vanmiddag om 18:10 bij de werkplaats, wat mij opviel is dat de loc in grondverf zit en het dak/konijnenhokken grijs zijn gespoten en dat de loc 2 panto's mist. Weet iemand misschien wat er met deze loc gaat gebeuren? |
12-03-2019 22:59:08 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Die stroomafnemers, zoals elders al gemeld, missen al veel langer in het leven van de 1824 als pluklok bij zijn vorige eigenaars. |
13-03-2019 09:08:19 | ||
---|---|---|
joahn93
![]() |
Wat ik van een Strukton machinist begreep is dat de loc is gekocht door Strukton. De loc zal vermoed ik weer dienstvaardig gemaakt gaan worden FR1908 |
13-03-2019 09:35:22 | ||
---|---|---|
Edb3
![]() |
Klopt, deze ex-Locon 9910 gaat weer rijvaardig worden bij Strukton en door Strukton en JFT wordt de komende maanden gewerkt aan indienststelling met o.a. nieuwe wielen. Bijzonder is dat in een later stadium de loc ook van apparatuur wordt voorzien om zonder bovenleiding te rijden (met accutractie). Laatst bewerkt door Edb3 op 13-03-2019 09:36 |
13-03-2019 09:37:56 | ||
---|---|---|
sik214
![]() |
De loc is inderdaad aangekocht door Strukton en zal in de loop van het jaar in dienst komen. Strukton werkt daarin samen met Jacko Fijn Techniek in de werkplaats in Zutphen. De loc krijgt nieuwe wielen en zal weer stroomafnemers krijgen. Daarnaast komt er een accu/batterij in, waardoor er een stukje zonder bovenleidingspanning kan worden gereden. De kleur zal grotendeels Strukton-geel worden met een paars/rood/witte band van strepen blokjes. |
13-03-2019 09:46:56 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Vertellen jullie even alle 3 hetzelfde![]() |
13-03-2019 09:48:19 | ||
---|---|---|
gvttreinen
![]() |
3 x bevestigd, da`s duidelijk geen speculaas![]() |
13-03-2019 09:50:35 | ||
---|---|---|
sik214
![]() |
Toch 3 nuances, "ik begreep gekocht door"/"wordt rijvaardig bij"/"inderdaad aangekocht".%02% Verder, het batterij gedeelte wordt door Strukton Rolling Stock zelf ontworpen/bepaald. |
13-03-2019 10:48:19 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Ben benieuwd wat dat word, ik heb eens eerder wat gelezen over zo'n last-mile functie inbouwen![]() |
13-03-2019 12:02:11 | ||
---|---|---|
dennistd
![]() |
Dat was een project van Shunter Waalhaven ja, dat ding is nooit afgebouwd. |
13-03-2019 12:06:54 | ||
---|---|---|
Edb3
![]() |
.. en dat was een poging tot hybride aandrijving (inbouw van een dieselmotor in de 1823), bij de 1824 worden het dus tractiebatterijen + electronica. Strikt genomen geen hybride aandrijving dus![]() |
13-03-2019 14:08:16 | ||
---|---|---|
jeanne
![]() |
Quote Uh, pardon, kan je effe niet volgen? Jeanne Kok |
13-03-2019 14:24:42 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Hybride betekend 'menging van twee soorten', in dit geval dus twee soorten tractie aandrijving, dat klopt exact... |
13-03-2019 16:54:24 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
De verwarring geschied hier denk ik door de denkwijze dat bij Edb3 het idee is menging van 2 dezelfde soorten tractie waar bij batterij en stroom afnemer enkel werk met stroom,en dus dan geen echte hybride. (en dus gezien kunnen worden als 1, t werkt beide enkel met stroom) Daarbij zou dan de andere definitie van hybride zijn menging van 2 verschillende soorten tractie aandrijving,ofwel bv diesel en electrisch. Welke waar is/het beste klopt laat ik in t midden ![]() Laatst bewerkt door phantom op 13-03-2019 16:55 Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
13-03-2019 23:27:51 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Welke waar is, is gewoon een kwestie van even de moeite nemen om de definitie van het woord opzoeken in Google... |
14-03-2019 11:25:05 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Een goede vraag: Is de 1824 na het faillissement van Locon nog aangekocht door iemand anders, waarna Strukton de loc heeft overgenomen? Of is de aankoop via de curator gegaan? De NVR zou volgens Railwiki zijn:91 84 1570 824-0 NL-LBL Laatst bewerkt door aarclay op 14-03-2019 11:26 Choo choo..... |
14-03-2019 13:47:09 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Het materieelpark van Loccon is in één koop aangeboden destijds. |
14-03-2019 13:49:09 | ||
---|---|---|
DDZ7504
![]() |
... dus de 1824 was ook van LOCON gekocht door RailReLease? |
14-03-2019 15:00:03 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
QuoteJacko Fijn Techniek. 57 jaar OV-fotografie. |
14-03-2019 16:04:41 | ||
---|---|---|
ari
![]() |
Heeft Strukton al een specifieke inzet in gedachten, of gaat het meer om een proof-of-concept? |
14-03-2019 22:28:56 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Uit het nieuwsbericht van Strukton maak ik op dat zij het prima kunnen inzetten als tractie op de trajecten die buiten-dienst gesteld zijn, en waar er geen bovenleiding beschikbaar is. Bijvoorbeeld als daar juist onderhoud aan plaatsvindt. Choo choo..... |
15-03-2019 07:00:24 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Ja dat is het hele concept. De vraag was wat de loc gaat doen. In het bericht van Strukton staat ook dat ze de loc gaan inzetten in vervoersritten, dus waarschijnlijk materieel en materiaal van A naar B brengen en dus niet continue bij werkzaamheden zelf. |
15-03-2019 07:55:51 | ||
---|---|---|
gvttreinen
![]() |
En ze maken soms lange ritten, afgelopen week een van Mt naar Vdm, met diesel verstook je nog wat! |
15-03-2019 13:01:19 | ||
---|---|---|
Edb3
![]() |
zeker, dat is de bedoeling. En Strukton gaat met deze loc een nieuwe manier van werken experimenteren. Om het 'groene'karakter van de 1824 krijgt de loc een andere kleurstelling dan andere (gele) trekkrachten én een naam zoals alle Strukton-locs. |
15-03-2019 17:24:11 | ||
---|---|---|
DDZ7504
![]() |
Wordt het nummer dan ook 301824?![]() |
21-05-2019 19:32:03 | ||
---|---|---|
bossie186
![]() |
Na wat heen en weer te zijn versleept is de 1824 inmiddels voorzien van gele cabinedeuren. Vandaag was het personeel met de loc bezig voor de werkplaats in Zp. |
22-05-2019 00:01:02 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Er is vast nogwel veel meer aan de machine gebeurd, maar daar zul je niet zoveel van zien![]() |
22-05-2019 06:51:09 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Klopt. Kom er vrijwel dagelijks langs en vaak staan er busjes bij en zijn mensen ermee bezig. Begrijp alleen niet zo goed waarom het voor de werkplaats gebeurt en niet gewoon binnen. Edit: Aan ‘de spoorzijde’ zijn de deuren nog gewoon wit. Laatst bewerkt door martijn op 22-05-2019 06:56 |
22-05-2019 17:01:45 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Omdat als je in de machinekamer bezig bent het weinig uitmaakt of de lok nou binnen of buiten staat![]() Dan kun je de werkplaats gewoon gebruiken voor zaken waarbij je bijvoorbeeld echt een put of bovenloopkraan nodig hebt, naast het feit dat de werkplaats sporen van Strukton doorgaans al druk bezet zijn. Uit mijn hoofd zeg ik ook dat 2 sporen binnen van Arriva zijn, 3 van Strukton waarvan er 1 verhuurd is aan JFT. Laatst bewerkt door thom op 22-05-2019 17:03 |
22-05-2019 22:13:39 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
De verhouding is idd 2-3. En het kan ook prima buiten en buiten werken is meestal ook geweldig. Maar de faciliteiten van een werkplaats leken me nou eenmaal handiger voor werkzaamheden, alles bij de hand enz. En in de winter en de koude weken daarna is het er net iets meer beschut en warmer. Niet voor de loc maar voor de mensen die er aan werken, ook al staan ze binnen![]() |
26-06-2019 12:22:59 | ||
---|---|---|
Daan!
![]() |
Volgens Alex van Dijk op FB is recentelijk de 1614 buiten dienst gesteld. De loc staat op het Emplacement Waalhaven Zuid met vier soortgenoten. Weet iemand of DBC een planning heeft wanneer de 1600'en uit dienst moeten zijn? |
26-06-2019 12:28:28 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Nou, die conclusie word alleen getrokken omdat de lok bij de rest van de terzijde staande lokken is gezet. Echter staat op de foto's één van de lokjes van Shunter er nog voor, dus hij kan er net zo goed gewoon tijdelijk neergezet zijn in afwachting van onderdelen bv. |
26-06-2019 13:23:02 | ||
---|---|---|
IJsbergsla
![]() |
Tijdelijk sinds begin januari?![]() |
Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): Locomotieven_serie_1600 |
![]() |