Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): Locomotieven_serie_1600 |
![]() |
27-06-2019 01:04:41 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Er zijn genoeg tijdelijke zaken bij het spoor te vinden die nog langer dan 6 maanden stand houden %08% |
27-06-2019 15:41:15 | ||
---|---|---|
wouterder
![]() |
Afgelopen week stond VR met de 1840 op de Dgr. Iemand bekend waar deze is heen gegaan? |
27-06-2019 15:46:55 | ||
---|---|---|
pvduin
![]() |
Houtrakpolder. |
27-06-2019 19:12:47 | ||
---|---|---|
M-BASS
![]() |
Gaat die ook mee met de sloopronde? |
![]() |
advertentie |
27-06-2019 20:18:06 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Volgens mij blijven de 4 resterende DB-locs in ieder geval voorlopig rijden totdat er hoge kosten (zoals nieuwe wielen of ernstige schade) komen. Maar dat is ook van horen zeggen. Laatst bewerkt door timtrein op 27-06-2019 20:24 |
08-10-2019 19:27:43 | ||
---|---|---|
Spw
![]() |
De 1824 van strukton is nog geen hybride loc, blijkbaar gebeurd dit later pas. Dit vertellen ze althans in deze video: https://www.youtube.com/watch?v=jRyctzPIcyY |
08-10-2019 19:57:44 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Klopt, dat is overigens ook altijd al zo gemeld. |
09-10-2019 15:52:43 | ||
---|---|---|
vrijgezel
![]() |
Vandaag meegelift met het slooptransport van de 1700-en [ https://www.somda.nl/forum/15506/p713552/Ontwikkelingen+locomotieven+serie+1700/ ]: de kast van de 1840 beleefde zijn laatste rit, van TMA (Hrp) naar het terrein van HKS. |
09-10-2019 17:07:00 1 | ||
---|---|---|
Frontier
![]() |
Laatst bijgewerkt: 27Mei21 Meest recente wijzigingen: loc - recentste nummer - status - huidige locatie Status: Lijst is op basis van meldingen/spots/eigen bronnen/eigen waarnemingen, zodoende zijn eventuele aanvullingen/opmerkingen welkom. Laatst bewerkt door Frontier op 30-05-2021 11:59 |
09-10-2019 17:55:05 | ||
---|---|---|
TSNL250
![]() |
Ik meen mij te herinneren dat de 1833 niet meer in Nordhorn staat maar bij Jacko Fijn in Wezep. |
09-10-2019 18:22:20 | ||
---|---|---|
Frontier
![]() |
Dank u, het is aangepast. ![]() 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
09-10-2019 19:08:51 | ||
---|---|---|
fermon
![]() |
Kan je nog aanpassen dat de 1840 is gesloopt in 2019? Er staat 2009 ![]() |
15-11-2019 14:03:18 | ||
---|---|---|
ari
![]() |
Ik begreep dat 11-11-2019 3x1800 van de loods in Br naar Amf zijn gegaan. Weet iemand waarom? |
15-11-2019 14:20:54 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Repareren 1830. |
15-11-2019 15:23:09 | ||
---|---|---|
ari
![]() |
Bedankt voor het antwoord! |
15-11-2019 18:05:39 | ||
---|---|---|
Daan!
![]() |
En dan zijn die 3 1800'en onderdelenleverancier? |
15-11-2019 21:29:38 | ||
---|---|---|
mark
![]() |
Nee alleen de 9902 en 9905 zijn pluklocs. Beide machines hebben als onderdelenleverancier gefungeerd om de 1830 te herstellen die sinds juli met een defect aan de kant stond in Amf. |
15-11-2019 21:58:55 | ||
---|---|---|
Daan!
![]() |
Ergens denk ik dan, waarom niet de 1830 als plukloc? |
15-11-2019 22:01:13 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Omdat er aan die pluklokken waarschijnlijk meer stuk en incompleet is dan aan die 1830 die op zijn defect na verder prima zal zijn? |
15-11-2019 22:06:54 | ||
---|---|---|
Daan!
![]() |
Dat is dus de vraag. Aannames kan ik inderdaad ook maken, maar de locs van Locon zijn volgens mij alle rijvaardig uit dienst gegaan. Ik kan me ook voorstellen dat de 1830 hersteld wordt omdat dat de loc is die het langst heeft gereden. Waarbij de vraag opkomt wat stilstand met zo’n machine concreet doet. |
15-11-2019 22:52:21 | ||
---|---|---|
mark
![]() |
1830 was tot deze afgelopen zomer defect raakte onderdeel van de inzetbare vloot van Rail Force One. Lok is in het najaar van 2018 zelfs van nieuwe wielen voorzien zodat deze weer een aantal jaren vooruit kan. 9902 (1834) en 9905 (1836) staan al veel langer terzijde en dienen ook als onderdelenleveranciers voor andere lokken van RFO. Bedenk dat het inzetten van een 1800 een stuk goedkoper is dan het leasen van een meerspanningslocomotief maar dat de onderdelen schaars beginnen te worden, daar de machines uit begin 80'er jaren stammen en veruit het grootste deel van de vloot al een tijdje gesloopt is. Vandaar dat er met de bruikbare onderdelen uit twee redelijk kaalgeplukte lokken weer één lok hersteld is. ![]() Laatst bewerkt door mark op 15-11-2019 23:06 |
16-11-2019 00:27:17 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Quote Nou daar was niet veel rijvaardig meer aan. Na het opladen van de batterijen deed met moeite de 1837 het. De 1831 had een kapotte compressor en luchtdroger, de 9902 deed het na opladen op 1 motor, de 1830 en 9905 waren geplukt en de 1828 en 1829 deden niks. |
16-11-2019 01:34:46 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Over aannames gesproken %08% |
02-06-2020 20:18:47 | ||
---|---|---|
mat64Hidde
![]() |
Ik zie dat het nog nergens op Somda staat gemeld (Of ik heb niet goed gekeken) maar in de laatste ODR staat het volgende:Quote |
02-06-2020 20:56:54 | ||
---|---|---|
SunKeeper
![]() |
"te zijner tijd"....dat is een vrij invulbaar begrip..![]() |
02-06-2020 21:03:19 | ||
---|---|---|
vrijgezel
![]() |
Dit heeft alles te maken met de lock-down waarin wij gegijzeld zijn. Daarom is het nu niet het moment voor een afscheid, iets wat DB Schenker ook beseft. Zodra het weer verantwoord is om "massaal erop uit te trekken" zal er alsnog een passend afscheid worden genomen. Iets wat off-topic, maar wel raakvlakken: het officiële afscheid van Mat'64 was ook ruim een half jaar nadat de laatste stellen de laatste commerciële ritten hadden gereden. |
03-06-2020 18:28:51 | ||
---|---|---|
rolandrail
![]() |
Dat afscheid gaat helemaal niet meer door. Rolandrail is verhuist van .net naar .nl |
03-06-2020 21:09:50 | ||
---|---|---|
nohab
![]() |
De 1634 zou volgens berichten in Amersfoort staan en niet in Blerick. Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans). |
03-06-2020 21:42:43 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Klopt, samen met de 1836. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
20-08-2020 16:39:08 | ||
---|---|---|
Daan!
![]() |
Todays Railways Europe meldt dat de RailExperts zes 1600'en heeft overgenomen van DB Cargo: 1602, 1604, 1614 en de 1611, 1615, 1616. De eerste drie zijn niet rijvaardig, de laatste wel. |
20-08-2020 16:49:34 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
Heb je een link van dat artikel? |
20-08-2020 17:02:15 | ||
---|---|---|
Daan!
![]() |
Het artikel is gepost in fotogroep Treinen in Nederland vanaf 1950: Laatst bewerkt door Daan! op 20-08-2020 17:02 |
20-08-2020 22:34:51 | ||
---|---|---|
M-BASS
![]() |
Ik las ( geloof ik in Railmagazine) dat 1612 en 1613 gesloopt zijn. |
20-08-2020 22:47:09 | ||
---|---|---|
Henk1619
![]() |
Is het soms komkommertijd? De DBC 1600-en zijn al een maandje of drie geleden verkocht. |
20-08-2020 23:02:14 1 | ||
---|---|---|
Ysbergsla
![]() |
Er is hier geen bericht daarover te vinden in mei, ook niet van u. |
20-08-2020 23:10:45 | ||
---|---|---|
mvschoon
![]() |
En ook Railmagazine, Op de Rails hebben het nog niet gemeld. Hoewel het een leuk blad is, slaat Today's Railways wat Nederland betreft de plank weleens mis, dus het is prettig om de bevestiging te krijgen middels Henk1619's bericht. Zo mogen we het toch wel lezen? Komkommernieuws is trouwens iets anders dan vertraagd nieuws. |
20-08-2020 23:24:18 | ||
---|---|---|
DDZ7504
![]() |
Quote Dat kan best, maar de koop is nooit officieel bekend gemaakt aan het publiek, tot nu dan. Niet iedereen hoort wat jij hoort 😉 |
21-08-2020 08:05:06 | ||
---|---|---|
BVisser
![]() |
Quote Ik zou zeggen: spreek het verlossende woord. Aan wie zijn ze verkocht? De meeste mensen hier weten niet meer dan wat in hobbykringen bekend is. |
21-08-2020 09:08:07 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Ik las in dat nieuws dat RailExperts de gelukkige eigenaar zou zijn. Maar reacties van lezers gaven hun twijfels aan. We zullen binnenkort wel zien of het waar is. Laatst bewerkt door aarclay op 21-08-2020 09:09 |
21-08-2020 12:52:59 | ||
---|---|---|
VIRMm1
![]() |
Quote Dat schrijft Daan! toch? |
22-08-2020 00:58:42 | ||
---|---|---|
Basher
![]() |
The new owner of the Class 1600s did not want the information in the public domain until the deal was signed and the locomotives were successfully placed under their control. I was tipped off about the item in Today's Railways Europe on 24th July and asked around. I was then asked not to say anything and I assume that other people were also asked not to publish. This is our hobby but it is also other people's livelihood and sometimes they do not want certain information releasing until deals are finalised. This is why companies put out press releases when it is appropriate to say something. In my case it is about repecting the new owners wishes and being a gentleman.
Laatst bewerkt door Basher op 22-08-2020 01:10 |
21-09-2020 07:34:14 | ||
---|---|---|
M-BASS
![]() |
Quote Gisteren was ik even op Amf en ik zag dat op 1611 en 1616 andere nummers aangebracht zijn: 9902 en 9903. Wellicht toch railexperts aangezien ze ook 9901 hebben en zo verder nummeren? Overigens waren/zijn die nummers nog in gebruik op andere locs. |
21-09-2020 07:51:13 | ||
---|---|---|
Edb3
![]() |
Klopt, Railexperts heeft alle 6 de 1600-en van DB Cargo overgenomen. De 3 laatst-actieven bij DBC zijn naar Amf gegaan en hebben de nummers 9902-9904 gekregen. |
21-09-2020 09:04:32 | ||
---|---|---|
edward
![]() |
Quote 1611 - 9903 en 1616 - 9902 |
21-09-2020 09:24:37 | ||
---|---|---|
M-BASS
![]() |
Bedankt voor de bevestiging Edb3 en Edward, die 3 omgenummerde locs zullen vast wel weer gaan rijden. Ik zag op Railwiki dat ze pas afgelopen week omgenummerd zijn. |
21-09-2020 10:56:30 | ||
---|---|---|
Edb3
![]() |
De 1615 = 9904, gezien het feit dat die niet (meer) bij de 1611 en 1616 staat, denk ik dat die als eerste bij Strukton rijvaardig wordt gemaakt momenteel. |
21-09-2020 11:11:41 | ||
---|---|---|
mattie2
![]() |
De 1615 stond ook niet bij de andere locs, maart twee sporen daarachter, wellicht dat hij daarom niet te zien is? |
21-09-2020 13:21:08 | ||
---|---|---|
mvanuden
![]() |
Quote Gisteravond stond er (nog steeds) een derde rode 1600, min of meer verborgen achter de andere twee (en de 9901 en de 6002). |
21-09-2020 14:35:47 | ||
---|---|---|
wouterder
![]() |
Quote
Waren, alle dienstvaardige RRL locs zijn terug genummerd naar hun originele NS nummer. |
25-09-2020 20:15:06 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Quote Strukton heeft niks met deze locomotieven te maken. De 1616 is weer rijvaardig na onderhoud. |
29-05-2021 22:31:52 | ||
---|---|---|
mat64Hidde
![]() |
Op verschilldende websites komen er foto's tevoorschijn van een lineup van enkele zestienhonderden bij Amf vandaag met onder andere de TCS 1635 (ex 1835) die NS logo's heeft. |
29-05-2021 23:34:31 | ||
---|---|---|
DDZ7504
![]() |
Voor zover ik weet geldt dat alleen als de betreffende trein ook daadwerkelijk in de commerciële dienst rijdt. En de 1635 doet dat momenteel niet. Daarnaast zijn de logo's er in dit geval in overleg met NS opgeplakt neem ik aan, hoe lang de RRF locs de kleine logo's houden zou ik nog niet weten. |
29-05-2021 23:46:38 | ||
---|---|---|
bnv
![]() |
De 1635/1835 was destijds verkocht aan de Bentheimer Eisenbahn. Blijkbaar heeft de BE geen belangstelling meer voor deze loc en ik neem aan dat deze door NS is terug genomen (?). Of intussen doorverkocht is aan en andere onderneming. In het 1600/1800 topic zijn hier geen berichten over verschenen. Wat de bestemming is van de 1633/1833, die bij de BE werkplaats in Nordhorn stond is evenmin duidelijk. |
29-05-2021 23:49:05 | ||
---|---|---|
DDZ7504
![]() |
Zoals in het bericht van Mat64Hidde al (verborgen) staat, is de 1835 door TCS overgenomen (dit is rond de jaarwisseling al gebeurd). Het nummer 102001 staat er ook klein op. Wat die er mee willen gaan doen is nog steeds onbekend. |
![]() |
advertentie |
30-05-2021 00:46:13 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote Hoe dat materieel ingezet word is niet van belang, het logo is een door NS geregistreerd beeldmerk en daarmee heeft NS daarover het alleenrecht.
Al met al blijft het gewoon de TCS 102001 :)
Quote
NS gaat een 40 jaar oude E-lok echt niet terug kopen, wat zouden ze er immers mee moeten nog heden ten dage ;) Laatst bewerkt door thom op 30-05-2021 00:51 |
30-05-2021 21:06:42 | ||
---|---|---|
scooter
![]() |
Aan de tekst op de 4402 is ook te zien dat het hier ging om 40 jaar 1600(1981-2021 40 jaar trouwe dienst) |
30-05-2021 23:40:13 1 | ||
---|---|---|
wouterder
![]() |
Quote Loc is ter gelegenheid van de jubilieum line-up beplakt met het NS logo. RRF 4401/4402 droegen overigens ook het NS logo ("1981 <NS Logo> - 2021 <RRF Logo> 40 jaar trouwe dienst"). |
31-05-2021 00:13:26 | ||
---|---|---|
mat64Hidde
![]() |
Ah, da's dan weer jammer. Ik had hem graag eens zien rond rijden met z'n NS logootjes. |
31-05-2021 01:18:53 | ||
---|---|---|
Frontier
![]() |
Die mogelijkheid is er reeds geweest van 1982 tot en met circa 2001. |
01-06-2021 08:02:04 | ||
---|---|---|
geert
![]() |
Of op de 1656 als deze weer eens uit zijn hol in Br komt |
27-06-2023 10:39:33 | ||
---|---|---|
103 220-0
![]() |
Wat is eigenlijk de status van beide RRF 1600'en? Er gaan geruchten dat het tweetal bedankt is voor bewezen diensten, maar ik lees liever feiten... |
27-06-2023 12:26:40 | ||
---|---|---|
treinhobby
![]() |
Gistermiddag was een G2000 smalbek (groen/grijs) met een RRF 4400 in de weer bij de Structon werkplaats in Zutphen. |
27-06-2023 20:18:24 | ||
---|---|---|
brun
![]() |
Ik kwam bij toeval deze foto tegen: Uit 1988. Wat opvalt: dubbeltractie 1600, beide locs hebben de stroomafnemer tegen de draad. Ik dacht dat in 1988 nog niet gebeurde, dat toen het probleem met de stoorfrequenties & ATB-beïnvloeding nog niet was opgelost. |
27-06-2023 20:19:00 | ||
---|---|---|
DDZ7504
![]() |
Gezichtsbedrog, de tweede loc heeft absoluut geen stroomafnemer tegen de draad. |
27-06-2023 20:20:19 | ||
---|---|---|
GerritJan
![]() |
1 loc heeft beide stroomafnemers tegen de draad, 2e lijkt in opzending mee te zijn. |
27-06-2023 20:21:16 | ||
---|---|---|
Henk1619
![]() |
Verkeerde foto gelinkt? Ik zie een loc met twee stroomafnemers tegen de draad en daarachter eentje met beide gestreken op het dak. |
27-06-2023 20:24:08 | ||
---|---|---|
brun
![]() |
Mooi is dat, één keer een onduidelijk fotootje posten en heel Somda grijpt gretig de kans om te corrigeren :-) Ik kreeg de indruk van wel, maar bij nader & fors inzoomen is het inderdaad waarschijnlijk van niet. |
27-06-2023 20:29:30 | ||
---|---|---|
DDZ7504
![]() |
Je ziet beide stroomafnemers liggen op het dak, en waarvan ik denk dat jij dacht dat de stroomafnemer tegen de draad was is eigenlijk het uiteinde van een balk van de overkapping. |
27-06-2023 20:38:16 | ||
---|---|---|
bacr
![]() |
En wat vooral ook opvalt is, hoe schoon beide locs zijn.... Mooi geel is niet lelijk 😉 |
27-06-2023 20:40:59 | ||
---|---|---|
Kopspoor
![]() |
Quote Ik denk het niet, ik zag er gisteren één (nummer gemist) als losse lok door Rtd komen ri Gd. |
27-06-2023 23:08:07 | ||
---|---|---|
wouterder
![]() |
Quote Volgensmij gewoon flauwekul. |
04-01-2024 13:54:57 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Terwijl her en der al de eerste foto's van de 9902 in nieuwe jas, gebaseerd op het tweede boek over de avonturen van Tommie en Tess (De treinreis van Tommie en Tess in de bergen), opduiken, vindt vanmiddag op Amsterdam C op spoor 10A (aankomst 16:18, vertrek 16:32) de presentatie van de loc plaats. Daarna is de 9902 nog in Haarlem op spoor 6B (aankomst 16:47 – vertrek 17:01) te zien. Bron: Railmagazine op FB Laatst bewerkt door martijn op 04-01-2024 15:26 |
30-01-2025 23:57:18 | ||
---|---|---|
selivio
![]() |
Hier nog niet langs zien komen, maar volgens Railcolornews heeft RXP de 1618, 1619, 1621 en 1832 gekocht (plus nog 4 rangeerlocs van alstom tractie, maar dat is niet voor dit topic). |
31-01-2025 08:31:15 | ||
---|---|---|
geert
![]() |
En bronnen melden ook dat de 1618 weer op de baan zou komen bij RXP, rest is voor reserve onderdelen? |
31-01-2025 09:33:17 | ||
---|---|---|
Edb3
![]() |
correct, overgenomen van RailRollingStock. De beste van die vier komt weer in dienst is de bedoeling. Of dat de 1618 is, is nog niet te zeggen aldus bron. |
31-01-2025 09:58:39 3 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Aan de kilometerstand zal het niet liggen. De 1618 is alleen van 1981 tot 2000 en van 2017 tot 2020 in actieve dienst geweest. |
31-01-2025 11:06:04 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Is er niet afdoende werk voor meer dan 1 loc ? |
31-01-2025 11:20:18 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Ze hebben de 9901-9903 ook nog gewoon hè. Die kunnen wellicht (in de toekomst) ook nog wel ergens een onderdeeltje gebruiken. |
31-01-2025 11:22:38 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Ja, en de rest van de 16/1800 die in die bekende rij in Amersfoort staan natuurlijk ook nog ;) |
31-01-2025 11:40:30 1 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
En de 1766 en 1770, om de lijst compleet te maken ;) |
31-01-2025 15:13:14 | ||
---|---|---|
Edb3
![]() |
De 9901 gaat dit jaar langdurig uit dienst voor het tweede deel van een opknapbeurt; dan is een extra loc handig. Het eerste deel onderging de loc vorig jaar; de 9901 kwam toen weer in actie met het ADE-weekend. Laatst bewerkt door Edb3 op 31-01-2025 15:16, reden: andere zinsvolgorde |
31-01-2025 16:17:01 | ||
---|---|---|
M-BASS
![]() |
Ze hebben ook nog 9904 (ex 1615), ik neem aan dat die ook nog een keer in dienst gaat komen, al dan niet ipv 9901 als die buiten dienst gaat? Laatst bewerkt door M-BASS op 31-01-2025 16:18 |
01-02-2025 10:24:13 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Ik moet eerlijk bekennen dat ik met vele bedrijfjes die zulke locs hadden/hebben,vervolgens b.v. failliet gingen,dat die locs nieuwe eigenaren kregen,of aan de kant werden gezet,etc etc. |
01-02-2025 10:55:22 | ||
---|---|---|
geert
![]() |
De 9901, 9902 en 9903 zijn rijvaardig en rijden ook met regelmaat |
01-02-2025 12:29:14 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Laatst bewerkt door mich op 01-02-2025 12:30 |
01-02-2025 16:45:19 4 | ||
---|---|---|
NS1637
![]() |
De situatie is nu v.z.i.w. als volgt: RFO heeft de 1828-1831 en 1837. Die zijn alle 5 inzetbaar. De 1831 en 1837 zouden volgens de laatste Rail Magazine mogelijk vervangen worden door ex-NSI 1700'en RRF heeft de 1606 en 1609 als 4401 en 4401 in dienst RXP bezit de 9901-9904 (1827, 1616, 1611, 1615), 1602, 1604 ,1614, 1618, 1619, 1621 en 1832. De 9901-9903 zijn regelmatig actief. De rest staat terzijde, van de 9904 en 1618 wordt in de tijdschriften geschreven dat ze t.z.t. weer in dienst komen. TCS heeft de 1835 (102001), deze staat volgens Rail Magazine te koop. Strukton heeft de 1824 in dienst. RailRelease heeft de 1834 en 1836 (Locom 9902 en 9905) in Amersfoort staan. Deze worden gebruikt als plukloc voor de machines van RFO. De 1833 staat bij Jacko Fijn Techniek in Wezep en de 1823 bij oefencentrum Wijster. |
01-02-2025 17:13:46 3 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Als je dan toch alles noemt, mag de 1656 van het Spoorwegmuseum natuurlijk niet ontbreken. |
01-02-2025 20:30:51 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
|
02-02-2025 07:17:23 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
De 1770 is sinds november 2024 ook van RXP. |
02-02-2025 11:20:06 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
|
02-02-2025 13:25:15 | ||
---|---|---|
geert
![]() |
Die staan op particulier terrein in Amf |
02-02-2025 19:26:00 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Staan in Amf gewoon pluklocs op Prorail sporen. Deze zijn gewoon verplaatsbaar. Als je een spoor huurt van Prorail, mag je zelf weten wat je ermee doet. Locs zijn per type toegelaten, en als een loc of treinstel geplukt is en moet worden verplaatst dan wordt door een bevoegd persoon bekeken of en hoe dat kan. In het ergste geval moeten er remwagens voor/achter en een luchtslang doorheen. Verplaatsen op een emplacement zelf kan echter ongeremd. |
03-02-2025 11:06:12 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Hier word ik weer wat wijzer van,merci.
|
24-05-2025 19:48:20 | ||
---|---|---|
Spw
![]() |
Blijkbaar is Strukton eindelijk op het hoofdspoor testritten aan het uitvoeren met de batterijloc. Sowieso interessant om heel het verhaal eens te horen: www.youtube.com |
Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): Locomotieven_serie_1600 |
![]() |