Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): Locomotieven_serie_1600 |
![]() |
19-04-2009 00:13:56 | ||
---|---|---|
Krezieee
![]() |
@ broek53: Misschien een rare vraag, maar wat gebeurd er dan met de DDM-1 stammen? Want de door jou genoemde locs zitten bijna allemaal aan dit materieel! Krijgen deze stammen dan weer andere locs?? |
19-04-2009 00:14:59 | ||
---|---|---|
ruysdael
![]() |
De overgebleven 1800-en kunnen hiervoor worden gebruikt. |
19-04-2009 00:21:50 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
Praktisch is anders natuurlijk... er reden juist weer ICK-treinen met 1800'en die nu niet terzijde gaan. Ze krijgen het nog druk dit weekend dan om al die 1800'en om te wisselen, vooral omdat het ICK nu niet bepaald op dezelfde plek is uitgelopen als waar het DDM-1 het weekend doorbrengt. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
19-04-2009 00:30:28 | ||
---|---|---|
ruysdael
![]() |
QuoteBetekent dit dat zij op 20 april nog wel dienst zullen doen? |
![]() |
advertentie |
19-04-2009 03:12:48 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
![]() |
ga er maar niet vanuit hoogstens zie je er mischien een voorbij komen voor een LM ritje maar in dienst lijkt me niet![]() |
19-04-2009 08:06:28 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
@broek53: Is 1834 een typfoutje voor de 1823, of niet? (1823 klinkt logischer, dan is het op numerieke volgorde)![]() |
21-04-2009 12:39:52 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Je hebt gelijk, ik heb het aangepast. |
21-04-2009 12:43:04 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
QuoteDat weet ik niet zeker. Zo te zien hoeven de locs niet op 20 april aan de kant en wordt het aan de discretie van OB Maastricht overgelaten wanneer het gebeurt, maar zoals gezegd; helemaal duidelijk is dat niet. De locs zullen overigens op de Dijksgracht gestald worden. |
21-04-2009 13:14:56 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
De 1824 is vandaag (21/4) nog op pad geweest met een sleep ICK van Hrl naar Mt. De 1828 is op 20/4 van Ehv naar Mt gekomen. Verder zouden de 1823 en 1827, te Mt moeten staan en de 1833 te Gv. De 1832 en 1835 zijn niet terzijde: de 1832 en 1835 rijdt vandaag vrolijk rond in de 3900/4300/3300 (1832 nu in 3347 en 1835 zometeen in 4344). De 1836 reed vanmorgen ook nog en wel in 14525. De 1837 ging vanmorgen vanuit Wgm naar Vl en is zojuist vanuit Vl vertrokken richting Ehv. Wellicht om ICK op te halen o.i.d.? |
21-04-2009 16:50:37 | ||
---|---|---|
kevinevers
![]() |
Quote Stond rond half 1 met ICL te vl |
21-04-2009 19:08:40 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Zou toch leuk zijn als ze zo'n loc nog een tijdje als 'loopjongen' van de Sleepdienst zouden gebruiken. Maar die tijden zijn voorbij, vrees ik ![]() |
21-04-2009 19:09:19 | ||
---|---|---|
montrose
![]() |
Quote 1833 stond met 6912 op het voormalige PTT spoortje te Asd te niksen. 1836 reed met zn maatje 6905 de 14560. Laatst bewerkt door montrose op 21-04-2009 19:25 |
26-04-2009 18:59:21 | ||
---|---|---|
mvd
![]() |
Even een update: momenteel staan de 1823, 1827, 1824, 1833 en 1836 in Mt (spoor 54). Iech kom gelökkig oet Mestreech! |
26-04-2009 19:32:06 | ||
---|---|---|
pytoyo
![]() |
Als er alle NS loc. terzijde gaan, komen we aan een probleem? DD-AR ICL ICRm DB rijtuigen Wat komt er hier voor?%09% Pyt0yo TREiNF&n |
26-04-2009 19:35:45 | ||
---|---|---|
oudeaap
![]() |
Zijn gaan nu niet allemaal terzijde |
26-04-2009 19:38:59 | ||
---|---|---|
MDDM
![]() |
DD-AR rijd met 1700,die gaan nog niet aan de kant ICL gaat zelf wel tz dus daar komen 17/1800 van vrij ICRm rijd met 1700 DB kan met 17of 1800 gereden worden. En er gaan maar een aantal 1800 loc Quotedeze gaan dus als 1e tz ![]() Laatst bewerkt door MDDM op 26-04-2009 19:41, reden: aanpassing om te quoten Gr Joop mcn Lls |
26-04-2009 19:47:40 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Iemand enig idee wat nu de toekomst voor de 1826 is ? De lok staat in Tb buiten met een ingekort ventilatierooster in de zijwand, en bij het ontbrekende stuk is een compleet nieuwe zijwand ingelast en dat is al netjes geel gespoten ? Verder lijken er ook nieuwe luchtslangen, HS kabels en stekkerdozen op te zitten, dus het lijkt gewoon op herstel, of men moet eht halverwege afgebroken hebben? |
26-04-2009 20:35:48 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
![]() |
1835 staat nog te Aswplz met de 1858 en de 1837 staat te Ekz met DDM-1 stam |
26-04-2009 20:41:10 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Tsja, persoonlijk geef ik er geen cent meer voor. Als in juni een groot deel ICL aan de kant gaat, zie ik ook de rest van de geleaste 1800-en wel aan de kant gaan. Het is mijn eigen interpretatie, maar ik denk dat er dit jaar niet veel meer 1800-en overblijven (niet-geleaste ook) dan die er nodig zijn voor het DDM-1. Naast de Berlijntreinen zijn er immers geen getrokken treinen meer waarvoor een loc nodig is. |
26-04-2009 20:46:48 | ||
---|---|---|
ruysdael
![]() |
QuoteMet de 1858 is in principe niets. Die blijft nog wel even rijden. Overigens heel vreemd, gisteren kwam de 1858 met DDM-1 om 19.00 door Zd ri. Htma (-Aswplz?) en om 20.17 door Hoorn de 1851 met DDM-1 ri. Ekz, uitwisseling dus zou je zeggen. En de 1858 is vandaag weer teruggegaan? En de 1851? Is die vanuit Enkhuizen weer naar een andere plek gegaan? Laatst bewerkt door ruysdael op 26-04-2009 20:47 |
26-04-2009 20:52:27 | ||
---|---|---|
Iceman
![]() |
Ik kwam vandaag ook weer een LM van DDM-1 tegen ri ekz (rond 10:30 door zdk). Herman rekent af en staat dan op, hij heeft eindelijk de wind weer in z'n kop. |
26-04-2009 20:57:23 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Het lijkt me handiger om de spots gewoon in de daarvoor gebruikelijke topic te voeren, anders sneeuwt hiet allemaal weer onder... ![]() |
26-04-2009 22:01:42 | ||
---|---|---|
limbotrein
![]() |
Quote Is uit haarlem gekomen naar Tilburg om afgewerkt te worden dat gaat niet door. De 1823,1824,1827,1833 en 1836 staan al terzijde te maastricht%04% |
27-04-2009 03:17:05 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
![]() |
Quote Dit weekend is er druk met 1800en geschoven tussen Aswplz , Wgm en Ekz de 1837+DDM-1 is vanaf Ekz overgebracht naar Aswplz en staat in het vertek voor vanochtend de DDM-1 die gezien is vanochtend te zdk kwam vanaf Aswplz voor Ekz bestemd de 1858 is ook niets mee dat klopt maar die is wel defect en zal samen met de 1835 naar Mt gaan ![]() Laatst bewerkt door Rolffiej19 op 27-04-2009 03:17 |
27-04-2009 11:04:03 | ||
---|---|---|
ruysdael
![]() |
In principe staan nu dus in Enkhuizen de 1851+DDM-1 en een onbekende DDM-1 die gisteren is overgebracht + nog een onbekende DDM-1 van de vrijdag. Waarom gaat de 1837 niet naar Maastricht mee met de 1835 en 1858? |
27-04-2009 12:37:54 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Misschien omdat ze dan een loc te weinig hebben? |
27-04-2009 13:15:21 | ||
---|---|---|
MDDM
![]() |
De 1832 is gisteravond/nacht met een fikse steekvlam kapot gegaan. Kortsluiting in de compressor vertelde de stmt.Volgens de stmt wordt de loc gewoon gemaakt. Gr Joop mcn Lls |
27-04-2009 14:15:24 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Denk dat de stmt niet wist dat het een terzijdestellingskandidaat is. Per saldo stonden vanmorgen in de Wgm gereed voor afvoer naar Maastricht de 1835, 1832 en de (vaker genoemde) 1858. |
27-04-2009 14:20:08 | ||
---|---|---|
ruysdael
![]() |
QuoteWordt de 1858 hersteld of zal deze ook terzijde gaan? |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
27-04-2009 14:23:42 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Kweenieteeens of de 1858 defect is of alleen maar in onderhoud moet of zo. Terzijdestelling - althans formeel - is niet aan de orde. |
27-04-2009 14:24:42 | ||
---|---|---|
ruysdael
![]() |
Volgens Rolffiej19 (enkele berichten hier boven) is de loc defect, dus hij zal (hopelijk) wel enkel voor herstel naar Maastricht gaan. Bedankt ![]() |
27-04-2009 17:44:58 | ||
---|---|---|
nielske90
![]() |
De 1858 gaf vandaag in ieder geval wel tractie met de 1835 op sleeptouw. Kwam om 15.12 door Den Bosch ri.Maastricht. Dus rijden kan ie nog goed genoeg.![]() |
27-04-2009 18:18:38 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
![]() |
1 van de 2 motoren staat buiten dienst vanwege een defect dus vandaar![]() |
03-05-2009 18:13:01 | ||
---|---|---|
ruysdael
![]() |
De 1837 zag ik afgelopen vrijdag nog dienst doen in de 2200. Is men er nog mee bezig deze loc richting Maastricht te krijgen (terzijde) of blijft deze voorlopig nog wel dienst doen? |
03-05-2009 18:56:12 | ||
---|---|---|
treintim
![]() |
De loc is vandaag in Roosendaal gespot door Roso019, nogal vreemd, ik wist niet dat daar DDM-1 overnacht...? Edit; het klopt dus wel en de loc kan dus nog gewoon aan haar DDM-1 stam vast zitten. Deze loc zal sommige mensen (die de oudere tijd heel bewust hebben meegemaakt) wel bezighouden doordat ze ooit eens deze locomotief in het rood (als enige 1600 in dat jasje gestoken door NS Cargo) hebben zien rondrijden of hebben geplaat of zelfs de loc in modelschaal hebben (aan de plaatjes van de 1637 bij Google te zien). Laatst bewerkt door treintim op 03-05-2009 19:23 |
03-05-2009 19:18:46 | ||
---|---|---|
ruysdael
![]() |
QuoteOvernacht, en overweekend. In Dordrecht en/of Breda is er geen ruimte voor. Laatst bewerkt door ruysdael op 03-05-2009 19:20 |
03-05-2009 20:02:01 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
In Dordrecht is er op zich wel plek om één DDM-1 compositie te laten overnachten (op spoor 7) maar dan heb je een ingewikkelde rangeerbeweging via spoor 42 met kopmaken en al nodig om het ding naar spoor 5 te krijgen. (Op 42 opstellen is niet handig omdat daar ook weleens stelletjes via omgerangeerd worden in het weekend) Vanaf de sporen waarop het in Rsd overnacht/weekend kan je echter rechtstreeks naar Ddr rijden dus da's al stukken praktischer. En in Bd heb je inderdaad geen plek voor de daar startende treinen. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
06-05-2009 19:28:59 | ||
---|---|---|
MarkJB
![]() |
Quote Inderdaad, vanmiddag kwam hij als LLT door Gdm en rijden kon ie nog wel%08% |
06-05-2009 20:23:21 | ||
---|---|---|
montrose
![]() |
Na de steekvlam heeft 1832 als volgt gereden (pas daarna reed hij de LLT van vandaag): 1832 1537 V +ICL Dinsdag 05 mei 2009 Roso019 Hvs 1832 1536 L +ICL Maandag 04 mei 2009 Roso019 Hvs 1832 1553 V +ICL Maandag 04 mei 2009 Roso019 Apd 1832 1553 V Maandag 04 mei 2009 mdj Apd 1832 1558 L Maandag 04 mei 2009 berkel73 Amf 1832 1558 L +ICL Maandag 04 mei 2009 Roso019 Apd 1832 1573 V Vrijdag 01 mei 2009 vontannen Asd 1832 GDST V +ICL, 15.45 Donderdag 30 april 2009 Roso019 Wgm 1832 REIZ A 12.45 -> Asd ICL Donderdag 30 april 2009 Duitje Asdm 1832 REIZ L +ICL 12.16 extra trein Amf-Asd Donderdag 30 april 2009 WesselE Brna 1832 29727 L 12:37->asd uit Amf Donderdag 30 april 2009 treinfan Kv 1832 89148 V met ICL 13:30->amf Donderdag 30 april 2009 treinfan Kv 1832 691646 L +ICL Donderdag 30 april 2009 Roso019 Asd 1832 1549 V Woensdag 29 april 2009 woepje Asd 1832 1549 V +ICL Woensdag 29 april 2009 Roso019 Hvs 1832 1562 L +10 Woensdag 29 april 2009 treinfan Hvsn 1832 1562 L +ICL; +10 Woensdag 29 april 2009 Roso019 Hvsn 1832 1571 V Woensdag 29 april 2009 treinfan Hvsn |
06-05-2009 20:37:59 | ||
---|---|---|
MDDM
![]() |
Dan had de stmt toch gelijk,en maakt men geen haast met het TZ stellen van de loc's. En dat is niet erg %08% Gr Joop mcn Lls |
06-05-2009 20:51:40 | ||
---|---|---|
ruysdael
![]() |
De stmt had het over herstel, het is nog maar afwachten of 'ie nu nog (hersteld) terug gaat komen uit Mt, of dat ze hem daar gewoon terzijde gaan stellen ![]() |
06-05-2009 21:07:03 | ||
---|---|---|
MarkJB
![]() |
Hij ging wel ri. Ht vanmiddag, dus wellicht naar Mt voor misschien nog ander onderhoud![]() |
06-05-2009 21:21:07 | ||
---|---|---|
edje
![]() |
Quote Loks kunnen ook worden hersteld, om op eigen kracht naar het punt te rijden, waar ze alsnog buiten dienst gaan..... het is en blijft tenslotte wel NS he |
06-05-2009 23:29:36 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Uhm, gezien de spots is de loc op 27/28 april dus hersteld, want zonder compressor rijden lijkt me niet zo vreselijk handig? |
07-05-2009 00:16:47 | ||
---|---|---|
Railtender
![]() |
Iemand enig idee of er iemand de lok een ander kleurtje geeft? In het verleden heeft men na afvoer van de 1300 ook de 1313 NS cargo-rood geschilderd. het zou een groot feest zijn, na al die jaren trouwe dienst. Het is jammer dat ze zo roemloos terzijde gaan. |
07-05-2009 00:38:56 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Ik zie dat niet echt gebeuren... Daarnaast was het toen de 1307 die rood geschilderd was aan 1 zijde... |
07-05-2009 10:21:24 | ||
---|---|---|
edje
![]() |
Quote Het zou dan mooier zijn om de 1607 in zijn langste trein van Nederland uitvoering te kliederen, of de 1637 in Cargo rood. |
07-05-2009 20:27:42 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Ik zou de 1637 restaureren in de staat van 1980![]() Ben trouwens wel benieuwd of de WGL1501 / KLOK nog een aanvraag doet voor het behoud van een 1800. Zal wel van de mogelijkheden tot verwerving afhangen. Maar ik ga er vanuit dat NSR ze eerst wel even in de reserve / verkoop zet! |
07-05-2009 22:04:01 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
De 1832 staat nu ook aan de kant, wat logisch is: elke loc van de tien uitverkoren exemplaren die in Maastricht komt, gaat aan de kant. De laatste twee due nog dienst doen, zijn de 1829 en 1837. |
08-05-2009 08:51:52 | ||
---|---|---|
103 220-0
![]() |
Quote Uhm... in 1980 was er nog helemaal geen 1637. ---- Bezoek ook eens http://www.raymondkies.nl |
08-05-2009 08:59:15 | ||
---|---|---|
bart84
Moderator ![]() |
QuoteDe 1607 zal moeilijk gaan, deze is niet meer van Railion. Mvg. Bart |
08-05-2009 09:19:34 | ||
---|---|---|
sik214
![]() |
Quote Ik denk dat dat ook bedoeld werd, de 1637 was toen nog een hoopje ijzererts;-) |
08-05-2009 10:16:23 | ||
---|---|---|
103 220-0
![]() |
Of nog erger: een BMW. |
08-05-2009 10:59:36 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Moet ik dat snappen? |
![]() |
advertentie |
08-05-2009 11:56:21 | ||
---|---|---|
ruysdael
![]() |
De 1637 bestond toen nog helemaal niet ![]() ![]() |
08-05-2009 12:06:41 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote Euh ja, maar wat maakt dat uit in deze droomreis % ![]() |
08-05-2009 14:29:27 | ||
---|---|---|
marl
![]() |
vr 08 mei 2009 Eloc 1823 reed trein LLT(V) (*) vr 08 mei 2009 Eloc 1827 reed trein LLT(M) (*) vr 08 mei 2009 Eloc 1824 reed trein LLT(A) (*) Gespot te Gdm ri. Ut, stonden deze 3 niet eerder aan de kant op Mt? 7878 Petrikov express. / 30-12-2009 DDM-1 in tr 3032. |
08-05-2009 14:31:26 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Zeker, en een kwartiertje erover zaten de 1833 + 1836 + 1835. Kennelijk allemaal op weg naar de Dijksgracht, want dat is de beoogde opstelplaats. |
01-06-2009 04:11:32 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
![]() |
Even een update over de actuele stand van zaken: 1823,1824,1827,1833,1835 en 1836 staan nu op de Dijksgracht. Overige loks staan in : 1826 - Tb 1828 - Mt 1832 - Mt 1831 - Mt In dienst zijn nog de : 1829 staat nu in Amf + DDM-1 1830 staat nu in Amf + ICL 1834 staat nu in Hlm + DDM-1 1837 staat nu in Ekz + DDM-1 ![]() |
01-06-2009 09:21:58 | ||
---|---|---|
Dre
![]() |
De 1839 doet nu alweer 'n tijdje dienst in de 140. ![]() |
01-06-2009 09:28:12 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Die hoort dan ook niet tot de locs die 20 april terzijde gesteld zouden moeten worden![]() |
01-06-2009 09:30:07 | ||
---|---|---|
Dre
![]() |
Ach ja... tuurlijk... Het ging alleen maar om de locs die niet direct bij de boedelscheiding 10 jaar geleden bij NSR terecht zijn gekomen. Ik was ff in de war met de gehele '-30' serie. |
09-06-2009 11:49:14 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
De laatste twee van de tien 1800-en staan nu ook buiten dienst in Maastricht: de 1829 ging vandaag als laatste, de 1837 op 3/6 als voorlaatste. |
09-06-2009 19:32:37 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator ![]() |
Als ik alles heb bijgewerkt in mijn eigen administratie, kom ik uit op 13 locs ter zijde op dit moment, waarvan er 12 van de 14 geleasde locs komen. Ik kom tot het volgende overzicht: Dgr: 1823, 1824, 1827, 1833, 1835 en 1836; Mt: 1828, 1829, 1831, 1832, 1837 en 1841; Tb: 1826. Nog rijdend: 1830 en 1834. |
09-06-2009 20:22:24 | ||
---|---|---|
montrose
![]() |
1831 was voorzover ik weet nog niet aangewezen voor terzijdestelling, analoog rijdt de 1831 nog( zie spots van vandaag). |
09-06-2009 21:53:46 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator ![]() |
Dan ben ik op het verkeerde been gezet door het bericht door Rolffiej op 1 juni, waarin hij schrijft dat de 1831 te Mt staat. Dan zal de loc waarschijnlijk daar gewoon onderhoud oid hebben gehad. |
10-06-2009 07:46:53 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
![]() |
Dat is idd een goeie ik vernam dat ie terzijde stond maar blijkt dus of een storing of onderhoud te hebben gehad want hij rijdt nu weer z`n rondjes met een DDM stam . Laatst bewerkt door rudolfph op 10-06-2009 08:16, reden: laatste bericht niet quoten |
26-06-2009 20:08:54 | ||
---|---|---|
marl
![]() |
Ik kreeg van ettenrail te horen dat o.a. de 1832 niet meer op Mt staat en richting Dgr zijn gegaan, kan iemand dit bevestigen, of waar zijn ze nu?![]() 7878 Petrikov express. / 30-12-2009 DDM-1 in tr 3032. |
26-06-2009 20:57:32 | ||
---|---|---|
montrose
![]() |
Hedenmorgen om 08.30 uur stond het viertal 1832,1828,1829 en 1837 te Mt nog samen terzijde te staan . Inderdaad zag ik vanmiddag niets meer . 1839: Rijdt sinds 9 mei 2009 onafgebroken in de 140 ( met even tussendoor onderhoud in Mt). Voor 1800 toch wel opvallend in de 140. Laatst bewerkt door montrose op 26-06-2009 21:15 |
26-06-2009 21:16:58 | ||
---|---|---|
mvd
![]() |
Hoe laat is "vanmiddag"? Volgens mij heb ik ze om 16:00 nog gezien. Iech kom gelökkig oet Mestreech! |
26-06-2009 21:19:11 | ||
---|---|---|
montrose
![]() |
Vanmiddag was 15.25 uur , maar ik heb daar niet speciaal op gelet , dus als ze er volgens jou nog staan , best mogelijk. |
26-06-2009 22:10:46 | ||
---|---|---|
kevinevers
![]() |
Om 16.40 stonden ze er nog |
26-06-2009 23:19:21 | ||
---|---|---|
HZwoferink
![]() |
QuoteZach hem vandaag ook weer rondrijden samen met z'n maatje de 1848%08% Groeten uit Rijssen, Henk Zwoferink |
27-06-2009 01:46:48 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
![]() |
1839 is ook geen terzijde kandidaat![]() |
27-06-2009 06:47:04 | ||
---|---|---|
montrose
![]() |
klopt, maar dit topic gaat toch niet alleen over terzijde 1800-en ? Overigens waren begin dit jaar 1839 en 1840 wel pluk kandidaten. Laatst bewerkt door montrose op 27-06-2009 06:49 |
27-06-2009 09:59:44 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Mja, maar dan kan ik alle andere 1800en ook wel hier gaan melden, en dan word het hier helemaal een puinhoop ![]() |
27-06-2009 12:28:11 | ||
---|---|---|
montrose
![]() |
als je daar iets opvallends over te melden hebt, be my guest![]() |
14-07-2009 18:19:56 | ||
---|---|---|
ruysdael
![]() |
Afgelopen donderdag is de 1839 gestrand in tr. 14556 te Sgra. Gisteren is de loc o9vergebracht naar Mt. |
14-07-2009 19:14:46 | ||
---|---|---|
kevinevers
![]() |
Dat klopt, het was een loctrio getrokken door de 1858 welke de 1851 en 1839 op sleeptouw had. Het convooi kwam om 16.39 mt binnenrijden. |
10-08-2009 17:04:29 | ||
---|---|---|
verschuyl
![]() |
Deze foto's kwam ik vanmiddag tegen. Is best wel bijzonder zoveel 1800'n![]() Groet'n uut Tubberg'n, Jacco |
10-08-2009 18:17:28 | ||
---|---|---|
rick
![]() |
Vandaag.![]() |
10-08-2009 20:56:46 | ||
---|---|---|
sik214
![]() |
Ziet eruit als een ritje van Dgr naar de Wgm, maar vanwege wat? Conditierit voor de lagers zoals destijds met de Wadjes? |
11-08-2009 10:07:42 | ||
---|---|---|
MDDM
![]() |
Op de Dgr staan ze niet meer,maar ook niet op de Wgm. Gr Joop mcn Lls |
11-08-2009 10:12:16 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Ze staan in en achter het Technisch Centrum van de Wgm (de oude werkplaats), waar een paar specifieke onderdelen eruit gehaald worden t.b.v. de rest van de vloot. |
11-08-2009 10:36:52 | ||
---|---|---|
MDDM
![]() |
Ah vandaar.Vanaf de vrije baan niet waar te nemen.Dank je Broek53 voor je info![]() Gr Joop mcn Lls |
15-08-2009 12:31:24 | ||
---|---|---|
floriss
![]() |
In het blad Op de Rails van de NVBS van augustus 2009 staat vermeld, dat het onderhoud en de revisies aan de draaistellen van de E-locs 1700 en 1800 voortaan bij SNCF in Rouen in Frankrijk gaat plaatsvinden. Dit in verband met het sluiten van de werkplaats in Tilburg. Gekozen is voor Rouen, omdat daar dezelfde type locs's van de Franse Spoorwegen worden onderhouden. |
15-08-2009 14:32:13 | ||
---|---|---|
rick
![]() |
Dat staat ook in de opvallende dingen van 8 Juli.%08% |
15-08-2009 18:36:59 | ||
---|---|---|
jmv
![]() |
QuoteAardig gek hoor. In die werkplaats wordt onderhoud uitgevoerd aan de series 8500/17000/25500. De series 7200, 15000 en 22200, waarvan onze 1600'en zijn afgeleid, worden onderhouden in de werkplaats van Oullins (vlakbij Lyon). |
16-08-2009 11:42:48 | ||
---|---|---|
Railtender
![]() |
Dat zou zeer plezierig zijn als ze op het laatste stuk van hun carriere toch nog eens hun verre familieleden tegenkomen bij moeder overste. Hopelijk mooie spotplekken daar.... |
16-08-2009 12:15:58 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Nou, ik denk niet dat er complete locs naar Rouen versleept worden. Het gaat immers om de draaistellen, meer niet. |
16-08-2009 12:48:02 | ||
---|---|---|
1855
![]() |
Het bericht in OdR is wat incompleet; het gaat om draaistellen en wielstellen, waarbij de revisie van de wielstellen een continueproces is en de revisie van draaistellen een eenmalige actie. De werkplaats in Rouen is binnen SNCF verantwoordelijk voor de revisie van deze delen, waar de franse familieleden van 'onze' locomotieven in onderhoud zijn doet niet terzake. Dat NedTrain (niet NS) de opdracht aan SNCF Rouen heeft gegund heeft niets met ervaring te maken, maar met het simpele feit dat deze firma de europesche aanbesteding heeft gewonnen. Dat SNCF veel ervaring met dit type locomotief heeft zou NedTrain wel als een voordeel zien, dus verslepen van complete bakken naar Frankrijk voor grotere klussen in de toekomst hoeft m.i. niet helemaal uitgesloten te worden. |
16-08-2009 18:27:37 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Voor zover er in de toekomst dan überhaupt nog grote klussen aan de locs gaan gebeuren dan. Bij de 1800'en kun je dat zo'n beetje wel uitsluiten, gezien de dreigende buitendienststelling. |
29-08-2009 20:31:13 | ||
---|---|---|
1855
![]() |
Inmiddels definitief einde verhaal voor de 1826: de loc wordt in Tb ontdaan van nog bruikbare zaken. |
29-08-2009 21:57:00 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Tja, dat ding staat daar ook al behoorlijk lange tijd weg te kwijnen... |
29-08-2009 22:00:43 | ||
---|---|---|
MarkJB
![]() |
Ja klopt. Is hij trouwens meteen na de ontmoeting met de heftruck bij Dt in Tb neergezet of heeft hij daarvoor nog een tijdje ergens anders gebivakkeerd? Vaarwel Mat'64... |
29-08-2009 22:28:21 | ||
---|---|---|
2296
![]() |
Heeft eerst nog een tijdje in Hlm gestaan. Daarna weer in Tb. |
31-08-2009 20:19:58 | ||
---|---|---|
MarkJB
![]() |
Ah oke, en wat gaat er daarna mee gebeuren? Zelfde verhaal als 1838 vermoed ik%04% Vaarwel Mat'64... |
31-08-2009 20:57:51 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Lezen is ook een vak, een paar posts hierboven:Quote Daarna zullen ze hem echt niet gaan oppoetsen ofzo ![]() Laatst bewerkt door thom op 31-08-2009 20:59 |
31-08-2009 23:05:22 | ||
---|---|---|
geert
![]() |
Quote Grote revisies worden gegeven in Oullins. Maar die doen niet alle werkzaamheden zelf, zoals al is beschreven. Wel aan de lockasten en ook de inbouw van cabineairco als wijziging. Dagelijks en groot onderhoud gebeurt voor deze series op verschillende plekken, o.a. Marseille Blancarde, Bordeaux, Villeneuve (bij Parijs). De series 8500/17000/25500 krijgen geen grote revies meer. |
16-09-2009 00:28:40 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Op 7 september is de 1852 in het rb Tilburg aangekomen en direct terzijde gesteld. Waarom deze loc en waarom in Tb, is mij niet bekend. |
Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): Locomotieven_serie_1600 |
![]() |