Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina):

Locomotieven_serie_1600
RailWiki.nl
Ontwikkelingen locomotieven serie 1600 en 1800
Forum: Algemeen - Materieel en maatschappij ontwikkelingen
22-08-2010 07:37:40
nohab
nohab
De 1829 staat terzijde (of buiten dienst, hoe noemen we het) op de Dijksgracht in een lange rij 1700-en en 1800-en.  

22-08-2010 20:05:11
MasterE
MasterE
Daar staat hij al een tijdje.  

22-08-2010 20:10:51
MDDM
MDDM
Quote
nohab: De 1829 staat terzijde (of buiten dienst, hoe noemen we het) op de Dijksgracht in een lange rij 1700-en en 1800-en.
JMT had me een lijstje met de nummers gegeven van de loc's: 1836 1833 1771 1748 1851 1832 1835 1824 1828 1829 1823 1827 1837


Gr Joop mcn Lls
 

22-08-2010 20:19:10
jmt
jmt
Inderdaad, en even een kleine toevoeging; ik heb deze sliert ff genoteerd vanaf de A'dam-Centraalse zijde, en ook gisterenavond stond de cabinedeur van die 1829 nog altijd open.  


Somda In de Wolken Weddings advertentie

22-08-2010 20:44:01
salieri
salieri
Wellicht is er door NedTrain een onderdeel uitgehaald voor een andere 1800? Lijkt me niet dat er onbevoegden op dat terrein kunnen komen.  

23-08-2010 00:56:23
thom
thom
Een nietgoed sluitende deur, en een flinke windvlaag kan ook een hoop doen...

Laatst bewerkt door spiketrain op 23-08-2010 05:01, reden: Quoot verwijderd wegens verwijdering tussenbericht
 

23-08-2010 05:57:36
spiketrain
Moderator
spiketrain
Spiketrain: berichten met verboden inhoud verwijderd.


Groet, Spiketrain
 

04-10-2010 23:52:55
broek53
broek53
Op 29/9 is de 1856 van Mt via de Wgm naar de Zaanstraat gegaan. De vijf daar reeds verblijvende 1800-en waren kennelijk niet goed genoeg : de 1856 is voor het Spoorwegmuseum.
Vandaag heeft de 1845 de 1854 met DDM-stam naar de Dgr gebracht. Beide locs zijn terug naar de Wgm. Alle 1800-en uit het Amsterdamse gaan binnen afzienbare tijd naar Mt voor een conserveringsbeurt en dan weer naar de Dijksgracht ter opstelling.

Laatst bewerkt door broek53 op 05-10-2010 20:59
 

05-10-2010 11:55:08
gvttreinen
gvttreinen
Quote
broek53: de 1856 is voor het Spoorwegmuseum..
Ah, wordt ie terugverbouwd naar z`n oorspronguitvoering?
Het aantal 'moderne' treinen in `t museum overstijgt zo wel het aantal 'echte oude' (stoom)treinen
Maar goed, dat is een andere discussie, wel een leuk idee om een 'moderne' E-lok in ieder geval te bewaren.

Laatst bewerkt door gvttreinen op 05-10-2010 11:55
 

05-10-2010 12:00:22
ZJ37
ZJ37
Quote
broek53: Alle 1800-en uit het Amsterdamse gaan binnen afzienbare tijd naar Mt voor een conserveringsbeurt en dan weer naar de Dijksgracht ter opstelling.
Wat moet ik me bij een conserveringsbeurt voorstellen?
 

05-10-2010 12:13:37
thom
thom
Quote
gvttreinen:
Quote
broek53: de 1856 is voor het Spoorwegmuseum..
Ah, wordt ie terugverbouwd naar z`n oorspronguitvoering?
Het aantal 'moderne' treinen in `t museum overstijgt zo wel het aantal 'echte oude' (stoom)treinen
Maar goed, dat is een andere discussie, wel een leuk idee om een 'moderne' E-lok in ieder geval te bewaren.

Naja, die dingen zijn dus zo modern dat ze nual afgedankt worden
 

05-10-2010 15:57:06
aarclay
aarclay
Dat de olie eruit gehaald wordt, en dat er speciaal conserveringsmiddel in gaat om ervoor te zorgen dat bij lange stilstand de motor niet zal verroesten en beschadigen.


Choo choo.....
 

05-10-2010 17:09:51
edje
edje
Ja Zo'n soort conservering hoort bij Dieselmaterieel, maar we spreken nu echt over een E-Lok en daar horen andere dingen bij voor onderhoud, want een E-lok zal niet echt veel olie in de motor hebben, wel vet om bepaalde draaiende delen te smeren.
Bij een conservering voor een E-lok, zal eerder de batterijen eruit worden gehaald enzo.
 

05-10-2010 17:10:54
ICRmSpot.
ICRmSpot.
1800-en gaan naar Mt.

Iemand enig idee wanneer en hoe laat dit precies gaat gebeuren? Als 82351?

Laatst bewerkt door ICRmSpot. op 05-10-2010 17:11
 

05-10-2010 17:15:53
ZJ37
ZJ37
Dank voor de uitleg, weet ik dat ook weer.  

05-10-2010 18:15:12
timtrein
timtrein
Zoals Broek53 schreef:
"binnen afzienbare tijd"
 

05-10-2010 20:49:31
spoorwegen
spoorwegen
Dus er komt een 1800 loc in het spoorwegmuseum? de 1856??

Laatst bewerkt door spoorwegen op 05-10-2010 21:01
 

05-10-2010 21:00:40
broek53
broek53
Uiteraard, maar dat kunnen de 1202 en 1312 ook.  

05-10-2010 21:01:33
dh3201
dh3201
Maar de 1600 kan beter langer stukken op lage snelheid rijden, wat niet zo goed voor de weerstanden van de 1202 en 1312 is.


Shqiperise-lopers?
 

05-10-2010 21:02:20
spoorwegen
spoorwegen
en hoe weet je dat dat de 1856 er komt???  

05-10-2010 21:04:09
broek53
broek53
Zoals ik schreef: hij is opgepoetst en wel overgebracht naar de loods van de Zaanstraat waar het materieel van het NSM staat opgesteld. Samen met de Beneluxstuurstand 101 voor het museum, waarvan in het ICR(m)-topic sprake is, trouwens.

Laatst bewerkt door broek53 op 05-10-2010 21:13
 

05-10-2010 21:05:20
spoorwegen
spoorwegen
en de Beneluxstuurstand 101 is dat de ICR?  

05-10-2010 21:12:04
bart84
Moderator
bart84
Jep, de Bs 50 84 28-70 101-7.

Laatst bewerkt door bart84 op 05-10-2010 21:13


Mvg. Bart
 

05-10-2010 21:13:50
spoorwegen
spoorwegen
in welke topic kan ik dat zien van NSM Broek53

Laatst bewerkt door spoorwegen op 05-10-2010 21:17
 

05-10-2010 21:20:44
daniel81
daniel81
Kijk even vier en pakweg 15 berichten boven je  

05-10-2010 22:28:30
thom
thom
Als je het wilt weten, dat soort zaken staan niet op de site van het NSM, simpelweg omdat er nu nog niets mee gedaan wordt omdat het nog te vers in het geheugen ligt.

Maar Michiel is wel iemand die enigszinds in het spoorwereldje zit en best weet wat ie zegt hoor dus die kun je wel vertrouwen hoor
 

10-10-2010 10:22:38
broek53
broek53
(Dank U.) De 1840, 1843, 1845, 1854 en 1855 zijn vrijdag 8/10 overgebracht van de Wgm naar de Dgr. De conserveringswerkzaamheden, die niet meer inhielden dan het vullen met olie en aftappen van water uit de luchtketels, zijn op de Wgm zelf gedaan.  

10-10-2010 20:21:08
timtrein
timtrein
Batterijen niet loskoppelen?  

10-10-2010 20:42:48
Damian
Damian
Wie nog van een rijdende 1800 wil genieten moet even net over de grens bij Roermond kijken op die testbaan van Siemens. Met name in de weekenden worden daar testen gehouden waarbij al het Nederlands elektrisch materieel op de baan verschijnd.

Ik weet overigens niet welke 1800 het is.
 


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


10-10-2010 20:56:11
DH-3222
DH-3222
Is de 1848.  

10-10-2010 20:57:28
abbm
abbm
Wellicht dat ik binnenkort maar eens naar Wildenrath rij.
Is vanaf mij (Maasbracht) via Montfort en Vlodrop zo'n 30 kilometer.
 

10-10-2010 22:37:43
treintim
treintim
Quote
Damian: Met name in de weekenden worden daar testen gehouden waarbij al het Nederlands elektrisch materieel op de baan verschijnd.


Behalve de Plan T (522), die verschijnt niet op de baan als het goed is.
Zijn er trouwens al foto's van dergelijke testen dan? Dit nieuwtje is wel een echt nieuwtje wat mij betreft, ik wist eigenlijk nooit wanneer men testte.
 

11-10-2010 00:04:15
Damian
Damian
De 522 is met 2 van de 4 bakken verschenen op de testbaan. Als het goed is de SLT 2444 voorop, dan 2 bakken 522 en een Traxx diesel achterop.  

11-10-2010 00:07:27
aarclay
aarclay
Wordt leuk met koppelen. Ik vraag me af hoe snel je op een testbaan met een aangebrachtte schroefkoppeling (tussen de bak van de 522 en de TRAXX) mag rijden.

Is de SLT ook voorzien van meetapparatuur?

Laatst bewerkt door aarclay op 11-10-2010 00:08


Choo choo.....
 

11-10-2010 00:13:38
broek53
broek53
Zie het topic mat '64 over de inzet van de halve 522 (rijdend!) in Wildenrath.  

11-10-2010 02:31:39
thom
thom
Quote
aarclay: Wordt leuk met koppelen. Ik vraag me af hoe snel je op een testbaan met een aangebrachtte schroefkoppeling (tussen de bak van de 522 en de TRAXX) mag rijden.

Normaal wordt er met schroefkoppelingen op rijtuigen ook hard genoeg gereden, en aangezien deze op dezelfde wijze en op hetzelfde punt bevestigd zit als de normale tussenbakkoppeling lijkt me dit eigenlijk geen snelheidsbeperking op te leveren.

Het komt eerder op de bufferverbreding aan die over de smallere middenbuffer heen geschoven wordt en die er weer voor zorgt dat het geheel breed genoeg is voor de normaal geplaatste buffers, daar komt toch een andere krachtverdeling op...
 

11-10-2010 07:23:34
dh3201
dh3201
Komen enkele 1800'en weer in dienst als NSR het nachttreinvervoer voor DBAZ voor haar rekening gaat nemen in plaats van DBS? Of gaat NSR daarvoor toch 1700'en gebruiken?


Shqiperise-lopers?
 

11-10-2010 18:35:17
maigoda
maigoda
Quote
timtrein: Batterijen niet loskoppelen?

De loc 1600/1800 heeft een batterijschakelaar. Volgens mij doe je met het uitzetten ervan hetzelfde als loskoppelen.
Groetjes,
Emiel
 

11-10-2010 19:42:11
SleutelMan
Moderator
SleutelMan
Quote
dh3201: Komen enkele 1800'en weer in dienst als NSR het nachttreinvervoer voor DBAZ voor haar rekening gaat nemen in plaats van DBS? Of gaat NSR daarvoor toch 1700'en gebruiken?


NS heeft genoeg 1700'en over om dat te regelen voor zover ik weet (heb er vandaag genoeg zien staan in Mt die stonden te niksen)
 

11-10-2010 23:24:09
broek53
broek53
Quote
maigoda:
Quote
timtrein: Batterijen niet loskoppelen?

De loc 1600/1800 heeft een batterijschakelaar. Volgens mij doe je met het uitzetten ervan hetzelfde als loskoppelen.
Niet helemaal; de GSM-R installatie lurkt dan nog aan de batterijen. En inderdaad, Tim: die worden dan ook afgekoppeld.
 

11-10-2010 23:31:24
Rolffiej19
Rolffiej19
klopt idd kwestie van de GSM-R stots uitdrukken  

12-10-2010 21:44:51
thom
thom
En dan houd je volgens mij altijd nog zaken zoals Tracing en tracing ed.

Als je gewoon de batterijklemmen of hoofdveiligheid loshaalt, weet je 100% zeker dat er geen verbruikers meer zijn..
 

13-10-2010 12:45:47
maigoda
maigoda
De GSMR is de enige die direct op de batterij zit aangesloten middels een stotz. Verder zit er op het laagspanningspaneel ook nog een verlichtingsschakelaar voor de binnenverlichting en front- en sluitseinen. Al het andere zit via de batterijschakelaar aangesloten. Door het uitschakelen van de batterijschakelaar, het uitdrukken van de GSMR-stotz en de verlichtingsschakelaar in de middenstand is alles uitgeschakeld. Het losmaken van batterij-klemmen is dus niet een noodzakelijke handeling voor loskoppeling. Scheelt weer extra werk. Een niet geheel onbelangrijke factor.
Groetjes,
Emiel
 

13-10-2010 21:18:38
edje
edje
Batterijen los halen is de beste oplossing, je kunt wel voor de makkelijke manier kiezen (paar schakelaars en stotzen omzetten.) Maar een paar vieze handen krijgen is helemaal niet erg, of zou het de angst zijn die sommige voor een paar batterijen nou eenmaal hebben.
In iedergeval als je de batterijen helemaal loskoppelt dus de + en de - dan weet je zeker dat je nergens een lekspanning hebt.
Sterker nog je kunt de batterijen helemaal uitnemen en opslaan in een daarvoor bestemde opslagruimte.
 

13-10-2010 23:06:15
maigoda
maigoda
Het mag dan wellicht de beste oplossing zijn, de vraag is of men daar voor gekozen heeft. De batterijschakelaar uitzetten is "de goedkoopste manier" (technisch gezien is deze daar ook voor gemaakt).

De batterij loskoppelen levert extra werk op en maakt het dus duurder. En helemaal als je ze er ook nog uit gaat halen en op gaat slaan. Ik verwacht niet dat de meeste nog gaan rijden, dus zullen ze er denk ik zo weinig mogelijk tijd en aandacht aan willen besteden.
Groetjes,
Emiel
 

13-10-2010 23:38:53
broek53
broek53
Tegen de tijd dat jullie uit-gedelibereerd zijn, zijn de batterijen wel leeggelopen . Hoe dan ook: ze zijn in ieder geval afgekoppeld.  

14-10-2010 12:38:03
thom
thom
Quote
maigoda: Het mag dan wellicht de beste oplossing zijn, de vraag is of men daar voor gekozen heeft. De batterijschakelaar uitzetten is "de goedkoopste manier" (technisch gezien is deze daar ook voor gemaakt).

De batterij loskoppelen levert extra werk op en maakt het dus duurder. En helemaal als je ze er ook nog uit gaat halen en op gaat slaan. Ik verwacht niet dat de meeste nog gaan rijden, dus zullen ze er denk ik zo weinig mogelijk tijd en aandacht aan willen besteden.
Groetjes,
Emiel

Ze zullen niet meer rijden bij NSR vermoedelijk, die dingen gaan gewoon de verkoop in en dan lijkt het me handig daar tochnogwel een beetje aandacht aan te besteden om ze toonbaar en verkoopbaar te houden.

Bij de buitendienststelling van de gerenoveerde plan U's was ookwel zeker dat die dingen de dienst niet meer inkwamen en naar de verkoop gingen.
Maar dat werd een conserveringsprogramma voor opgezet waar je U tegen zei
 

14-10-2010 21:06:19
edje
edje
tja die Utjes stonden bijna 2 dagen in de werkplaats voor die conserveringsbeurt.
Inclusief batterijen afkoppelen
 

15-10-2010 17:52:57
timtrein
timtrein
Hebben de 1700 en de 1800 dezelfde batterijsets? Dan zouden ze ook nog als reserve gebruikt kunnen worden.  

16-10-2010 01:55:22
thom
thom
Leuke vraag eigenlijk...

Ik vermoed van niet eigenlijk, ik dacht dat 1800 erom bekend stond niet al te beste batterijen te hebben. Die opmerking zou je niet kunnen maken als 17 en 1800 gelijk zouden zijn.

Maar nogmaals, een vermoeden is dat van mij
 

16-10-2010 18:33:14
dlm4yjp
dlm4yjp
Had dat er niet mee te maken dat de 1800/1600 serie ouder is dan de 1700 serie? (Daarbij dus ook de levensduur van de accu behoorlijk verschilt?)


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.
 

16-10-2010 19:33:40
bossie186
bossie186
Dat klopt, de 1700 serie was in Nederland pas in 1991, de 1600 serie al in 1981, pas toen de 1600en werden gereviseerd kregen ze nieuwe aanpassingen ( dus de 1800 serie begon ). Dit gebeurde ergens rond 2002.

Laatst bewerkt door bossie186 op 16-10-2010 19:39
 

17-10-2010 11:30:35
bossie186
bossie186
Ik wist nog dat de 1855 in 2006 ATB beproevingen deed. ik heb hem gezien in juli 2006 staan bij Tb. Deze loc is nog steeds in dienst bij de NS.

Laatst bewerkt door bossie186 op 17-10-2010 11:35
 

17-10-2010 11:37:09
2296
2296
Nee hoor ook de 1855 staat buiten dienst.  


Somda In de Wolken Weddings advertentie

17-10-2010 15:03:18
taigagaai
Moderator
taigagaai
De 1855 is gebruikt voor proeven met ECTS/ERTMS.  

17-10-2010 18:52:34
Elwood
Elwood
Dat de 1600 de 1800 werd heeft niets met revisie te maken, de splitsing van NS reizigers en cargo wel  

17-10-2010 19:07:51
bossie186
bossie186
de 1837 reed toch wel voor cargo, en later voor de NS.

Laatst bewerkt door bossie186 op 17-10-2010 19:11
 

17-10-2010 19:42:33
martijn
martijn
Ja en de 1823, 1824 en 1826-1836 ook. Maar dat zijn niet echt actuele ontwikkelingen verder...  

17-10-2010 20:06:12
bossie186
bossie186
op 25 juli ben ik even in Mt geweest, ik zag daar de terzijde locs:
- 1848
- 1830
- 1831
- 1834
- 1607
- 1610
- 1770
- 1729
- 1730
- 1850
 

17-10-2010 20:27:51
SleutelMan
Moderator
SleutelMan
al bekend hier en bovendien ook niet echt actueel meer (zie ook het nieuws). Als je het topic hebt doorgelezen dan was je deze informatie ook al tegengekomen.  

18-10-2010 12:33:43
NDS
NDS
Quote
bossie186: de 1837 reed toch wel voor cargo, en later voor de NS.

Nee hij reed als 1637 voor Cargo en toen hij naar NSR ging zijn de cargo opschriften verwijderd en is de loc omgenummerd naar 1837.

Groetjes Michiel


NDS(Neu Dalhausen Stadbahn); NDS mit uns kommen sie dort
 

18-10-2010 15:35:37
Totreintje
Totreintje
Staat de 1853 nog steeds op de Zaanstraat? Of staat die ergens anders?  

18-10-2010 17:02:09
nls911
nls911
Zover ik van de week in het donker zag staan er nog 3 1800 locs op de Zaanstraat. Dus wellicht ook de 1853 want die is nog niet geconserveerd voor de dgr.  

18-10-2010 18:53:50
MasterE
MasterE
Volgens mij stonden er 4. Er is vandaag wel het eea in beweging gekomen op de Dgr, diverse 1800-en met de stroomafnemers op.

Mcn Asd.
 

25-10-2010 16:59:25
nls911
nls911
Om nog even terug te komen welke 1800 loc nu precies waar staat volgt hieronder een lijstje. Alleen locs die als laatste met DDM1 hebben gereden staan hierin vermeld (grofweg dus 1839 t/m 1858):

1839 Mt
1840 Dgr
1842 Aswplz
1843 Dgr
1844 Aswplz
1845 Dgr
1846 Aswplz
1847 Aswplz
1848 Wildenrath
1849 Aswplz
1853 Aswplz
1854 Dgr
1855 Dgr
1856 NSM
1857 Mt
1858 Mt

EDIT:
Lijst nu correct.

Laatst bewerkt door nls911 op 28-10-2010 16:24, reden: aanvulling
 

25-10-2010 18:21:17
montrose
montrose
Volgens mij Aswplz:
- 1842
- 1846
- 1847
- 1849

en te Mt:
- 1853
 

25-10-2010 20:52:23
2296
2296
Bij mij weten staat ook de 1844 bij de Aswplz. Alleen staat deze achter de andere 4 loc's en dus heel moeilijk te zien is.  

27-10-2010 01:49:46
ruud.h
ruud.h
waarom moeten ze weg de 1700 en 1800 E-loc's
zijn die al zo oud dan

vriendelijke groet Ruud.h


ruud.h
 

27-10-2010 07:30:51
Jack5812
Jack5812
Dit heeft niet echt met leeftijd te maken, maar met het beleid van NSR. Dit houdt in dat men in de toekomst vanuit het oogpunt van geldbesparing niet meer met getrokken treinen wilt rijden. Dat is ook de reden dat men bij de verbouwing van DDAR naar DDZ de stammen zodanig formeert dat de locs overbodig worden.  

27-10-2010 13:09:34
klaass16
klaass16
NS wil van het getrokken materieel af,,dus ook van de 1800 locs  

27-10-2010 17:48:18
MasterE
MasterE
Alle 1800-en staan nu al terzijde.

Mcn Asd.
 

27-10-2010 22:34:25
Jannn2009
Jannn2009
Het gaat op termijn om alle E-locs, zowel 1700 als 1800. Staat de 1848 (nu in Duitsland voor tests) ook al officieel terzijde? Of zal dat direct na terugkomst in Nederland gebeuren?  

27-10-2010 22:36:19
himym
himym
Lees het bericht boven je nog eens en stel de vraag opnieuw aan jezelf  

27-10-2010 22:47:20
ruud.h
ruud.h
Geld dit ook voor de 1700 E-Loc's die nog rijden want wat kom er dan nog voor of achter de ICRm treinen te zitten volgens mij is dat nog steeds de 1700 Loc er bij


ruud.h
 

27-10-2010 22:48:02
Jannn2009
Jannn2009
Quote
himym: Lees het bericht boven je nog eens en stel de vraag opnieuw aan jezelf

Ja dat begrijp ik wat daar staat! maar de 1848 lijkt mij een geval apart, omdat deze nog wel rijdt (wel zonder passagiers). Het lijkt vreemd mij dat terzijde gesteld materieel nog rondrijdt, en zeker grote afstanden zoals naar Duitland!%03%

Laatst bewerkt door Jannn2009 op 27-10-2010 22:48
 

27-10-2010 22:53:34
thom
thom
Dat ding rijdt daar alleen op een gesloten testbaan en is daar gewoon heen gesleept.
En op een testbaan die afgesloten is, is een geldige revisie termijn geen issue.

Dat 1700 nog rijden lijkt me duidelijk, anders bewegen de ICR'en zo moeilijk...

Laatst bewerkt door thom op 27-10-2010 22:54
 

27-10-2010 23:18:40
broek53
broek53
Terzijde: met revisietermijnen heeft de buitendienststelling van de 1800-en niets te maken; in dat opzicht kunnen zij nog jaren mee.  

28-10-2010 00:21:39
himym
himym
En terzijde betekent alles behalve dat het niet meer rijdt, kijk maar naar al het gesleep met terzijde gestelde V'tjes die even later weer van stal gehaald worden. Terzijde staan is voornamelijk een administratief iets.  

28-10-2010 08:56:01
Jannn2009
Jannn2009
Oké dank voor de informatie!%02%  

28-10-2010 17:42:27
AlbertP
AlbertP
Quote
ruud.h: Geld dit ook voor de 1700 E-Loc's die nog rijden want wat kom er dan nog voor of achter de ICRm treinen te zitten volgens mij is dat nog steeds de 1700 Loc er bij

Op termijn gaat dit ook voor de 1700 gelden, als NS het huidige beleid doorzet. Nu inderdaad nog niet: NS kan nog niet zonder ICRm. Misschien als SLT volledig in dienst is, de DDZ verbouwing voorbij en Ansaldo Breda eindelijk iets goeds heeft geleverd?
(P.S. In het I6/I10-stammen topic valt te lezen dat ICRm nog tot ongeveer 2020 goed is en verder is het een paar jaar terug gemoderniseerd, dus misschien duurt het nog wel even tot het zover is.)

Laatst bewerkt door AlbertP op 28-10-2010 17:52
 

28-10-2010 19:21:02
montrose
montrose
Lijkt het ook niet handig om nog even te wachten totdat de 140 serie met ICE's gaat rijden ?  

28-10-2010 20:47:10
broek53
broek53
We moeten nu niet gaan doen alsof de 1700-en volgend jaar weg zijn. Het gaat om een richting van beleid, en daarin zijn het ICR en de 1700 uiteraard nauw verbonden - dat is eigenlijk alles. Als Hispeed 1700-en wil blijven gebruiken, kunnen ze ze waarschijnlijk wel leasen van NSFS, maar NSR is er dan vanaf.  

03-11-2010 15:53:12
MasterE
MasterE
Quote
2296: Bij mij weten staat ook de 1844 bij de Aswplz. Alleen staat deze achter de andere 4 loc's en dus heel moeilijk te zien is.


Klopt helemaal.

Mcn Asd.
 

03-11-2010 15:54:34
MasterE
MasterE
Weet niet of het al gemeld is, maar de 1856 staat op Aswplz in de loods t.b.v. NSM.

Mcn Asd.
 

03-11-2010 17:03:16
broek53
broek53
Jawel: dat is al gemeld. De loc is sinds 1/10 eigendom van het NSM.  

16-11-2010 19:25:23
rob46
rob46
Vandaag sleepte NT 706 de 1748,1824,1832,1835 en 1851 van de Dgr naar de Wgm. Nadat de locs op de Wgm zijn geconserveerd (terzijdestellingsbeurt)worden ze weer retour Dgr gebracht.  

16-11-2010 21:53:52
broek53
broek53
Dat gaat morgenmiddag al gebeuren, waarna de laatste 3 te conserveren locs naar de Wgm gaan. Daarna is het even afgelopen, want de sporen tussen Dgr en Asdm gaan morgenavond buiten dienst tot maandagmorgen (en als ze weer in dienst zijn, kan je van en naar de Dgr niet meer ten oosten van Muiderpoort langs - alleen nog over 201/202 naar spoor C15 op de Wgm. Maar dat terzijde.  

17-11-2010 00:17:25
279
279
de lokken in Aswpl zijn ook verplaatst:
er stonden 4x 1800 op een spoortje en 1x erachter.
toen ik de Wpl passeerde om 23.10 stond er één tegen een DDM-stam aan
en de rest leek te zijn verdwenen.....
 

17-11-2010 08:10:23
sik214
sik214
Ik snap dat de 1800'en geconserveerd worden voor een mogelijke verkoop, maar wat is het verschil met deze loc's en bijvoorbeeld de 1841 die gesloopt is. Was die technische staat zó dramatisch?  

17-11-2010 08:55:43
dlm4yjp
dlm4yjp
@muizeneus: dat was de 1847 (zie OD 16/11), deze staat tegen 2 DDM-1 stammen als ik mij niet vergis (stammen zitten aan elkaar gekoppeld).


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.
 

17-11-2010 12:22:26
thom
thom
Quote
sik214: Ik snap dat de 1800'en geconserveerd worden voor een mogelijke verkoop, maar wat is het verschil met deze loc's en bijvoorbeeld de 1841 die gesloopt is. Was die technische staat zó dramatisch?

Er staat mij iets bij dat dat een pluklok is geweest en verre van compleet geweest zal zijn.
 

17-11-2010 12:30:51
2296
2296
Ja dat klopt. In Maastricht zijn ze aan het plukken geweest. Daarna heeft de lok nog een tijd bij de sloper op het terrein gestaan.  

17-11-2010 13:41:42
rick
rick
Quote
dlm4yjp: @muizeneus: dat was de 1847 (zie OD 16/11), deze staat tegen 2 DDM-1 stammen als ik mij niet vergis (stammen zitten aan elkaar gekoppeld).
Vandaag zag ik de 1842 en 1844 bij de Zaanstraat staan, welke van die twee tegen een DDM stam stond weet ik niet meer, maar meer locs zag ik er niet staan.
 

19-11-2010 09:49:52
rob46
rob46
Op 16-11 gingen de geconserveerde locs 1823+1827+1828+1829+1837 vanuit de Wgm retour Dgr. Op 18-11 gingen de 1771+1833+1836 achter NT 713 voor behandeling van Dgr naar Wgm.  

28-12-2010 23:25:25
broek53
broek53
Vandaag van de Dijksgracht naar de Watergraafsmeer: 1843, 1845, 1851 en 1855. Deze gaan naar Maastricht voor herindienststelling, samen met de 1839 (ex-Wildenrath) die sinds vorige week op de Wgm stond.  

29-12-2010 09:10:27
wilcot
wilcot
waarom worden deze loks straks gebruikt en niet de loks die al in Maastricht staan? Lijkt mij toch makkelijker. Staan naast de werkplaats. Of worden deze ook gebruikt?  

29-12-2010 10:01:43
broek53
broek53
Er moeten er een stuk of 10 a 12 in dienst komen, dus deze zijn bepaald niet de enige.  

29-12-2010 18:21:38
Rolffiej19
Rolffiej19
Reken maar dat de loks bij Aswplz : 1842,1846,1847 en 1849 hetzelfde zullen gaan doen  

29-12-2010 18:24:24
mvd
mvd
Deze nummers zijn sinds gisteren in Mt.


Iech kom gelökkig oet Mestreech!
 

29-12-2010 19:22:57
Rolffiej19
Rolffiej19
hah oke ging het sneller dan ik had verwacht  


Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina):

Locomotieven_serie_1600
RailWiki.nl