Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina):

Locomotieven_serie_1600
RailWiki.nl
Ontwikkelingen locomotieven serie 1600 en 1800
Forum: Algemeen - Materieel en maatschappij ontwikkelingen
29-12-2010 19:28:04
ns1700
ns1700
@mvd, de 1846 zag ik om 16:57 nog op de zaanstraat aan een stam DDM-1. is er nog een 1846 dan?


groeten uit Spoorzone
 

29-12-2010 19:46:46
Michaeldel
Michaeldel
Yeah, de "Delft" komt dan ook weer in dienst  

29-12-2010 20:08:47
mvd
mvd
Quote
ns1700: @mvd, de 1846 zag ik om 16:57 nog op de zaanstraat aan een stam DDM-1. is er nog een 1846 dan?
Ik heb niet goed gekeken naar de genoemde nummers, de 1846 was er niet bij. In Mt was men wel aan 't rangeren met de 1842.


Iech kom gelökkig oet Mestreech!
 

29-12-2010 20:31:53
adeon
adeon
Ik was laats in Maastricht idee wat ProRail/NedTrain met die locs doet?
Want ik lees net van MVD dat een paar locs aan het rangeren waren nou kwam ik maandagmiddag die locs tegen en zag ik in de sneeuw voetstappen,achter het hek
waarbij de locs staan!!

Fotoboekje
http://www.flickr.com/photos/55920973@N06/?saved=1

Laatst bewerkt door adeon op 29-12-2010 20:32
 


Somda In de Wolken Weddings advertentie

29-12-2010 21:00:09
thom
thom
Misschien moet je deze topic gewoon eens op je gemak doorlezen, staan ongeveer al je antwoorden wel in...  

29-12-2010 21:14:46
adeon
adeon
Oh,ook sorry!  

29-12-2010 22:00:39
ns1700
ns1700
Quote
Michaeldel: Yeah, de "Delft" komt dan ook weer in dienst
en hoe groot schat je de kans hem te zien? heb veel rekenwerk toen moeten doen om hem tegen te komen maar de kans is er wel


groeten uit Spoorzone
 

29-12-2010 22:07:25
Michaeldel
Michaeldel
Ach, ik hoef hem niet per se te zien hoor. Ik vind het idee al geinig! Maar als ik hem op de foto kan zetten is dat mooi meegenomen. Gewoon de 2200 een beetje in de gaten houden.  

30-12-2010 12:38:02
ns1700
ns1700
van mij hoeft de 1847 ook niet per se want heb m al. alleen nog een perfecte plaat mis ik!

ach hopen voor allen!


groeten uit Spoorzone
 

30-12-2010 12:44:10
ZJ37
ZJ37
Per 3-1-11 al in de plannen:

DDM1 in 14523/14556, 14525/14560, 14527/14558.
 

30-12-2010 12:56:08
broek53
broek53
Voorshands gepland voor terugkeer in de dienst: 1839, 1842-1847, 1849, 1851,
1853, 1855, 1857 en 1858, en mogelijk ook de 1848.
 

31-12-2010 00:24:07
broek53
broek53
Gisterenavond de eerste drie gereactiveerde en onderhouden locs van Mt naar Aswpl: 1853, 1857 en 1858.

Laatst bewerkt door broek53 op 31-12-2010 00:24
 

02-01-2011 10:09:36
rob46
rob46
Gisteravond kwam de gereactiveerde 1845 vanuit Mt naar Aswpl.  

02-01-2011 12:19:12
john563
john563
Is er al bekent hoeveel stammen totaal weer gaan rijden?  

02-01-2011 12:35:06
dlm4yjp
dlm4yjp
Jep, staat in het DDM-1 topic:
-3 stammen voor de 14500
-3 stammen voor de 2200
-3 stammen voor de 3900
-1 stam op reserve

Dat maakt dus samen 10.


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.
 

02-01-2011 12:38:03
ZJ37
ZJ37
Alleen de 14500 is komende week planmatig met 1800+DDM. Die andere series niet, dus zal iets voor de bjsturing zijn. Er zijn wel 11 diensten DDM gesteld.  

02-01-2011 12:56:03
Pim530
Pim530
ofwel: 8 diensten reserve? Worden het nu inderdaad stammen van vijf bakken, of moeten we daar morgen achter komen?  

02-01-2011 13:00:24
superboer
superboer
Afgelopen woensdag stond de 1846 "gewoon" met 6 bakken DDM1 op de zaanstraat. Broek53 schreef in het DDM1 topic:
Quote
broek53: Over de lengte weet ik nog niets zeker. Wel dat er in dagplan per 3/1 de bekende drie diensten/stammen voor de 14500 gepland worden en vanaf 10/1 drie in de 2200 en drie in de 3900/3700. Negen stammen inzet betekent ongetwijfeld tien stammen op de baan (de tiende is reserve/onderhoud). En aangezien er twaalf stammen zijn, moet het ondanks twee schadegevallen en twee aan het NSM geschonken rijtuigen niet moeilijk zijn er tien te laten rijden.



Garantie tot aan de voordeur.
 

02-01-2011 15:41:27
279
279
Quote
ZJ37: Alleen de 14500 is komende week planmatig met 1800+DDM. Die andere series niet, dus zal iets voor de bjsturing zijn. Er zijn wel 11 diensten DDM gesteld.


zullen we eerst even afwachten hoeveel stammen Nedtrain gereedmeldt
voor de dienst! de eerste drie stammen viel al niet mee dit weekend.
er mogen misschien wel 11 diensten gepland zijn voor DDM, maar er is nog
niets gesteld tot op dit moment.
of de stationschef van Ekz moet inmiddels iets in zijn tuin geparkeerd
zien hebben.
 

02-01-2011 16:06:21
broek53
broek53
Als ik het niet hier gemeld heb, maar gewoon in het topic waar het thuishoort, namelijk het DDM-1-topic, is dat dan erg?
Deze week zijn de drie diensten 14500 in dagplan in DDM-1 gedacht, volgende week de rest. Met een beetje geloof, hoop en liefde komen er in de loop van komende week geleidelijk al stammen in dienst, en die zijn dan in principe voor de bijsturing (en als de Bijsturing slim is, stuurt ze ze bij in diensten die volgende week toch al DDM worden). Het in dienst komen van DDM-1 ligt overigens, om nog een klein beetje on-topic te komen, voormaleijk aan de beschikbaarheid van 1800-en. Maastricht heeft maar erg weinig capaciteit voor dergelijk extra onderhoud, naar het schijnt.
 

02-01-2011 16:44:49
Elwood
Elwood
Hopelijk hebben ze dan wel de batterijen vervangen voor nieuwe exemplaren, anders vrees ik dat in de rijdende dienst het niet goed gaat qua tijd tijdens het ombouwen.  

02-01-2011 18:22:54
MDDM
MDDM
Mwah, die 10 minuten dat de 1800 plat ligt tijdens het ombouwen kunnen die batterijen wel aan hoor. Zo slecht zijn die dingen nu ook weer niet.


Gr Joop mcn Lls
 

02-01-2011 18:48:55
Elwood
Elwood
Beste Joop, ik hoop echt van harte dat je gelijk hebt.

Wij gaan het meemaken
 

02-01-2011 20:48:36
ZJ37
ZJ37
Quote
muizeneus:
Quote
ZJ37: Alleen de 14500 is komende week planmatig met 1800+DDM. Die andere series niet, dus zal iets voor de bjsturing zijn. Er zijn wel 11 diensten DDM gesteld.


zullen we eerst even afwachten hoeveel stammen Nedtrain gereedmeldt
voor de dienst! de eerste drie stammen viel al niet mee dit weekend.
er mogen misschien wel 11 diensten gepland zijn voor DDM, maar er is nog
niets gesteld tot op dit moment.
of de stationschef van Ekz moet inmiddels iets in zijn tuin geparkeerd
zien hebben.
Die chef kan nu gaan uitkijken, want de 1857 komt er naar verwachting binnen een uur aan.
 

03-01-2011 07:13:17
Railtender
Railtender
Gisteren in de vroege avond de hele tuin in Ekz leeg en nu rond zevenen een oude driftige 1845 die tegen mijn 14523 staat te duwen naar het Amsterdamse. Vertrouwd en hij heeft er blijkbaar weer zin in;-)

Laatst bewerkt door Railtender op 03-01-2011 07:14
 

03-01-2011 09:37:07
broek53
broek53
Yep, die is vannacht gearriveerd, alsook de 1853-met-stam.  

03-01-2011 12:35:24
visscher
visscher
Het was inderdaad weer heerlijk vertrouwd wakker worden vanmorgen met de brullende 1800'en in mijn voortuintje.  

04-01-2011 10:04:40
rob46
rob46
Update: vannacht is de 1846 vanaf Aswplz naar Ehv overgebracht, gesleept door de 1739.  

04-01-2011 22:34:47
ZJ37
ZJ37
De 1858 kwam vanavond weer in beweging: het ging van Asd naar Bkd.  


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


04-01-2011 22:36:15
279
279
is dit een omtrekkende beweging?  

04-01-2011 22:40:49
sik214
sik214
Herinstructie?  

07-01-2011 08:55:56
broek53
broek53
Herinstructie indeed, zoals uit het DDM-1-topic en het OD blijkt; er hangt namelijk een DDM-stam aan
Op 6/1 in Aswpl komen binnenrollen de 1847 en 1849, waarvan de eerste in de nacht van 6 op 7/1 al met DDM-stam 6903 naar Amf is vertrokken.

@edit: later op de avanond van 6/1 kwamen ook de 1843, 1844 en 1851 bij de Zaanstraat aan.

Laatst bewerkt door broek53 op 07-01-2011 20:40
 

07-01-2011 09:23:38
daniel81
daniel81
Wil dat zeggen dat er 2 stammen voor herinstructie in AMf staan? Het lijkt me toch dat men de capaciteit nu wel beter kan gebruiken?  

07-01-2011 10:08:26
MDDM
MDDM
Wat heb je aan capaciteit als je er geen voldoende personeel voor hebt?


Gr Joop mcn Lls
 

07-01-2011 10:23:06
Michaeldel
Michaeldel
Waar kan ik solliciteren?  

07-01-2011 10:26:57
MDDM
MDDM
Ik zou zeggen kijk hier even http://www.werkenbijns.nl/


Gr Joop mcn Lls
 

07-01-2011 10:54:41
broek53
broek53
Er staat inmiddels heel wat materieel op "reserve". Min of meer een gevolg van het rijden met een uitgeklede omloop-op-papier, waardoor de bijsturing eigenlijk (kennelijk) niet goed weet waar het het best ingezet kan worden. Volgende week zit er weer veel meer materieel in de nood-omloop, als het een beetje wil de negen diensten DDM-1 bijvoorbeeld.  

08-01-2011 10:32:33
ICRmS
ICRmS
Ik heb even een lijstje gemaakt met de rijvaardige 1800-en en hun huidige locatie en toestand. Deze lijst is samengesteld met de informatie uit de topics op dit forum.

1839 Llso met DDM-1 (3700) [4,6]

1842 ? zonder DDM-1
1843 Rsd met DDM-1 (2200) [7]
1844 ? zonder DDM-1 (defect)
1845 Ekz met DDM-1 (14500) [1,2,3]
1846 Aswplz met DDM-1 (3700) [8]
1847 Rtd met DDM-1 (2200) [9]

1849 Aswplz retour Mt. (defect)
1851 Llso met DDM-1 (3700) [4,6]
1853 Ekz met DDM-1 (14500) [1,2,3]

1855 Rtd met DDM-1 (2200) [5]
1857 Ekz met DDM-1 (14500) [1,2,3]
1858 Bkd met DDM-1 voor herinstructie (defect)

Laatst bewerkt door ICRmS op 10-01-2011 10:56
 

08-01-2011 10:54:03
279
279
de 3 stammen van de serie 14500 staan in Ekz.
1849 is defect - problemen batterijlading en moet weer retour Mt.
1858 is defect en wordt inderdaad voor herinstructie gebruikt.
1844 + 1847 gaan naar een van de startpunten Rtd, Wgm, Aswpl of Llso.
 

08-01-2011 11:12:48
nls911
nls911
Quote
ICRmS: Ik heb even een lijstje gemaakt met de 1800-en en hun huidige locatie en toestand. Deze lijst is samengesteld met de informatie uit de topics op dit forum. Als er iets niet juist is of onvolledig is hoor ik het graag. Er ontbreken een aantal nummers (1840,1841,1848,1850,1854,1855,1856)


De locs 1841 en 1850 zijn al niet meer onder ons. De 1856 is nu van het NSM en staat op dit moment in Blerick.

Laatst bewerkt door nls911 op 08-01-2011 11:13
 

08-01-2011 11:17:08
ICRmS
ICRmS
Quote
nls911:
De locs 1841 en 1850 zijn al niet meer onder ons. De 1856 is nu van het NSM en staat op dit moment in Blerick.


Wanneer zijn de 1841 en 1850 gesloopt/geplukt?
De 1856 is inderdaad van het NSM, had ik even niet aan gedacht.
 

08-01-2011 11:20:14
nls911
nls911
Ik zou het niet weten. Misschien helpt ver terug scrollen in dit topic. En anders even wachten totdat Broek53 of een van de andere specialisten wakker is  

08-01-2011 20:52:37
kmark
kmark
De 1841 stond zo goed als gesloopt in Rozenburg, voorjaar 2010, die 1850 staat volgens mijn lijstje nog in Mt.  

08-01-2011 20:54:13
superboer
superboer
Quote
kmark: die 1850 staat volgens mijn lijstje nog in Mt.
De spots bevestigen dat.


Garantie tot aan de voordeur.
 

08-01-2011 20:55:16
kmark
kmark
Zaak opgelost

Laatst bewerkt door spiketrain op 08-01-2011 23:59, reden: Het laatste bericht behoef je niet te quoten.
 

08-01-2011 21:06:36
ruysdael
ruysdael
Is het de bedoeling dat de 1858 nog wel gerepareerd gaat worden?  

08-01-2011 23:13:01
sik214
sik214
Is 'ie stuk dan? Staat gewoon ter instructie te Amf.  

08-01-2011 23:45:45
maxime
maxime
Hierboven staat gemeld dat ie defect staat en tegelijkertijd voor herinstructie gebruikt wordt. Het defect zal het laatste dus niet in de weg hoeven staan, lijkt me.  

09-01-2011 06:11:01
2296
2296
Bij de 1858 is 1 motor defect. Maar de lok kan gewoon worden in gezet. En ja deze wordt hersteld als er tijd voor is.  

09-01-2011 13:02:29
timtrein
timtrein
Da's dus inzet op halve kracht, lijkt me niet echt bevorderlijk voor de punctualiteit.  

09-01-2011 13:19:50
MDDM
MDDM
Valt wel mee, aangezien het een intercity betreft.


Gr Joop mcn Lls
 

09-01-2011 17:47:10
mich
mich
Vergis je niet in de kracht van 1 zo'n tractiemotor. Als je ernaast staat denk je dat die uit een electriciteitscentrale komt.  

09-01-2011 19:02:06
broek53
broek53
1839 is ook weer in bedrijf: stond vanmiddag in Lelystad Opstel met DDM-stam.

Laatst bewerkt door broek53 op 09-01-2011 19:02
 

09-01-2011 19:43:45
ICRmS
ICRmS
Ok, het lijstje met de loks geeft nu de situatie weer voor morgenochtend met de beoogde omlopen zoals Iceman die voorspelt heeft. Voor deze omlopen zie het DDM-1 topic.

Laatst bewerkt door ICRmS op 09-01-2011 19:46
 


Somda In de Wolken Weddings advertentie

09-01-2011 20:05:40
broek53
broek53
Aan de rijvaardige 1800-en kan nog worden toegevoegd de 1855, die op reserve staat in Aswpl. De 1840 en 1854 (kennelijk ook gezocht volgens het lijstje) staan nog altijd terzijde op de Dijksgracht, de 1848 staat in Maastricht.

Laatst bewerkt door broek53 op 09-01-2011 20:12
 

09-01-2011 22:04:00
timtrein
timtrein
Mich, ik heb ze laatst zelf gezien
Maar ik dacht dat ze in de stoptreindienst zaten. Dan valt het mee.
 

09-01-2011 22:16:38
broek53
broek53
De 1855 gaat naar Rotterdam om de 1844 te vervangen, die met uitvallende snelschakelaar kampt (en dus wel ergens sluiting zal hebben).  

09-01-2011 22:17:11
ICRmS
ICRmS
De 1848 staat dus nog op dezelfde plek. Deze is ook terzijde neem ik aan?
Het lijstje is nu compleet.

Edit: Waar gaat de 1844 heen? Retour Mt?

Laatst bewerkt door ICRmS op 09-01-2011 22:18
 

09-01-2011 22:20:17
broek53
broek53
Wat er met de 1848 gaat gebeuren, weet ik niet. Hij is met vlakke plaatsen teruggekomen uit Wildenrath, maar dat is op zichzelf geen reden 'm terzijde te stellen. Die moeten we dus nog even afwachten.  

10-01-2011 17:50:32
timtrein
timtrein
Dat hangt van de resterende dikte van de volwielen af...  

10-01-2011 19:46:18
1855
1855
Precies, en die dikte is te gering om de wielen nog een keer af te draaien. Het lijkt me niet waarschijnlijk dat die loc nog een wielaswisseling krijgt.  

10-01-2011 21:20:05
sik214
sik214
Is een draaistelwisseling (bijvoorbeeld met 1850) sneller gedaan dan een as-wisseling?  

10-01-2011 22:42:51
timtrein
timtrein
Ik sluit niet uit dat ook de 1850 versleten wielen heeft...  

10-01-2011 22:43:13
1855
1855
Ja, dat is minder werk.

Laatst bewerkt door 1855 op 10-01-2011 22:43
 

10-01-2011 22:54:12
sammy
sammy
Quote
ICRmS: De 1848 staat dus nog op dezelfde plek. Deze is ook terzijde neem ik aan?
Het lijstje is nu compleet.

Edit: Waar gaat de 1844 heen? Retour Mt?



Op 27 december stond de 1848 nog steeds bij de resterende 1800/1700 in Maastricht.
http://www.flickr.com/photos/leurske01/5297023476/

Laatst bewerkt door sammy op 10-01-2011 22:55
 

11-01-2011 09:04:56
kevinevers
kevinevers
Quote
timtrein: Ik sluit niet uit dat ook de 1850 versleten wielen heeft...


De 1850 heeft wat probleempjes wat precies weet ik niet maar hij staat nu wel binnen bij nedtrain Mt.
 

11-01-2011 09:48:52
broek53
broek53
De 1850 is dan ook de 13e en laatste 1800 die opgepept wordt (althans: stand van heden).

Laatst bewerkt door broek53 op 11-01-2011 09:49
 

11-01-2011 20:04:11
sammy
sammy
De 1849 stond om 17:30 binnen bij de werkplaats in Maastricht  

14-01-2011 18:14:09
Timons1727
Timons1727
Loc 1849 is ook weer terug in dienst. Reed vandaag trein 14558.

Laatst bewerkt door Timons1727 op 14-01-2011 18:17
 

14-01-2011 18:41:19
TheKnitter
TheKnitter
Volgens de spots vanochtend 10:00 ri Asd vertrokken als LM.


Vrijwilliger/webmaster Stichting DE-III http://www.stichtingde3.nl
 

15-01-2011 12:17:05
Rolffiej19
Rolffiej19
Quote
broek53: De 1850 is dan ook de 13e en laatste 1800 die opgepept wordt (althans: stand van heden).


Deze is ook weer in dienst sinds gister aangekomen op Aswpl en rijd met stam 6915 rond
 

15-01-2011 14:08:49
ZJ37
ZJ37
En meteen ook aan de bak gegaan in 14560 en staat nu te Ekz.  

15-01-2011 16:10:31
Totreintje
Totreintje
Even wat vraagjes:
- Klopt het dat de 1853 in dienst is?
En zo ja, in welke serie?
- Als die niet in dienst is waar staat die dan?
Groetjes Tobi
 

15-01-2011 16:13:28
mvd
mvd
https://somda.nl/spots/m1853/0/7/


Iech kom gelökkig oet Mestreech!
 

15-01-2011 16:13:46
ICRmS
ICRmS
Quote
- Klopt het dat de 1853 in dienst is?

ja, maar hij is defect.
Quote
in welke serie?

Voor het defect in de 14500
Quote
Als die niet in dienst is waar staat die dan?

De laatste keer dat ik hem gezien heb stond hij op de wgm. (12 januari)
 

15-01-2011 16:26:43
sik214
sik214
Quote
broek53: Jl vrijdag 19/3 is de 1850 formeel terzijde gesteld (staat in Mt).
Grappig dat er ook een 1800 nu dienstvaardig is gemaakt die al een half jaar aan de kant stond voordat de laatste uit de serie toen b.d. gingen (in september).
 

15-01-2011 16:31:23
ICRmS
ICRmS
Quote
sik214: Grappig dat er ook een 1800 nu dienstvaardig is gemaakt die al een half jaar aan de kant stond voordat de laatste uit de serie toen b.d. gingen (in september).


Inderdaad, en wat denk je van de 1851? Deze stond vanaf 28 september 2009 terzijde en rijdt nu weer vrolijk rond.%02% (althans op 10 januari, want de lok heeft een defecte dodeman op dit moment...)
 

15-01-2011 17:58:01
279
279
de 1853 is vrijdagmorgen in Ekz afgekeurd op de oliekoeling.
gehele stam is naar de Wgm gereden waar de lok is vervangen door de 1849.
 

15-01-2011 22:18:30
robins
robins
kleinigheidje, ff kooltjes wisselen, en hij kan weer

(of gok ik verkeerd?)

mvg,

Robin

Laatst bewerkt door robins op 15-01-2011 22:19
 

16-01-2011 08:47:01
edje
edje
kan van alles zijn, olie niveau te laag, oliepomp kapot, enz enz.  

16-01-2011 10:00:52
mantaray
mantaray
Quote
robins: kleinigheidje, ff kooltjes wisselen, en hij kan weer
Kooltjes wisselen kan , maar is wel een heidenseklus zitten niet op de meest makkelijke plaats !

Laatst bewerkt door admin op 17-01-2011 13:41, reden: Quote ingekort
 

16-01-2011 22:45:07
treintim
treintim
Wat wordt hier precies bedoeld met 'kooltjes wisselen'?  

17-01-2011 00:47:20
jeanne
jeanne
De jongens hebben het vast over koolborstels!  

17-01-2011 19:05:52
mantaray
mantaray
inderdaad de koolborstels van de motor van de olie pomp

http://i387.photobucket.com/albums/oo315/mantaray400/520110184_5_bRm91.jpg

en op deze plek zitten ze ( zie foto ! )

Laatst bewerkt door mantaray op 17-01-2011 19:10
 

18-01-2011 18:00:33
nls911
nls911
Loc 1853 reed vandaag trein 2259 en is dus weer op pad.  

18-01-2011 20:35:21
sammy
sammy
vanavond (19:15) in Maastricht:
1851 en dubbeldekkerstam+1858+1847
 

18-01-2011 22:34:04
salvador
salvador
Waarom zijn die weer terug in Mt ? (1858 lijkt me nog vrij logisch)

Even nog een andere vraag ...
In de gewone dienst in de 3900/3700 tussen Hoofddorp en Lelystad centrum..
als die stam ddm1+18** moeten keren ,
keren (afbouwen en andere kant weer gereedmaken) ze dan op dat Lelystad centrum zelf of op Lelystad opstel?

Met Vriendelijke Groet,
Salvador.
 

18-01-2011 22:58:04
ns1700
ns1700
uhm dat zal wel moeten want als je bij het menu had bekeken van welke diensten ze rijden zie ik geen LM-ritten tussendoor voor 3700/3900 tenzij er wat gebeurt of als ze wat anders willen.


groeten uit Spoorzone
 

18-01-2011 23:05:59
mdj
mdj
Helaas, geen koelkast:
8: 80404 (Aswplm-Hfdm), 3723, 3922, 3735, 80035 (Lls-Llso), 80048 (Llso-Lls), 3748, 3959, 80959 (Lls-Llso).
De andere twee omlopen in de 3700/3900 rijden wel door de hele dag.


Bij twijfel: gebruik beton.
 

18-01-2011 23:09:31
ns1700
ns1700
SleutelMan: Daar schieten we dus niet zoveel mee op.

Laatst bewerkt door SleutelMan op 19-01-2011 14:00


groeten uit Spoorzone
 

19-01-2011 09:47:46
salvador
salvador
Oke,

Dankjullie wel !

Met Vriendelijke Groet,
Salvador.
 

20-01-2011 20:28:31
dutchtrain
dutchtrain
Sleutelman: Je hoeft niet in 2 verschillende topics dezelfde vraag te stellen.

Laatst bewerkt door SleutelMan op 20-01-2011 21:17
 

21-01-2011 21:48:31
ICRmS
ICRmS
Zoals gezegd op beneluxspoor en in het OD topic:
De 1858 brengt de terzijde staande loks 1830 en 1831 van Maastricht naar het noorden. (20 januari 2011). http://www.youtube.com/watch?v=K9TknlmQXcw

Tevens stonden de 1834 en 1848 op spoor 15 te Mt ipv onder de draad uit, met de 1847 ervoor. Waarom gaan deze terzijde staande loks nu naar het noorden?
 

21-01-2011 22:21:59
broek53
broek53
Kweet nog niet zeker, maar ik zou de weddenschap wel aandurven dat ze naar de Dijksgracht gebracht gaan worden.  

21-01-2011 22:46:39
salvador
salvador
En wat gaan ze met de 1847 doen ?;)
of komt die niet meer in dienst ?

Met Vriendelijke Groet,
Salvador.
 

21-01-2011 22:50:58
ruysdael
ruysdael
En ik neem dus aan dat de dodeman van de 1858 het dus ook weer doet?  

21-01-2011 23:22:06
sik214
sik214
Quote
salvador: En wat gaan ze met de 1847 doen ?;)
of komt die niet meer in dienst ?

Met Vriendelijke Groet,
Salvador.


Die zal wel reserve in Asd worden, getuige:
Quote
ZJ37:
* De 1847 kwam aan het begin van de middag uit Mt naar Wgm.

(OD 21 jan)
 

22-01-2011 01:08:34
thom
thom
Quote
maccerr: En ik neem dus aan dat de dodeman van de 1858 het dus ook weer doet?

Als dat ding voorop zit lijkt me dat wel

Daarnaast zal iets als een defecte dodeman nooit zoveel kunnen voorstellen dat een andere lok daarvoor in de plaats van indienst stellen eenvoudiger is, mocht je dat bedoelen

Laatst bewerkt door thom op 22-01-2011 01:10
 

22-01-2011 02:04:08
MDDM
MDDM
Inderdaad. De 1839 had dat voor 2 weken terug ook, en staat nu ook gewoon weer met DDM-1 klaar op Llso


Gr Joop mcn Lls
 

22-01-2011 23:34:06
sammy
sammy
Quote
De 1858 brengt de terzijde staande loks 1830 en 1831 van Maastricht naar het noorden. (20 januari 2011). http://www.youtube.com/watch?v=K9TknlmQXcw

Tevens stonden de 1834 en 1848 op spoor 15 te Mt ipv onder de draad uit, met de 1847 ervoor. Waarom gaan deze terzijde staande loks nu naar het noorden?


Vandaag stonden de 1834 en 1848 er nog steeds
http://www.flickr.com/photos/leurske01/5378573603/

Laatst bewerkt door sammy op 22-01-2011 23:45
 


Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina):

Locomotieven_serie_1600
RailWiki.nl