Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina):

Locomotieven_serie_1600
RailWiki.nl
Ontwikkelingen locomotieven serie 1600 en 1800
Forum: Algemeen - Materieel en maatschappij ontwikkelingen
23-01-2011 22:33:00
dlm4yjp
dlm4yjp
Vandaag was er in Mt een Nedtrain loc aan het rangeren rond 16.50 met de 1843+1844+1830+1831.
Waarvan ik de eerste 2 het nummer 100% zeker weet, van de andere 2 zo'n 90% (wel dat beide nummer bij elkaar lagen, net zoals de 1843+1844).

Laatst bewerkt door dlm4yjp op 23-01-2011 22:33


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.
 

23-01-2011 23:00:19
sammy
sammy
De 1830 en 1831 zijn vorige week al naar de wgm gegaan, staat een link van de overbrenging op de vorige pagina. Waren het niet de 1834 en 1848 die stonden gisteren bij de loopbrug

Laatst bewerkt door spiketrain op 24-01-2011 04:47, reden: Quoot laatste bericht en fotolink (gisteren ook ge
 

23-01-2011 23:40:15
dlm4yjp
dlm4yjp
Neen, dat is ook het rare, Spiketrain vermelde dat ook al per sms. het waren sowieso 2 naastgelegen nummers, vandaar dat ik ook uitsluit dat het de 1834+1848 waren.


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.
 

24-01-2011 11:28:53
mvd
mvd
Vandaag was men in Mt ook druk aan het rangeren met enkele 1800'en: eerst de 1842 (in gezelschap van de 1760 en 1772) en later de 1800'en 1843, 1831, 1830 en 1844. De 1844 had wat problemen met de tyfoon http://members.home.nl/marcvdijk/Tyfoon%201800.mp3 en na opstarten van de 1843 klonk een plof uit de machinekamer...

De 1848 en 1834 staan ook nog steeds in Mt, op spoor 15.

Laatst bewerkt door mvd op 24-01-2011 11:29


Iech kom gelökkig oet Mestreech!
 


Somda In de Wolken Weddings advertentie

24-01-2011 23:28:23
sammy
sammy
De 1843, 1831, 1830 en de 1844 zijn met de 711 over de maasbrug gegaan richting België. foto's wie?

Laatst bewerkt door spiketrain op 25-01-2011 05:18, reden: Het laatste bericht behoef je niet te quoten.
 

24-01-2011 23:30:33
kevinevers
kevinevers
http://www.lucpeulen.nl

Laatst bewerkt door kevinevers op 24-01-2011 23:30
 

25-01-2011 13:13:29
Jannn2009
Jannn2009
Iemand enig idee wat de bedoeling van deze rangeeractie is?  

25-01-2011 13:14:42
WesselE
WesselE
Detectieproefritten op het baanvak Maastricht-Lanaken.
EDIT: toch niet dus.

Laatst bewerkt door WesselE op 26-01-2011 07:52


'Okeh'
 

25-01-2011 16:28:20
railmagazi
railmagazi
Quote
Jannn2009: Iemand enig idee wat de bedoeling van deze rangeeractie is?
Testen van een meetsysteem van de hefbrug na eerdere problemen.
 

27-01-2011 07:48:42
ZJ37
ZJ37
Quote
sammy: De 1843, 1831, 1830 en de 1844 zijn met de 711 over de maasbrug gegaan richting België. foto's wie?
En de 1830 en 1831 stonden vanmorgen achter de 1772 te Ht en lijkt onderweg te zijn in noordelijke richting.
 

28-01-2011 14:56:10
279
279
de stam in Ht is afgelopen nacht weer hersteld. 1800 (ben even het nummer kwijt)
is aangekoppeld en gereedgezet. strategische reserve(?) in afwachting van
de plannen voor a.s. maandag. men schijnt er nog niet helemaal uit te zijn
hoeveel DDM-stammen er maandag gaan rijden.....

Laatst bewerkt door 279 op 28-01-2011 14:56
 

28-01-2011 15:08:25
robbertc
robbertc
In Dagplan staan voor volgende week nog gepland zoals het de afgelopen weken reed = 9 rijdende stammen in de 14500 / 2200 / 3700 / 3900. Een week later alleen nog in de 14500 en de rest op reserve.  

28-01-2011 20:11:58
broek53
broek53
Om het verhaal ook in dit topic compleet te houden: de 1830 + 1831 bovengenoemd zijn op 27/1 doorgebracht naar de Wgm, waarna de 1772 nog dezelfde dag een slag Mt gemaakt heeft om de 1834 + 1848 op te halen. Op 28/1 zijn deze locs op de Dijksgracht geplaatst.  

29-01-2011 16:55:16
nls911
nls911
Alle 1800'en die niet ingebruik zijn staan dus nu op de Dgr?  

13-02-2011 20:44:57
Railtender
Railtender
Even over de hele vloot 1600/1800 gesproken heeft iemand enige info en/of foto's over de 'afvallers' waar ze staan of waar ze gesloopt zijn:

1601
1605
1622
1625
1826
1838
1841
1852

Wat staat er nu nog in MT? Volgens mij is alles daar weg.


West Friese Spoorwegen
 

13-02-2011 21:00:16
thom
thom
1838 is gesloopt nav een ongeval, gesloopt in Rsd.  

13-02-2011 21:09:32
Railtender
Railtender
maar ik zie nooit ergens een droevige plaat van de laaste dagen, uren, minuten..... niet iemand ergens gepost destijds?


West Friese Spoorwegen
 

13-02-2011 21:13:21
sik214
sik214
1601 staat in de Waalhaven (bij Shunter voor de deur)
1605, 1622, 1625 zijn gesloopt bij Hoeben in Hasselt.
1841 is deels gesloopt in de buurt van R'dam, casco schijnt nog bij sloper te staan.

1826, 1852 weet ik niet.
 

13-02-2011 21:14:53
thom
thom
Quote
Railtender (zo 13 feb 2011 21:09:32 https://somda.nl/forum/5392/p318653/): maar ik zie nooit ergens een droevige plaat van de laaste dagen, uren, minuten..... niet iemand ergens gepost destijds?

Die zijn er wel, maar weet zo ff niet waar, google is een vriend
 

13-02-2011 21:16:55
sik214
sik214
Eerder in dit (!) topic staat een link van de 1841 in R'dam: http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,26851.msg410211.html#new

Rob46 heeft naar ik meen een keer een link geplaatst met foto's van de 1600'en bij Hoeben, ff spitten dus!
 

13-02-2011 21:44:32
ruysdael
ruysdael
Nog een foto:
http://www.schraal.nl/2010/Maart/12_1841_rozenburg_20100328.jpg
 

13-02-2011 21:58:22
Railtender
Railtender
Dank dank allemaal. Via Google lukt het niet om ergens de 1605,1622 en 1625 op te rakelen.


West Friese Spoorwegen
 

13-02-2011 22:21:06
kevinevers
kevinevers
Het beste kan je via flickr zoeken..Als je daar bijvoorbeeld zoekt op sloop 1841 kom je wel in de buurt;).  

13-02-2011 22:26:02
sammy
sammy
Quote
Railtender (zo 13 feb 2011 21:09:32 https://somda.nl/forum/5392/p318653/): maar ik zie nooit ergens een droevige plaat van de laaste dagen, uren, minuten..... niet iemand ergens gepost destijds?


Bij deze http://www.flickr.com/photos/leurske01/5442437273/
 

13-02-2011 22:59:22
broek53
broek53
Met een stuk terugbladeren in dit topic kun je vinden dat de 1826 en 1852 op 3 feb. 2010 van Tb naar de sloper zijn gebracht.  

13-02-2011 23:09:45
edward
edward
Is het ook bekend waar de loks aan hun definitieve einde zijn gekomen?

Laatst bewerkt door spiketrain op 14-02-2011 04:44, reden: Het laatste bericht behoef je niet te quoten.
 

13-02-2011 23:39:31
broek53
broek53
Ook dat staat in dit topic, een stukje verder: bij European Metal Recycling in Europoort, dezelfde waar de andere naartoe gegaan zijn.  

14-02-2011 10:40:36
Pim530
Pim530
Toen ik een tijdje terug zelf een paar pagina's terug aan het lezen was, kwam de 1607 voorbij. Doet 'ie nog steeds niks, is 'ie weer in dienst of is 'ie gesloopt?  

14-02-2011 10:41:32
WesselE
WesselE
Die staat nog altijd te niksen.


'Okeh'
 


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


14-02-2011 10:42:25
103 220-0
103 220-0
De 1607 doet nog steeds helemaal niks. Is destijds door Railmotion overgenomen.  

14-02-2011 12:01:02
Railtender
Railtender
Quote
sammy (ma 24 jan 2011 23:28:23 https://somda.nl/forum/5392/p315019/): De 1843, 1831, 1830 en de 1844 zijn met de 711 over de maasbrug gegaan richting België. foto's wie?


De link werkt niet. Heb die bewuste foto's niet kunnen vinden


West Friese Spoorwegen
 

14-02-2011 12:53:34
mdeen
mdeen
Bedoel je deze? http://www.lucpeulen.nl/?ID=011967  

14-02-2011 13:54:19
Railtender
Railtender
aha dank u ! De 1843 rijdt inmiddels al weer onder de draad op de 14500, de 1830 en 1831 staan inmiddels in mijn uitzicht vanaf mijn werk.%02% Leuk dat ze als testobject worden gesleept.


West Friese Spoorwegen
 

14-02-2011 15:49:00
Railtender
Railtender
1843 2133 ma 14 feb 2011 10.58 Alwin Mdb
1843 2140 +4 ma 14 feb 2011 11.59 Alwin Mdb
1858 7418 +9 ma 14 feb 2011 07.18 martijnmet Vndw
1845 GDST 17:30 met DDM-1 zo 13 feb 2011 fff604 Llso

Nu raken ze deze verse week helemaal op drift in diensten waar ze eerder nog niet kwamen. Kan me ook voorstellen dat ze met +4 of +9 rijden. Valt ook niet mee die ouwe rakkers op de 74xx


West Friese Spoorwegen
 

14-02-2011 17:05:59
thom
thom
D'r staat anders niet bij dat de vertraging door het ingezette materieel komt, goede kans dat de oorzaak elders ligt...

Edit: Bij het lezen van de OD topic twijfel ik nu aan me eigen uitspraak

Laatst bewerkt door thom op 14-02-2011 17:09
 

14-02-2011 17:35:33
coenormel
coenormel
Quote
103 220-0 (ma 14 feb 2011 10:42:25 https://somda.nl/forum/5392/p318721/): De 1607 doet nog steeds helemaal niks. Is destijds door Railmotion overgenomen.
Naar het er nu uitziet zal die ook nooit meer wat doen...
 

14-02-2011 19:16:26
Pim530
Pim530
Quote
103 220-0 (ma 14 feb 2011 10:42:25 https://somda.nl/forum/5392/p318721/): De 1607 doet nog steeds helemaal niks. Is destijds door Railmotion overgenomen.


Dank
 

19-02-2011 08:18:50
salvador
salvador
Goedemorgen,

Ik heb een vraag,

Loc 1847 die al een tijdje op Rtd staat ,
staat die loc daar nu nog steeds op spoor 19 ?

Zo ja , weet iemand dan misschien hoelang deze daar nog zal verblijven?

Alvast bedankt!

Met Vriendelijke Groet,
Salvador.
 

19-02-2011 16:48:39
SleutelMan
Moderator
SleutelMan
Gezien de spots stond hij er gisteren nog. Tot hoelang hij er nog blijft is een vraagteken.  

19-02-2011 19:23:39
ns1700
ns1700
spots checken en zelfonderzoek is het beste voor nu

mocht hij langs Dt ineens komen dan meld ik het wel

EDIT: als je een foto van de 1847 wilt moet je maar msn deblokkeren en het vragen, heb een mooie voor je dan.

Laatst bewerkt door ns1700 op 19-02-2011 19:36


groeten uit Spoorzone
 

19-02-2011 20:01:59
pvduin
pvduin
1847 staat nog steeds te Rtd, nu tegen het juk van een der opstelsporen midden in de tuin, onbereikbaar voor een foto.  

19-02-2011 21:58:32
ns1700
ns1700
tsja, dan zit je met gebakken peren...

@Salvador, heb wel een foto van de 1847 in actieve dienst met de gepaste achtergrond als je dat wilt.


groeten uit Spoorzone
 

20-02-2011 10:17:27
salvador
salvador
Ik heb al foto's van de 1847 ik vraag dit voor iemand anders die nog wel heel graag foto's van de 1847 zou willen maken

@pvduin bedankt voor deze info

Met Vriendelijke Groet,
Salvador.
 

20-02-2011 11:22:54
broek53
broek53
De 1857 is op 18 februari gebruikt voor een van de wintersporttreinen, wat op zichzelf wel opmerkelijk mag heten. Weet iemand of er nog meer 1800-en daarvoor ingezet zijn?  

20-02-2011 11:32:06
stefanvdw
stefanvdw
Ook de 1853 is ingezet, getuige o.a. deze foto's: http://www.flickr.com/photos/pr_man/5460398125/ en http://www.flickr.com/photos/pjortschraal/5456751279/  

20-02-2011 12:02:27
ZJ37
ZJ37
Beide loccen staan nu in Vl.  

21-02-2011 16:56:03
himym
himym
En als LLT samen weer naar de Wgm gekomen!  

21-02-2011 17:26:13
wilcot
wilcot
weet iemand wanneer ze naar Wgm vertrokken zijn vanmorgen om 10.30 stonden ze al niet meer te Vl  

21-02-2011 17:49:14
ZJ37
ZJ37
Zondagavond vertrokken uit Vl.  

25-02-2011 14:23:23
broek53
broek53
1853 heeft een of twee slagen Bentheim gereden en dat is kennelijk slecht bekomen; hij moet nu defect (en gesleept) van Hfdo naar Mt.  

25-02-2011 16:51:11
279
279
defecte dodeman...  

25-02-2011 18:26:18
edje
edje
Ook die kun je op elke lokatie repareren. Mits je maar de juiste onderdelen hebt.

Laatst bewerkt door spiketrain op 25-02-2011 18:37, reden: Quoot verwijderd wegens verw. tussenbericht
 

25-02-2011 18:30:49
Railtender
Railtender
Op dit moment wordt mijn trein geduwd door die fijne 1849 maar mijn vraag is waarom de 1840, 1842 en 1848 nooit gereactiveerd zijn maar wel de 1839. De 1848 had iets van een defect? Waar staat de 1842 nu?


West Friese Spoorwegen
 

28-02-2011 15:56:46
molenaar12
molenaar12
De 1839 heeft vanacht bij het opbouwen in Ekz een grote plof gegeven en heeft de gehele dag defect gestaan in de tuin.  


Somda In de Wolken Weddings advertentie

28-02-2011 16:00:05
Jannn2009
Jannn2009
Ik krijg toch wel het idee dat de 1800'en hun tijd wel gehad hebben, de 1700'en zijn wat betreft betrouwbaarheid nog veel beter in vorm.. zonde.  

28-02-2011 16:05:57
klaass16
klaass16
de 1800den houden het minder lang uit dan de 1700den lijkt me.

Ben benieuwd hoelang de 1600den het nog uithouden die nog rijden.


http://www.flickr.com/photos/39674979@N07/
 

28-02-2011 16:09:42
mdj
mdj
De 1800'den waren toch al terzijde...%06% Dus ja, die hebben hun tijd wel gehad...

(dat ze nu weer in dienst zijn, doet daar natuurlijk niets vanaf)


Bij twijfel: gebruik beton.
 

28-02-2011 16:10:48
279
279
1850 en 1855 zijn uitgeleend aan Hispeed tbv instructie ÖBB-rijtuigen.
er staan nu overal defecte DDM's waarvan de lok gewisseld moet worden
( vul maar in: Hlm / Gv / Rtd )
maar volgens zeggen zijn er op dit moment geen goede 1800'en meer...
 

28-02-2011 16:31:04
broek53
broek53
Ja, waarbij de DDM's dus niet defect zijn, maar de 1800-en. En als je die een paar dagen niet inzet, is het qua batterijspanning vrij gauw afgelopen.
Overigens kan men het bestand 1800-en wel zachtjesaan afbouwen: drie stammen in dienst en een stuk of twee op actieve reserve moet langzamerhand wel genoeg zijn.
 

28-02-2011 16:46:45
279
279
in de Zaanstraat staan er nog 3, waarvan er één de 14560 gaat rijden,
één reserve is en één waarvan de 1857 een defecte oliekoeling heeft.
 

28-02-2011 19:34:21
Rolffiej19
Rolffiej19
1857 met defecte oliekoeling ? hoe kom je daar bij als ik vragen mag ?  

28-02-2011 19:39:15
thom
thom
Quote
mdj (ma 28 feb 2011 16:09:42 https://somda.nl/forum/5392/p321302/): De 1800'den waren toch al terzijde...%06% Dus ja, die hebben hun tijd wel gehad...

(dat ze nu weer in dienst zijn, doet daar natuurlijk niets vanaf)

Dat is natuurlijk een kul uitspraak, die dingen gingen terzijde puur omdat ze overbodig waren, niet om technische redenen. Dus kun je die terzijde stelling niet gebruiken als argument over de technische staat

Ik vraag me ergens toch eerder af of het personeel stiekum niet wat moeite heeft met de omgang van deze machines.

De revisie van de 1800'en is volgens mij eigenlijk nieteens zo lang geleden nog, en in KM prestatie misschien nogwel minder lang geleden.
 

28-02-2011 20:41:36
ZJ37
ZJ37
Quote
broek53 (ma 28 feb 2011 16:31:04 https://somda.nl/forum/5392/p321308/): Ja, waarbij de DDM's dus niet defect zijn, maar de 1800-en. En als je die een paar dagen niet inzet, is het qua batterijspanning vrij gauw afgelopen.
Overigens kan men het bestand 1800-en wel zachtjesaan afbouwen: drie stammen in dienst en een stuk of twee op actieve reserve moet langzamerhand wel genoeg zijn.
Wat me wel opviel de laatste weken is dat de inzet van de 1800-en met de DDM-stammen nogal eens rouleerde in de zin van: nu die loccen en dan weer andere loccen. Er waren/zijn immers veel meer loccen beschikbaar dan benodigd.

Zou dat toeval zijn of een bewuste keuze om de conditie proberen op peil te houden?

Laatst bewerkt door ZJ37 op 28-02-2011 20:42
 

28-02-2011 20:47:09
sjoerd
sjoerd
Quote: Dat is natuurlijk een kul uitspraak, die dingen gingen terzijde puur omdat ze overbodig waren, niet om technische redenen. Dus kun je die terzijde stelling niet gebruiken als argument over de technische staat Unquote.

Het lijkt me dat er een kern van waarheid in zit, om niet te zeggen...
In Breda hadden we jarenlang een locomotievenkerkhof. Nou ja, er werden indertijd rijdbare machines neergezet, al waren ze volkomen afgeschreven. De tand des tijds, wat kwajongens en een enkele vogel deden de rest. Op de tellers zaten zeker meer kilometers dan op de 1800-en van nu. Wie weet dat nu eens goed te vergelijken?
En is het niet wijs om de overtollige locs ergens binnen te zetten? Hetzelfde geldt voor al die buiten wegroestende 6400-en (off-topic maar toch). Zonde, zonde. Straks weer nieuw spul kopen? Leve de versnippering en leve de concurrentie. Drie keer raden wie het uiteindelijk betaalt: de klant dus.

Laatst bewerkt door sjoerd op 28-02-2011 20:48
 

28-02-2011 21:05:40
mdj
mdj
Quote
thom (ma 28 feb 2011 19:39:15 https://somda.nl/forum/5392/p321361/):
Quote
mdj (ma 28 feb 2011 16:09:42 https://somda.nl/forum/5392/p321302/): De 1800'den waren toch al terzijde...%06% Dus ja, die hebben hun tijd wel gehad...

(dat ze nu weer in dienst zijn, doet daar natuurlijk niets vanaf)

Dat is natuurlijk een kul uitspraak, die dingen gingen terzijde puur omdat ze overbodig waren, niet om technische redenen. Dus kun je die terzijde stelling niet gebruiken als argument over de technische staat

Ik vraag me ergens toch eerder af of het personeel stiekum niet wat moeite heeft met de omgang van deze machines.

De revisie van de 1800'en is volgens mij eigenlijk nieteens zo lang geleden nog, en in KM prestatie misschien nogwel minder lang geleden.

Zouden de 1800'den niet een grote revisie gekregen hebben (of zou krijgen) als de NS had besloten om nog tientallen jaren met de locs moesten doen? Nu was dat totaal overbodig "ze gaan toch binnenkort terzijde". Daarnaast kun je voor elektronica beter (batterij is meestal de oorzaak van de problemen, nietwaar?) regelmatig dienst hebben, dan een tijd geen aandacht aan besteden en dan weer gebruiken.

Daarnaast wordt natuurlijk het fingerspitzengefühl minder, als je het (de 1800'den, wel te verstaan) minder vaak "berijdt".

En 1800'den en DDM1 heeft een andere aanpak nodig... Dus..:)

Laatst bewerkt door mdj op 28-02-2011 21:06


Bij twijfel: gebruik beton.
 

28-02-2011 22:58:24
broek53
broek53
Quote
ZJ37 (ma 28 feb 2011 20:41:36 https://somda.nl/forum/5392/p321386/):
Quote
broek53 (ma 28 feb 2011 16:31:04 https://somda.nl/forum/5392/p321308/): Ja, waarbij de DDM's dus niet defect zijn, maar de 1800-en. En als je die een paar dagen niet inzet, is het qua batterijspanning vrij gauw afgelopen.
Overigens kan men het bestand 1800-en wel zachtjesaan afbouwen: drie stammen in dienst en een stuk of twee op actieve reserve moet langzamerhand wel genoeg zijn.
Wat me wel opviel de laatste weken is dat de inzet van de 1800-en met de DDM-stammen nogal eens rouleerde in de zin van: nu die loccen en dan weer andere loccen. Er waren/zijn immers veel meer loccen beschikbaar dan benodigd.Zou dat toeval zijn of een bewuste keuze om de conditie proberen op peil te houden?
Naar ik begrepen heb, een bewuste keuze, waarbij niet primair de locs gewisseld werden, maar stammen met loc en al rouleerden.
 

28-02-2011 23:03:29
broek53
broek53
Quote
mdj (ma 28 feb 2011 21:05:40 https://somda.nl/forum/5392/p321391/):
Quote
thom (ma 28 feb 2011 19:39:15 https://somda.nl/forum/5392/p321361/):
Quote
mdj (ma 28 feb 2011 16:09:42 https://somda.nl/forum/5392/p321302/): De 1800'den waren toch al terzijde...%06% Dus ja, die hebben hun tijd wel gehad...

(dat ze nu weer in dienst zijn, doet daar natuurlijk niets vanaf)

Dat is natuurlijk een kul uitspraak, die dingen gingen terzijde puur omdat ze overbodig waren, niet om technische redenen. Dus kun je die terzijde stelling niet gebruiken als argument over de technische staat

Ik vraag me ergens toch eerder af of het personeel stiekum niet wat moeite heeft met de omgang van deze machines.

De revisie van de 1800'en is volgens mij eigenlijk nieteens zo lang geleden nog, en in KM prestatie misschien nogwel minder lang geleden.

Zouden de 1800'den niet een grote revisie gekregen hebben (of zou krijgen) als de NS had besloten om nog tientallen jaren met de locs moesten doen? Nu was dat totaal overbodig "ze gaan toch binnenkort terzijde". Daarnaast kun je voor elektronica beter (batterij is meestal de oorzaak van de problemen, nietwaar?) regelmatig dienst hebben, dan een tijd geen aandacht aan besteden en dan weer gebruiken.
ik weet niet wat je precies wilt zeggen, maar de 1800-en hebben een complete revisie gehad (met overschilderen), in een tijd dat er nog geheel geen zicht was op afvoer - anders hadden ze die revisie ook niet gehad. We spreken immers over de tijd dat ICR nog volledig NSR was en ICK volledig in dienst. Ze hebben toen geen nieuwe batterijen gehad, en dat is hun zwakke punt. verder gaat geen loc erop vooruit als hij een aantal maanden stil staat, natuurlijk. Wat dat betreft was het wel verstandig dat men de locs genomen heeft die het kortst stilgestaan hebben.
 

01-03-2011 09:19:55
edje
edje
Zet je er nieuwe batterijen in en je hebt een lok die zeer betrouwbaar is.
beste is om de loks gewoon opgebouwd te laten staan, of net zoals dieselmaterieel aan een depotvoeding plaatsen.

Ook een probleem is, is het feit dat de E-loks in het algemeen als een eng iets wordt gezien door de grote nieuwe lichting treinbestuurders. Het remt raar, het schudt en maakt lawaai dat ze toch allemaal niet gewend....
 

01-03-2011 12:18:38
dlm4yjp
dlm4yjp
Een MCN waar ik regelmatig mee spreek op Hn die had er ook een mooi gezegde voor:

"waar de V-IRM slipt, trilt de Loc de koffie uit je beker"


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.
 

01-03-2011 14:01:06
Jannn2009
Jannn2009
Quote
broek53 (ma 28 feb 2011 23:03:29 https://somda.nl/forum/5392/p321409/): Wat dat betreft was het wel verstandig dat men de locs genomen heeft die het kortst stilgestaan hebben.


Wel vreemd dat de 1850 recentelijk terug op de baan kwam, die maanden terzijde stond in Mt, terwijl de 1840, 1842 en 1848 bijvoorbeeld aan de kant bleven (die tot de eerste terzijdestelling DDM-1 nog meereden in tegenstelling tot de 1850.
 

01-03-2011 15:24:11
Rinse
Rinse
De 1851 stond dacht ik ook al langer aan de kant. Misschien waren die in een betere conditie?  

01-03-2011 18:22:22
marcel72
marcel72
Defecte 1839+DDM1-stam is vandaag vanuit Ekz tussen de elocs 1745 en 1750 naar Hn overgebracht.

Marcel

Laatst bewerkt door marcel72 op 01-03-2011 18:22
 

01-03-2011 19:06:34
Ttreintje
Ttreintje
Quote
edje (di 01 mrt 2011 09:19:55 https://somda.nl/forum/5392/p321440/): Zet je er nieuwe batterijen in en je hebt een lok die zeer betrouwbaar is.
beste is om de loks gewoon opgebouwd te laten staan, of net zoals dieselmaterieel aan een depotvoeding plaatsen.

Ook een probleem is, is het feit dat de E-loks in het algemeen als een eng iets wordt gezien door de grote nieuwe lichting treinbestuurders. Het remt raar, het schudt en maakt lawaai dat ze toch allemaal niet gewend....



Inderdaad Edje nieuwe batterijen er in en het is een prima loc ,beter nog dan de 1700 serie in mijn bescheiden mening.Echter waarom denk je dat ze aan de kant zijn gezet juist: €€€€€€€ nieuwe batterijen kosten nu eenmaal €€€€€ en daar komt nog eens bij dat NS volgens mij helemaal afwil van loccen, helaas!.

Kan je het de nieuwe lichting meesters kwalijk nemen dat zij moeite hebben met de "oude" 1600 (1800) volgens mij niet, zij hebben immers bar weinig kilometers ervaring met de oude dame.

Ps. daarom staat er wel eens een DDM-1 stil op een stroomloze brug , geen bovenleidingsspanning en een te lage batterij spanning dan valt acuut de Atb klep open
 

01-03-2011 22:33:07
lamar
lamar
Quote
marcel72 (di 01 mrt 2011 18:22:22 https://somda.nl/forum/5392/p321516/): Defecte 1839+DDM1-stam is vandaag vanuit Ekz tussen de elocs 1745 en 1750 naar Hn overgebracht.

Marcel

Stond rond een uurtje of zes met brandende frontseinen, zag eruit alsof die zo kon vertrekken

Laatst bewerkt door lamar op 01-03-2011 22:34
 

01-03-2011 22:38:47
lamar
lamar
Quote
edje (di 01 mrt 2011 09:19:55 https://somda.nl/forum/5392/p321440/):
Ook een probleem is, is het feit dat de E-loks in het algemeen als een eng iets wordt gezien door de grote nieuwe lichting treinbestuurders. Het remt raar, het schudt en maakt lawaai dat ze toch allemaal niet gewend....

Zo zou ik juist het gevoel hebben dat ik een TREIN aan het rijden ben, maar zo zou ik het bekijken.
 

01-03-2011 22:52:35
dutchtrain
dutchtrain
Quote
Rinse (di 01 mrt 2011 15:24:11 https://somda.nl/forum/5392/p321488/): De 1851 stond dacht ik ook al langer aan de kant. Misschien waren die in een betere conditie?
Wat ik raar vind is dat de 1851 amper is gespot (met foto) na zijn her-indienststelling... Wat ik jammer vind, want ik heb een zelfgebouwd schaalmodel (1:38) van die loc (ik heb de 1851 gekozen omdat ik zelf in Tilburg woon, en daar de loc ook naar vernoemd is..) Dus ik wil die loc zeker nog een keer spotten als het kan!

Laatst bewerkt door dutchtrain op 01-03-2011 22:52
 

02-03-2011 00:12:04
treintim
treintim
Dat kan... rijdt volgens de spotjes nog dagelijks met DDM-1 tussen Asd en Ekz.  

02-03-2011 00:40:52
molenaar12
molenaar12
Quote
lamar (di 01 mrt 2011 22:33:07 https://somda.nl/forum/5392/p321553/):
Quote
marcel72 (di 01 mrt 2011 18:22:22 https://somda.nl/forum/5392/p321516/): Defecte 1839+DDM1-stam is vandaag vanuit Ekz tussen de elocs 1745 en 1750 naar Hn overgebracht.

Marcel

Stond rond een uurtje of zes met brandende frontseinen, zag eruit alsof die zo kon vertrekken


Deze stam is gisteravond al vanaf Ekz naar spoor 5B in Hoorn overgebracht.
Vanavond (1 maart) om 22.50 is het hele spul vertrokken in de richting van Amsterdam.
 

02-03-2011 12:53:53
ns1700
ns1700
@salvador, je wilde voor je vriend of weet ik het de melding van de 1847? heb te horen gekregen dat deze zuidwaarts achter de 1757 is aangegaan aannemelijk naar Maastricht. als het een kleine reparatie is zou die binnen een paar dagen weer op eigen kracht naar de Dijksgracht of Watergraafsmeer moeten. kan niet garanderen dat hij weer snel terug is maar het is te verwachten.


groeten uit Spoorzone
 

02-03-2011 13:58:22
ZJ37
ZJ37
Je bedoelt de 1767 denk ik (1757 zit in 3651 momenteel). Vertrok vanmorgen rond 9 uur uit Rtd en na een pauze in Ehv van daaruit weer verder naar Mt gegaan om 12.35 uur.  

02-03-2011 21:29:00
ns1700
ns1700
@ZJ37, ja vast wel. degene melde het maar maar hoe weet ik het als ik daar ver vandaan zit.

zou je me kunnen vertellen wat er met de 1847 is? bij voorbaat dank!


groeten uit Spoorzone
 

02-03-2011 21:44:03
edje
edje
Hoort dit niet ergens in de opvallende dingen topics thuis....

Topic was toch bestemd voor 1800 en de ontwikkeling en niet voor de 1700'en

Laatst bewerkt door edje op 02-03-2011 21:46
 

02-03-2011 21:47:15
lamar
lamar
1847 had toch problemen met de dodeman??  

02-03-2011 23:16:43
SleutelMan
Moderator
SleutelMan
SleutelMan: Hoewel het op dit moment moeilijk uit elkaar valt te houden wil ik de gebruikers er nogmaals op wijzen dat topic gaat over ontwikkelingen van de 1800'en. In dienststellingen, buitendienststellingen, belangrijke ontwikkelingen, dat zijn de zaken die hier mogen worden besproken. Voor spots en inzet van de locs is het OD de betere plaats.  

04-03-2011 23:21:22
sammy
sammy
Quote
lamar (wo 02 mrt 2011 21:47:15 https://somda.nl/forum/5392/p321676/): 1847 had toch problemen met de dodeman??


De 1847 staat met de 1842 en de 1858 weer op de sporen waar eerst ook alle 1800 / 1700 terzijde stonden?
 

04-03-2011 23:52:39
kevinevers
kevinevers
Klopt zie foto van 4-3: http://kevinevers.nl/diverse/IMG_5518.JPG  

05-03-2011 08:04:46
ns1700
ns1700
nou dan ben ik blij de 1847 in actieve dienst nog eenmaal in de 2200 te hebben gezien! en eigenlijk had dat niet gekund zonder de mensen hier. echt veel dank daarvoor!


groeten uit Spoorzone
 

08-03-2011 10:47:16
Railtender
Railtender
Gisteren een grote verrassing te Bkf in de 14560. De 1839 is weer teruggekeerd in dienst na het gesleep tussen Ekz- Hn en Asd vorige week. Blijkbaar was het de moeite hem weer in te zetten waard. link: http://www.flickr.com/photos/railtender/5507326035/


West Friese Spoorwegen
 

11-03-2011 11:20:37
gvttreinen
gvttreinen
Na het vermoeiende klusje voor de 1857 (overbrenging koninkijk rijtuig) gistermiddag stond de lok van z`n rust te genieten op Utoz, noordzijde (spoor 116 volgens mij).

Laatst bewerkt door gvttreinen op 11-03-2011 12:05
 

11-03-2011 11:29:47
aarclay
aarclay
Onderhoud voor de SR10 neem ik aan?

Laatst bewerkt door aarclay op 11-03-2011 11:30


Choo choo.....
 

14-03-2011 20:32:48
sammy
sammy
Quote
gvttreinen (vr 11 mrt 2011 11:20:37 https://somda.nl/forum/5392/p323128/): Na het vermoeiende klusje voor de 1857 (overbrenging koninkijk rijtuig) gistermiddag stond de lok van z`n rust te genieten op Utoz, noordzijde (spoor 116 volgens mij).


En op zaterdag stond deze loc in Maastricht.
http://www.flickr.com/photos/leurske01/5526939894/
 

14-03-2011 20:48:26
ICRmS
ICRmS
Check, vandaag ook te Mt  

18-03-2011 11:36:54
rob46
rob46
Quote
Railtender (zo 13 feb 2011 21:09:32 https://somda.nl/forum/5392/p318653/): maar ik zie nooit ergens een droevige plaat van de laaste dagen, uren, minuten..... niet iemand ergens gepost destijds?
Hoe moeilijk kan het leven zijn, die foto's hebben maanden op m'n Flickrsite http://www.flickr.com/photos/rob46/ gestaan maar zijn er nu af. Rest nog het Jaarboek SPOOR, editie 21 http://www.alk.nl/titels/320_0.htm te kopen want daarin wordt het complete sloop/verkoopgebeuren behandeld met foto's over het jaar 2009

Laatst bewerkt door rob46 op 24-03-2011 08:14


57 jaar OV-fotografie.
 

24-03-2011 05:45:05
Rolffiej19
Rolffiej19
1843 en de 1844 staan nu ook weer terzijde en zullen binnekort afgevoerd worden naar MT vanaf Aswplz  

28-03-2011 13:59:19
ICRmS
ICRmS
Te Mt zijn er nu twee loks bij (zag het vanochtend om 10:20). Deze staan achter de rij van 5 loks (1858, 1842, 1847, 1857, 1853). Zou iemand kunnen checken of dat de bovenstaande twee loks zijn?  

28-03-2011 15:02:27
ZJ37
ZJ37
De 1843 en 1844 in ieder geval niet, deze staan nog te Aswplz.  

28-03-2011 15:30:10
ICRmS
ICRmS
Hm dan hoop ik niet dat dat nog twee andere 1800-en zijn. Anders gaat het terzijde stellen plots wel vlot.  

28-03-2011 22:08:08
kmark
kmark
De 1851, 1849 en 1839 ook niet, die stonden hedenavond (28-03-2011) in Ekz.  

29-03-2011 18:01:20
Railtender
Railtender
Samen met de 1845 (met ddm1 stam ) staan de 1844 en 1843 'twins' op reserve. Direct inzetbaar al zal het blijkbaar in praktijk niet meer gebeuren. Ze hebben hun "dakhengels" nog op

Laatst bewerkt door Railtender op 30-03-2011 10:48


West Friese Spoorwegen
 

31-03-2011 11:24:31
MasterE
MasterE
Ik zag vanochtend de 1656 op de Wgm Staan, is de 1856 al langer omgenummerd of is dit sinds kort.

Mcn Asd
 


Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina):

Locomotieven_serie_1600
RailWiki.nl