Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina):

Locomotieven_serie_1600
RailWiki.nl
Ontwikkelingen locomotieven serie 1600 en 1800
Forum: Algemeen - Materieel en maatschappij ontwikkelingen
14-07-2011 19:55:04
MDDM
MDDM
@ems; Als het anders is, kan je dat ook op een normale manier zeggen, toch? Kom dan met de juiste (officiële) cijfers zou ik zo zeggen.


Gr Joop mcn Lls
 

14-07-2011 19:58:38
sander14
sander14
Quote
ems (do 14 jul 2011 19:52:06 https://somda.nl/forum/5392/p345789/): @ Sander: Wat een onzin zeg. Hoe kom je aan een bedrag van € 50.000? Uit je duim gezogen?
Omdat ik bij een bedrijf werk waar deze locs bijna dagelijks komen en ik er zelf ook regelmatig onderhoud aan pleeg?
 

14-07-2011 20:41:58
spiketrain
Moderator
spiketrain
Spiketrain: enkele berichten verwijderd. Vanaf nu zijn we weer vriendelijk voor elkaar.


Groet, Spiketrain
 

14-07-2011 21:09:26
sik214
sik214
Quote
daniel81 (do 14 jul 2011 14:54:16 https://somda.nl/forum/5392/p345722/):
Quote
broek53 (di 12 jul 2011 23:13:55 https://somda.nl/forum/5392/p345440/):
Quote
Rolffiej19 (di 12 jul 2011 22:47:30 https://somda.nl/forum/5392/p345434/): Dat gaat nog wel even duren het DDM-1 heeft dan ook eerst onderhoud nodig en ik weet toevallig dat ze er naar aan het kijken zijn ja dat heb ik ook vernomen..%05%
Jawel, dat is zo. Maarre: vreemd genoeg zal dat in dit topic waarschijnlijk volkomen of-topic worden...(sprak hij raadselachtig %09%).

Laat me raden. Geen trekduwbedrijf meer maar trek-trek met 1700-en aangezien die er nu toch meer dan genoeg zijn
Of (een deel van) DDM1 gaat alsnog DDZ in
 


Somda In de Wolken Weddings advertentie

14-07-2011 21:11:47
coenormel
coenormel
Ik begrijp niet in bovenstaande hoe een lok die 60 000 euro/maand kost (goedkoopste uitvoering!) ooit goedkoper dan worden dan een lok die je eens een keer koopt voor 50 000 euro. Overigens is 50 000 euro wel erg goedkoop voor een lok ...  

14-07-2011 21:14:30
timtrein
timtrein
Omdat lease (soms) inclusief onderhoud is, en koop niet. Dan zou dat kunnen. NB: ik zeg dus niet dat het zo is.  

14-07-2011 21:19:11
sik214
sik214
Maar een 16/1800 kost de eerste maand zeg maar 50.000 euro en dan heb je 10.000 euro voor onderhoud t.o.v. een 189.
De 2e maand is de 16/1800 al 'gratis' en kan je 60.000 euro verspijkeren aan onderhoud t.o.v. een 189. Hoeveel zou een maand onderhoud kosten??
 

14-07-2011 21:33:35
thom
thom
Reken maar dat die 10.000 euro zou uitgegeven is aan een onderhoudsbeurt hoor

En tel daar maareens bij op dat als je bv een keer een tractiemotor aan gort rijdt een revisie daarvan ook in de 5 cijferige getallen loopt.

Laatst bewerkt door thom op 14-07-2011 21:36
 

14-07-2011 21:54:41
103 220-0
103 220-0
Quote
maurits (do 14 jul 2011 18:19:55 https://somda.nl/forum/5392/p345770/): Zou 50.000 Euro dan niet eerder een realistische prijs zijn? 5.000 lijkt me inderdaad wel erg weinig, dan zou er vast wel belangstelling bestaan vanuit de hobbywereld voor een eigen 1800 in je achtertuin
Of eventuele concurrenten, die je met hele goedkope bedrijfsmiddelen eens goed in het zadel helpt.
 

15-07-2011 00:59:09
maigoda
maigoda
Quote
sik214 (do 14 jul 2011 21:19:11 https://somda.nl/forum/5392/p345817/): Maar een 16/1800 kost de eerste maand zeg maar 50.000 euro en dan heb je 10.000 euro voor onderhoud t.o.v. een 189.
De 2e maand is de 16/1800 al 'gratis' en kan je 60.000 euro verspijkeren aan onderhoud t.o.v. een 189. Hoeveel zou een maand onderhoud kosten??

Het feit dat ze niet massaal door goederenvervoerders worden opgekocht (even los van wat de prijs nou eigenlijk is) duidt er wel op dat men eigenlijk niet op die 28 tot 30 jaar ouwe zooi zitten te wachten.

Verder hebben de meeste goederenvervoerders graag locs die inzetbaar zijn op de Betuweroute/Havenlijn en in Duitsland. In die zin is een 1600/1800 dus niet interessant.
Groetjes,
Emiel
 

15-07-2011 01:11:22
thom
thom
Wat Emiel zegt, voor dat leasebedrag krijg je er natuurlijk wel een lok voor die veel breder inzetbaar is dan alleen NL, en voorzien van meer beveiligingssystemen...  

15-07-2011 08:27:08
103 220-0
103 220-0
Aan de andere kant: waarom zou je in het geval 1800 zoveel verspijkeren aan onderhoud bij zo'n lage aanschafprijs? Als de loc aan onderhoud toe is koop je gewoon weer een 'nieuwe'.  

15-07-2011 10:55:33
thom
thom
Omdat je onderhoud gewoon verplicht is, en je er ook een betrouwbaar product mee moet kunnen leveren?  

15-07-2011 11:24:41
103 220-0
103 220-0
ff goed lezen, thom  

15-07-2011 13:16:26
maigoda
maigoda
Quote
103 220-0 (vr 15 jul 2011 08:27:08 https://somda.nl/forum/5392/p345874/): Aan de andere kant: waarom zou je in het geval 1800 zoveel verspijkeren aan onderhoud bij zo'n lage aanschafprijs? Als de loc aan onderhoud toe is koop je gewoon weer een 'nieuwe'.

Ik zou zeggen: vraag het de goederenvervoerders. Ik denk dat het anwoord ongeveer overeenkomt met wat ik eerder al schreef: ze zitten niet op die ouwe zooi te wachten en je kan er niet mee op de BR en in Duitsland rijden.
Groetjes,
Emiel
 

15-07-2011 14:17:31
fugazi
fugazi
De Havenspoorlijn ook niet, niet te vergeten...  

15-07-2011 17:03:57
mren
mren
Quote
maurits (do 14 jul 2011 19:09:00 https://somda.nl/forum/5392/p345782/): 60.000 per maand ,

Ter vergelijking: plan V en DM'90 moeten zo'n 16.000 euro per maand opbrengen.
 

15-07-2011 17:08:52
103 220-0
103 220-0
Quote
maigoda (vr 15 jul 2011 13:16:26 https://somda.nl/forum/5392/p345932/):
Quote
103 220-0 (vr 15 jul 2011 08:27:08 https://somda.nl/forum/5392/p345874/): Aan de andere kant: waarom zou je in het geval 1800 zoveel verspijkeren aan onderhoud bij zo'n lage aanschafprijs? Als de loc aan onderhoud toe is koop je gewoon weer een 'nieuwe'.

Ik zou zeggen: vraag het de goederenvervoerders. Ik denk dat het anwoord ongeveer overeenkomt met wat ik eerder al schreef: ze zitten niet op die ouwe zooi te wachten en je kan er niet mee op de BR en in Duitsland rijden.
Groetjes,
Emiel
Volgens mij bewijzen Locon en straks de BE het tegendeel.
 

15-07-2011 17:49:37
broek53
broek53
Wat de loc-prijzen betreft: toen EETC een tijdje geleden een 1800 wilde hebben, was de vraagprijs rond 300.000 euro. Dat is zeker. Ik laat mij verder vertellen dat de prijs voor Locon in dezelfde orde grootte ligt. Van enig dumpen lijkt dus absoluut geen sprake.  

15-07-2011 23:02:20
maigoda
maigoda
Quote
103 220-0 (vr 15 jul 2011 17:08:52 https://somda.nl/forum/5392/p345970/): Volgens mij bewijzen Locon en straks de BE het tegendeel.

Dat zijn er maar een paar, dus dat is wat anders dan dat goederenvervoerders massaal in de rij staan om 1800den over te nemen. Voor het overgrote deel is nog steeds geen belangstelling. En daar zal het prijskaartje, de leeftijd en de beperking van alleen een inzet op het binnenlandse net redelijk aan meehelpen.
Groetjes,
Emiel
 

16-07-2011 22:16:41
HZwoferink
HZwoferink
Een vervoerder die kiest voor een 1600/1800, en dus kiest om niet over de Betuweroute te gaan rijden kan z'n voordelen hebben


Groeten uit Rijssen, Henk Zwoferink
 

17-07-2011 00:04:48
fugazi
fugazi
Vergeet ook weer niet de Havenspoorlijn en het buitenland, hiervoor zouden dan andere vervoerders/locwissel voor geregeld moeten worden.  

17-07-2011 11:47:54
Jack5812
Jack5812
In het geval van Locon kan ik de inzet van de 1800'en wel begrijpen aangezien zij de machines inzetten voor de afvaltreinen uit Zuid Limburg. Deze komen niet op de BR, Havenspoorlijn of in het buitenland.
In het geval van BE valt er ook wat voor te zeggen, omdat in de huidige situatie RRF de Co shuttle naar Co brengt, maar zodra die 1800 ter beschikking komt BE de trein al ophaalt bij Kfh, waar RRF deze aflevert.

Laatst bewerkt door Jack5812 op 17-07-2011 12:25
 

17-07-2011 11:57:47
coenormel
coenormel
Quote
Jurre (zo 17 jul 2011 00:04:48 https://somda.nl/forum/5392/p346141/): Vergeet ook weer niet de Havenspoorlijn en het buitenland, hiervoor zouden dan andere vervoerders/locwissel voor geregeld moeten worden.
Havenspoorlijn = Betuweroute.
 

17-07-2011 12:17:45
fugazi
fugazi
Opzich niet, de Havenspoorlijn bestaat al veel langer dan de elektrificatie in 2006. Zitten volgens mij wel gelijk aan beveiligingsniveau (dáár heb ik nou echt geen verstand van). Je hebt tegenwoordig toch nog wel een aantal treinen die via het klassieke net de Havenspoorlijn opdraaien.  

17-07-2011 12:25:50
coenormel
coenormel
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/goederenvervoer-per-spoor/betuweroute?ns_campaign=Thema-Verkeer_en_vervoer&ro_adgrp=Goederenvervoer_per_spoor_betuweroute&ns_mchannel=sea&ns_source=google&ns_linkname=%2Bbetuweroute&ns_fee=0.00  

17-07-2011 12:28:04
nohab
nohab
Dat is nou het verschil tussen beleidsmakers die alles in hedendaags en toekomstig perspectief zien en treinliefhebbers die alles in historisch perspectief bekijken.  

17-07-2011 12:35:29
j.stanner
j.stanner
Maar infratechnisch is de Havenspoorlijn onderdeel van de Betuweroute. En dat is waar het hier om gaat.  

17-07-2011 12:37:02
fugazi
fugazi
Quote
nohab (zo 17 jul 2011 12:28:04 https://somda.nl/forum/5392/p346184/): Dat is nou het verschil tussen beleidsmakers die alles in hedendaags en toekomstig perspectief zien en treinliefhebbers die alles in historisch perspectief bekijken.
Ik keek dan ook meer naar het laatste. Voordat de Betuweroute er was ging men tenslotte ook al de havens in. In hedendaags en toekomstig perspectief staat het inderdaad beter als visitekaartje om de Havenspoorlijn ook tot de Betuweroute te noemen.

Laatst bewerkt door fugazi op 17-07-2011 12:37
 


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


17-07-2011 12:38:09
fugazi
fugazi
Quote
j.stanner (zo 17 jul 2011 12:35:29 https://somda.nl/forum/5392/p346185/): Maar infratechnisch is de Havenspoorlijn onderdeel van de Betuweroute. En dat is waar het hier om gaat.
Ja okeoke, maar pak 'm beet Hlm-Asd en Asd-Ut hebben ook dezelfde infra maar is geen directe treinverbinding.... Maar we gaan off-topic denk ik.
 

17-07-2011 13:29:05
spiketrain
Moderator
spiketrain
Spiketrain: zullen we het nu weer over 1800'en gaan hebben?


Groet, Spiketrain
 

17-07-2011 18:02:04
spiketrain
Moderator
spiketrain
Spiketrain: enkele off-topic berichten, geplaatst na vorige ingreep, verwijderd.


Groet, Spiketrain
 

21-07-2011 18:40:11
rob46
rob46
Vandaag is de 1853 van de Dgr gehaald en naar de Aswpl overgebracht. Met de loc worden momenteel de daar terzijdestaande DDM-1 stammen op alle functies getest en opgestart. Hiermee wordt bekeken in welke staat de rijtuigen verkeren.

Laatst bewerkt door rob46 op 22-07-2011 11:14


57 jaar OV-fotografie.
 

21-07-2011 18:59:23
SGMm2137
SGMm2137
Dus dat betekent dat ze weer gaan rijden? %02%


(hsl)-mcn Ehv
 

21-07-2011 19:07:09
spoorhaas
spoorhaas
Hoeft niet,

Als ze het als "warme" reserve willen houden moeten ze regelmatig de "gezondheid" bepalen en kijken of de vitale onderdelen wel werken.
 

22-07-2011 00:32:09
Rolffiej19
Rolffiej19
De DDM-1 stammen gaan voor 100% zekerheid deze winter weer rijden en met de 1835 worden zoals eerder gezegd de stammen gecontroleerd en krijgen ze een Onderhoudsbeurt op de Watergraafsmeer


MCN ASD
 

22-07-2011 00:43:53
2296
2296
Gaan we weer. Voor de derde keer weer leven in blazen. Ben benieuwd.  

22-07-2011 00:57:31
thom
thom
Krijgt er wel ervaring in zo  

22-07-2011 08:26:46
broek53
broek53
Het is de 1853 die in de Zaanstraat de stammen tot leven aan het wekken is; de 1835 staat op de Wgm om bekeken te worden door potentiële koper (ic de Bentheimer).
Wat het DDM-1 betreft: daarvoor zullen we op den duur toch qua locomotieven naar een ander topic moeten...
 

22-07-2011 08:37:38
train85
train85
Ja 1700en die ze gaan ombouwen  

23-07-2011 15:36:34
mren
mren
Over de uiteindelijk-niet-zo-genummerde 1799 hier maar verder (aangezien sommigen een 1800 niet bij DDM-1 vinden horen):

OdR 2004-12, p.459 meldt:
Al enige tijd geleden heeft NedTrain Consulting van NSR de opdracht gekregen de locomotievenserie 1800 zodanig aan te passen dat zij ook in combinatie met gereviseerde ICRm kunnen rijden en door een stuurstandrijtuig BDs kunnen worden aangestuurd. Op 9 november leverde het revisiebedrijf Tilburg de 1858 af, die als eerste bij wijze van proef deze constructiewijziging heeft ondergaan.
De loc kan zelfs multiple met een 1700 rijden. De loc heeft al in combinatie met BDs 022 proefgereden, maar is dankzij de constructiewijziging voorshands
niet meer toegelaten door de Inspectie Verkeer en Waterstaat, Divisie Rail.
Overwogen wordt de loc na toelating langere tijd zo te laten rijden en daarom is al voorgesteld haar het nummer 1799 te geven.
De mogelijkheid met de 1858 dubbeldeksstammen DDM-1 te rijden, is ongedaan gemaakt.
 

23-07-2011 17:00:43
mren
mren
OdR 2005-2, p.46:
De 1858, die op proef voor bedrijf met ICRm en stuurstandrijtuigen BDs is aangepast (zie OdR 2004-12. blz. 459), staat nog steeds met BDs 82-77 022 in Arnhem voor instructie aan personeel van NedTrain. De loc is niet toegelaten en NSR is vooralsnog niet van plan de toelatingsprocedure bij de Inspectie Verkeer en Waterstaat met de loc te doorlopen. Vermoedelijk wordt de 1858 in het voorjaar weer gewijzigd in een normale 1800.

Laatst bewerkt door mren op 23-07-2011 17:00
 

23-07-2011 19:51:25
timtrein
timtrein
Nu moet het trucje dus net andersom!  

23-07-2011 19:56:05
mren
mren
Laat dus waarschijnlijk wel zien dat er dan schijnbaar wel een nieuwe serie toelatingstesten voor de verbouwde 1700'en nodig zal zijn.  

23-07-2011 22:07:14
thom
thom
Dat ligt eraan, als er bij die 1800 speciaal iets ingebouwd is om toen te functioneren BDs'en, heb je kans dat datgene nu bij een 1700 gewoon buitendienst gesteld word.

Een nieuwe functionaliteit inbouwen, is wat anders dan iets niet meer gebruiken

Laatst bewerkt door thom op 23-07-2011 22:07
 

26-07-2011 19:54:36
rob46
rob46
Quote
broek53 (wo 13 jul 2011 18:17:50 https://somda.nl/forum/5392/p345575/): 1835 staat op de Wgm om bekeken te worden door een potentiële koper, en dat ZOU de Bentheimer Eisenbahn kunnen zijn - dat is althans een bedrijf dat belangstelling getoond heeft.
In ieder geval heeft het ophalen van de 1835 niet te maken met DDM-1.
Koper had geen interesse, 1835 keert weer terug naar de Dgr.


57 jaar OV-fotografie.
 

07-08-2011 14:15:56
VincentBE
VincentBE
Blijkbaar wel, aangezien de Bentheimer Eisenbahn toch een 1800 heeft gekocht en ze die per 1 september voor de Co-shuttle willen hebben.
Verder heeft BE D20 ATB (nieuwste generatie) en ETCS ingebouwd gekregen, dus als ze die niet in Nederland laten rijden is dat een duur grapje geweest.......!? Ben benieuwd.....
 

07-08-2011 16:53:04
timtrein
timtrein
De D20 is in elk geval nog niet toegelaten.  

14-08-2011 22:20:28
broek53
broek53
Quote
VincentBE (zo 07 aug 2011 14:15:56 https://somda.nl/forum/5392/p349471/): Blijkbaar wel, aangezien de Bentheimer Eisenbahn toch een 1800 heeft gekocht en ze die per 1 september voor de Co-shuttle willen hebben.
Vraag is dan: welke 1800 is er verkocht en waar moet hij heen?
 

14-08-2011 22:42:07
timtrein
timtrein
Tsja als jij het al niet weet, wie dan wel (:  

16-08-2011 13:14:55
Jannn2009
Jannn2009
Quote
1855 (vr 30 jan 2009 16:16:08 https://somda.nl/forum/5392/p187990/):
Quote
nohab:
Quote
rick: Die is uitgebrand na een blikseminslag dacht ik, 15 kV is ook slecht voor de loc maar wat minder onherstelbaar.
De 1735 maakte GEEN kennis met de Duitse rijdraad. Hardnekkig misverstand.


De 1735 maakte ook geen kennis met bliksem. De brand is puur door een technisch mankement ontstaan.


Ik kwam het vandaag per toeval tegen op HOV. De loc brandde op 24-2-2000 van binnen grotendeels uit door een brand in de oliekoeler ontstond. bron: HOV-RN nr.9, oktober 2002.
 

16-08-2011 19:18:03
rob46
rob46
Quote
broek53 (zo 14 aug 2011 22:20:28 https://somda.nl/forum/5392/p350440/):
Quote
VincentBE (zo 07 aug 2011 14:15:56 https://somda.nl/forum/5392/p349471/): Blijkbaar wel, aangezien de Bentheimer Eisenbahn toch een 1800 heeft gekocht en ze die per 1 september voor de Co-shuttle willen hebben.
Vraag is dan: welke 1800 is er verkocht en waar moet hij heen?
Zoals je weet hebben ze de 1835 weer op de Dgr gezet en is er geen kijker/potentiële koper in de loods op de Wgm komen opdagen.


57 jaar OV-fotografie.
 

20-10-2011 11:41:31
Damian
Damian
Loc 1835 gaat of is al naar Mt overgebracht en wordt overgedragen aan een andere vervoerder.
Locs 1831 en 1836 zijn naar voren gehaald op de Dgr en zouden ook op het punt staan om verkocht te worden.

Nieuwe vervoerder onbekend.
 

20-10-2011 12:12:49
vrijgezel
vrijgezel
Vanochtend vanuit trein 3931 nog in de Wgm gezien bij de "service-werkplaats".  


Somda In de Wolken Weddings advertentie

21-10-2011 22:48:01
WesselE
WesselE
Quote
Damian (do 20 okt 2011 11:41:31 https://somda.nl/forum/5392/p360908/): Loc 1835 gaat of is al naar Mt overgebracht en wordt overgedragen aan een andere vervoerder.
Locs 1831 en 1836 zijn naar voren gehaald op de Dgr en zouden ook op het punt staan om verkocht te worden.
Vermoedelijk zijn ook deze locs voor LOCON.


'Okeh'
 

22-10-2011 20:14:51
VincentBE
VincentBE
BE D20 gaat (volgens RR) woensdag 27-10-11 testritten maken tussen Bad Bentheim en Oldenzaal. Wat ik ook vernomen heb is dat de Bentheimer Eisenbahn een 1600 heeft gekocht ipv een 1800, het zal waarschijnlijk gaan om de 1618 of 1628 van Shunter.

Laatst bewerkt door VincentBE op 22-10-2011 20:20
 

22-10-2011 20:20:43
sik214
sik214
De 1628 is al enkele jaren de 1828, dus zal dan om de Shunter, ex-RailMotion 1618 gaan.

Laatst bewerkt door sik214 op 22-10-2011 20:21
 

23-10-2011 00:03:01
rolandrail
rolandrail
De enige 1600 die Shunter heeft overgenomen van Railmotion is de 1610 en dat was als onderdelenleverancier. Van mij mag de BE best de 1618 overnemen maar het lijkt me niet aannemelijk dat dat via Shunter gaat.  

25-10-2011 09:30:47
rolandrail
rolandrail
Uit mijn mailbox: de BE spreekt het gerucht over de 1618 tegen. De BE wacht op de 1835 die eerst nog onderhoud moet krijgen in Mt en vervolgens voor drie maanden verhuurd wordt aan de BE. Bevalt de loc en inzet dan wordt die gekocht.  

25-10-2011 09:36:36
lex_t
lex_t
Die 1618 heeft anders wel heel weinig kilometers op de teller. Altijd binnen gestaan, etc..

Edit door Spiketrain: het laatste bericht behoef je niet te quoten.

Laatst bewerkt door spiketrain op 25-10-2011 10:10
 

25-10-2011 11:09:09
VincentBE
VincentBE
Dus toch de 1835, als de BE dat zegt dan geloof ik dat uiteraard. Ben benieuwd!  

25-10-2011 12:07:10
rolandrail
rolandrail
Quote
lex_t (di 25 okt 2011 09:36:36 https://somda.nl/forum/5392/p361562/): Die 1618 heeft anders wel heel weinig kilometers op de teller. Altijd binnen gestaan, etc..
Dat klopt maar bij verkoop zijn er veel meer factoren zoals revisies, tussentijdse aanpassingen, etc. en dan hebben we ook nog zaken als bereidheid tot verkoop enz.
 

25-10-2011 21:24:33
mdj
mdj
Als Lex_t "van een oud vrouwtje geweest" erbij had gezet, had de grap nog beter overgekomen


Bij twijfel: gebruik beton.
 

26-10-2011 15:14:10
kevinevers
kevinevers
De 1835 stond vanochtend binnen in Mt.  

27-10-2011 01:15:13
ICMm4250
ICMm4250
Woensdag 25-10-2011 zag ik de Railion 1604 achter de 6447 op de havenspoorlijn terhoogte van de Waalhaven.
Weet iemand of deze loc vor onderhoud die richting op ging of is er weer een exemplaar Buiten Dienst?
 

27-10-2011 07:42:10
sik214
sik214
Die zal wel naar Shunter zijn gegaan, daar zijn de 1600 in onderhoud.
Wat opvallender is, is dat je de 6447 zag. Die heeft geen ERTMS en staat by the way ook buitendienst.
 

27-10-2011 07:50:34
spiketrain
Moderator
spiketrain
Spiketrain: terug weer naar de 1800'en.


Groet, Spiketrain
 

07-11-2011 21:33:05
mren
mren
Geloof niet dat ik het al in dit topic heb gezien, maar Locon Benelux heeft nog twee locs gekocht en die worden binnenkort oranje gemaakt (net als met de 9901 en 9902 zal gebeuren).  

07-11-2011 23:14:39
dutchtrain
dutchtrain
Heb je ook een bron?

Edit door Spiketrain: het laatste bericht behoef je niet te quoten.

Laatst bewerkt door spiketrain op 08-11-2011 05:19
 

07-11-2011 23:17:50
mren
mren
Uiteraard, ik ga toch geen dingen zitten fantaseren?

(Ze hebben ook 4 ex-ACTS 6700'en gekocht, maar die hebben nog geen eigen topic)

Laatst bewerkt door mren op 07-11-2011 23:19
 

07-11-2011 23:18:32
treintim
treintim
Bronnen hoeven niet altijd gemeld te worden, toch? Als mren een publiekelijke bron had die het niet erg vond om aangehaald te worden bij de info, had hij dat vast al wel gemeld. Sorry, maar ik vind het vragen om bronnen altijd zo zeurderig klinken (net zoiets als vragen naar DRGL'en).  

07-11-2011 23:38:54
broek53
broek53
Het gaat, zoals een aantal berichten geleden gememoreerd, om de 1831 en 1836, die op de Dgr vooraan zijn gezet om opgehaald te kunnen worden.  

07-11-2011 23:52:18
treintim
treintim
Vraag is of ze zo langzamerhand niet aan een locomotieven-overschot zitten. Voor Maastricht-Wijster en Apeldoorn-Wijster hebben ze er al twee (hoewel ik vermoed dat ze barweinig onderhoud krijgen) en zoveel andere treinen hebben ze toch niet om van elektrische tractie te voorzien? Maar wie weet hebben ze uitbreidingsplannen.

Laatst bewerkt door treintim op 07-11-2011 23:53
 

07-11-2011 23:55:04
mren
mren
Het pakket vuiltreinen is het grootste binnenlandse pakket op de markt en bevat wel iets meer dan de ritjes naar Wijster...  

08-11-2011 00:03:06
treintim
treintim
Ja, maar de andere treinen zijn niet handig om met elektrische tractie te rijden. Tenzij Locon iedere keer van loc wisselen houdt natuurlijk.  

08-11-2011 00:07:28
thom
thom
Ze zullen die dingen vast niet kopen om ze vast te laten roesten hé...  

08-11-2011 00:15:03
WesselE
WesselE
Sowieso is een beetje backup voor de 9901 en 9902 wel prettig. Als één van de twee defect is raakt gelijk de hele omloop verstoord.


'Okeh'
 

08-11-2011 07:43:01
sik214
sik214
Ook dat valt wel mee. De G1206 rijdt alleen Apd-Apdvam vv bijvoorbeeld en bij defecte 9900 kan die ook wel even door naar Wijster.
Ook toen de 9902 laatst een extra ritje had, gebeurde dat.
 

09-11-2011 09:40:14
WesselE
WesselE
De G1206 is alweer weg uit Apd. Apdvam-Vam rijden met een V60 lijkt me geen succes. Natuurlijk kun je dan de trein uit Nwh via Apd laten rijden om daar de wagens op te pikken, maar dan loop je toch weer in de vertraging.


'Okeh'
 

09-11-2011 14:32:47
Apda
Apda
Quote
WesselE (wo 09 nov 2011 09:40:14 https://somda.nl/forum/5392/p364176/): De G1206 is alweer weg uit Apd.
De G1206 (9280 1275 627-8 D-DISPO) is regelmatig weg uit Apd, maar komt ook steeds weer terug. Vandaag (woensdag) staat hij er.
 

09-11-2011 15:13:19
spiketrain
Moderator
spiketrain
Spiketrain: zullen we het weer over 1800'en gaan hebben?


Groet, Spiketrain
 

21-11-2011 19:33:23
SGMm2137
SGMm2137
Zoals al eerder is gezegd zijn de 1831 en 1836 naar Locon en krijgen de nummers 9903 en 9904.
http://www.locon-benelux.com/pdf/Rail_Business_44_11.pdf


(hsl)-mcn Ehv
 

22-11-2011 16:05:56
VincentBE
VincentBE
De 1835 komt als het goed is eind van de week richting Coevorden/Bentheim  

22-11-2011 22:34:46
mich
mich
1831 staat op Kfh.  

22-11-2011 22:47:48
2296
2296
Er zijn gisteren weer een 4 tal 1800 loks van de Drg afgehaald. Als ik het goed zag zaten daar de 1845,1855,1857,18-- bij.  

24-11-2011 14:27:09
dutchtrain
dutchtrain
Die laatste is de 1851. Die staat tussen de 1845 en 1855 in.

Edit door Spiketrain: het laatste bericht behoef je niet te quoten.

Laatst bewerkt door spiketrain op 24-11-2011 15:13
 

24-11-2011 17:28:58
rob46
rob46
De 1851+1857 zijn vanmiddag achter VR 203-1 vanuit de Wgm naar IJsm vertrokken.


57 jaar OV-fotografie.
 

24-11-2011 17:36:58
treinfan
treinfan
Om 13:50 stonden de 1851 en 1857 bij de losweg te Gd, zonder een andere loc in de buurt. Het lijkt mij complex om de locs eerst van Wgm naar Gd te brengen en later dezelfde dag van Gd naar IJsm.

Laatst bewerkt door spiketrain op 24-11-2011 17:46, reden: Quoot laatste bericht...
 

24-11-2011 17:52:34
elizabeth
elizabeth
Daar zijn ze door mij ook gezien en even op de foto gezet. Wel een vreemd gezicht 2 1800 op de lossporen te Gd.


jaapfan.
 

24-11-2011 19:57:16
110573
110573
Is ook bekend wat er met de 1851 en 1857 gaat gebeuren?  

24-11-2011 20:31:48
timtrein
timtrein
Zou dat dan wellicht niet gemeld zijn?  

24-11-2011 22:57:04
superboer
superboer
Behalve dat ze naar IJsm zouden moeten gaan is er nog niks over gemeld.


Garantie tot aan de voordeur.
 

25-11-2011 07:22:57
broek53
broek53
De vier locs zijn bestemd voor NedTrain in de Waalhaven, waar de tractiemotoren worden uitgebouwd (aldus NedTrain Watergraafsmeer).
Daarentegen zou ook de 1853 van de Dijksgracht gehaald zijn, en die is bestemd voor verkoop.
 

25-11-2011 09:35:54
ICRmS
ICRmS
Hmm dus als ik het goed begrijp worden ze geplukt? %04%
Of wat moet ik verstaan onder het uitbouwen van tractiemotoren
 

25-11-2011 09:46:33
rob46
rob46
Quote
treinfan (do 24 nov 2011 17:36:58 https://somda.nl/forum/5392/p366799/): Om 13:50 stonden de 1851 en 1857 bij de losweg te Gd, zonder een andere loc in de buurt. Het lijkt mij complex om de locs eerst van Wgm naar Gd te brengen en later dezelfde dag van Gd naar IJsm.
Wegens een stremming bij Dt werden de locs tijdelijk in Gd geparkeerd.


57 jaar OV-fotografie.
 

25-11-2011 10:31:33
thom
thom
Quote
ICRmS (vr 25 nov 2011 09:35:54 https://somda.nl/forum/5392/p366872/): Hmm dus als ik het goed begrijp worden ze geplukt? %04%
Of wat moet ik verstaan onder het uitbouwen van tractiemotoren

Gevalletje motoren tekort?

Ze zijn immers hetzelfde als van 1700'en...
 

25-11-2011 10:34:02
rolandrail
rolandrail
Er zit vocht in de motoren van de betreffende 1800'n en dat wil NSR er uit hebben. Blijkbaar willen ze locs in elk geval niet weg laten oxideren  

25-11-2011 10:39:39
Hoera63
Hoera63
Dus eigenlijk is het meer onderhoud dan plukken? Dat is in ieder geval goed nieuws.  

25-11-2011 10:55:40
rob46
rob46
Quote
rolandrail (vr 25 nov 2011 10:34:02 https://somda.nl/forum/5392/p366885/): Er zit vocht in de motoren van de betreffende 1800'n en dat wil NSR er uit hebben. Blijkbaar willen ze locs in elk geval niet weg laten oxideren
In de TC-loods Wgm staat de 1853 met een blower in de loc om het vocht eruit te krijgen.


57 jaar OV-fotografie.
 

25-11-2011 16:38:17
rob46
rob46
Quote
thom (vr 25 nov 2011 10:31:33 https://somda.nl/forum/5392/p366884/):
Quote
ICRmS (vr 25 nov 2011 09:35:54 https://somda.nl/forum/5392/p366872/): Hmm dus als ik het goed begrijp worden ze geplukt? %04%
Of wat moet ik verstaan onder het uitbouwen van tractiemotoren

Gevalletje motoren tekort? Ze zijn immers hetzelfde als van 1700'en...
Correct, o.a.in Mt staat een 1700 met defecte tractiemotoren dus zijn de motoren van de 1800-en gewenst.


57 jaar OV-fotografie.
 


Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina):

Locomotieven_serie_1600
RailWiki.nl