Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): Locomotieven_serie_1600 |
![]() |
14-07-2011 19:55:04 | ||
---|---|---|
MDDM
![]() |
@ems; Als het anders is, kan je dat ook op een normale manier zeggen, toch? Kom dan met de juiste (officiële) cijfers zou ik zo zeggen. ![]() Gr Joop mcn Lls |
14-07-2011 19:58:38 | ||
---|---|---|
sander14
![]() |
QuoteOmdat ik bij een bedrijf werk waar deze locs bijna dagelijks komen en ik er zelf ook regelmatig onderhoud aan pleeg? |
14-07-2011 20:41:58 | ||
---|---|---|
spiketrain
Moderator ![]() |
Spiketrain: enkele berichten verwijderd. Vanaf nu zijn we weer vriendelijk voor elkaar. Groet, Spiketrain |
14-07-2011 21:09:26 | ||
---|---|---|
sik214
![]() |
QuoteOf (een deel van) DDM1 gaat alsnog DDZ in ![]() ![]() |
![]() |
advertentie |
14-07-2011 21:11:47 | ||
---|---|---|
coenormel
![]() |
Ik begrijp niet in bovenstaande hoe een lok die 60 000 euro/maand kost (goedkoopste uitvoering!) ooit goedkoper dan worden dan een lok die je eens een keer koopt voor 50 000 euro. Overigens is 50 000 euro wel erg goedkoop voor een lok ... |
14-07-2011 21:14:30 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Omdat lease (soms) inclusief onderhoud is, en koop niet. Dan zou dat kunnen. NB: ik zeg dus niet dat het zo is. |
14-07-2011 21:19:11 | ||
---|---|---|
sik214
![]() |
Maar een 16/1800 kost de eerste maand zeg maar 50.000 euro en dan heb je 10.000 euro voor onderhoud t.o.v. een 189. De 2e maand is de 16/1800 al 'gratis' en kan je 60.000 euro verspijkeren aan onderhoud t.o.v. een 189. Hoeveel zou een maand onderhoud kosten?? |
14-07-2011 21:33:35 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Reken maar dat die 10.000 euro zou uitgegeven is aan een onderhoudsbeurt hoor ![]() En tel daar maareens bij op dat als je bv een keer een tractiemotor aan gort rijdt een revisie daarvan ook in de 5 cijferige getallen loopt. Laatst bewerkt door thom op 14-07-2011 21:36 |
14-07-2011 21:54:41 | ||
---|---|---|
103 220-0
![]() |
QuoteOf eventuele concurrenten, die je met hele goedkope bedrijfsmiddelen eens goed in het zadel helpt. |
15-07-2011 00:59:09 | ||
---|---|---|
maigoda
![]() |
Quote Het feit dat ze niet massaal door goederenvervoerders worden opgekocht (even los van wat de prijs nou eigenlijk is) duidt er wel op dat men eigenlijk niet op die 28 tot 30 jaar ouwe zooi zitten te wachten. Verder hebben de meeste goederenvervoerders graag locs die inzetbaar zijn op de Betuweroute/Havenlijn en in Duitsland. In die zin is een 1600/1800 dus niet interessant. Groetjes, Emiel |
15-07-2011 01:11:22 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Wat Emiel zegt, voor dat leasebedrag krijg je er natuurlijk wel een lok voor die veel breder inzetbaar is dan alleen NL, en voorzien van meer beveiligingssystemen... |
15-07-2011 08:27:08 | ||
---|---|---|
103 220-0
![]() |
Aan de andere kant: waarom zou je in het geval 1800 zoveel verspijkeren aan onderhoud bij zo'n lage aanschafprijs? Als de loc aan onderhoud toe is koop je gewoon weer een 'nieuwe'. |
15-07-2011 10:55:33 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Omdat je onderhoud gewoon verplicht is, en je er ook een betrouwbaar product mee moet kunnen leveren? |
15-07-2011 11:24:41 | ||
---|---|---|
103 220-0
![]() |
ff goed lezen, thom ![]() |
15-07-2011 13:16:26 | ||
---|---|---|
maigoda
![]() |
Quote Ik zou zeggen: vraag het de goederenvervoerders. Ik denk dat het anwoord ongeveer overeenkomt met wat ik eerder al schreef: ze zitten niet op die ouwe zooi te wachten en je kan er niet mee op de BR en in Duitsland rijden. Groetjes, Emiel |
15-07-2011 14:17:31 | ||
---|---|---|
fugazi
![]() |
De Havenspoorlijn ook niet, niet te vergeten... |
15-07-2011 17:03:57 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Quote Ter vergelijking: plan V en DM'90 moeten zo'n 16.000 euro per maand opbrengen. |
15-07-2011 17:08:52 | ||
---|---|---|
103 220-0
![]() |
QuoteVolgens mij bewijzen Locon en straks de BE het tegendeel. |
15-07-2011 17:49:37 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Wat de loc-prijzen betreft: toen EETC een tijdje geleden een 1800 wilde hebben, was de vraagprijs rond 300.000 euro. Dat is zeker. Ik laat mij verder vertellen dat de prijs voor Locon in dezelfde orde grootte ligt. Van enig dumpen lijkt dus absoluut geen sprake. |
15-07-2011 23:02:20 | ||
---|---|---|
maigoda
![]() |
Quote Dat zijn er maar een paar, dus dat is wat anders dan dat goederenvervoerders massaal in de rij staan om 1800den over te nemen. Voor het overgrote deel is nog steeds geen belangstelling. En daar zal het prijskaartje, de leeftijd en de beperking van alleen een inzet op het binnenlandse net redelijk aan meehelpen. Groetjes, Emiel |
16-07-2011 22:16:41 | ||
---|---|---|
HZwoferink
![]() |
Een vervoerder die kiest voor een 1600/1800, en dus kiest om niet over de Betuweroute te gaan rijden kan z'n voordelen hebben![]() Groeten uit Rijssen, Henk Zwoferink |
17-07-2011 00:04:48 | ||
---|---|---|
fugazi
![]() |
Vergeet ook weer niet de Havenspoorlijn en het buitenland, hiervoor zouden dan andere vervoerders/locwissel voor geregeld moeten worden. |
17-07-2011 11:47:54 | ||
---|---|---|
Jack5812
![]() |
In het geval van Locon kan ik de inzet van de 1800'en wel begrijpen aangezien zij de machines inzetten voor de afvaltreinen uit Zuid Limburg. Deze komen niet op de BR, Havenspoorlijn of in het buitenland. In het geval van BE valt er ook wat voor te zeggen, omdat in de huidige situatie RRF de Co shuttle naar Co brengt, maar zodra die 1800 ter beschikking komt BE de trein al ophaalt bij Kfh, waar RRF deze aflevert. Laatst bewerkt door Jack5812 op 17-07-2011 12:25 |
17-07-2011 11:57:47 | ||
---|---|---|
coenormel
![]() |
QuoteHavenspoorlijn = Betuweroute. |
17-07-2011 12:17:45 | ||
---|---|---|
fugazi
![]() |
Opzich niet, de Havenspoorlijn bestaat al veel langer dan de elektrificatie in 2006![]() |
17-07-2011 12:25:50 | ||
---|---|---|
coenormel
![]() |
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/goederenvervoer-per-spoor/betuweroute?ns_campaign=Thema-Verkeer_en_vervoer&ro_adgrp=Goederenvervoer_per_spoor_betuweroute&ns_mchannel=sea&ns_source=google&ns_linkname=%2Bbetuweroute&ns_fee=0.00 |
17-07-2011 12:28:04 | ||
---|---|---|
nohab
![]() |
Dat is nou het verschil tussen beleidsmakers die alles in hedendaags en toekomstig perspectief zien en treinliefhebbers die alles in historisch perspectief bekijken. |
17-07-2011 12:35:29 | ||
---|---|---|
j.stanner
![]() |
Maar infratechnisch is de Havenspoorlijn onderdeel van de Betuweroute. En dat is waar het hier om gaat. |
17-07-2011 12:37:02 | ||
---|---|---|
fugazi
![]() |
QuoteIk keek dan ook meer naar het laatste. Voordat de Betuweroute er was ging men tenslotte ook al de havens in. In hedendaags en toekomstig perspectief staat het inderdaad beter als visitekaartje om de Havenspoorlijn ook tot de Betuweroute te noemen. Laatst bewerkt door fugazi op 17-07-2011 12:37 |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
17-07-2011 12:38:09 | ||
---|---|---|
fugazi
![]() |
QuoteJa okeoke, maar pak 'm beet Hlm-Asd en Asd-Ut hebben ook dezelfde infra maar is geen directe treinverbinding.... Maar we gaan off-topic denk ik. |
17-07-2011 13:29:05 | ||
---|---|---|
spiketrain
Moderator ![]() |
Spiketrain: zullen we het nu weer over 1800'en gaan hebben? Groet, Spiketrain |
17-07-2011 18:02:04 | ||
---|---|---|
spiketrain
Moderator ![]() |
Spiketrain: enkele off-topic berichten, geplaatst na vorige ingreep, verwijderd. Groet, Spiketrain |
21-07-2011 18:40:11 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
Vandaag is de 1853 van de Dgr gehaald en naar de Aswpl overgebracht. Met de loc worden momenteel de daar terzijdestaande DDM-1 stammen op alle functies getest en opgestart. Hiermee wordt bekeken in welke staat de rijtuigen verkeren. Laatst bewerkt door rob46 op 22-07-2011 11:14 57 jaar OV-fotografie. |
21-07-2011 18:59:23 | ||
---|---|---|
SGMm2137
![]() |
Dus dat betekent dat ze weer gaan rijden? %02% (hsl)-mcn Ehv |
21-07-2011 19:07:09 | ||
---|---|---|
spoorhaas
![]() |
Hoeft niet, Als ze het als "warme" reserve willen houden moeten ze regelmatig de "gezondheid" bepalen en kijken of de vitale onderdelen wel werken. |
22-07-2011 00:32:09 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
![]() |
De DDM-1 stammen gaan voor 100% zekerheid deze winter weer rijden en met de 1835 worden zoals eerder gezegd de stammen gecontroleerd en krijgen ze een Onderhoudsbeurt op de Watergraafsmeer ![]() MCN ASD |
22-07-2011 00:43:53 | ||
---|---|---|
2296
![]() |
Gaan we weer. Voor de derde keer weer leven in blazen. Ben benieuwd. |
22-07-2011 00:57:31 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Krijgt er wel ervaring in zo ![]() |
22-07-2011 08:26:46 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Het is de 1853 die in de Zaanstraat de stammen tot leven aan het wekken is; de 1835 staat op de Wgm om bekeken te worden door potentiële koper (ic de Bentheimer). Wat het DDM-1 betreft: daarvoor zullen we op den duur toch qua locomotieven naar een ander topic moeten... |
22-07-2011 08:37:38 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
Ja 1700en die ze gaan ombouwen![]() |
23-07-2011 15:36:34 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Over de uiteindelijk-niet-zo-genummerde 1799 hier maar verder (aangezien sommigen een 1800 niet bij DDM-1 vinden horen): OdR 2004-12, p.459 meldt: Al enige tijd geleden heeft NedTrain Consulting van NSR de opdracht gekregen de locomotievenserie 1800 zodanig aan te passen dat zij ook in combinatie met gereviseerde ICRm kunnen rijden en door een stuurstandrijtuig BDs kunnen worden aangestuurd. Op 9 november leverde het revisiebedrijf Tilburg de 1858 af, die als eerste bij wijze van proef deze constructiewijziging heeft ondergaan. De loc kan zelfs multiple met een 1700 rijden. De loc heeft al in combinatie met BDs 022 proefgereden, maar is dankzij de constructiewijziging voorshands niet meer toegelaten door de Inspectie Verkeer en Waterstaat, Divisie Rail. Overwogen wordt de loc na toelating langere tijd zo te laten rijden en daarom is al voorgesteld haar het nummer 1799 te geven. De mogelijkheid met de 1858 dubbeldeksstammen DDM-1 te rijden, is ongedaan gemaakt. |
23-07-2011 17:00:43 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
OdR 2005-2, p.46: De 1858, die op proef voor bedrijf met ICRm en stuurstandrijtuigen BDs is aangepast (zie OdR 2004-12. blz. 459), staat nog steeds met BDs 82-77 022 in Arnhem voor instructie aan personeel van NedTrain. De loc is niet toegelaten en NSR is vooralsnog niet van plan de toelatingsprocedure bij de Inspectie Verkeer en Waterstaat met de loc te doorlopen. Vermoedelijk wordt de 1858 in het voorjaar weer gewijzigd in een normale 1800. Laatst bewerkt door mren op 23-07-2011 17:00 |
23-07-2011 19:51:25 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Nu moet het trucje dus net andersom! |
23-07-2011 19:56:05 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Laat dus waarschijnlijk wel zien dat er dan schijnbaar wel een nieuwe serie toelatingstesten voor de verbouwde 1700'en nodig zal zijn. |
23-07-2011 22:07:14 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Dat ligt eraan, als er bij die 1800 speciaal iets ingebouwd is om toen te functioneren BDs'en, heb je kans dat datgene nu bij een 1700 gewoon buitendienst gesteld word. Een nieuwe functionaliteit inbouwen, is wat anders dan iets niet meer gebruiken ![]() Laatst bewerkt door thom op 23-07-2011 22:07 |
26-07-2011 19:54:36 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
QuoteKoper had geen interesse, 1835 keert weer terug naar de Dgr. 57 jaar OV-fotografie. |
07-08-2011 14:15:56 | ||
---|---|---|
VincentBE
![]() |
Blijkbaar wel, aangezien de Bentheimer Eisenbahn toch een 1800 heeft gekocht en ze die per 1 september voor de Co-shuttle willen hebben. Verder heeft BE D20 ATB (nieuwste generatie) en ETCS ingebouwd gekregen, dus als ze die niet in Nederland laten rijden is dat een duur grapje geweest.......!? Ben benieuwd..... |
07-08-2011 16:53:04 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
De D20 is in elk geval nog niet toegelaten. |
14-08-2011 22:20:28 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
QuoteVraag is dan: welke 1800 is er verkocht en waar moet hij heen? |
14-08-2011 22:42:07 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Tsja als jij het al niet weet, wie dan wel (: |
16-08-2011 13:14:55 | ||
---|---|---|
Jannn2009
![]() |
Quote Ik kwam het vandaag per toeval tegen op HOV. De loc brandde op 24-2-2000 van binnen grotendeels uit door een brand in de oliekoeler ontstond. bron: HOV-RN nr.9, oktober 2002. |
16-08-2011 19:18:03 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
QuoteZoals je weet hebben ze de 1835 weer op de Dgr gezet en is er geen kijker/potentiële koper in de loods op de Wgm komen opdagen. 57 jaar OV-fotografie. |
20-10-2011 11:41:31 | ||
---|---|---|
Damian
![]() |
Loc 1835 gaat of is al naar Mt overgebracht en wordt overgedragen aan een andere vervoerder. Locs 1831 en 1836 zijn naar voren gehaald op de Dgr en zouden ook op het punt staan om verkocht te worden. Nieuwe vervoerder onbekend. |
20-10-2011 12:12:49 | ||
---|---|---|
vrijgezel
![]() |
Vanochtend vanuit trein 3931 nog in de Wgm gezien bij de "service-werkplaats". |
![]() |
advertentie |
21-10-2011 22:48:01 | ||
---|---|---|
WesselE
![]() |
QuoteVermoedelijk zijn ook deze locs voor LOCON. 'Okeh' |
22-10-2011 20:14:51 | ||
---|---|---|
VincentBE
![]() |
BE D20 gaat (volgens RR) woensdag 27-10-11 testritten maken tussen Bad Bentheim en Oldenzaal. Wat ik ook vernomen heb is dat de Bentheimer Eisenbahn een 1600 heeft gekocht ipv een 1800, het zal waarschijnlijk gaan om de 1618 of 1628 van Shunter. Laatst bewerkt door VincentBE op 22-10-2011 20:20 |
22-10-2011 20:20:43 | ||
---|---|---|
sik214
![]() |
De 1628 is al enkele jaren de 1828, dus zal dan om de Shunter, ex-RailMotion 1618 gaan. Laatst bewerkt door sik214 op 22-10-2011 20:21 |
23-10-2011 00:03:01 | ||
---|---|---|
rolandrail
![]() |
De enige 1600 die Shunter heeft overgenomen van Railmotion is de 1610 en dat was als onderdelenleverancier. Van mij mag de BE best de 1618 overnemen maar het lijkt me niet aannemelijk dat dat via Shunter gaat. |
25-10-2011 09:30:47 | ||
---|---|---|
rolandrail
![]() |
Uit mijn mailbox: de BE spreekt het gerucht over de 1618 tegen. De BE wacht op de 1835 die eerst nog onderhoud moet krijgen in Mt en vervolgens voor drie maanden verhuurd wordt aan de BE. Bevalt de loc en inzet dan wordt die gekocht. |
25-10-2011 09:36:36 | ||
---|---|---|
lex_t
![]() |
Die 1618 heeft anders wel heel weinig kilometers op de teller. Altijd binnen gestaan, etc.. Edit door Spiketrain: het laatste bericht behoef je niet te quoten. Laatst bewerkt door spiketrain op 25-10-2011 10:10 |
25-10-2011 11:09:09 | ||
---|---|---|
VincentBE
![]() |
Dus toch de 1835, als de BE dat zegt dan geloof ik dat uiteraard. Ben benieuwd! |
25-10-2011 12:07:10 | ||
---|---|---|
rolandrail
![]() |
QuoteDat klopt maar bij verkoop zijn er veel meer factoren zoals revisies, tussentijdse aanpassingen, etc. en dan hebben we ook nog zaken als bereidheid tot verkoop enz. |
25-10-2011 21:24:33 | ||
---|---|---|
mdj
![]() |
Als Lex_t "van een oud vrouwtje geweest" erbij had gezet, had de grap nog beter overgekomen![]() Bij twijfel: gebruik beton. |
26-10-2011 15:14:10 | ||
---|---|---|
kevinevers
![]() |
De 1835 stond vanochtend binnen in Mt. |
27-10-2011 01:15:13 | ||
---|---|---|
ICMm4250
![]() |
Woensdag 25-10-2011 zag ik de Railion 1604 achter de 6447 op de havenspoorlijn terhoogte van de Waalhaven. Weet iemand of deze loc vor onderhoud die richting op ging of is er weer een exemplaar Buiten Dienst? |
27-10-2011 07:42:10 | ||
---|---|---|
sik214
![]() |
Die zal wel naar Shunter zijn gegaan, daar zijn de 1600 in onderhoud. Wat opvallender is, is dat je de 6447 zag. Die heeft geen ERTMS en staat by the way ook buitendienst. |
27-10-2011 07:50:34 | ||
---|---|---|
spiketrain
Moderator ![]() |
Spiketrain: terug weer naar de 1800'en. Groet, Spiketrain |
07-11-2011 21:33:05 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Geloof niet dat ik het al in dit topic heb gezien, maar Locon Benelux heeft nog twee locs gekocht en die worden binnenkort oranje gemaakt (net als met de 9901 en 9902 zal gebeuren). |
07-11-2011 23:14:39 | ||
---|---|---|
dutchtrain
![]() |
Heb je ook een bron? Edit door Spiketrain: het laatste bericht behoef je niet te quoten. Laatst bewerkt door spiketrain op 08-11-2011 05:19 |
07-11-2011 23:17:50 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Uiteraard, ik ga toch geen dingen zitten fantaseren? (Ze hebben ook 4 ex-ACTS 6700'en gekocht, maar die hebben nog geen eigen topic) Laatst bewerkt door mren op 07-11-2011 23:19 |
07-11-2011 23:18:32 | ||
---|---|---|
treintim
![]() |
Bronnen hoeven niet altijd gemeld te worden, toch? Als mren een publiekelijke bron had die het niet erg vond om aangehaald te worden bij de info, had hij dat vast al wel gemeld.![]() |
07-11-2011 23:38:54 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Het gaat, zoals een aantal berichten geleden gememoreerd, om de 1831 en 1836, die op de Dgr vooraan zijn gezet om opgehaald te kunnen worden. |
07-11-2011 23:52:18 | ||
---|---|---|
treintim
![]() |
Vraag is of ze zo langzamerhand niet aan een locomotieven-overschot zitten. Voor Maastricht-Wijster en Apeldoorn-Wijster hebben ze er al twee (hoewel ik vermoed dat ze barweinig onderhoud krijgen) en zoveel andere treinen hebben ze toch niet om van elektrische tractie te voorzien? Maar wie weet hebben ze uitbreidingsplannen.![]() Laatst bewerkt door treintim op 07-11-2011 23:53 |
07-11-2011 23:55:04 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Het pakket vuiltreinen is het grootste binnenlandse pakket op de markt en bevat wel iets meer dan de ritjes naar Wijster... |
08-11-2011 00:03:06 | ||
---|---|---|
treintim
![]() |
Ja, maar de andere treinen zijn niet handig om met elektrische tractie te rijden. Tenzij Locon iedere keer van loc wisselen houdt natuurlijk. |
08-11-2011 00:07:28 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Ze zullen die dingen vast niet kopen om ze vast te laten roesten hé... |
08-11-2011 00:15:03 | ||
---|---|---|
WesselE
![]() |
Sowieso is een beetje backup voor de 9901 en 9902 wel prettig. Als één van de twee defect is raakt gelijk de hele omloop verstoord. 'Okeh' |
08-11-2011 07:43:01 | ||
---|---|---|
sik214
![]() |
Ook dat valt wel mee. De G1206 rijdt alleen Apd-Apdvam vv bijvoorbeeld en bij defecte 9900 kan die ook wel even door naar Wijster. Ook toen de 9902 laatst een extra ritje had, gebeurde dat. |
09-11-2011 09:40:14 | ||
---|---|---|
WesselE
![]() |
De G1206 is alweer weg uit Apd. Apdvam-Vam rijden met een V60 lijkt me geen succes. Natuurlijk kun je dan de trein uit Nwh via Apd laten rijden om daar de wagens op te pikken, maar dan loop je toch weer in de vertraging. 'Okeh' |
09-11-2011 14:32:47 | ||
---|---|---|
Apda
![]() |
QuoteDe G1206 (9280 1275 627-8 D-DISPO) is regelmatig weg uit Apd, maar komt ook steeds weer terug. Vandaag (woensdag) staat hij er. |
09-11-2011 15:13:19 | ||
---|---|---|
spiketrain
Moderator ![]() |
Spiketrain: zullen we het weer over 1800'en gaan hebben? Groet, Spiketrain |
21-11-2011 19:33:23 | ||
---|---|---|
SGMm2137
![]() |
Zoals al eerder is gezegd zijn de 1831 en 1836 naar Locon en krijgen de nummers 9903 en 9904. http://www.locon-benelux.com/pdf/Rail_Business_44_11.pdf (hsl)-mcn Ehv |
22-11-2011 16:05:56 | ||
---|---|---|
VincentBE
![]() |
De 1835 komt als het goed is eind van de week richting Coevorden/Bentheim |
22-11-2011 22:34:46 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
1831 staat op Kfh. |
22-11-2011 22:47:48 | ||
---|---|---|
2296
![]() |
Er zijn gisteren weer een 4 tal 1800 loks van de Drg afgehaald. Als ik het goed zag zaten daar de 1845,1855,1857,18-- bij. |
24-11-2011 14:27:09 | ||
---|---|---|
dutchtrain
![]() |
Die laatste is de 1851. Die staat tussen de 1845 en 1855 in. Edit door Spiketrain: het laatste bericht behoef je niet te quoten. Laatst bewerkt door spiketrain op 24-11-2011 15:13 |
24-11-2011 17:28:58 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
De 1851+1857 zijn vanmiddag achter VR 203-1 vanuit de Wgm naar IJsm vertrokken. 57 jaar OV-fotografie. |
24-11-2011 17:36:58 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
Om 13:50 stonden de 1851 en 1857 bij de losweg te Gd, zonder een andere loc in de buurt. Het lijkt mij complex om de locs eerst van Wgm naar Gd te brengen en later dezelfde dag van Gd naar IJsm. Laatst bewerkt door spiketrain op 24-11-2011 17:46, reden: Quoot laatste bericht... |
24-11-2011 17:52:34 | ||
---|---|---|
elizabeth
![]() |
Daar zijn ze door mij ook gezien en even op de foto gezet. Wel een vreemd gezicht 2 1800 op de lossporen te Gd. jaapfan. |
24-11-2011 19:57:16 | ||
---|---|---|
110573
![]() |
Is ook bekend wat er met de 1851 en 1857 gaat gebeuren? |
24-11-2011 20:31:48 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Zou dat dan wellicht niet gemeld zijn? |
24-11-2011 22:57:04 | ||
---|---|---|
superboer
![]() |
Behalve dat ze naar IJsm zouden moeten gaan is er nog niks over gemeld. ![]() Garantie tot aan de voordeur. |
25-11-2011 07:22:57 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
De vier locs zijn bestemd voor NedTrain in de Waalhaven, waar de tractiemotoren worden uitgebouwd (aldus NedTrain Watergraafsmeer). Daarentegen zou ook de 1853 van de Dijksgracht gehaald zijn, en die is bestemd voor verkoop. |
25-11-2011 09:35:54 | ||
---|---|---|
ICRmS
![]() |
Hmm dus als ik het goed begrijp worden ze geplukt? %04% Of wat moet ik verstaan onder het uitbouwen van tractiemotoren ![]() |
25-11-2011 09:46:33 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
QuoteWegens een stremming bij Dt werden de locs tijdelijk in Gd geparkeerd. 57 jaar OV-fotografie. |
25-11-2011 10:31:33 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote Gevalletje motoren tekort? Ze zijn immers hetzelfde als van 1700'en... |
25-11-2011 10:34:02 | ||
---|---|---|
rolandrail
![]() |
Er zit vocht in de motoren van de betreffende 1800'n en dat wil NSR er uit hebben. Blijkbaar willen ze locs in elk geval niet weg laten oxideren ![]() |
25-11-2011 10:39:39 | ||
---|---|---|
Hoera63
![]() |
Dus eigenlijk is het meer onderhoud dan plukken? Dat is in ieder geval goed nieuws. ![]() |
25-11-2011 10:55:40 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
QuoteIn de TC-loods Wgm staat de 1853 met een blower in de loc om het vocht eruit te krijgen. 57 jaar OV-fotografie. |
25-11-2011 16:38:17 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
QuoteCorrect, o.a.in Mt staat een 1700 met defecte tractiemotoren dus zijn de motoren van de 1800-en gewenst. 57 jaar OV-fotografie. |
Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): Locomotieven_serie_1600 |
![]() |