Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): Locomotieven_serie_1600 |
![]() |
25-11-2011 17:48:08 | ||
---|---|---|
SGMm2137
![]() |
Weet je toevallig welke 1700? (hsl)-mcn Ehv |
25-11-2011 20:19:14 | ||
---|---|---|
mdj
![]() |
Zijn dat niet dezelfde 1700'den die op 11-11-11 op Hfdo aan de prikspanning hebben gezeten? Bij twijfel: gebruik beton. |
25-11-2011 23:27:54 | ||
---|---|---|
110573
![]() |
Er zit de laatste tijd flink beweging in bij de 1800en. Daarom ben ik zo vrij geweest even een overzicht te maken: NSR/NSF Heel:1823, 1824, 1828, 1829, 1830, 1832, 1833, 1837, 1839, 1840, 1842, 1843, 1844, 1846, 1847, 1848, 1849, 1850, 1854 en 1858 Pluk: 1845, 1851, 1855 en 1857 Sloop: 1826, 1838, 1841 en 1852 LOCON Heel: 1827(9901), 1831(9903), 1834(9902) en 1836(9904) BE Heel: 1835 NSM Heel: 1856(1656) Onbekende Koper Heel: 1853 Laatst bewerkt door 110573 op 26-11-2011 10:52 |
25-11-2011 23:41:03 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Hee, bedankt.... Die kan op de RailWiki als die er nog niet staat. Choo choo..... |
![]() |
advertentie |
25-11-2011 23:42:38 | ||
---|---|---|
Rob...
![]() |
Zou je voor de volledigheid dit lijstje met de 1600'en aan kunnen vullen? Lijkt me heel interessant en ik ben het spoor daarin ook bijster:( (Er is toch al wat vervuiling in het topic doordat LOCON een goederentransporteur is) |
26-11-2011 00:06:21 | ||
---|---|---|
110573
![]() |
Dat kan zeker![]() NSC/Railion/DBSRN/Shunter Heel: 1602, 1604, 1611, 1612, 1613, 1614, 1615 en 1616 Pluk: 1601 en 1603 Sloop: 1605, 1622 en 1625 Railmotion/ACTS/HUSA Heel: 1606, 1609, 1619 en 1621 Pluk: 1607, 1608, 1617, 1618 en 1620 Shunter Pluk: 1610 Daarbij staat "Pluk" gelijk aan "Terzijde" Laatst bewerkt door 110573 op 26-11-2011 12:04 |
26-11-2011 04:49:01 | ||
---|---|---|
ov_wijzer
![]() |
Je vergeet nog een actieve bij DBS: de 1615. |
26-11-2011 09:44:18 | ||
---|---|---|
110573
![]() |
Heb het verbeterd![]() |
26-11-2011 09:49:39 | ||
---|---|---|
HZwoferink
![]() |
QuoteDe 1610 is verkocht aan Shunter. Groeten uit Rijssen, Henk Zwoferink |
26-11-2011 10:14:34 | ||
---|---|---|
110573
![]() |
Dank, had ik ook even helemaal gemist![]() |
26-11-2011 10:42:28 | ||
---|---|---|
ICRmS
![]() |
In je overzicht van de 1800en staat de 1851 zowel bij heel als bij pluk. ![]() Maar ik had niet verwacht dat ze zo snel al de hogere nummers zouden kiezen als plukexemplaar. %04% |
26-11-2011 11:02:09 | ||
---|---|---|
daniel81
![]() |
QuoteWat heeft Shunter aan een plukloc van een type dat ze verder niet in huis hebben? |
26-11-2011 11:03:36 | ||
---|---|---|
110573
![]() |
Bedankt! Dat heeft er vast mee te maken dat de 1839+ van de NSR zijn en de lagere nummers van de NSFS.Quote Gebruiken bij het onderhoud van de dienstvaardige 1600en van DBSRN en HUSA. Laatst bewerkt door 110573 op 26-11-2011 11:06 |
26-11-2011 11:35:10 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
Recentelijk verplaatst; stand van zaken op locatie: Locon 1831(Kfh),1836(Dgr) BE 1835 (Ob Mt) Verkoop 1853 (Wgm) uitbouw tractiemot. 1851+1857 (NT Whz) uitbouw tractiemot. 1845+1855 (Wgm) 57 jaar OV-fotografie. |
26-11-2011 11:53:36 | ||
---|---|---|
damart
![]() |
En wat is er met de 1620 gebeurd? Die zie ik niet in een van de overzichten staan. |
26-11-2011 12:04:06 | ||
---|---|---|
110573
![]() |
Die is ook van Railmotion |
26-11-2011 12:05:14 | ||
---|---|---|
SGMm2137
![]() |
Die staat terzijde sinds 13 oktober 2004 en staat nu te Whz. (hsl)-mcn Ehv |
26-11-2011 13:53:15 | ||
---|---|---|
ns1700
![]() |
1620 nog in April geplaat en deze mist ook een stroomafnemer dus deze ooit zien rijden word hem niet. groeten uit Spoorzone |
26-11-2011 14:00:27 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
QuoteEn kwam na een ontsporing in Awhv op 21-4-2004 niet meer in dienst. 57 jaar OV-fotografie. |
26-11-2011 17:16:53 | ||
---|---|---|
edward
![]() |
Quote En per wanneer heeft deze verkoop aan Shunter plaatsgevonden? |
26-11-2011 17:53:32 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
21-6-2011 is de 1610 in Whz gearriveerd. 57 jaar OV-fotografie. |
26-11-2011 18:35:37 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Is het misschien niet handiger een topic ontwikkelingen 1600 aan te maken voor die lokken? Ansich is het hier niet zo relevant eigenlijk, terwijl een overzicht daarvan het wel is opzich ![]() |
27-11-2011 13:16:40 | ||
---|---|---|
Jack5812
![]() |
Dan ga ik liever voor een verandering van topictitel in 1600/1800 omdat het feitelijk over de locserie 1601-1658 gaat. Dat deze locs onder andere nummers bij verschillende vervoerders en het NSM actief is doet er verder niet toe![]() |
30-11-2011 09:45:38 | ||
---|---|---|
sik214
![]() |
Waarom zou de 1610 eigenlijk verkocht zijn aan Shunter? Zowel HuSa als DB Schenker hebben plukloc’s voor onderdelen. Zouden ze dat dan alleen gedaan hebben voor Locon? Of willen ze de loc gebruiken als huurloc voor HuSa/DB/Locon als er een loc in onderhoud is? |
30-11-2011 10:21:27 | ||
---|---|---|
fugazi
![]() |
QuoteDat hoeft niet persé een/de hoofdreden te zijn. Jij doet een uit de lucht gegrepen aanneming. |
30-11-2011 11:09:47 | ||
---|---|---|
ns1700
![]() |
als je er problemen mee hebt dan hebben we daar de meld bericht knop voor hoor%09% groeten uit Spoorzone |
30-11-2011 11:12:55 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
![]() |
Voorkomen is beter dan genezen... En die aanname van jou is wel heel erg slecht, de stroomafnemers liggen notabene op voorraad! Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
30-11-2011 12:31:27 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Dan ligt het er nog aan waar ze op voorraad liggen [Nedtrain of Shunter] en wie de eigenaar van die stroomafnemers is. Als een door Shunter onderhouden lok van HUSA een nieuwe stroomfnemer nodig heeft, dan hebben ze er niets aan dat die bij Nedtrain op voorraad liggen in eigendom van Railion... |
30-11-2011 12:36:41 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
![]() |
Zelfs dan nog kun je niet meteen de aanname nemen dat deze niet meer rijdt (je kunt zelfs op 1 panto rijden als je wilt...) en meteen als feit neerleggen. Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
30-11-2011 19:21:02 | ||
---|---|---|
john563
![]() |
Ik zou maar met een 1600/1700/1800 NOOIT met 1 stroomafnemer rijden, die dingen zijn namelijk doorverbonden en niet gescheiden te schakelen......Maar buiten dat in een uur staat er een andere op, desnoods uit frankrijk, als je de hoogte en de druk maar instelt. Laatst bewerkt door john563 op 30-11-2011 19:23 |
30-11-2011 20:21:18 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
Zeg je nou dat je met zo'n lok uitsluitend met 2 panto's kunt rijden?? Ik pak een willekeurig filmpje van internet en zie een 1700 met één panto stoppen, en weer doorrijden. Wat klopt hier dan niet? (Filmpje: http://youtu.be/bEQ-ZwX8PQ0) |
30-11-2011 21:07:13 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
![]() |
Dat bedoeld hij natuurlijk niet, een opstaande stroomafnemer betekend niet dat hij geschakeld is (correct me if i'm wrong), er zit namelijk nog een spanningsrelais tussen, maar schijnbaar niet tussen de ene afnemer en de ander. Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
30-11-2011 21:55:55 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Er wordt dus bedoeld dat je niet moet gaan rijden zonder dat de tweede stroomafnemer überhaupt op het dak staat![]() En dat de twee stroomafnemers feitelijk paralel staan, alsin als 1 op staat dan is de andere platliggende ook onder spanning. Laatst bewerkt door thom op 30-11-2011 21:56 |
01-12-2011 07:03:58 | ||
---|---|---|
fugazi
![]() |
QuoteIk wil het jou toch duidelijk maken, niet het beheer. Maar klopt het trouwens dat voor een 1600/1700/1800 de achterste panto-functie ergens in het midden van de loc zit? Je ziet vrijwel nooit een NSR-trein met voorste panto (behalve hier dan: http://www.flickr.com/photos/18markrijs/6334183397). Je ziet wel regelmatig een DBS-trein met voorste panto (http://www.flickr.com/photos/cklx/5672917440/ http://www.flickr.com/photos/hvaneupen/6317813200/ enz...). |
01-12-2011 07:20:46 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
![]() |
Het probleem zit hem niet in de stroomafnemers, maar in de bekabeling erna, zoals ik het nu begrijp, zitten de afnemers altijd gekoppeld aan elkaar en pas erna af te schakelen zijn tussen de HS apparatuur en beide stroomafnemers, niet onderling dus. Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
01-12-2011 08:04:54 | ||
---|---|---|
sik214
![]() |
QuoteVroeger was het volgens mij regel (misschien nu ook nog wel) dat je met zeildoekwagens of auto's achter de loc de voorste panto moest gebruiken. |
01-12-2011 09:03:35 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Quote Bij alle 16/17/1800 loccen kun je beide stroomafnemers (panto is echt een hobby wereld woord) met de grijze schakelaars op de stuurtafel bedienen. |
01-12-2011 10:12:47 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
![]() |
Ja maar daarmee is de neergelaten, of in dit geval de verwijderd, stroomafnemer niet spanningsloos als de andere op is. Dat is het probleem, dus niet of de een wel op is en de ander niet. Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
01-12-2011 10:18:33 | ||
---|---|---|
fugazi
![]() |
QuoteStroomafnemer = pantograaf = panto. |
01-12-2011 10:21:23 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Ik denk zowieso dat het een beetje non-discussie is, want als er al een stroomafnemer van het dak is dan is de kans grot dat er nogwel meer mist in de lok ![]() Volgens mij zijn de beide stroomafnemers te bedienen vanaf het faiveley stuurblok op de stuurtafel. Waarbij voor en achter afzonderlijk te bedienen zijn. Dat je een NSR trein niet snel met de voorste stroomafnemer op zult zien rijden is omdat er dan een snelheidsbeperking geldt van max 100 km/u ivm met de luchtstroom tegen de schuit van de stroomafnemer. Voor goederentreinen kan dit juist gewenst zijn ivm vonk vorming en is die max 100 minder beperkend aangezien die treinen tochal weinig harder rijden... @ Jurre, wat Michiel zegt, bij het spoor spreekt men altijd over stroomafnemers en pantograven gebruikt men weer in de tramwereld... Alleen hobbïsten gebruiken graag pantograaf in de spoorwereld, maargoed die zeggen wel meer gekke dingen ![]() [Hippel tegen een bakkie ed...] Laatst bewerkt door thom op 01-12-2011 10:46 |
01-12-2011 10:35:49 | ||
---|---|---|
MDDM
![]() |
Keuze schakelaar op Faively blok, en de missende of defecte stroom afnemer sluiten we ook gewoon af (lucht technisch) Voorste stroomafnemer wordt wel een keer gebruikt. Rijd de loc voorop is er een beperking van 100km/h. Rijd de loc achterop, kan er onbeperkt gereden worden. Gr Joop mcn Lls |
01-12-2011 13:09:54 | ||
---|---|---|
john563
![]() |
En je kabel H1 dan, die van de ene stroomafnemer naar de andere gaat, kijk afsluiten met kraantje oke, zal wel maar er bengelt dan wel een HS kabel los op het dak die gevoed word door de andere stroomafnemer. |
01-12-2011 13:27:48 | ||
---|---|---|
MDDM
![]() |
Ik mag (en ga) er vanuit gaan dat, mocht het zo ver komen, Nedtrain de loc wel op een dusdanige manier heeft geprepareerd dat er niks mee kan en zal gebeuren. Loc met 1 stroomafnemer zal men bij NSR niet zo snel in dienst zetten. Mocht het zo zijn dat wij een Stroomafnemer moeten afsluiten, dan gaat dat ding zo snel mogelijk uit de dienst, om naar een service punt gebracht te worden voor onderhoud. Gr Joop mcn Lls |
01-12-2011 17:24:12 | ||
---|---|---|
maigoda
![]() |
Bij de 1600/1700/1800 staan normaal gesproken de stroomafnemers met elkaar doorverbonden, maar in geval dat het noodzakelijk is, kan men in de hoogstanning elke stroomafnemer afzonderlijk middels een scheidingsstrip aan de aarde leggen. Verder zit in de machinekamer onder elke stroomafnemer een afsluitkraan om de luchttoevoer af te sluiten. Rijden met fysiek maar één stroomafnemer zal dus opzich wel kunnen, maar dat zal regulier niet gedaan worden. Zeker bij goederentreinen is het raadzaam om met twee stroomafnemers op weg te rijden om de bovenleiding niet te veel op één punt maximaal te belasten. En verder is het lastig als je een goederentrein moet rijden met de voorste stroomafnemer op, maar de loc staat verkeerd om. Tot slot vraag ik me af of het wel mag met een loc te rijden die niet compleet is. Het kan zijn dat daar regelgeving voor is. Groetjes, Emiel |
01-12-2011 18:24:30 | ||
---|---|---|
Johan-41
![]() |
Wat dacht je van de belgen? (loc 25.5) Welliswaar compleet, maar toch maar een stra Laatst bewerkt door Johan-41 op 01-12-2011 18:25 |
01-12-2011 19:30:18 | ||
---|---|---|
SleutelMan
Moderator ![]() |
Dat is hier niet de discussie, het gaat om rijden met een loc waar 1 van de 2 panto's defect/verwijderd is. Zelfs de BB 15000 van de SNCF (het 25 kV "broertje" van onze 1600/1700) is maar met 1 stroomfafnemer uitgerust, maar is daarmee ook ontworpen. |
01-12-2011 21:57:22 | ||
---|---|---|
Johan-41
![]() |
ik doelde op de regelgeving voor 1 stra, die is er dus niet. En daarbij, wat is niet compleet. Het gaat meer om veiligheid, dus als 1 stra afgenomen is, en de afsluitkraan staat dicht, en electrisch is de scheidingsstrip afgenomen, dan is er geen enkel probleem. Laatst bewerkt door Johan-41 op 01-12-2011 22:01 |
02-12-2011 00:39:47 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Nouja, die regel is niet direct, maar die lok heeft in zijn typetoelating 2 stroomafnemers beschreven staan, en mist er 1 voldoet ie daar officieel niet meer aan... ![]() Vergeten we ook niet dat een stroomafnemer nog het eea aan gewicht mee telt, en zonder dat ding dusook eht gewicht en gewichtsverdeling van de lok niet geheel meer klopt ![]() Laatst bewerkt door thom op 02-12-2011 00:41 |
02-12-2011 12:44:54 | ||
---|---|---|
Johan-41
![]() |
Typetoelating zou ik zo niet weten, maar zoveel weegt een stra nu ook weer niet in verhouding tot een gehele loc. |
02-12-2011 13:00:33 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
![]() |
Ik wou net zeggen, zoveel weegt zoiets niet, dat verschil is te vergelijken met rijden met lege of volle zandstrooitanks... Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
02-12-2011 17:02:58 | ||
---|---|---|
2296
![]() |
Zag vanmiddag (16:00) dat de 1842+1847 van de Drg zijn afgehaald en op de Wgm zijn geparkeerd. |
03-12-2011 20:22:58 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
Quote Of een volle SLT en een SLT waar nog twee stoelen beschikbaar zijn ![]() Laatst bewerkt door AgentX op 03-12-2011 20:23 |
03-12-2011 22:45:58 | ||
---|---|---|
jordy13
![]() |
QuoteWeet iemand al wie de onbekende koper is? |
03-12-2011 22:52:54 | ||
---|---|---|
MDDM
![]() |
QuoteJe klets aardig alsof je ervaringsdeskundige bent %08% Gr Joop mcn Lls |
![]() |
advertentie |
06-12-2011 08:58:12 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
![]() |
Als je het zoveel beter weet dan mij, dan wil ik wel is het exacte gewicht weten... Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
06-12-2011 12:48:56 | ||
---|---|---|
MDDM
![]() |
Hahaha, op de manier zoals jij nu je vraag stelt, krijg je van mij helemaal niks. %08% En tja, dat ik het net even beter weet dan jij zal hem waarschijnlijk zitten in de rijervaring die ik wel heb, en jij niet %08% Gr Joop mcn Lls |
06-12-2011 12:53:57 | ||
---|---|---|
admin
Moderator ![]() |
admin: doe nou toch ***** eens lief tegen elkaar, ik ben dat onderlinge geruzie aardig zat aan het worden Met vriendelijke groet, Peter van der Leek |
08-12-2011 14:05:34 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Quote Deze 2 staan bij Nedtrain Whv. Zien er overigens voor de rest erg goed/schoon uit. |
08-12-2011 14:08:19 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
Yep, zijn in de nacht van 30-11 van de Wgm gehaald door VR 203-5(Wgm-IJsm) en arriveerden op 1-12 achter Shunter 203 102 bij NT Whv. 57 jaar OV-fotografie. |
08-12-2011 14:57:08 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Om ook dit topic volledig te houden: de 1842 en 1847, die op 2/12 naar de Wgm waren gehaald, zijn op 6/12 door de 1777 naar Mt vervoerd. |
09-12-2011 09:18:42 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
De 1842 is als plukloc naar Mt afgevoerd en 1847 ging als remloc mee, aangezien de 1842 ernstige luchtlekkage had werd het konvooi van doorgaande luchtslangen voorzien. 57 jaar OV-fotografie. |
12-12-2011 22:09:09 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
QuoteWe zijn nu twee weken verder: hoe is het nu met deze loc? |
12-12-2011 22:42:11 | ||
---|---|---|
kevinevers
![]() |
Stond afgelopen Vrijdag nacht nog in Mt tegen de draad. |
13-12-2011 14:21:54 | ||
---|---|---|
VincentBE
![]() |
Er schijnen nu twee tractiemotoren kapot te zijn....? Dus de rit laat nog even op zich wachten. |
13-12-2011 14:57:10 | ||
---|---|---|
sik214
![]() |
Vandaar de 1842 als plukloc naar Mt misschien!? |
13-12-2011 20:32:50 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Hm, te lang vochtig stilgestaan zeker... |
13-12-2011 21:35:36 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Nog meer ontgoochelend pluknieuws: de 1853 blijkt niet gedroogd te worden voor verkoop, maar eveneens om zijn tractiemotoren af te staan ten behoeve van 1700-en - aldus een bericht uit het TC Watergraafsmeer. |
18-12-2011 13:16:13 | ||
---|---|---|
ICMm4250
![]() |
Yep, zijn in de nacht van 30-11 van de Wgm gehaald door VR 203-5(Wgm-IJsm) en arriveerden op 1-12 achter Shunter 203 102 bij NT Whv. Staan de 1843,1855 nog steeds op de Whz?,en aan welke zijde want ik wil er even op uit om deze te platen samen met de DH`s |
18-12-2011 13:29:13 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
kopspoor nedtraim perniszijde |
18-12-2011 21:58:49 | ||
---|---|---|
ICMm4250
![]() |
Na wat moeite heb ik de 1855+1845 kunnen platen. Om ze van de "zonzijde" te kunnen vastleggen,moest ik een flink stuk door het modderige gras ploeteren langs de Vondelingenweg. Het volgende obstakel waarbij ik wat moest improviseren was het geluidsscherm van de Havenlijn. Maar uiteindelijk is het allemaal gelukt ![]() Via deze http://www.flickr.com/photos/alextreinenpagina/6533309139/in/set-72157628473291571/ een paar plaatjes van de 1855 en 1845 op de Waalhaven. Laatst bewerkt door ICMm4250 op 18-12-2011 22:03 |
18-12-2011 23:07:00 | ||
---|---|---|
sammy
![]() |
Waarvoor staan die daar? Zijn ze verkocht / verhuurd? Laatst bewerkt door spiketrain op 18-12-2011 23:25, reden: Het laatste bericht behoef je niet te quoten. |
18-12-2011 23:08:52 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Naar mijn weten staan ze terzijde.... Misschien dat ze nog verkocht worden, maar goed.. ik ken de staat van de locs niet. Choo choo..... |
19-12-2011 03:36:33 | ||
---|---|---|
Johan-41
![]() |
Quote zie wat berichten hierboven... oftewel uitbouw tcm's. |
19-12-2011 15:03:42 | ||
---|---|---|
ICMm4250
![]() |
Maar waarom worden ze daarvoor naar de Whv overgebracht?,ik dacht dat dat in de zaanstraat of Wpl Mt werd gedaan. |
19-12-2011 15:25:17 | ||
---|---|---|
ns1700
![]() |
blijkbaar werden de tractiemotoren ontdaan door Shunter en die zit in Whv. groeten uit Spoorzone |
19-12-2011 15:46:41 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Ook dat staat in de postings van enige tijd terug, volgens mij. Ze zijn naar de vestiging van Nedtrain. En zo te zien aan het OD komen de 1851 en 1857 er vandaag van terug (naar Amf). De 1842 en 1847 zijn naar Mt. En de 1853 staat in de Wgm, eerst in het technisch centrum om te drogen, en vanmorgen stond hij buiten voor het technisch centrum. Laatst bewerkt door broek53 op 19-12-2011 15:55 |
19-12-2011 20:49:28 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Een nieuwe 1800 vandaag op de Kfh, voor mij nieuw gezien zijn kleurstelling, en daarbij geen leesbaar nummer. |
19-12-2011 21:11:01 | ||
---|---|---|
nielske90
![]() |
En zou je daarbij wat meer kunnen vertellen over die kleurstelling? |
19-12-2011 21:44:53 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Dat zal waarschijnlijk de loc zijn die een tijdje op IJsselmonde heeft gestaan. Betreft totaalreclame van een spuitbussenfabrikant![]() Is een van de beide nieuwe locs voor Locon, meen ik. Laatst bewerkt door timtrein op 19-12-2011 21:47 |
19-12-2011 23:21:06 | ||
---|---|---|
fugazi
![]() |
Loc stond er zondag ook al. |
19-12-2011 23:36:39 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Quote Inderdaad. %08% |
20-12-2011 13:49:30 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
Vandaag bracht VR de 1851+1857 vanuit Amf naar de Wgm, vanmiddag brengt NT beide locs naar de Dgr. 57 jaar OV-fotografie. |
29-12-2011 22:47:34 | ||
---|---|---|
VincentBE
![]() |
In de werkplaats van de Bentheimer Eisenbahn te Nordhorn is inmiddels onverwachts BE 1835 vorige week gearriveerd. De loc blijft zoals ik begrepen heb geel met BE logo's en gaat begin volgend jaar de Co-shuttle rijden. Zie ook: http://www.flickr.com/vincentmolenaar Laatst bewerkt door VincentBE op 04-01-2012 14:06 |
08-01-2012 18:54:42 | ||
---|---|---|
2296
![]() |
Zag vandaag de 1847 op de Wgm staan. Bij het TC staat de 1853. |
26-01-2012 00:39:40 | ||
---|---|---|
110573
![]() |
Heb het nog niet voorbij zien komen, vandaar dat ik het maar even hier neerzet: De 1831 heeft een nieuw jasje als 9904. De 'nieuwe' LOCON locs 1831 en 1836 krijgen dus niet zoals eerder gezegd, de nummers 9903 en 9904, maar 9904 en 9905. Dit vanwege het al bestaan van een geheimzinnige 9903... Edit door Spiketrain: fotolink verwijderd wegens illegaal standpunt. Laatst bewerkt door spiketrain op 26-01-2012 07:34 |
26-01-2012 08:14:52 | ||
---|---|---|
sik214
![]() |
Bij Akzo in Delfzijl reed een R9903, dat zal toch niet de reden zijn? Er reed immers ook een 1607 bij ACTS (G2000) terwijl RailMotion ook een 1607 bezit. |
26-01-2012 08:33:50 | ||
---|---|---|
kmark
![]() |
QuoteZo geheimzinnig is dat nummer toch niet ![]() |
26-01-2012 11:10:54 | ||
---|---|---|
110573
![]() |
Kon geen 9903 vinden bij LOCON en had nog nooit van deze gehoord... Wel apart dat ze daar rekening mee houden, vooral vanwege hetgeen sik214 hierboven al noemt. Laatst bewerkt door spiketrain op 26-01-2012 12:45, reden: Het laatste bericht behoef je niet te quoten. |
26-01-2012 12:36:16 | ||
---|---|---|
waalkade
![]() |
Afgelopen zomer dit locje nog zien rijden te Beverwijk. Vanaf de Binnenduinrandweg of voor wandelaars vanuit het aangrenzende park was zij zichtbaar. |
26-01-2012 19:19:42 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Als het waar is, en dat de reden is, dan is het wel uiterst opmerkelijk inderdaad. Te meer daar het officiële nummer van de Gmeider R9903 is. |
26-01-2012 21:03:34 | ||
---|---|---|
maxime
![]() |
Kan het me niet voorstellen. De NVR-nummers van de Railion/DB en de Locon 9903 kunnen namelijk never nooit niet overeenkomen. Er was/is toch ook nog een R9901 bij Koole in Pernis? (bestaat die eigenlijk nog?) Mocht het toch de reden zijn, dan is het principe van twaalcijferige nummering toch niet helemaal goed doorgedrongen hier in Nederland ![]() Ik denk dat de oplossing ergens anders gezocht moet worden. De 1800 locs krijgen bij Locon immers intern een nummer ingedeeld in de 9900 serie. Dan zou er ook een interne reden moeten zijn voor het overslaan van nummer 9903. Zou er dan niet gewoon nog een 1600/1800 op de planning staan? ![]() |
26-01-2012 22:36:17 | ||
---|---|---|
sik214
![]() |
Ja, er kan nog een andere loc op de planning staan. De 9802 is er inmiddels ook zonder een 9801. Anderzijds, ACTS had ook geen 5813... ![]() Edit: R9903 zal er inderdaad niets mee te maken hebben, want er is ook een R9902: http://www.flickr.com/photos/35830155@N05/6035325937/ Laatst bewerkt door sik214 op 26-01-2012 22:38 |
27-01-2012 19:27:51 | ||
---|---|---|
ICMm4250
![]() |
Ik vind de kleurstelling van de 9904 maar sober(mijn mening)het geeel grijs met oranje witte bestickering vind ik vlotter ogen. en als het dan perse zo moet doe dan de naam en nummering in het wit op de plaats waar deze al zaten. Ik vindt persoonlijk het knal oranje (ook bij de HUSA locs)totaal niet staan bij deze loc,misschien is het een kwestie van wennen?,omdat je bijna 25 jaar het geel/grijs van NS gewend bent geweest. Maar ik vindt zeker dat er wat meer aandacht aan de uitvoering besteed had mogen worden. maar nogmaals smaken verschillen. En zijn de Locs beplakt of gespoten? Laatst bewerkt door ICMm4250 op 27-01-2012 19:34 |
28-01-2012 11:14:54 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Ongetwijfeld beplakt, spuiten gebeurt bijna niet meer en is veel duurder. Alleen jammer dat de discussie over de kleur niet zoveel nut meer heeft aangezien de foto van de lij verwijderd is... |
28-01-2012 14:34:28 | ||
---|---|---|
edje
![]() |
Inderdaad Thom, ik heb eigenlijk geen idee hoe de lok eruit ziet, maar ik begreep ongeveer zoals de HUSA gevallen. |
28-01-2012 19:52:38 | ||
---|---|---|
sik214
![]() |
Kijk op flickr.com en zoek op "locon 9904". En je ziet 't. Eigenlijk zelfde schema als de 9802. |
29-01-2012 12:11:58 | ||
---|---|---|
Jack5812
![]() |
QuoteIk denk dat je blij mag zijn dat de loc überhaupt in de huisstijlkleur van de vervoerder is gebracht. Locon is wat dat betreft een grote aanwinst. Er zijn zoveel vervoerders die met anonieme locs rijden. Laatst bewerkt door Jack5812 op 29-01-2012 12:12 |
31-01-2012 00:00:47 | ||
---|---|---|
110573
![]() |
En inmiddels is ook de 1836 afgeleverd in een vers jasje, en wel als 9905. Even googlen op "flickr+locon+9905" en je ziet het resultaat van de bliksemactie![]() Laatst bewerkt door 110573 op 31-01-2012 00:03 |
31-01-2012 00:08:14 | ||
---|---|---|
Nelis
![]() |
Ik wil niet te hard azijn lopen pissen maar mijn google kan hem niet vinden. |
31-01-2012 00:14:15 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
![]() |
http://www.flickr.com/photos/39655743@N02/6790972897/ nu wel Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): Locomotieven_serie_1600 |
![]() |