22-06-2006 20:39:41
kjansma
kjansma
Quote
aestudent: Maja, Rover hè?


Kun je deze uitspraak toelichten?
 

22-06-2006 20:50:39
aestudent
aestudent
Ik heb dat verwijderd uit mijn eerdere bericht, omdat ik het totaal geen discussie waard vind hier. Het heeft iets te maken met inconsistente informatie, maar verder ga ik daar hier echt niet op in...  

22-06-2006 21:46:03
seinhuis
seinhuis
Quote
aestudent: Verder heb ik wel nog mijn twijfels bij de juistheid van dat document, want er ontbreekt het een en ander, en zoals Dumpy al zegt bestaat er volgend jaar helemaal geen serie 14000 meer.
deze document het ik in ongeveer een half jaar geleden van mij vader gekrijgen. mijn vadar is namerlijk treinmacinist bij NS reizigers. omdat ik deze ducument zo lang geleden heb gekregen (en bijna gelijk op internet heb gezet) zijn eer mogerlijk een antaal wijzigingen. dus niet alles klopt meer.
 

22-06-2006 22:13:56
dumpy_dump
dumpy_dump
Volgens mij had Koen het hier over het document dat is voorgelegd aan het Locov (en dus ook aan Rover). Ook daar kloppen enkele dingen niet.  


Somda In de Wolken Weddings advertentie

22-06-2006 23:27:09
raoul
raoul
Zwolle word mat'64 station %04%%04%%04%%04%%04%

9100 mat'64 %04%
Ik wil mijn ICM terug, of liever een volledige serie van 3x VIRM. Wat zeker in de spits geen overbodige luxe is. Het is nu soms echt te weinig qua inzet!
 

22-06-2006 23:37:43
edegroot
edegroot
Quote
DD-AR op de 4800 ( Stoptrein Amsterdam C - Haarlem - Uitgeest)
Dit snap ik niet, de 4800 is niet zo enorm druk dat dit nodig is.

Quote
SGMm op de 5800
En dit is dan weer het andere uiterste, hoe gaat men dat in de spits doen ? Maximaal 3x SGMm en dat is niet genoeg.

Ed de Groot
 

23-06-2006 00:16:53
bombardier
bombardier
Ik vind dat er 's avonds de 2191 of 5189 nog naar Bergen op Zoom doorgetrokken moet worden. De aansluiting op de 2187 in Amsterdam is soms een ramp.

Verder zie ik het liefst VIRM én ICM gemengd op de Zeeuwselijn. Ook VIRM en ICM gemengd in de Noordoost. Gewoon om bepaalde redenen, ook het comfort. Maar dat zal helaas misschien niet zo zijn.

Laatst bewerkt door bombardier op 23-06-2006 00:19
 

23-06-2006 01:08:30
dumpy_dump
dumpy_dump
Een DDAR heeft ongeveer dezelfde capaciteit als 2xSGMm (misschien iets minder) dus inzet in de 4800 snap ik wel. 3xSGMm heeft dus ongeveer dezelfde capaciteit als een DDM, dus dat moet kunnen passen in die 5800. Ik begrijp ook uit het document dat niemand echt blij is met SGMm in de 5800, maar dat het niet anders kan vanwege spooropstelling Amsterdam Centraal. Het is ook vreemd, de enige sneltrein die je hebt ga je rijden met de enige serie die al omgebouwd is voor je nieuwe stoptreinformule...

Wat betreft 9100: 3xV (of T+V, speciaal om Railhop20 te pesten) heeft ook meer capaciteit dan 2xICM-3, dus het is afhankelijk van hoe de inzet precies wordt of je er op achteruit gaat in de 9100!
 

23-06-2006 09:53:59
rudolfph
rudolfph
Quote
bombardier: Verder zie ik het liefst VIRM én ICM gemengd op de Zeeuwselijn. Ook VIRM en ICM gemengd in de Noordoost. Gewoon om bepaalde redenen, ook het comfort. Maar dat zal helaas misschien niet zo zijn.
Alsjeblieft geen VIRM in de Noordoost, en mag ik vragen wat die bepaalde redenen nog meer zijn? En bij wie gaat het comfort dan omhoog volgens jou?
Quote
dumpy_dump: Een DDAR heeft ongeveer dezelfde capaciteit als 2xSGMm (misschien iets minder) dus inzet in de 4800 snap ik wel. 3xSGMm heeft dus ongeveer dezelfde capaciteit als een DDM, dus dat moet kunnen passen in die 5800.
Ik vind het verschil in aantal zitplaatsen tussen een stammetje DDM (loc+2xABv+3xBv+Bvk) en 3xSGMm nog best groot, als ik de zitplaats aantallen bereken, kom ik bij een stammetje DDM uit op 820 plaatsen en voor 3xSGMm op 492 plaatsen, (en voor 3xSGM 672, dat vind ik een groot verschil tussen SGMm en SGM), dus zelfs de aantallen zitplaatsen niet helemaal kloppen, dan heeft DDM nog aanzienlijk meer zitplaatsen.

Laatst bewerkt door rudolfph op 23-06-2006 09:54
 

23-06-2006 10:15:44
bombardier
bombardier
Ik denk aan VIRM omdat in de Noordoost soms helemaal geen zitplaatsen meer over zijn, denk ik dat het hier soms beter is. Volgens mij gaat het comfort omhoog voor het zuiden en het noorden. Ik zou gewoon wat afwisseling willen.

Laatst bewerkt door bombardier op 23-06-2006 10:25
 

23-06-2006 10:18:54
taigagaai
Moderator
taigagaai
Quote
rudolfph:
Quote
bombardier: Verder zie ik het liefst VIRM én ICM gemengd op de Zeeuwselijn. Ook VIRM en ICM gemengd in de Noordoost. Gewoon om bepaalde redenen, ook het comfort. Maar dat zal helaas misschien niet zo zijn.
Alsjeblieft geen VIRM in de Noordoost, en mag ik vragen wat die bepaalde redenen nog meer zijn? En bij wie gaat het comfort dan omhoog volgens jou?
Heeeee, blijf van mijn ICM af! Heb ik net alles weer terug in mijn N-O, willen ze er VIRM in gaan stoppen Nou ja, anderen dan de NS dus en VIRM vind ik geen comfort verbetering. Doe mij dan maar getrokken materieel, ICRm of ICK of zo in plaats van VIRM
 

23-06-2006 10:26:16
rudolfph
rudolfph
Quote
bombardier: Ik denk aan VIRM omdat in de Noordoost soms helemaal geen zitplaatsen meer over zijn, denk ik dat het hier soms beter is.
Maar nu alle ICM in de Noordoost geconcentreerd wordt, is er wel genoeg materieel om de treinen flink te verlengen, dus is dat het met die zitplaatsen niet zo'n groot probleem meer.
 

23-06-2006 10:46:47
luytjes
luytjes
VIRM is zo traag als boter. ICM gaat lekker vlot over de Veluwe en het vlakke Noorden. Met VIRM is dat een ramp.
Wie had er ooit gezegd dat die dingen 200 km/h kunnen halen? %09%

Misschien gaat VIRM wel hard, maar lijkt het zo langzaam. Hetzelfde als bij DDAR: door die suizende ventilatiegaten lijkt het net alsof er enorm veel weerstand is zodat de trein geen snelheid kan maken. Een slechte zaak

Laatst bewerkt door luytjes op 23-06-2006 10:49
 

23-06-2006 12:03:49
jberndsen
jberndsen
IRM kan net zo hard als ICM, maar omdat bij IRM elke feeling met de buitenwereld verdwenen is lijkt het misschien wat trager te gaan.

Een leuk voorbeeld is ICK: zo gek hard rijdt het niet, maar door het vele gestuiter en kabaal lijkt het heel wat
 

23-06-2006 12:06:04
mikos
mikos
Mijn beleving is juist dat je met IRM in de NoordOost een heel stuk sneller over de Veluwe heenraast, laatst viel me dat ook al op, toen vertrokken we met +3 en kwamen we aan met -3... Mja, zal wel toeval zijn geweest ^___^


www.ov-ervaringen.nl
 

23-06-2006 12:52:15
rob1
rob1
Quote
luytjes: ... Hetzelfde als bij DDAR: door die suizende ventilatiegaten lijkt het net alsof er enorm veel weerstand is zodat de trein geen snelheid kan maken. Een slechte zaak
Ik vind DDAR wel een lekker rustige trein: hij ligt zo rustig! Alleen dat ventilatieprobleem is inderdaad enorm irritant!
 

23-06-2006 12:55:49
mikos
mikos
Goed, laten we het even houden bij het onderwerp: Waar komt welke trein te rijden? Een lichte voorkeur mag je erbij aangeven, maar er was al een ander topic (lang geleden, zoek die maar weer op) waarin je kon aangeven wat je specifiek zo fijn vindt en wat je helemaal ruk vindt aan bepaald materieel...

DankU ^__^


www.ov-ervaringen.nl
 

23-06-2006 13:11:54
nielsie21
nielsie21
Wat zal er nu eigenlijk voor Materiaal in de 6000 komen rijden?  

23-06-2006 13:18:00
mikos
mikos
De 6000 is en blijft Mat'64...

Hierbij een link naar de pagina's waarop alle treinseries met hun treinsoorten aangegeven staan: http://www.rover.nl/nieuws/berichten/ber060622bijl5.pdf

Have fun ermee ^___^


www.ov-ervaringen.nl
 

23-06-2006 14:58:01
edegroot
edegroot
Quote
Ik begrijp ook uit het document dat niemand echt blij is met SGMm in de 5800, maar dat het niet anders kan vanwege spooropstelling Amsterdam Centraal.
Wat trouwens ook nadere uitleg zou verdienen. Waarom past ander materieel in dit specifieke geval niet op Asd ?
 

23-06-2006 16:49:45
kjansma
kjansma
Quote
mikos:
Hierbij een link naar de pagina's waarop alle treinseries met hun treinsoorten aangegeven staan: http://www.rover.nl/nieuws/berichten/ber060622bijl5.pdf


Die had ik toch al gepost!?%06%%05%
 

23-06-2006 19:31:30
taurus
taurus
VIRM zou zeker niet misstaan in een aantal drukke treinen van de Noordoost en het komt de variatie ten goede. Ben het vele ICM hier in het oosten wel een keer zat. Wil hier in Twente ook eens IRM fotograferen  

23-06-2006 19:36:09
luytjes
luytjes
Quote
jberndsen: IRM kan net zo hard als ICM, maar omdat bij IRM elke feeling met de buitenwereld verdwenen is lijkt het misschien wat trager te gaan.
Dat bedoel ik dus
 

23-06-2006 19:36:42
nielsie21
nielsie21
Ja,dat kan wel zijn.  

23-06-2006 19:38:58
mark
mark
Ga je mond spoelen met zeep %08% (nee grapje)

Voor een aantal treinen (o.a. 1730, 1652) zou IRM qua capaciteit inderdaad beter uitkomen, maar het haalt het qua comfort bij lange na niet met het ICM
*incidenteel een keer VIRM in de 1750 getroffen, en dat was gewoon een matige bedoening)
 

23-06-2006 20:15:07
ruysdael
ruysdael
SGMm in de 5500 %03%. Dat vind ik maar raar. Kan het nog beter in de 5400...  

23-06-2006 20:52:09
kniesoor
kniesoor
Er komt schijnbaar echt ICRm in de 3600, papa kwam er vandaag mee aanzetten.

Laatst bewerkt door kniesoor op 23-06-2006 20:52
 

23-06-2006 21:42:24
taigagaai
Moderator
taigagaai
Dat was toch ook al de bedoeling?  

23-06-2006 21:49:33
stephan90
stephan90
De tien nieuwe stuurstanden worden in ieder geval wel goed gebruikt. Met het huidige aantal was het nooit gelukt om alle ICR-treinen van een BDs te voorzien. Maar ik had liever gewoon de ouderwetse getrokken treinen gezien%08%

Stephan
 


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


23-06-2006 21:51:46
mikos
mikos
Quote
kjansma: Die had ik toch al gepost!?%06%%05%
Klopt, maar omdat er vragen bleven komen over welke treinsoort er waar reed, heb ik hem nogmaals geplaatst... Ik ben alleen het woordje "nogmaals" vergeten erbij te zetten ^__^ Sorry... Credits zijn voor Kjansma, mensen %08%


www.ov-ervaringen.nl
 

23-06-2006 22:27:30
dumpy_dump
dumpy_dump
Quote
edegroot:
Quote
Ik begrijp ook uit het document dat niemand echt blij is met SGMm in de 5800, maar dat het niet anders kan vanwege spooropstelling Amsterdam Centraal.
Wat trouwens ook nadere uitleg zou verdienen. Waarom past ander materieel in dit specifieke geval niet op Asd ?
De 5800 is, als ik het goed begrijp, gekoppeld aan een Zaanlijnserie (4700 zeg ik uit mn hoofd). Die is zeker niet met DDM te rijden, omdat dat daar gewoon te traag voor is. DDAR is ook iets trager dan SGMm, de enige die misschien in de buurt komt is Mat 64. Maar daar word je ook niet heel veel vrolijker van denk ik.
 

23-06-2006 22:36:24
stephan90
stephan90
Ze moeten de 5800 gewoon niet aan de 4700 koppelen. Dit noem ik nou niet echt een voorbeeld van 'in vaste corridors' rijden. Je moet gewoon alles uit amstel naar zaandam sturen en de 4700 laten keren op Amsterdam C. De 5800 koppel je dan gewoon aan de 4600 of de 3900. Keren op zichzelf is natuurlijk ook mogelijk! Dat moet ie immers 's avonds ook doen.

Stephan
 

24-06-2006 08:48:53
NDS
NDS
Ik had ICRm hanidgger gevonden in de 3700 dan de 3600, dit omdat de 3600 als stopper rijd tussen Arnhem en Nijmegen, dat lijkt mij dus niet goed voor de doorstroming. Met ICR heb je bij ieder station denk een minuut meer nodig dan met mat.64%03%%03%

Groetjes Michiel
 

24-06-2006 09:10:21
fr
fr
De stoptrein gaat er straks ook 20/21 minuten over doen tussen Arnhem en Nijmegen (weten we in ieder geval meteen weer waarom we een capaciteitsprobleem hebben op het Nederlandse spoorwegnet...).  

24-06-2006 12:47:48
mikos
mikos
Mijn God, 20/21 minuten? Daar waar het nu in ongeveer 13 kan..? Dat scheelt nogal, ja...


www.ov-ervaringen.nl
 

24-06-2006 13:01:34
aestudent
aestudent
Nee Mike, de 7600 van nu doet er 17/18 minuten over, dus dat scheelt 3 minuten met de nieuwe drgl.  

24-06-2006 13:10:53
mikos
mikos
Terwijl er onderweg op 2 3 stations extra gestopt moet worden? Ik weet het zo net nog niet... Nee, ik vind 18 minuten ook al vrij lang... tergend lang


www.ov-ervaringen.nl
 

24-06-2006 13:28:17
aestudent
aestudent
Mja, dat is gewoon het verschil tussen mat '64 en ICRm hè. Die laatste heeft een moddertrage aanzet... Overigens merk je het verschil tussen bijv. mat '64 en IRM in de 5000 ook al, en zo traag is IRM niet eens vergeleken met ICRm.

Laatst bewerkt door aestudent op 24-06-2006 13:30
 

24-06-2006 13:57:38
ruysdael
ruysdael
DD-AR op de 4700 zou niet gek zijn...  

25-06-2006 07:55:08
NDS
NDS
Quote
aestudent: Mja, dat is gewoon het verschil tussen mat '64 en ICRm hè. Die laatste heeft een moddertrage aanzet... Overigens merk je het verschil tussen bijv. mat '64 en IRM in de 5000 ook al, en zo traag is IRM niet eens vergeleken met ICRm.


Nou ik wil nou niet zeggen dat een trein met ICRm traag aanzet vooral met een bak of 7 is het wel snel hoor en doet hij denk ik niet echt onder voor mat64.
Het probleem is gewoon dat je op stations veel langer stil moet staan omdat het in en uitstappen langer duurt. Dit hadden ze bij de bouw kunnen voorkomen door de deur opstelling van de Plan W's aan te houden.

Groetjes Michiel
 

25-06-2006 10:59:10
aestudent
aestudent
Quote
Michiel: Nou ik wil nou niet zeggen dat een trein met ICRm traag aanzet vooral met een bak of 7 is het wel snel hoor en doet hij denk ik niet echt onder voor mat64.
Als je met 1 bak rijdt gaat 't misschien zelfs wel sneller. Laten we het er gewoon maar op houden dat die treinen niet gemaakt zijn voor een stoptrein-dienst...

En Amf-Ed wordt de 31300...
 

25-06-2006 10:59:57
fr
fr
Quote
mikos: Terwijl er onderweg op 2 3 stations extra gestopt moet worden? Ik weet het zo net nog niet... Nee, ik vind 18 minuten ook al vrij lang... tergend lang


Wen er maar aan. De 3000 gaat er ook 15 minuten over doen van Nijmegen naar Arnhem. Dit in tegenstelling tot de 2000 die er met een extra stop in Elst straks maar 14 minuten over doet %03%. Lang leve de NS logica...
 

13-11-2006 16:27:57
ruysdael
ruysdael
Ik weet niet meer wáár ik het gelezen heb, maar ik las ergens iets over ICM in de 800. ICM zou hooguit in énkele diensten van de 800 ((Sgn -) Amr - Mt/Hrl) planmatig worden ingezet. Kan iemand hier een bevestiging van geven?  

26-11-2006 20:16:17
ruysdael
ruysdael
Vreemd genoeg is er een LM-rit op 9 december van 3xSGMm van Hnk naar Wgm.. dat zijn alle sprinters uit de 3300.. dit gebeurt anders nooit.. is het misschien mogelijk dat ze i.p.v. de sprinters iets anders in de 3300 in willen zetten?? Anders hadden ze toch sprinters in Hn kunnen laten (zoals nu het geval is)?  

26-11-2006 20:20:04
daniel
daniel
Als ik me niet vergis zou de 3300 toch weer met Plan V gereden gaan worden?  

26-11-2006 21:06:28
edegroot
edegroot
Nee, je vergist je niet, de 3300 zal weer geheel worden gereden door Mat64  

26-11-2006 21:15:00
aestudent
aestudent
Klopt inderdaad... De SGMm'en op Hfd waren helaas van korte duur.  

26-11-2006 23:44:54
berkel73
berkel73
De materieelinzet op de 3300 is de laatste dagen ook al een beetje van slag, vrijdag zag ik er een Koploper in, vandaag een Plan V en een Plan T.  

02-12-2006 00:47:28
nsreiziger
nsreiziger
Quote
aestudent: Klopt inderdaad... De SGMm'en op Hfd waren helaas van korte duur.


Nee hoor, in de 4300 rijden in de nieuwe dienstregeling verschillende dienstjes met SGMm.
 

02-12-2006 10:12:05
aestudent
aestudent
Ja, ik zie 't. Ik had niet gedacht dat dat zou gebeuren, maar kennelijk wel idd.

http://home.planet.nl/~duijn181/cu2/matNSR2007.htm
 

04-12-2006 13:55:57
bouwe
bouwe
En ik zie in het gewijzigde 'materieelverplaatsingen tbv nieuwe drgl' dat de V'tjes die oorspronkelijk naar Gn gingen nu naar Hgl gaan. Geen verplaatsing van buffeltjes naar Gn?  

04-12-2006 14:17:28
Somda
Somda
De laatste aanpassingen van DM90 tbv de 9100 zijn een dezer dagen afgerond, dus ook het overbrengen naar Gn.  

04-12-2006 14:20:08
rokus
rokus
Quote
berkel73: De materieelinzet op de 3300 is de laatste dagen ook al een beetje van slag, vrijdag zag ik er een Koploper in, vandaag een Plan V en een Plan T.

Ik hou het iedere dag bij en het is echt een drama. Komen ze in de spits aan met 1 enkele citypendel, dat gebeurt gewoon regelmatig. En de frequentie is ook al zo beroerd. Vandaag dan zowaar een VIRM4.

Laatst bewerkt door rokus op 04-12-2006 14:20
 

04-12-2006 16:34:07
nielsie21
nielsie21
Quote
aestudent:
http://home.planet.nl/~duijn181/cu2/matNSR2007.htm


Serie 26000 Gdm-Tl,Rijdt maar 1 keer per dag treinr.26074 Rijdt doordeweeks met 2 V''tjes
 


Somda In de Wolken Weddings advertentie

04-12-2006 17:02:17
aestudent
aestudent
Ja, vandaar ook de opmerking dat het één setje V's betreft (1x V)...  

04-12-2006 17:07:22
nielsie21
nielsie21
1XV lijkt het of er 1 v'tje rijdt%02% 1X2V is beter%08%  

04-12-2006 17:36:53
stefanvdw
stefanvdw
Dan lijkt me 2xT2 of 2xPlanV het duidelijkst  

04-12-2006 18:41:02
aestudent
aestudent
O/T, maar wel nodig: misschien wel, maar dat levert een probleem op. Als ik bijv. voor een serie zeg: 6x IRM en 12x ICM, kom je dan 6 keer een IRM tegen en 12 keer een ICM, of rijden bijv. alle ICM's gekoppeld en alle IRM's los? Want in dat geval wordt de helft met IRM en de helft met ICM gereden, wat totaal niet blijkt uit de eerste getallen. Daarom zou ik ook liever kiezen voor de oplossing van Niels, of de 26000 gewoon weglaten als wat er nu staat onduidelijk is...

Maar goed, ik ben sowieso tot 22.30 in Delft vandaag, en aangezien ik daarna nog naar huis moet heb ik vandaag geen mogelijkheid meer om het aan te passen.

Laatst bewerkt door aestudent op 04-12-2006 18:45
 

04-12-2006 19:15:03
stefanvdw
stefanvdw
OF het gewoon zien als een uitzondering, net zoals die hele serie
Iedereen begrijpt het wel mag ik hopen%02%
 

04-12-2006 19:35:43
train85
train85
De eerste DB rijtuigen in licht blauwe kleur staan inmiddels op een van de grensstations (Bh of Em). Zullen dus binnenkort in het land gaan komen.
Eerste bestelling is 40 a 60 stuks, daarna de rest.
Worden voora ingezet in de 1500.

Laatst bewerkt door train85 op 04-12-2006 20:14
 

04-12-2006 19:59:43
stephan90
stephan90
Weet je toevallig ook in hoeveel weken alle rijtuigen in Nederland binnenkomen en hoe snel ze ingezet gaan worden?  

04-12-2006 20:05:18
treinfan
treinfan
Mijn vraag dan: ... en waar ze ingezet zullen worden  

04-12-2006 20:06:00
taigagaai
Moderator
taigagaai
In de serie 1500  

04-12-2006 20:13:56
treinfan
treinfan
asd-amf dat vind ik dan iig wle erg leuk  

08-12-2006 23:55:20
spoormans
spoormans
Ik neem aan dat je het hebt over de voormalige InterRegio-rijtuigen. Dat zou een ware vooruitgang zijn! Helaas moest DB zo nodig hun halve IR-vloot wegruimen (geloof dat iets van 170 rijtuigen richting sloper werden gedirigeerd).%04%

Echter heb gemengde gevoelens bij de ICR op de lijn Eindhoven-Venlo. Qua comfort prima idee, maar veel te veel stopstations voor al het langzame optrekken. Ik snap nu ook waar de extra minuten vandaan komen. Ik had liever ICM in de 1900/2500 gezien. ICM had ook wel kunnen rijden tussen Schiphol-Groningen/Leeuwarden en Utrecht-Leeuwarden (op momenten dat beide deelseries in hun eentje naar Zwolle en verder rijden). ICM als stopper Nm-Ah ook niet echt een snugger idee, mijns inziens!


Zullen we alle IC-treinen een naam geven? IC 3014/15: Mariken v Nieumeghen, IC 3016/17: West Friesland, IC 3523/24 LichtjesExpress. Tankstations en (snel)wegen hebben toch ook allemaal een naam?!
 

08-12-2006 23:59:21
bombardier
bombardier
Op Den Haag-Eindhoven-Venlo gaat ICK rijden.
Bedoel je ICR naar Groningen? Want ICM rijdt er al.

Laatst bewerkt door bombardier op 09-12-2006 00:03
 

09-12-2006 10:35:18
treinfan
treinfan
Ja het zullen Duitse InterRegio rijtuigen zijn, type Aim(z) en Bim(z).
Deze zullen met aan elke kant een loc en ertussenin een ICK BD rijtuig gaan rijden. het worden 2 Stammen, de locs krijgen de diensten EL1 en EL2 voor de ene stam. De locs van de andere stam krijgen de dienst EL3 en EL4.
's nachts en in het weekend zal deze stam in Zutphen staan, 's middags op Wgm.
 

09-12-2006 11:09:12
dvdhoven
dvdhoven
Het is meervoud. In het weekend staan beide stammen in Zutphen te slapen.


Dick van den Hoven
 

10-12-2006 00:23:55
kjansma
kjansma
Wat valt me nu op: slechts vier bakken Mat 64 in de serie 4400 tijdens de ochtendspits. Dit is een vorm van grove sadisme en *niemand op Somda is dit eerder opgevallen*.

4 bakken Mat 64 richting Ht betekent hoe dan ook:
- 10 minuten of vertraging bij vertrek Hto vanwege het lange in/uitstapproces Rs, Hto (en uiteraard gemiste overstap Ht)
- hopen dat je überhaupt kunt instappen te Hto (en als je dan al kunt instappen moet je op een traptrede bij de deur staan)

Ik weet dit omdat het eerder ook is voorgekomen dat er met 4 bakken werd gereden rond 8 uur, met bovenstaande taferelen als gevolg.

Laatst bewerkt door kjansma op 10-12-2006 00:24
 

10-12-2006 11:00:24
billy
billy
ICRm naar Rsd t.b.v. inzet in serie 3600
810017 (2 composities aan elkaar): Mt 13.44, Rm 14.18, Ehv 14.46-14.54, Ht 15.15
810018: Ht 15.43, Tb 16.02, Gz 16.11-16.23, Rsd 16.47

Ik neem aan dat via Ht wordt gereden om de loc aan de goede kant te krijgen? Volgens mij rijdt de loc in de 3600 voorop VAN Rsd NAAR Ah.
 

10-12-2006 11:05:12
felix
felix
Er rijdt toch VIRM in de 8800
En wat ik vreemd vind is dat de 8800 op maandag 11 - 12 als stoptrein is aangegeven terwijl het de rest van de dagen allemaal Intercity is.
 

10-12-2006 15:54:12
martijn24
martijn24
Er staan een stuk of zes buffels van de NS in Groningen.  

10-12-2006 16:31:28
stefanvdw
stefanvdw
aankomende week ook voor de 7500 alleen maar 2xT2, wordt ook nog lachen(ja, eigenlijk niet) want de 6 bakken mat64 konden, vooral in de spits, zeker goed gevuld zijn, wordt dus weer gezellig staan. Overigens alleeeeen maar T2 langs Dieren, VIRM en zelfs T4 volgens de doorkomststaat helemaal verdreven..  

10-12-2006 16:43:55
ruysdael
ruysdael
....en over een jaar of 4/5 vind je het jammer dat ze weg zijn..  

10-12-2006 17:21:51
stefanvdw
stefanvdw
Beetje afwisseling kan geen kwaad. Ik zou het ook helemaal niet erg gevonden hebben als er langere combinaties zouden rijden, in ieder geval in de 7500 6 ballem, 3700 zou ook nog wel druk worden. Eerst(drgl 2006) zaten 2 VIRM4t'jes nog vol, nu 3 T2's ipv. die 8 bakken VIRM. Want Mat64 is zo slecht nog niet, ze gaan er vast toch in begin 2008 uit als die nieuwe VIRM stellen binnenstromen. Maar wat niet is kan nog komen, vandaar ook die reizigerstellingen in de trein.  

24-12-2006 23:19:04
nskoploper
nskoploper
De vertrektijden in Gorinchem zijn flink veranderd vanuit Gorinchem en ook hier rijden meer treinen in avond en op zondag. Maar nog steeds plan-V treinstellen. Deze treinstellen zijn inmiddels toch aan vervanging toe. Gaan hier dan ook SGMm's rijden?  

24-12-2006 23:24:36
dumpy_dump
dumpy_dump
Nee. Arriva heeft voor die lijn nieuwe GTWs besteld, vergelijkbaar met wat er nu in het Noorden instroomt (maar dan elektrisch).