22-06-2006 20:39:41 | ||
---|---|---|
kjansma
![]() |
Quote Kun je deze uitspraak toelichten? |
22-06-2006 20:50:39 | ||
---|---|---|
aestudent
![]() |
Ik heb dat verwijderd uit mijn eerdere bericht, omdat ik het totaal geen discussie waard vind hier. Het heeft iets te maken met inconsistente informatie, maar verder ga ik daar hier echt niet op in... |
22-06-2006 21:46:03 | ||
---|---|---|
seinhuis
![]() |
Quotedeze document het ik in ongeveer een half jaar geleden van mij vader gekrijgen. mijn vadar is namerlijk treinmacinist bij NS reizigers. omdat ik deze ducument zo lang geleden heb gekregen (en bijna gelijk op internet heb gezet) zijn eer mogerlijk een antaal wijzigingen. dus niet alles klopt meer. |
22-06-2006 22:13:56 | ||
---|---|---|
dumpy_dump
![]() |
Volgens mij had Koen het hier over het document dat is voorgelegd aan het Locov (en dus ook aan Rover). Ook daar kloppen enkele dingen niet. |
![]() |
advertentie |
22-06-2006 23:27:09 | ||
---|---|---|
raoul
![]() |
Zwolle word mat'64 station ![]() ![]() 9100 mat'64 %04% Ik wil mijn ICM terug, of liever een volledige serie van 3x VIRM. Wat zeker in de spits geen overbodige luxe is. Het is nu soms echt te weinig qua inzet! |
22-06-2006 23:37:43 | ||
---|---|---|
edegroot
![]() |
QuoteDit snap ik niet, de 4800 is niet zo enorm druk dat dit nodig is. QuoteEn dit is dan weer het andere uiterste, hoe gaat men dat in de spits doen ? Maximaal 3x SGMm en dat is niet genoeg. Ed de Groot |
23-06-2006 00:16:53 | ||
---|---|---|
bombardier
![]() |
Ik vind dat er 's avonds de 2191 of 5189 nog naar Bergen op Zoom doorgetrokken moet worden. De aansluiting op de 2187 in Amsterdam is soms een ramp. Verder zie ik het liefst VIRM én ICM gemengd op de Zeeuwselijn. Ook VIRM en ICM gemengd in de Noordoost. Gewoon om bepaalde redenen, ook het comfort. Maar dat zal helaas misschien niet zo zijn. Laatst bewerkt door bombardier op 23-06-2006 00:19 |
23-06-2006 01:08:30 | ||
---|---|---|
dumpy_dump
![]() |
Een DDAR heeft ongeveer dezelfde capaciteit als 2xSGMm (misschien iets minder) dus inzet in de 4800 snap ik wel. 3xSGMm heeft dus ongeveer dezelfde capaciteit als een DDM, dus dat moet kunnen passen in die 5800. Ik begrijp ook uit het document dat niemand echt blij is met SGMm in de 5800, maar dat het niet anders kan vanwege spooropstelling Amsterdam Centraal. Het is ook vreemd, de enige sneltrein die je hebt ga je rijden met de enige serie die al omgebouwd is voor je nieuwe stoptreinformule... Wat betreft 9100: 3xV (of T+V, speciaal om Railhop20 te pesten ![]() |
23-06-2006 09:53:59 | ||
---|---|---|
rudolfph
![]() |
QuoteAlsjeblieft geen VIRM in de Noordoost, en mag ik vragen wat die bepaalde redenen nog meer zijn? En bij wie gaat het comfort dan omhoog volgens jou? QuoteIk vind het verschil in aantal zitplaatsen tussen een stammetje DDM (loc+2xABv+3xBv+Bvk) en 3xSGMm nog best groot, als ik de zitplaats aantallen bereken, kom ik bij een stammetje DDM uit op 820 plaatsen en voor 3xSGMm op 492 plaatsen, (en voor 3xSGM 672, dat vind ik een groot verschil tussen SGMm en SGM), dus zelfs de aantallen zitplaatsen niet helemaal kloppen, dan heeft DDM nog aanzienlijk meer zitplaatsen. Laatst bewerkt door rudolfph op 23-06-2006 09:54 |
23-06-2006 10:15:44 | ||
---|---|---|
bombardier
![]() |
Ik denk aan VIRM omdat in de Noordoost soms helemaal geen zitplaatsen meer over zijn, denk ik dat het hier soms beter is. Volgens mij gaat het comfort omhoog voor het zuiden en het noorden. Ik zou gewoon wat afwisseling willen. Laatst bewerkt door bombardier op 23-06-2006 10:25 |
23-06-2006 10:18:54 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator ![]() |
QuoteHeeeee, blijf van mijn ICM af! Heb ik net alles weer terug in mijn N-O, willen ze er VIRM in gaan stoppen ![]() ![]() ![]() |
23-06-2006 10:26:16 | ||
---|---|---|
rudolfph
![]() |
QuoteMaar nu alle ICM in de Noordoost geconcentreerd wordt, is er wel genoeg materieel om de treinen flink te verlengen, dus is dat het met die zitplaatsen niet zo'n groot probleem meer. |
23-06-2006 10:46:47 | ||
---|---|---|
luytjes
![]() |
VIRM is zo traag als boter. ICM gaat lekker vlot over de Veluwe en het vlakke Noorden. Met VIRM is dat een ramp. Wie had er ooit gezegd dat die dingen 200 km/h kunnen halen? %09% Misschien gaat VIRM wel hard, maar lijkt het zo langzaam. Hetzelfde als bij DDAR: door die suizende ventilatiegaten lijkt het net alsof er enorm veel weerstand is zodat de trein geen snelheid kan maken. Een slechte zaak ![]() ![]() Laatst bewerkt door luytjes op 23-06-2006 10:49 |
23-06-2006 12:03:49 | ||
---|---|---|
jberndsen
![]() |
IRM kan net zo hard als ICM, maar omdat bij IRM elke feeling met de buitenwereld verdwenen is lijkt het misschien wat trager te gaan. Een leuk voorbeeld is ICK: zo gek hard rijdt het niet, maar door het vele gestuiter en kabaal lijkt het heel wat ![]() |
23-06-2006 12:06:04 | ||
---|---|---|
mikos
![]() |
Mijn beleving is juist dat je met IRM in de NoordOost een heel stuk sneller over de Veluwe heenraast, laatst viel me dat ook al op, toen vertrokken we met +3 en kwamen we aan met -3... Mja, zal wel toeval zijn geweest ^___^ www.ov-ervaringen.nl |
23-06-2006 12:52:15 | ||
---|---|---|
rob1
![]() |
QuoteIk vind DDAR wel een lekker rustige trein: hij ligt zo rustig! Alleen dat ventilatieprobleem is inderdaad enorm irritant! |
23-06-2006 12:55:49 | ||
---|---|---|
mikos
![]() |
Goed, laten we het even houden bij het onderwerp: Waar komt welke trein te rijden? Een lichte voorkeur mag je erbij aangeven, maar er was al een ander topic (lang geleden, zoek die maar weer op) waarin je kon aangeven wat je specifiek zo fijn vindt en wat je helemaal ruk vindt aan bepaald materieel... DankU ^__^ www.ov-ervaringen.nl |
23-06-2006 13:11:54 | ||
---|---|---|
nielsie21
![]() |
Wat zal er nu eigenlijk voor Materiaal in de 6000 komen rijden? |
23-06-2006 13:18:00 | ||
---|---|---|
mikos
![]() |
De 6000 is en blijft Mat'64... Hierbij een link naar de pagina's waarop alle treinseries met hun treinsoorten aangegeven staan: http://www.rover.nl/nieuws/berichten/ber060622bijl5.pdf Have fun ermee ^___^ www.ov-ervaringen.nl |
23-06-2006 14:58:01 | ||
---|---|---|
edegroot
![]() |
QuoteWat trouwens ook nadere uitleg zou verdienen. Waarom past ander materieel in dit specifieke geval niet op Asd ? |
23-06-2006 16:49:45 | ||
---|---|---|
kjansma
![]() |
Quote Die had ik toch al gepost!?%06%%05% |
23-06-2006 19:31:30 | ||
---|---|---|
taurus
![]() |
VIRM zou zeker niet misstaan in een aantal drukke treinen van de Noordoost en het komt de variatie ten goede. Ben het vele ICM hier in het oosten wel een keer zat. Wil hier in Twente ook eens IRM fotograferen ![]() |
23-06-2006 19:36:09 | ||
---|---|---|
luytjes
![]() |
QuoteDat bedoel ik dus ![]() |
23-06-2006 19:36:42 | ||
---|---|---|
nielsie21
![]() |
Ja,dat kan wel zijn. |
23-06-2006 19:38:58 | ||
---|---|---|
mark
![]() |
Ga je mond spoelen met zeep %08%![]() ![]() Voor een aantal treinen (o.a. 1730, 1652) zou IRM qua capaciteit inderdaad beter uitkomen, maar het haalt het qua comfort bij lange na niet met het ICM ![]() *incidenteel een keer VIRM in de 1750 getroffen, en dat was gewoon een matige bedoening) |
23-06-2006 20:15:07 | ||
---|---|---|
ruysdael
![]() |
SGMm in de 5500 %03%. Dat vind ik maar raar. Kan het nog beter in de 5400... |
23-06-2006 20:52:09 | ||
---|---|---|
kniesoor
![]() |
Er komt schijnbaar echt ICRm in de 3600, papa kwam er vandaag mee aanzetten. Laatst bewerkt door kniesoor op 23-06-2006 20:52 |
23-06-2006 21:42:24 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator ![]() |
Dat was toch ook al de bedoeling? |
23-06-2006 21:49:33 | ||
---|---|---|
stephan90
![]() |
De tien nieuwe stuurstanden worden in ieder geval wel goed gebruikt. Met het huidige aantal was het nooit gelukt om alle ICR-treinen van een BDs te voorzien. Maar ik had liever gewoon de ouderwetse getrokken treinen gezien%08% Stephan |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
23-06-2006 21:51:46 | ||
---|---|---|
mikos
![]() |
QuoteKlopt, maar omdat er vragen bleven komen over welke treinsoort er waar reed, heb ik hem nogmaals geplaatst... Ik ben alleen het woordje "nogmaals" vergeten erbij te zetten ^__^ Sorry... Credits zijn voor Kjansma, mensen %08% www.ov-ervaringen.nl |
23-06-2006 22:27:30 | ||
---|---|---|
dumpy_dump
![]() |
QuoteDe 5800 is, als ik het goed begrijp, gekoppeld aan een Zaanlijnserie (4700 zeg ik uit mn hoofd). Die is zeker niet met DDM te rijden, omdat dat daar gewoon te traag voor is. DDAR is ook iets trager dan SGMm, de enige die misschien in de buurt komt is Mat 64. Maar daar word je ook niet heel veel vrolijker van denk ik ![]() |
23-06-2006 22:36:24 | ||
---|---|---|
stephan90
![]() |
Ze moeten de 5800 gewoon niet aan de 4700 koppelen. Dit noem ik nou niet echt een voorbeeld van 'in vaste corridors' rijden. Je moet gewoon alles uit amstel naar zaandam sturen en de 4700 laten keren op Amsterdam C. De 5800 koppel je dan gewoon aan de 4600 of de 3900. Keren op zichzelf is natuurlijk ook mogelijk! Dat moet ie immers 's avonds ook doen. Stephan |
24-06-2006 08:48:53 | ||
---|---|---|
NDS
![]() |
Ik had ICRm hanidgger gevonden in de 3700 dan de 3600, dit omdat de 3600 als stopper rijd tussen Arnhem en Nijmegen, dat lijkt mij dus niet goed voor de doorstroming. Met ICR heb je bij ieder station denk een minuut meer nodig dan met mat.64%03%%03% Groetjes Michiel |
24-06-2006 09:10:21 | ||
---|---|---|
fr
![]() |
De stoptrein gaat er straks ook 20/21 minuten over doen tussen Arnhem en Nijmegen ![]() |
24-06-2006 12:47:48 | ||
---|---|---|
mikos
![]() |
Mijn God, 20/21 minuten? Daar waar het nu in ongeveer 13 kan..? Dat scheelt nogal, ja... www.ov-ervaringen.nl |
24-06-2006 13:01:34 | ||
---|---|---|
aestudent
![]() |
Nee Mike, de 7600 van nu doet er 17/18 minuten over, dus dat scheelt 3 minuten met de nieuwe drgl. |
24-06-2006 13:10:53 | ||
---|---|---|
mikos
![]() |
Terwijl er onderweg op 2 3 stations extra gestopt moet worden? Ik weet het zo net nog niet... Nee, ik vind 18 minuten ook al vrij lang... tergend lang ![]() www.ov-ervaringen.nl |
24-06-2006 13:28:17 | ||
---|---|---|
aestudent
![]() |
Mja, dat is gewoon het verschil tussen mat '64 en ICRm hè. Die laatste heeft een moddertrage aanzet... ![]() ![]() Laatst bewerkt door aestudent op 24-06-2006 13:30 |
24-06-2006 13:57:38 | ||
---|---|---|
ruysdael
![]() |
DD-AR op de 4700 zou niet gek zijn... ![]() |
25-06-2006 07:55:08 | ||
---|---|---|
NDS
![]() |
Quote Nou ik wil nou niet zeggen dat een trein met ICRm traag aanzet vooral met een bak of 7 is het wel snel hoor en doet hij denk ik niet echt onder voor mat64. Het probleem is gewoon dat je op stations veel langer stil moet staan omdat het in en uitstappen langer duurt. Dit hadden ze bij de bouw kunnen voorkomen door de deur opstelling van de Plan W's aan te houden. Groetjes Michiel |
25-06-2006 10:59:10 | ||
---|---|---|
aestudent
![]() |
QuoteAls je met 1 bak rijdt gaat 't misschien zelfs wel sneller. ![]() ![]() En Amf-Ed wordt de 31300... |
25-06-2006 10:59:57 | ||
---|---|---|
fr
![]() |
Quote Wen er maar aan. De 3000 gaat er ook 15 minuten over doen van Nijmegen naar Arnhem. Dit in tegenstelling tot de 2000 die er met een extra stop in Elst straks maar 14 minuten over doet %03%. Lang leve de NS logica... |
13-11-2006 16:27:57 | ||
---|---|---|
ruysdael
![]() |
Ik weet niet meer wáár ik het gelezen heb, maar ik las ergens iets over ICM in de 800. ICM zou hooguit in énkele diensten van de 800 ((Sgn -) Amr - Mt/Hrl) planmatig worden ingezet. Kan iemand hier een bevestiging van geven? |
26-11-2006 20:16:17 | ||
---|---|---|
ruysdael
![]() |
Vreemd genoeg is er een LM-rit op 9 december van 3xSGMm van Hnk naar Wgm.. dat zijn alle sprinters uit de 3300.. dit gebeurt anders nooit.. is het misschien mogelijk dat ze i.p.v. de sprinters iets anders in de 3300 in willen zetten?? Anders hadden ze toch sprinters in Hn kunnen laten (zoals nu het geval is)? |
26-11-2006 20:20:04 | ||
---|---|---|
daniel
![]() |
Als ik me niet vergis zou de 3300 toch weer met Plan V gereden gaan worden?![]() |
26-11-2006 21:06:28 | ||
---|---|---|
edegroot
![]() |
Nee, je vergist je niet, de 3300 zal weer geheel worden gereden door Mat64 ![]() |
26-11-2006 21:15:00 | ||
---|---|---|
aestudent
![]() |
Klopt inderdaad... De SGMm'en op Hfd waren helaas van korte duur. ![]() |
26-11-2006 23:44:54 | ||
---|---|---|
berkel73
![]() |
De materieelinzet op de 3300 is de laatste dagen ook al een beetje van slag, vrijdag zag ik er een Koploper in, vandaag een Plan V en een Plan T. |
02-12-2006 00:47:28 | ||
---|---|---|
nsreiziger
![]() |
Quote Nee hoor, in de 4300 rijden in de nieuwe dienstregeling verschillende dienstjes met SGMm. ![]() |
02-12-2006 10:12:05 | ||
---|---|---|
aestudent
![]() |
Ja, ik zie 't. ![]() ![]() http://home.planet.nl/~duijn181/cu2/matNSR2007.htm |
04-12-2006 13:55:57 | ||
---|---|---|
bouwe
![]() |
En ik zie in het gewijzigde 'materieelverplaatsingen tbv nieuwe drgl' dat de V'tjes die oorspronkelijk naar Gn gingen nu naar Hgl gaan. Geen verplaatsing van buffeltjes naar Gn? |
04-12-2006 14:17:28 | ||
---|---|---|
Somda
![]() |
De laatste aanpassingen van DM90 tbv de 9100 zijn een dezer dagen afgerond, dus ook het overbrengen naar Gn. |
04-12-2006 14:20:08 | ||
---|---|---|
rokus
![]() |
Quote Ik hou het iedere dag bij en het is echt een drama. Komen ze in de spits aan met 1 enkele citypendel, dat gebeurt gewoon regelmatig. En de frequentie is ook al zo beroerd. Vandaag dan zowaar een VIRM4. Laatst bewerkt door rokus op 04-12-2006 14:20 |
04-12-2006 16:34:07 | ||
---|---|---|
nielsie21
![]() |
Quote Serie 26000 Gdm-Tl,Rijdt maar 1 keer per dag treinr.26074 Rijdt doordeweeks met 2 V''tjes ![]() |
![]() |
advertentie |
04-12-2006 17:02:17 | ||
---|---|---|
aestudent
![]() |
Ja, vandaar ook de opmerking dat het één setje V's betreft (1x V)... |
04-12-2006 17:07:22 | ||
---|---|---|
nielsie21
![]() |
1XV lijkt het of er 1 v'tje rijdt%02% 1X2V is beter%08% |
04-12-2006 17:36:53 | ||
---|---|---|
stefanvdw
![]() |
Dan lijkt me 2xT2 of 2xPlanV het duidelijkst![]() |
04-12-2006 18:41:02 | ||
---|---|---|
aestudent
![]() |
O/T, maar wel nodig: misschien wel, maar dat levert een probleem op. Als ik bijv. voor een serie zeg: 6x IRM en 12x ICM, kom je dan 6 keer een IRM tegen en 12 keer een ICM, of rijden bijv. alle ICM's gekoppeld en alle IRM's los? Want in dat geval wordt de helft met IRM en de helft met ICM gereden, wat totaal niet blijkt uit de eerste getallen. Daarom zou ik ook liever kiezen voor de oplossing van Niels, of de 26000 gewoon weglaten als wat er nu staat onduidelijk is... ![]() Maar goed, ik ben sowieso tot 22.30 in Delft vandaag, en aangezien ik daarna nog naar huis moet heb ik vandaag geen mogelijkheid meer om het aan te passen. ![]() Laatst bewerkt door aestudent op 04-12-2006 18:45 |
04-12-2006 19:15:03 | ||
---|---|---|
stefanvdw
![]() |
OF het gewoon zien als een uitzondering, net zoals die hele serie![]() Iedereen begrijpt het wel mag ik hopen%02% |
04-12-2006 19:35:43 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
De eerste DB rijtuigen in licht blauwe kleur staan inmiddels op een van de grensstations (Bh of Em). Zullen dus binnenkort in het land gaan komen. Eerste bestelling is 40 a 60 stuks, daarna de rest. Worden voora ingezet in de 1500. Laatst bewerkt door train85 op 04-12-2006 20:14 |
04-12-2006 19:59:43 | ||
---|---|---|
stephan90
![]() |
Weet je toevallig ook in hoeveel weken alle rijtuigen in Nederland binnenkomen en hoe snel ze ingezet gaan worden? |
04-12-2006 20:05:18 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
Mijn vraag dan: ... en waar ze ingezet zullen worden![]() |
04-12-2006 20:06:00 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator ![]() |
In de serie 1500 |
04-12-2006 20:13:56 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
asd-amf![]() ![]() |
08-12-2006 23:55:20 | ||
---|---|---|
spoormans
![]() |
Ik neem aan dat je het hebt over de voormalige InterRegio-rijtuigen. Dat zou een ware vooruitgang zijn! Helaas moest DB zo nodig hun halve IR-vloot wegruimen (geloof dat iets van 170 rijtuigen richting sloper werden gedirigeerd).%04% Echter heb gemengde gevoelens bij de ICR op de lijn Eindhoven-Venlo. Qua comfort prima idee, maar veel te veel stopstations voor al het langzame optrekken. Ik snap nu ook waar de extra minuten vandaan komen. Ik had liever ICM in de 1900/2500 gezien. ICM had ook wel kunnen rijden tussen Schiphol-Groningen/Leeuwarden en Utrecht-Leeuwarden (op momenten dat beide deelseries in hun eentje naar Zwolle en verder rijden). ICM als stopper Nm-Ah ook niet echt een snugger idee, mijns inziens! Zullen we alle IC-treinen een naam geven? IC 3014/15: Mariken v Nieumeghen, IC 3016/17: West Friesland, IC 3523/24 LichtjesExpress. Tankstations en (snel)wegen hebben toch ook allemaal een naam?! |
08-12-2006 23:59:21 | ||
---|---|---|
bombardier
![]() |
Op Den Haag-Eindhoven-Venlo gaat ICK rijden. Bedoel je ICR naar Groningen? Want ICM rijdt er al. Laatst bewerkt door bombardier op 09-12-2006 00:03 |
09-12-2006 10:35:18 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
Ja het zullen Duitse InterRegio rijtuigen zijn, type Aim(z) en Bim(z). Deze zullen met aan elke kant een loc en ertussenin een ICK BD rijtuig gaan rijden. het worden 2 Stammen, de locs krijgen de diensten EL1 en EL2 voor de ene stam. De locs van de andere stam krijgen de dienst EL3 en EL4. 's nachts en in het weekend zal deze stam in Zutphen staan, 's middags op Wgm. |
09-12-2006 11:09:12 | ||
---|---|---|
dvdhoven
![]() |
![]() ![]() Dick van den Hoven |
10-12-2006 00:23:55 | ||
---|---|---|
kjansma
![]() |
Wat valt me nu op: slechts vier bakken Mat 64 in de serie 4400 tijdens de ochtendspits. Dit is een vorm van grove sadisme en *niemand op Somda is dit eerder opgevallen*![]() 4 bakken Mat 64 richting Ht betekent hoe dan ook: - 10 minuten of vertraging bij vertrek Hto vanwege het lange in/uitstapproces Rs, Hto (en uiteraard gemiste overstap Ht) - hopen dat je überhaupt kunt instappen te Hto (en als je dan al kunt instappen moet je op een traptrede bij de deur staan) Ik weet dit omdat het eerder ook is voorgekomen dat er met 4 bakken werd gereden rond 8 uur, met bovenstaande taferelen als gevolg. Laatst bewerkt door kjansma op 10-12-2006 00:24 |
10-12-2006 11:00:24 | ||
---|---|---|
billy
![]() |
ICRm naar Rsd t.b.v. inzet in serie 3600 810017 (2 composities aan elkaar): Mt 13.44, Rm 14.18, Ehv 14.46-14.54, Ht 15.15 810018: Ht 15.43, Tb 16.02, Gz 16.11-16.23, Rsd 16.47 Ik neem aan dat via Ht wordt gereden om de loc aan de goede kant te krijgen? Volgens mij rijdt de loc in de 3600 voorop VAN Rsd NAAR Ah. |
10-12-2006 11:05:12 | ||
---|---|---|
felix
![]() |
Er rijdt toch VIRM in de 8800![]() En wat ik vreemd vind is dat de 8800 op maandag 11 - 12 als stoptrein is aangegeven terwijl het de rest van de dagen allemaal Intercity is. |
10-12-2006 15:54:12 | ||
---|---|---|
martijn24
![]() |
Er staan een stuk of zes buffels van de NS in Groningen. |
10-12-2006 16:31:28 | ||
---|---|---|
stefanvdw
![]() |
aankomende week ook voor de 7500 alleen maar 2xT2, wordt ook nog lachen(ja, eigenlijk niet) want de 6 bakken mat64 konden, vooral in de spits, zeker goed gevuld zijn, wordt dus weer gezellig staan. Overigens alleeeeen maar T2 langs Dieren, VIRM en zelfs T4 volgens de doorkomststaat helemaal verdreven.. |
10-12-2006 16:43:55 | ||
---|---|---|
ruysdael
![]() |
....en over een jaar of 4/5 vind je het jammer dat ze weg zijn.. ![]() |
10-12-2006 17:21:51 | ||
---|---|---|
stefanvdw
![]() |
Beetje afwisseling kan geen kwaad. Ik zou het ook helemaal niet erg gevonden hebben als er langere combinaties zouden rijden, in ieder geval in de 7500 6 ballem, 3700 zou ook nog wel druk worden. Eerst(drgl 2006) zaten 2 VIRM4t'jes nog vol, nu 3 T2's ipv. die 8 bakken VIRM. Want Mat64 is zo slecht nog niet, ze gaan er vast toch in begin 2008 uit als die nieuwe VIRM stellen binnenstromen. Maar wat niet is kan nog komen, vandaar ook die reizigerstellingen in de trein. |
24-12-2006 23:19:04 | ||
---|---|---|
nskoploper
![]() |
De vertrektijden in Gorinchem zijn flink veranderd vanuit Gorinchem en ook hier rijden meer treinen in avond en op zondag. Maar nog steeds plan-V treinstellen. Deze treinstellen zijn inmiddels toch aan vervanging toe. Gaan hier dan ook SGMm's rijden? |
24-12-2006 23:24:36 | ||
---|---|---|
dumpy_dump
![]() |
Nee. Arriva heeft voor die lijn nieuwe GTWs besteld, vergelijkbaar met wat er nu in het Noorden instroomt (maar dan elektrisch). |