27-01-2009 13:21:33 | ||
---|---|---|
Dre
![]() |
Quote Tuurlijk, punctualiteit is een meetbaar cijfer waarop men wordt afgerekend. Dus daarvoor moet alles inclusief de klanttevredenheid wijken. Dat zijn gegevens die niet (of indirect) in getallen zijn uit te drukken. En waar men al überhaupt niet op wordt afgerekend. |
27-01-2009 13:26:30 | ||
---|---|---|
jacokran
![]() |
QuoteMijn marketingdocent zei ooit eens: "Alleen je vrienden klagen, de rest komt niet meer terug". Moraal: Denk niet dat je klant er belang bij heeft met jou mee te denken, als je je klant weg jaagt is ie weg. Een verloren klant terughalen is erg moeilijk. Als NS mijn geen goede (lees: regelmatige) verbinding met Db kan verzorgen ga ik wel met een OT. |
27-01-2009 13:42:04 | ||
---|---|---|
mdj
![]() |
Ander puntje: In de folder over de 500/1700/2000 - 3100/3000 staat ook iets opmerkelijks: De 2000 vertrekt van 18A, maar komt op 19A aan. Koppeling 2000-8800? |
27-01-2009 13:49:47 | ||
---|---|---|
martw
![]() |
Misschien een foutje, maar misschien ook niet: het zou best kunnen dat men dat gedaan heeft om de (1)6000 wat meer ruimte te geven om te rangeren. Nu houdt de 2000 zo ongeveer 50 tot 55 minuten per uur spoor 19A bezet, terwijl de (1)6000 op spoor 19B ook de ruimte moet hebben om eventuele extra treinstellen af te rangeren en aan te voeren. Doordat de 8800 wat later komt dan de 2000 (en dus wellicht op spoor 19A) is hiervoor ietsje meer tijd. Aan de andere kant...las ik in dit topic ook dat de (1)6000 voor een groot deel met DD-AR gaat rijden en dan zou combineren en splitsen wellicht minder vaak nodig zijn... |
![]() |
advertentie |
27-01-2009 13:53:56 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
In de omloop vanaf 2/2 keert de 8800 standaard op de 2000 v.v., inderdaad. |
27-01-2009 14:16:38 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Waarbij zo'n beetje alle treinen met VIRM VI of 2x VIRM IV rijden in de spits. In de dal rijden de zessen door en worden de 8 baks-treinen gehalveerd. |
27-01-2009 14:31:17 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Ook opvallend: Om de 2 weken overnachten 2 VIRM VI-en in Bd in de nacht van zondag op maandag. wellicht een gevolg van onderhoudsroosters o.i.d. Op zondag wordt het stel dat als 3653 aankomt te Rsd gecombineerd met het stel dat als 3655 aankomt. Gezamelijk gaan ze om 20.00 uur naar Bd om op maandag te starten in resp. 3613 en leeg naar Bgn voor 2120V. Dit laatste stel gaat dan na 2639A in de middag dan via 561 naar het hoge noorden. Overigens worden de kerende treinen (3662 en 3664) te Rsd op de bewuste zondagen door een VIRM IV gereden die dan pas met de dienst starten. |
27-01-2009 14:35:51 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Onderhoudsslagen met VIRM zijn ook weer anders opgezet dan nu: VIRM IV: ma, wo, vr 3626 A -> 80110 Zl-On ma, wo, vr 80169 On-Zl -> 3669 A Met VIRM VI verloopt de uitwisseling met de treinen 526 en 561. |
27-01-2009 17:21:50 | ||
---|---|---|
bjornl
![]() |
Quote Dan nog heeft het weinig zin om hier te gaan klagen over wat NSR mogelijk fout gaat doen. Om enig effect te hebben zal je dat toch bij NSR zelf moeten doen. Zo niet dan adviseer ik je om brieven naar de Telegraaf te gaan schrijven. |
27-01-2009 19:09:06 | ||
---|---|---|
rogier
![]() |
We kunnen in elk geval aangeven wat NS nu al fout gedaan heeft. Men heeft namelijk ter elfder ure de diensregeling veranderd, zonder: 1. de reizigers daarvan tijdig en adequaat op de hoogte te stellen (reisplanners zijn bv. niet aangepast, ik zie geen enkel nieuwsbericht of wat dan ook op de NS-site); 2. te voldoen aan de verplichting om bij dienstreglingsveranderingen vooraf advies te vragen aan het LOCOV. |
27-01-2009 19:21:56 | ||
---|---|---|
thijs
![]() |
QuoteHet is even zoeken, maar hier staan de aanpassingen vermeld: http://www.ns.nl/cs/Satellite/reizigers/plan-uw-reis/extra-reisinformatie#aanpassing-dienstregeling-2-februari-id |
27-01-2009 19:28:48 | ||
---|---|---|
rogier
![]() |
Dat is in elk geval iets. Zijn de reisplanners ook al aangepast? |
27-01-2009 19:49:08 | ||
---|---|---|
dennistd
![]() |
Quote Met affiche met daarop de vertrektijd van een extra stoptrein op station Hengelo Drienerlo... Laatst bewerkt door dennistd op 27-01-2009 19:49 |
27-01-2009 20:06:22 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
QuoteDie zijn helaas nog niet aangepast. Een aantal dingen zitten er wel al goed en een aantal dingen zijn we op dagplan NSR nu nog druk meebezig en moeten uiterlijk donderdagmiddag klaar zijn en dan heeft het nog effe nodig voordat het in de reisplanner staat. Maar de gele borden buiten worden wel met de juist info vernieuwd. |
27-01-2009 20:45:07 | ||
---|---|---|
jacokran
![]() |
Vandaag, 6 dagen voor een grootscheepse wijziging op het traject Ut - Db - Vdc kan NS wel aankondigen dat er iets gaat veranderen (zelf geen omroepbericht gehoord overigens), word je verwezen naar een niet aangepaste reisplannen en weten conducteurs nog van niets. Op zijn minst een valse start ![]() En dan vergeten we even de adviesaanvraag aan het locov die wel uitgebreid verhaalt over enkele extra treinen, maar niets zegt over de aanpassingen aan de 17400. Laatst bewerkt door jacokran op 27-01-2009 20:47 |
27-01-2009 20:58:14 | ||
---|---|---|
bogger
![]() |
Ben het hier nog niet specifiek tegengekomen, maar de 2000 ri Gvc gaat voortaan 2 minuten later vertrekken uit Ut. Dit om de overstap van de 3100 op de 2000 beter te maken. Verdere tijden blijven hetzelfde, dus zit de 2000 weer iets krapper op het stuk Ut-Gd. |
27-01-2009 20:58:55 | ||
---|---|---|
Dre
![]() |
Quote OT: Ieeee, jakkes, marketingdocenten. Doet me altijd weer denken aan een niet nader te noemen NIMA-rakker met bijzonder fout uiterlijk van het Saxion in Enschede. Krijg er nog de rillingen van over m'n rug. %08% Verloren klanten zijn niet per definitie verloren als je (zoals NS) een monopolie bezit. Er zal altijd een groep blijven die 'veroordeeld' is tot de trein omdat ze óf geen auto hebben, óf de baas een contract met de NS heeft en er geen zin heeft dat ergens halverwege wordt overgestapt naar de auto. Het lijkt me dat reguliere spitsreizigers nog elke ochtend netjes een kaartje kopen bij de automaat, maar een jaarkaart hebben. De enkeling die af en toe met de trein reist 'mist' de trein niet, omdat diegene pas met de treinen wordt geconfronteerd als hij/zij de vertrekstaat afleest. Daarop staan geen doorkomsten vermeld, dus probleem opgelost. |
27-01-2009 21:13:29 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Als ik www.ns.nl open, dan zie ik op de homepagina helemaal niks over de aanstaande wijzigingen. Wel over een stationcatwalk, carnavalsverenigingen, de gedichtendag en makkelijk reizen naar het filmfestival en dergelijke. Ook als ik een reis plan van Utrecht naar Veenendaal Centrum, komt er geen waarschuwing van de aanstaande wijzgingen. Dat zou men toch wel op zijn minst kunnen doen. Prioriteiten liggen elders kennelijk. ![]() |
27-01-2009 21:16:24 | ||
---|---|---|
jacokran
![]() |
Probleem ten dele opgelost: Ik werk in Db. Ik mag van mijn baas kiezen hoe ik daar kom. Een jaarkaart loopt een keer af. Als je dan bedenkt dat je bij aanschaf van de jaarkaart 6 treinen per uur had en nu nog maar 4 (in een 8/22 verdeling) dan kan je je afvragen of de jaarkaart nog zinvol is... een klant die besluit om niet meer met de trein te gaan, is hoogstwaarschijnlijk een verloren klant. Laatst bewerkt door jacokran op 27-01-2009 21:18 |
27-01-2009 21:28:54 | ||
---|---|---|
rogier
![]() |
Gelukkig mogen jaartrajectkaarten ook tussentijds worden opgezegd... |
27-01-2009 21:44:39 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Quote Hoewel ik ook jeuk krijg van marketinggeblaat: het is natuurlijk wel zo dat het gemakkelijker is om huidige klanten te behouden dan om nieuwe klanten binnen te krijgen. |
27-01-2009 21:46:34 | ||
---|---|---|
daniel81
![]() |
Quote Waarmee de koppeling van de 2000 en de 8800 verklaard is. Overigens zijn naar mijn idee de rijtijden tussen Ut en Gd zeer riant dus grote problemen verwacht ik daar niet. |
27-01-2009 21:48:09 | ||
---|---|---|
roeter
![]() |
Als de 'nauwkeurigheid' waarmee de folders zijn gemaakt tekenend is voor de nauwkeurigheid van de drl, is het geen wonder dat e.e.a. niet werkt. Hengelo Drienerlo ![]() Blijkbaar heeft niemand de moeite genomen ze even door te lezen voordat ze geplaatst werden. Uitermate slordig.%07% |
27-01-2009 22:07:03 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
QuoteHier kan je er wel wat van vinden: http://www.ns.nl/cs/Satellite/ns2007/nl/artikel/include/1229616290605/aanpassing+dienstregeling+2+februari?p=1195827729947 Deze wijzigingen van de 17400 kwamen pas heel laat bij ons. Eind vorige week kwam er ook pas een specificatie over wat we moesten wijzigen. Er waren ook boven ons mensen aan het nadenken welke variant ze gingen nemen en dat is pas vorige week vrijdag aan ons bekend gemaakt. Daarom komt dit ook erg laat. We hebben zoveel langlopers liggen die nog in VPT voor het wijzigingsblad ingevoerd moeten worden, maar alles gaat ons niet lukken optijd. Wordt het een weekje later. En in het foldertje zat inderdaad een kleine fout, ontdekte hem ook gelijk vanochtend, wie dat dat controleert geen idee. Laatst bewerkt door train85 op 27-01-2009 22:07 |
27-01-2009 22:55:16 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Quote Die omroep klonk WEL op ut. Er werd echter verwezen naar de reisplanner op www.ns.nl. Dus de reiziger gaat vanavond kijken op www.ns.nl en plant zijn dagelijks reis. Vervolgens denkt hij dat er niks veranderd is na 2-2. Die komt dan wel van de koude kermis thuis.. |
28-01-2009 22:14:01 | ||
---|---|---|
SleutelMan
Moderator ![]() |
op Db werd het wel duidelijk omgeroepen en met de mededeling om op de gele borden te kijken na 2 februari... trouwens nog even snel een krantenartikeltje uit de Metro van vandaag ingescand (sorry voor de scheefheid, heb even geen goede imagebewerker bij de hand ![]() http://tweakers.net/ext/f/5ydFitD3WPfvwv1gQzLGxDTp/full.png Om het even in spoortermen te vertalen: 1700 met ICR keert niet zo snel als VIRM (klopt), dus om dat op te lossen vervangen we al het ''oude materieel'' door VIRM. Ik weet dat locs meer tijd kosten voor het ombouwen, en dat dat ook wel wat scheelt. Maar scheelt het zoveel op Hfdo dat ze de vertraging die eerder is opgelopen er weer uithalen? Zal me benieuwen ![]() |
28-01-2009 22:36:50 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
QuoteNou, het is allemaal nogal klein bier, vind ik, en gaat nooit over meer dan een paar minuten. Maar de ombouwtijd van een VIRM is absoluut veel korter dan van een getrokken trein, al was het maar omdat je bij een getrokken trein met de sleutels van de ene naar de andere kant moet - en in de loc moet zijn om de ATB-kraan open of dicht te zetten. Bij een VIRM (en een SGM) is de snelste manier van kopmaken daarnaast als een andere mcn de trein overneemt. Dan hoeft er niemand de hele trein langs: het is een kwestie van de sleutel aan de ene kant eruit en aan de andere kant erin, en in dit geval een sleutel die eigendom is van de machinist en niet een sleutelset die bij het treinstel hoort. Bij VIRM duur het dan bij het opbouwen wel standaard een minuutje of wat voordat hij de hele diagnose heeft gedaan. |
29-01-2009 10:58:51 | ||
---|---|---|
bjornl
![]() |
Er staat nu een artikel op de beginpagina van ns.nl. |
29-01-2009 12:40:22 | ||
---|---|---|
webguy
![]() |
Er staat alleen nog niet in dat de 2000 3 min later vertrekt door de koppeling met de 8800... Kom eens langs op http://ovinnederland.nl! |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
29-01-2009 14:36:36 | ||
---|---|---|
rudolfph
![]() |
QuoteDie wijzigingen worden niet heel duidelijk verwoord, er staat onder andere het volgende: QuoteVoor de tegenrichting staat er ongeveer hetzelfde. Leuk, nieuwe treinen dus. Ik maak er namelijk nergens uit op dat dit de bestaande 17400 is die gewijzigd wordt ![]() |
29-01-2009 14:38:31 | ||
---|---|---|
geertw
![]() |
Een zelfde soort verhullende tekst staat ook voor de museumpendel genoemd... Overigens worden reizigers naar het NSM nu doorverwezen naar GVU lijn 3, geen aparte bus dus (wat ik al dacht ![]() http://www.ovinnederland.nl/ |
29-01-2009 14:54:58 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Voordeel ervan is: je bent sneller in het museum en betaalt ook geen toeslagkaartje meer!![]() |
29-01-2009 15:16:20 | ||
---|---|---|
spiketrain
Moderator ![]() |
Maar je moet wel een stukje verder lopen. Daar heb ik geen problemen mee, maar sommige andere mensen wel ... Laatst bewerkt door spiketrain op 29-01-2009 15:17 Groet, Spiketrain |
29-01-2009 16:09:06 | ||
---|---|---|
joost01
![]() |
Ik vind de hele wijziging van de 17400 wel erg vreemd gaan allemaal. Nog steeds is de reisplanner niet geupdate en er wordt inderdaad heel weinig informatie gegeven, en ook nog eens erg kortdag. Van alle wijzigingen is de 17400-aanpassing veruit de meest ingrijpende, maar deze staat helemaal onderaan de pagina met informatie over de wijzigingen. Ik vraag me af hoeveel mensen er maandagochtend tot hun schrik achter komen dat de 17400 voorbij Bnk of Db rijdt... |
29-01-2009 16:36:49 | ||
---|---|---|
stephan90
![]() |
Quote Dat voordeel was er natuurlijk altijd al. Die pendel is alleen maar een extra. En het kaartje; je zal een strippenkaart moeten kopen en dat is ook in de huidige situate zo. |
29-01-2009 17:10:49 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Quote En wat de automatische omroep + displays gaan doen in de Sprinters... We gaan het vast allemaal zien en beleven maandag. ![]() |
29-01-2009 17:28:32 | ||
---|---|---|
julius
![]() |
QuoteBij een wisselloc spelen beide zaken volgens mij niet, "een getrokken trein" is hier dus te lezen als trek/duw of trek/trek, denk ik? De logica van het eerder genoemde trek/trek bij ICK ten behoeve van korte keringen in Den Haag ontgaat me dan ook, naar mijn idee zou de wisselloc sneller moeten zijn - mits er genoeg mensen zijn voor het uitvoeren van de rangeerbewegingen natuurlijk. Moet de reden voor deze keuze dan in personeelskosten worden gezocht of zie ik iets anders over het hoofd? Laatst bewerkt door julius op 29-01-2009 17:37 |
29-01-2009 17:48:34 | ||
---|---|---|
rudolfph
![]() |
Als een trein in trek-trek-formatie rijdt, zijn er toch twee sets sleutels bij de trein omdat elke loc een eigen set heeft? Dan kan, net als bij een treinstel, al een mcn klaar staan om de achteroplopende loc te gaan opbouwen zodra de trein stilstaat. |
29-01-2009 17:51:31 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Het beeld is dat trek-trek sneller is qua ombouwen, en in doorsnee zal dat ook wel zo zijn. Met kostenbesparng heeft het niets te maken, want er wordt al zo lang loc gewisseld bij de ICK dat die laatste twee maanden het verschil ook niet zullen maken. |
29-01-2009 18:17:19 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
ICK-alarm ! In het kader van de redelijk paniekeringe maatregelen rond de Punctualiteit is te elfer ure de planning gewijzigd: de laatste 3 ICR-trekduwen ICR worden uit de 3100 gehaald (verVirmd) en in de 1900 ingezet, waarbij er nog maar twee rijdende stammen ICK overblijven. De diensten daarvan weet ik helaas niet, maar dat kan vast iemand wel opzoeken. |
29-01-2009 18:20:23 | ||
---|---|---|
MDDM
![]() |
Quote Nee dat kan niet.Bij een trek/trek trein horen beide setjes sleutels in de bediende cabine te zijn.Dus gaat jou optie niet op. ![]() Gr Joop mcn Lls |
29-01-2009 18:26:30 | ||
---|---|---|
roeter
![]() |
Wordt in deze discussie niet even vergeten dat er ook nog zo iets zijn als reizigers die uit en in moeten stappen? In de daarvoor benodigde tijd kan een mcn echt wel naar de andere kant van de trein lopen. |
29-01-2009 18:35:25 | ||
---|---|---|
MDDM
![]() |
Naar de andere kant lopen is ook geen probleem hoor.Maar er moeten nogal wat handelingen gedaan worden in de loc waar af gestapt wordt en waar je weer op stapt.En dan moeten er ook nog een paar beproevingen gedaan worden. Edit: Bij trek/duw zijn de handelingen iets minder. Laatst bewerkt door MDDM op 29-01-2009 18:38, reden: Aanvulling Gr Joop mcn Lls |
29-01-2009 18:36:12 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Neen, dat wordt niet vergeten. Maar je moet de aankomende loc nog "afbreken" en opzendgereed maken, dan lopen en dan de voorste loc weer "opbouwen". Dat duurt allemaal geen uren, maar wel een flink aantal minuten, te meer daar - zoals gezegd - de machinist de machinekamers in moet om de ATB-kraan dicht en o[pen te zetten. Dat aantal minuten is duscutabel - en die discussie hoor ik ook al jaren om mij heen. De logistiek gelooft - om volslagen opportunistische redenen overigens - dat het in een minuut of 7 kan, "de lijn" vraagt minstens 10. Hoe dan ook: veel sneller kan het ook niet. Hetgeen overigens op een minuutje of zo ook geldt voor de trekduwen, dus in die zin heeft dat vervangen van trektrekken door trekduwen slechts marginaal zin. |
30-01-2009 09:34:42 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Quote Bij deze ![]() ICK gaat vanaf 2 februari nog rijden in: ma-vr: 1915, 1926, 1955, 1966. ma-vr: 71917 (Gv-Rtd), 1917, 1928, 1941, 1952, 1963, 1974, 1985. (niet op 05-02 en 12-02) (op 05-02 en 12-02): 1923, 1934, 1945, 1956, 1967, 71967 (Vl-Ehv). ma-vr: 80517 (Ehv 5.32 - Mt 6.33). zo-do: 80518 (Mt 19.36 - Ehv 20.49). Op zaterdag en zondag alle ICK op GDST, op de onderhoudsslag na. Laatst bewerkt door keesje op 30-01-2009 09:38 |
30-01-2009 15:40:30 | ||
---|---|---|
joost01
![]() |
Nou, de site van de NS is inmiddels inderdaad geupdate en 9292ov is ook mee. De nieuwe vertrekstaten staan ook al op ns.nl. De 17400 heet nog steeds Sprinter, en daarbij staat dan aangegeven dat deze niet stopt in Bunnik, Driebergen-Zeist, Maarn en Veenendaal-West. Ik vind het nog steeds heel vreemd dat zo'n grote wijziging op zo'n korte termijn wordt besloten en het blijft apart dat dit niet is vermeld in de adviesaanvraag voor wijzigingen per 2 februari aan het LOCOV. Dit zal vast nog wel een staartje gaan krijgen. |
30-01-2009 23:47:38 | ||
---|---|---|
stel172
![]() |
Er wordt dus heel veel ICK terzijde gesteld per 02-02-09. Jammer, maar graag verneem ik de stamnummers en rijtuignummers voor de rijtuig puzzel als het zover is. Laatst bewerkt door stel172 op 30-01-2009 23:48 |
30-01-2009 23:51:43 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
In het ICK-topic staan de nummers die tot nu toe aan de kant zijn gezet. En ja: het worden er komende weken ineens heel veel, waarschijnlijk, al kan ik mij voorstellen dat er nog het een en ander aan operationele reserve actief blijft. |
30-01-2009 23:55:58 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
QuoteTsja, NS siddert en beeft bij de gedachte aan dat staartje ![]() |
31-01-2009 10:21:14 | ||
---|---|---|
cuneo56
![]() |
Quote Niet om slapende honden wakker te maken( speelt ook rond 06:00) , maar ook dat gebeurd al planmatig , alleen echter als de 17400 niet rijdt en komt door het onderhouds rooster.(7410 op Do+Vr) Ciao |
31-01-2009 11:15:43 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Sure, maar linkerspoor rijden van of naar Maarssen en dan keren of omgekeerd kùn je ook alleen om 6 uur, en het is niet wat ik onder keren-langs-het-perron versta. |
31-01-2009 22:23:24 | ||
---|---|---|
nielsie21
![]() |
Is inmiddels al met enige zekerheid te zeggen hoeveel diensten Plan V en hoeveel diensten DD-AR er in de (1)6000 / 13600 komen te rijden? |
01-02-2009 11:17:41 | ||
---|---|---|
trdl85
![]() |
Quote Ik heb even vluchtig de planning (keringen te Gvc) voor a.s. maandag bekeken en niet alle 1900-en gaan kort keren. Het lijkt er op dat alleen VIRM en incidenteel ICRm kort gaan keren. De ICK (lok-rijtuigen-lok) composities krijgen een lange kering. Ik zal kijken of ik vandaag tijd heb om de materieelinzet en de korte/lange keringen in het topic "omloop 1900" kan posten. |
01-02-2009 18:00:12 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
De ICK-omloop/inzet staat een aantal berichten hierboven al gemeld door keesje. |
![]() |
advertentie |
01-02-2009 18:10:01 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Quote Zoals al eerder gemeld en te zien valt uit de omlopen ingaande vandaag, keert ook het ICK kort. Trein 1952 keert bijvoorbeeld in 11 minuten op 1963 en dat mag gezien het tijdstip (16.40 - 16.51) wel opvallend genoemd worden (midden in de spits!). Tussen 1974 en 1985 wordt ook kort gekeerd, maar dat is al ver in de avond. Het ICK dat als 1928 in Gvc aankomt, keert wel in 41 minuten en gaat dan als 1941 weer naar Vl. |
01-02-2009 18:33:34 | ||
---|---|---|
ruysdael
![]() |
Eerder in dit topic valt te lezen dat de DD-AR's in de 2200 vervangen zullen worden door VIRM. Geldt dit ook voor het weekend? |
01-02-2009 19:02:06 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Ten dele. |
01-02-2009 19:11:59 | ||
---|---|---|
ruysdael
![]() |
Ok, bedankt! ![]() |
01-02-2009 23:29:50 | ||
---|---|---|
trdl85
![]() |
Quote Ik heb vandaag de keringen voor morgen eens bekeken en het enige ICK dat in 11 minuten moet keren zit in trein 1974, keert op 1985. De overige kortkerende 1900-en bestaan uit (V)IRM of ICRm. Verder viel mij op dat er een hoop materieel wordt uitgewisseld of uitloopt te Gvc, ook overdag! Laatst bewerkt door trdl85 op 01-02-2009 23:31 |
02-02-2009 07:08:52 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Dan heb je toch een heel ander plan vrees ik: trein 1952 keert toch echt op 1963 en bestaat uit ICK met loc en achter. |
02-02-2009 08:13:10 | ||
---|---|---|
gvttreinen
![]() |
6017/8 was vanmorgen (2 februari) 4 x plan V, 6019/20 in ieder geval DDAR alsook 6021/2. Gérard |
02-02-2009 19:48:44 | ||
---|---|---|
bjornl
![]() |
Vanmiddag werd voor de 17456 op Vndc omgeroepen dat deze rechtstreeks naar Utrecht reed. Wat er eventueel in de trein werd omgeroepen heb ik niet meegekregen, ik kwam aan met de 17457 en moest een bus halen ![]() |
02-02-2009 19:54:00 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
QuoteEn hoe weten jullie wie het werkelijke goede plan heeft? %03% |
02-02-2009 20:23:58 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Wie is jullie? |
02-02-2009 20:38:58 | ||
---|---|---|
spiketrain
Moderator ![]() |
Jij en Trdl85.![]() Groet, Spiketrain |
02-02-2009 20:59:55 | ||
---|---|---|
maarten83
![]() |
er werd in gvc vandaag kort gekeerd door het mat wat de 1963 ging rijden |
02-02-2009 21:54:22 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Dat is dan dus volgens 'mijn' genoemde plan geweest. En zo stond het dus ook gepland. Trdl85 heeft zijn werk niet goed gedaan! %08% |
02-02-2009 22:19:16 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote Het zou ook niet wenselijk zijn, als er een keer een lok af moet en een ander heeft de tweede lok opgebouwd met de andere set sleutels gaat dat ten koste van het kapsel van de rangeerder als ie de HS kabel lostrekt... ![]() |
03-02-2009 17:10:07 | ||
---|---|---|
trdl85
![]() |
Quote was dat ook daadwerkelijk ICK materieel ? Dan klopte mijn planning voor afgelopen maandag niet helemaal, of ik heb "iets" over het hoofd gezien, dat kan natuurlijk altijd gebeuren ![]() Overigens is het altijd maar de vraag of de papieren materieelplanning daadwerkelijk overeenkomt met de "echte" matinzet. twee omlopen in de 9800 rijden op papier ook al een maand rond met SLT ![]() Laatst bewerkt door trdl85 op 03-02-2009 17:12 |
03-02-2009 17:58:56 | ||
---|---|---|
maarten83
![]() |
Ja met ICK |
03-02-2009 21:24:32 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
@trdl85: Kan je hooguit nog eens wijzen op een al eerder gepubliceerde omloop van ICK per 02-02. Of je die wel of niet gelooft ligt geheel bij jezelf.![]() |
04-02-2009 16:35:07 | ||
---|---|---|
mark
![]() |
In Hgl hing een pamflet met de mededeling dat trein 7927 vanaf nu op zondag in Zl begint i.p.v. Hgl ![]() |
04-02-2009 21:17:58 | ||
---|---|---|
plant
![]() |
Kort vraagje; Sinds DRGL 2007 reed er op zondag in de treinen 16031 e.v. een T'tje mee in de (1)6000. Kan iemand mij vertellen of dit met ingang van dit wijzigingsblad nog steeds zo is, of kunnen we de ingeplande T'tjes hier wel vergeten?;) Alvast bedankt! Laatst bewerkt door plant op 04-02-2009 21:19 Youri |
04-02-2009 21:21:29 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
In het vorige wijzigingsblad zat er uit mijn hoofd ook een zondagse dienst tussen met planmatig een Plan T in de 6000/16000/13600. Maar of dat per 02-02 ook zo is durf ik niet te zeggen. Overigens duiken de T-jes wel geregeld op de laatste dagen in deze series. Opvallend, daar het aantal stellen Plan T dat in dienst is, gelijk is aan het aantal gestelde diensten. Met al die dwaaldiensten moet er elders het nodige invallen voor de Plan T's (veelal door 2x Plan V dus). |
04-02-2009 22:04:01 | ||
---|---|---|
robbertc
![]() |
In de bijsturing loopt een T en 2x V ook heel makkelijk door elkaar.. |
05-02-2009 11:45:02 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Quote Er zijn de hele week geen diensten voor Plan T in de 6000/16000/13600. |
05-02-2009 18:19:11 | ||
---|---|---|
plant
![]() |
Jammer, maar helaas! Bedankt voor het antwoord! ![]() Youri |
06-02-2009 19:48:58 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Ja, en dat gaat goed tot je een keer een viertje moet splitsen in plaats van twee tweetjes...![]() |
06-02-2009 21:44:14 | ||
---|---|---|
Dre
![]() |
Quote En en passent stopt op een nieuw station, Hengelo Drienerlo. %02% |
07-02-2009 00:44:05 | ||
---|---|---|
maurits
![]() |
Zit die blunder er nog in![]() Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2) |
07-02-2009 10:10:45 | ||
---|---|---|
Dre
![]() |
Gisteren nog niet aangepast toen ik in Hgl was i.i.g. |
07-02-2009 10:19:48 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Quote Meestal rijdt het viertje dan gewoon door in de dienst van een twee, zoals enkele weken ook in de 7000 gebeurde. |
07-02-2009 11:52:09 | ||
---|---|---|
mikos
![]() |
QuoteAfgelopen woensdag hing het aangepaste pamflet reeds in Zwolle... ![]() |
10-02-2009 09:52:02 | ||
---|---|---|
joost01
![]() |
Quote Waar in Hengelo dan? Ik was er maandag 2 februari, en toen hing er bij de uitgang aan de kant van de bussen gewoon een aangepast pamflet, met Enschede Drienerlo er op. |
10-02-2009 11:00:27 | ||
---|---|---|
SchuurB
![]() |
Vorige week in Hengelo hing er één op het perron, die was al door de reizigers zelf aangepast. 'Hengelo' was doorgestreept en daaronder stond met pen: Enschedééééééé![]() |
10-02-2009 11:42:06 | ||
---|---|---|
jacokran
![]() |
In Db hangt een vertrekstaat (wijzigingsdatum 2/2) waarop te lezen valt dat de museumpendel ook op ma-vr rijdt en de 17400 in de ook nog gewoon in Db stopt in de tegenspitsrichting. Maar goed dat past mooi bij de CTA's die de 7400 ri Bkl en de 3100 ri Shl ook niet correct toont.... |
10-02-2009 12:03:26 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Wat de vertrekstaten betreft is de makke dat bijna alles waar we het hier over hebben, feitelijk dagplanwijzigingen zijn, die toevallig op een datum zijn ingegaan waarop ook een wijziging op de jaardienst is ingegaan, Daar mag de reiziger eigenlijk niets van merken, maar het verklaart wel het verschil: wijzigingen in jaarplan gaan automatisch mee in de reisinformatie, die in dagplan in principe niet - tenzij men er een trucje op loslaat. |
10-02-2009 17:18:12 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Nu lopen die wijzigingen omtrent de 17400 al een weekje, maar ik zie nog altijd dagelijks juist de 17400 met lichte vertragingen Ut passeren (2-3 minuten of soms meer). Voor een volgende wijzigingsblad (wellicht ergens zomer) is de kans behoorlijk toegenomen dat de 3100 en 3500 op elkaar gaan keren te Hfdo. Hierdoor komt er wat meer rust rondom Hfdo en Shl. Wordt vervolgd... |
10-02-2009 19:03:25 | ||
---|---|---|
fr
![]() |
Het op elkaar keren van de 3100 en 3500 zou m.i. goed nieuws zijn ![]() |
10-02-2009 19:08:06 | ||
---|---|---|
montrose
![]() |
14558 wordt weer rechtstreeks uit de Meer voorgebracht Laatst bewerkt door montrose op 11-02-2009 09:14 |
10-02-2009 19:25:47 | ||
---|---|---|
MDDM
![]() |
Quote Wat dan inhoud dat de 3500 ook compleet IRM wordt? Gr Joop mcn Lls |
10-02-2009 19:28:34 | ||
---|---|---|
Iceman
![]() |
Of de 3100 weer ICR![]() Herman rekent af en staat dan op, hij heeft eindelijk de wind weer in z'n kop. |
10-02-2009 19:29:35 | ||
---|---|---|
MDDM
![]() |
Dat mag ook.Graag zelf ![]() Gr Joop mcn Lls |
10-02-2009 19:32:25 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Nope, alles VIRM en dan nog meer ICR naar de 1900 en 3600. Wordt nog onderzocht. |
10-02-2009 19:46:38 | ||
---|---|---|
ruysdael
![]() |
Dat Brabant valt weer eens in de prijzen hoor (eerst ICK, nu ál het ICR) %04%. Zeg ehm, ik ken nog wel een ICR-geschikte Intercity (1500? als ICL past, past ICR ook wel %08%)! |
10-02-2009 19:48:27 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
1500 is te rustig voor ICRm. ICL heeft bij lange-na niet het aantal zitplaatsen van ICRm. Dus dan zou je met half-lege treinen rijden. |
10-02-2009 19:49:59 | ||
---|---|---|
ruysdael
![]() |
Nouja, 2 BABjes en een BDs kan voldoende zijn. |
10-02-2009 19:51:37 | ||
---|---|---|
robbertc
![]() |
QuoteZover is het nog lang niet. Zo komen dus wilde geruchten in de wereld. |
10-02-2009 20:02:00 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Het is slechts één van de ideeën waarmee ik niet heb gezegd dat het zo gaat worden. Kwestie van even goed lezen.![]() |
10-02-2009 20:11:28 | ||
---|---|---|
robbertc
![]() |
Ja, ik lees het wel goed. Maar doet iedereen dat?! |