07-04-2009 19:48:36 | ||
---|---|---|
pytoyo
![]() |
Maar er komen toch ook VIRM te rijden in de 1500??? Laatst bewerkt door pytoyo op 07-04-2009 19:50 Pyt0yo TREiNF&n |
07-04-2009 20:08:34 | ||
---|---|---|
ruysdael
![]() |
Vanaf december waarschijnlijk, alleen komt de 1500 dan niet meer in Deventer. Dan doet deze Amfs - Asd (- Ekz). |
07-04-2009 20:16:20 | ||
---|---|---|
robbertc
![]() |
Ik zou die bron nog eens natrekken ![]() |
07-04-2009 21:43:42 | ||
---|---|---|
ruysdael
![]() |
Zo was de stand van zaken een tijd geleden, ik weet niet of het nog actueel is... VIRM is wel het meest voor de hand liggend ook, maar ik hoor het graag als het ander materieel wordt (ik hoop het, zelfs) %02%. |
![]() |
advertentie |
07-04-2009 22:01:02 | ||
---|---|---|
abbm
![]() |
Zijn er ook wijzigingen gepland voor de 6800? Hier rijden nog Plan V in rond en de 6900 ook. Alletwee hier in Limburg. |
07-04-2009 22:05:24 | ||
---|---|---|
raymond16
![]() |
Wat voor materieel zou er anders moeten rijden? Met andere woorden: op materieelgebied hoef je niks te verwachten. Laatst bewerkt door raymond16 op 07-04-2009 22:05 |
07-04-2009 22:15:18 | ||
---|---|---|
bogger
![]() |
Quote maccerr volgens de info in de topics hier klopt het wat je zegt%08%, althans volgens mij.. Maar is dat niet wat gek.. ICL nu tot juni o.i.d, dan een half jaartje ICM en dan ver-VIRM'en.. Kan ICL dan niet tot december afmaken? |
07-04-2009 22:31:02 | ||
---|---|---|
mdj
![]() |
Waarom zou je onhandig, traag materieel willen? ICM/VIRM kun je nog mee bijsturen, ICL totaal niet... (Op 1900/3500/ICEvervangend na) |
07-04-2009 23:13:48 | ||
---|---|---|
MaartenH
![]() |
Weet iemand of ze nog iets gaan veranderen in de 4700? Op Zondag rijdt er heel vaak maar 1 SGMm-III stel. En die zit vaak na het passeren van kbw al overvol. (Vanaf utg) Ik zie wel steeds meer DD-AR met motorbak verschijnen. Maar dat is hem ook niet helemaal. Haalt bij lange na de rijdtijden van de SGMm niet, vooral op de Zaanlijn. En DD-AR is nou niet echt lekker randstad materieel, menig fietsgebruiker hoor ik lopen vloeken op kma als er weer een dubbeldekker aankomt rijden. Overigens heb ik op zondag al meer opgemerkt dat de HC er ook niet blij mee is, en loopt vervolgens zijn eigen werknemer te vervloeken omdat ze er geen 2e SGMm stel achter proppen, wat wel normaal is op de zaanlijn. Bvd, |
07-04-2009 23:15:44 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Niet dat ik het erg vind, maar in dit topic lopen nu ongeveer 3 andere topics door elkaar - ICL, wijzingen per 4 juni en wijzigingen per dienstregeling 2010 - en met de wijzigingen per 20 april heeft het nou juist vrijwel niets te maken. |
07-04-2009 23:33:52 | ||
---|---|---|
mark
![]() |
Mark: Vriendelijk verzoek de discussies binnen deze topic dan ook te beperken tot het onderwerp![]() |
09-04-2009 21:32:45 | ||
---|---|---|
pytoyo
![]() |
zou 7000 vanaf 20 April'09 nog onder de naam sprinter inplaats van Stoptrein? Pyt0yo TREiNF&n |
09-04-2009 21:34:38 | ||
---|---|---|
manuel25
![]() |
Waarschijnlijk de eerste maanden nog als D-trein met toeslag op de CTA's![]() Laatst bewerkt door manuel25 op 09-04-2009 21:38 |
09-04-2009 21:36:20 | ||
---|---|---|
mat64
![]() |
gok eerder als EuroNight (EN)%08% |
09-04-2009 21:37:52 | ||
---|---|---|
WesselE
![]() |
Weet iemand trouwens of er doordeweeks nog extra diensten DD-AR bijkomen of juist verdwijnen in de (1)6000?![]() 'Okeh' |
09-04-2009 23:43:54 | ||
---|---|---|
david_meye
![]() |
De 8800 serie gaat vanaf 20 April in Wd richting Apn 1 minuut eerder i.p.v .08/.38 wordt het .07/.37 . |
10-04-2009 01:14:09 | ||
---|---|---|
dionysus
![]() |
Quote Overdag zou dat best wel zinvol kunnen zijn, maar zeker in de avond als die serie moet splitsen en combineren in Geldermalsen is het minder succesvol. Op de een of andere manier hoort dat niet echt bij elkaar. Het gaat wel eens goed, maar zeker in geval van combineren gaat het ook erg vaak fout. Qua rijtijd op die serie zou je het zelfs nog met VIRM zetten ![]() |
10-04-2009 01:16:29 | ||
---|---|---|
dionysus
![]() |
Quote Ben alleen benieuwd wanneer je officieel vanuit Wd naar Ut al rond .03 en .33 kunt aankomen. Officieel zit er een goederenpad voor je maar meestal is die trein er helemaal niet. Overigens als je gewoon om .08 en .38 (als ik het goed heb) wilt aankomen, moet je met snelheid ZEKER niet boven de 80 uitkomen. Zelfs als je met iets meer dan 5 minuten vertraging vertrekt uit Wd ben je nog te vroeg in Ut |
10-04-2009 07:43:34 | ||
---|---|---|
jacokran
![]() |
Ik vraag mij af of dat in de praktijk gaat lukken. Met name in de spits is een haltering van 1-2 minuten in Woerden geen overbodige luxe. Laatst bewerkt door jacokran op 10-04-2009 07:43 |
17-04-2009 14:14:42 | ||
---|---|---|
pytoyo
![]() |
Ik denk dat nu wel de meeste mat'64 in de treinserie 7000 wel uit dienst zijn. Want gisteren was er veel ICMm vandaag SGMm!!! Laatst bewerkt door pytoyo op 17-04-2009 14:18 Pyt0yo TREiNF&n |
17-04-2009 14:23:12 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Dat dacht ik niet, er rijdt nog volop mat'64 hier. |
17-04-2009 14:26:20 | ||
---|---|---|
WesselE
![]() |
Inderdaad, het is niet zo dat het aantal V'tjes langzaam terugloopt, als het goed is gebeurd dat in één klap![]() 'Okeh' |
17-04-2009 14:33:44 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Eén klap is denk ik ook weer wat overdreven... Het is niet zo dat in de nacht van 19 op 20 april het halve machinistercorps in de weer is om alles goed te krijgen. Dat gaat wat meer geleidelijk met bijgestelde dagplannen enzo, om stellen via een bepaalde treinserie de goede richting in te duwen. Laatst bewerkt door mren op 17-04-2009 14:36 |
17-04-2009 14:33:53 | ||
---|---|---|
Spoorfotog
![]() |
Maar wat doet het ene SLT-stel in Zwolle dan? Zwolle lijkt mij ook niet bepaald een Randstedelijk gebied te noemen%09%, of rijdt deze een slagje naar Groningen en terug, c.q. het Amsterdam van het Noorden!%02% |
17-04-2009 14:36:58 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Die staat daar voor de opleiding van personeel, net zo als er al een paar maanden een SGM-II in Hgl staat. |
17-04-2009 14:37:12 | ||
---|---|---|
visscher
![]() |
Personeel uit zwolle kan makkelijk met SLT in aanmerking komen, ze rijden niet enkel op treinen van/naar/via zwolle, maar ook wel andere treinen. |
17-04-2009 14:56:29 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Zoals de 9800 bijvoorbeeld. Deze serie zit ook in het dienstenpakket van Zl. |
17-04-2009 17:29:24 | ||
---|---|---|
bogger
![]() |
Quote Zit meestal wel goed volgens eigen waarneming. Als optijd uit Ut vertrokken wordt kun je vaak al om .35/36 (.05/06)aankomen in Wd. Heb vaak genoeg gezien dat een HC die om .07/.37 al veilig had meteen startte met de vertrekprocedure. (waarschijnlijk het lange stilstaan zat ![]() |
19-04-2009 12:41:49 | ||
---|---|---|
pytoyo
![]() |
Ik heb wel een vraagje? Wordt de hele treinserie 7000 SGMm? is er dan wel genoeg? of wordt het gemengd met andere treinen. Zoald DD-AR/VIRM/Mat'64? Pyt0yo TREiNF&n |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
19-04-2009 12:51:03 | ||
---|---|---|
maurits
![]() |
Ja, alles gaat met SGMm III-tjes rijden (6 stuks in totaal). Volgens mij zijn er inmiddels vier aanwezig in Hgl (twee gisteren overgebracht, twee vandaag), wellicht dat een Hengelose correspondent dat kan bevestigen ![]() Laatst bewerkt door maurits op 19-04-2009 12:51 Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2) |
19-04-2009 13:12:29 | ||
---|---|---|
Dre
![]() |
Normaliter zou 't zo zijn dat: 4 starten in Hgl (77018, 77020 en 77022 naar Aml voor 7018, 7020 en 7022, 77024 naar Es voor 7024). 2 starten in Zp (77016 naar Dv voor 7013 en 7016). Laatst bewerkt door Dre op 19-04-2009 16:59, reden: typfoutje |
19-04-2009 13:37:38 | ||
---|---|---|
gkw1969
![]() |
Bij de Opvallende dingen 19 april werd gemeld dat trein 1723 met 2xSGMm afreisde naar Twente. Dat zou dan betekenen dat vandaag alle vier de SGMm's aanwezig zijn in Hgl. |
19-04-2009 14:20:59 | ||
---|---|---|
Modelspoor
![]() |
Ook de serie 7500,Ah-Ed,wordt 100% SGMm. Serie 13600/16000/6000, 80% DD-AR/Mddm,overig Mat 64 ICK helemaal verleden tijd, 1900:nog 3 stammen ICRm erbij,overig VIRM,dit is mogelijk door de laatste afleveringen nu gevorderd tot aan 9589!! Per 20 Juni ICL verleden tijd,wordt allemaal vervangen door ICM Per 20/04 vooral in Noord/Oost verbindingen ,gewijzigde beter op reizigers afgestemde treinsamenstellingen. Per 13/12,nieuwe dienst (in studie)5200 Dn-Tbwt wordt..Dn-Ehv-Ht-Nm 9600/6400 wordt Wt-Ehv-Tbwt |
19-04-2009 14:30:55 | ||
---|---|---|
niels arno
![]() |
Inmiddels zijn de 4 SGM stellen in Hgl. De 2958 en 2960 hebben vanmorgen trein 1723 gereden. De 2977 en 2937 hebben gisteren trein 1719 gereden en staan al sinds gistermorgen in Hgl. |
19-04-2009 15:48:46 | ||
---|---|---|
MVB87
![]() |
Quote Mag ik vragen uit welke bron je dit hebt? |
19-04-2009 17:19:11 | ||
---|---|---|
robbertc
![]() |
QuoteJe zult in de 1500 ook VIRM gaan vinden.. Laatst bewerkt door robbertc op 19-04-2009 17:19 |
19-04-2009 18:22:33 | ||
---|---|---|
davidov08
![]() |
Mijn bericht werd niet goed gepost, dus edit: Als aanvulling op Modelspoor: Ook per 13/12 voornamelijk VIRM in de 1500, beetje ICM in rustigere series (1500/4500). Tussen juni en december voornamelijk ICM en beetje VIRM, omgedraaid dus. Laatst bewerkt door davidov08 op 19-04-2009 18:24 |
19-04-2009 18:30:57 | ||
---|---|---|
ruysdael
![]() |
Lees ik dat nou goed, vanaf december kunnen wij de terugkeer van ICM boven het Noordzeekanaal verwachten? %02% Laatst bewerkt door admin op 19-04-2009 23:02, reden: Onnodige quote verwijderd |
19-04-2009 18:34:29 | ||
---|---|---|
spiketrain
Moderator ![]() |
Kunnen we dat niet beter bespreken in https://somda.nl/www/forum/6029 ?![]() Groet, Spiketrain |
19-04-2009 18:37:49 | ||
---|---|---|
davidov08
![]() |
Heeeel soms zit ICM al boven het NZ-kanaal![]() Planmatig (in DRGL2010) mag je ICM verwachten in ten hoogste 20% vd treinen van de 1500/4500 combi, voor zover ik begrepen heb (dat kan dus ook 5% worden). |
19-04-2009 20:03:44 | ||
---|---|---|
robbertc
![]() |
Waar haal je dat vandaan? Bij deze: Dat is niet waar: Per 13/12 1500/4500 geheel met VIRM. En per juni in de 1500 voornamelijk VIRM, enkele ICM-diensten. Laatst bewerkt door robbertc op 19-04-2009 20:09, reden: 4500 > 1500 na.v. reactie maccerr |
19-04-2009 20:08:16 | ||
---|---|---|
ruysdael
![]() |
Is de 4500 in juni al aan de 1500 gekoppeld? Laatst bewerkt door admin op 19-04-2009 23:03, reden: Onnodige quote verwijderd |
19-04-2009 20:09:02 | ||
---|---|---|
robbertc
![]() |
sorry, bedoelde 1500 ![]() |
19-04-2009 22:30:15 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Quote Dit klopt, gaat vanaf juni zelfs al in. Treinseries 9600/5200 draaien een kwartier en daardoor nieuwe omlopen 9600 Dn-Ht gekoppeld aan 4400 Nm-Ht en 5200 gekoppeld aan 6400. Maar dit hoort bij het topic van het volgende wijzigingsblad thuis lijkt me. |
19-04-2009 23:10:23 | ||
---|---|---|
davidov08
![]() |
Quote Zoals gezegd, laten we dit verder bespreken in DRGL 2010 wat is waar? |
20-04-2009 20:03:35 | ||
---|---|---|
woepje
![]() |
NSR is redelijk aan het inkorten geweest in de NoordOost. Te Gn reden de 562, 751, 764, en 553 met 2x ICM ipv 3x ICM. Hopelijk is dat op vrijdagmiddag niet het geval... |
20-04-2009 20:34:11 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
Zag vanmiddag ook zo'n beetje alles vanuit Rtd met 2x ICM aankomen, pas om 17.20 uur in Gd kwam er iets met 3x ICM. De 1763 is dan weer van 4x ICM naar 3x ICM gegaan, maar da's niet helemaal eerlijk want er zaten ook twee viertjes tussen (effectief maar 1 bak minder). Ook in de 2856 een bakje minder (van 9 naar 8) maar dat past nog altijd makkelijk. Waar is al dat ICM gebleven trouwens? Heb namelijk geenenkele spitstrein gezien die verlengd was... Laatst bewerkt door daniel_ddr op 20-04-2009 20:35 Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
20-04-2009 20:40:04 | ||
---|---|---|
daniel81
![]() |
En ik vrees dat het erger wordt dan het lijkt. Van 9 naar 8 bakjes is maar één bakje verschil, maar het verschil is met name 'van 3 naar 2 stellen' En aangezien NS nog altijd niet heel erg gespecialiseerd is in het uit elkaar houden van drietjes en viertjes, vrees ik regelmatig gezelligheid in onze treinen ![]() Laatst bewerkt door daniel81 op 20-04-2009 20:40 |
20-04-2009 20:56:00 | ||
---|---|---|
robbertc
![]() |
Ik snap niet waar dat vandaan komt. Ik vind dat de 3tjes en de 4tjes heel goed uit elkaar gehouden worden. Ik zie 'mijn' treinen 95% van de tijd met exact de goede sms rijden in ieder geval. |
20-04-2009 21:03:34 | ||
---|---|---|
Dre
![]() |
Quote Zo'n beetje alles ten oosten van Dv rijdt nu met 1x ICM-IV... Waar is al dat ICM gebleven? |
20-04-2009 21:06:22 | ||
---|---|---|
robbertc
![]() |
Kon iedereen zitten, of niet? |
20-04-2009 21:11:32 | ||
---|---|---|
Dre
![]() |
Zag er zelfs, in de daluren erg druk uit (maar iedereen kon toen nog wel zitten). Ik wil niet weten hoe dat er tijdens de spits uitziet. ![]() |
20-04-2009 21:36:56 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
QuoteDan heb je geluk... in de periode tot afgelopen vrijdag zat er maar al te vaak een IV in de 2856 die tot dan planmatig 3x III was. Maakte toen echter niet uit omdat het een bak meer opleverde, in de huidige sms levert een verwisseling één of twee bakken minder op. Maargoed, ik vrees vooral voor de vrijdagse inzet: de 12723 rijdt nu kennelijk op ma-do in de kleinere vrijdagochtendsamenstelling. Als er op vrijdag ook nu kleiner gereden blijft worden kan dat weleens heel knus worden want zo enorm veel rustiger is het dan niet op Rtd-Ut. Zelfde geldt voor de 2856 overigens wat altijd al een opmerkelijke trein was die in de studentendrukte juist kleiner rijdt. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
20-04-2009 22:07:24 | ||
---|---|---|
jeepee
![]() |
Quote In trein 2867 (geen idee of die korter geworden is) niet. Staanplaatsen tot Ut. Trein 12767 (miste 1 of 2 bakken) staanplaatsen tot Amf. Na Zl nog een viertje, dat kon vandaag makkelijk. Op donderdag en vrijdag wil je dat niet hebben. Trein 10517 met 2x ICM III (was 3x). Als die net zo druk is als een tijdje geleden, dan ben ik blij dat ik de andere kant op moet. Vuistregel is 2-4 bakken minder per trein lijkt het. Verkapte bezuinigingsmaatregel dus, gelukkig is de 12724 (vooralsnog) wel 10 bakken, maar goed dat kan ook niet korter. Ik hoorde trouwens dat het volgende wijzigingsblad nog verdere inkrimpingen gaat opleveren, of is dit niet waar. Ik mag het iig niet hopen. |
![]() |
advertentie |
20-04-2009 22:16:53 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
Nog verder? Dan ga je zo ongeveer treinen opheffen met inkrimpingen naar 0 bakken![]() Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
20-04-2009 22:24:02 | ||
---|---|---|
robbertc
![]() |
De NO is dit wijzigingsblad aangepakt, omdat die gewoon (ook in de spits) te groot reed. Dat merkte ik in ieder geval wel. Het was niet gek als je een bank (2- of 4-zitter) voor je zelf had. Dat is nu efficiënter gepland, zodat de bezetting beter wordt. Dit moet echter geen sta-plekken opleveren op trajecten langer dan een kwartier. Wanneer dit wel gebeurt, is het de bedoeling dat dat z.s.m. opgelost wordt. De NO zal in wbl juni in ieder geval niet nog korter worden ![]() Laatst bewerkt door robbertc op 20-04-2009 22:24 |
20-04-2009 22:29:09 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Het is een beetje een definitiekwestie: een trein die 50% vol zit, wordt als vol ervaren door de reiziger. Vooral niemand naast je enzo. Terwijl voor NS dan in theorie de trein de helft korter kan. |
20-04-2009 22:29:30 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
Sorry hoor, maar het lijkt er nu op dat er iemand op een kantoor met wat speelgoed-ICM'etjes heeft zitten schuiven. Om een voorbeeldje te noemen: de 12723 was al nagenoeg zitvol op Gd-Ut, lijkt me dan niet verbazingwekkend dat je nu staanplaatsen hebt op 'n traject van 20 minuten. Tussen Rtd en Gd reed die trein inderdaad met gigantische overcapaciteit, maar je kan moeilijk in Gouda stellen gaan bijplaatsen. En owja: heb nog altijd liever iemand naast dan tegenover me... iets met relatief gezien lange benen enzo (want zo heel groot ben ik nu ook weer niet) Laatst bewerkt door daniel_ddr op 20-04-2009 22:30 Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
20-04-2009 22:30:42 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Buiten dat vinden de mensen die slecht gespreid hebben te trein vol, en de rest zit achteraan met een 4 zitter alleen. (Lukt normaal gesproken makkelijk in de spits ut - zl) |
20-04-2009 22:35:18 | ||
---|---|---|
robbertc
![]() |
QuoteTja, een zeker risico neem je wel, en waar het fout gaat, moet het snel opgelost worden. Vind wel dat zo'n uitspraak op basis van 1 trein wat ver gaat. Maar goed, het is er dan wel 1 te veel.. |
20-04-2009 22:57:53 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
Enne... Als er nog een beetje ICM over is in de spits (zie oa het materieel van trein 1629 dat nog van een overnachting te Hfdo komt!), mogen enkele treinen best zo gepland worden dat er nog enkele zitplaatsen overblijven en er niet altijd staanplaatsen bezet worden, ik heb de gevolgen van trein 1618 een enkele dag na de ontsporing in Woerden van een goederentrein nog vers in mijn achterhoofd: Deze reed 1 bak te kort en met alle reizigers naar Gvc erbij kon deze niet meer uit Hvs vertrekken%09% Laatst bewerkt door treinfan op 20-04-2009 22:58 |
20-04-2009 22:59:29 | ||
---|---|---|
Mcn-Ut
![]() |
Ik en mijn collega\'s hebben een schrijven gekregen dat de treinen vanaf 20 april op het oog voller zijn in verband met de gewijzigde inzet van materieel. Echter is ons ook op het hart gedrukt om vooral te melden als treinen te vol zijn. Er wordt dan zo snel mogelijk actie ondernomen door stellen bij te plaatsen en/of door de komende tijd deze treinen weer op sterkte te brengen. Het is misschien dus even een paar dagen/weken afzien in sommige treinen, maar als het goed is, draait alles wel weer bij waar nodig. Hele operatie is trouwens een pure bezuinigingsmaatregel (crisis?) om op bakkilometers = onderhoud te besparen |
20-04-2009 23:03:50 | ||
---|---|---|
jeepee
![]() |
Quote De NO had inderdaad een aantal treinen die behoorlijk overcapaciteit boden. Ik neem aan dat treinen als de 12522 en 12724 gewoon 3 stellen houden. Die hebben dat immers tot Zl nodig. Een stukje als Mp - Zl en Amf - Ut kan best volstaan met staanplaatsen, maar er zijn genoeg treinen waarbij dat traject best eens langer kan worden. De 2867 was dus het gehele stuk Rtd - Ut (ok, ik weet niet of die trein altijd zo druk is, dus wil daar nog niet te veel over oordelen). Mogelijk heeft ook de verstoring vanochtend meegespeeld. Ik hoop wel dat een aantal treinen als de 12561, 12763 en 12565 in de AS met 3 stellen blijven. Andere kant op kan ik moeilijker beoordelen, al weet ik dat een aantal treinen ook uit Lw op vrijdag met 2 stellen staanplaatsen opleveren op een behoorlijk trajectdeel. Ik ben ook wel benieuwd naar de weekenden. Op zaterdag merk je dat er totaal niet geanticipeerd wordt op dagjesmensen, waardoor staanplaatsen Ut - Hr regelmatig voorkomen. Op zondag is de verdeling vaak ook vrij slecht tussen Lw en Gn. 11 bakken Gn en 3 naar Lw is niet uitzonderlijk. Er wordt soms wel een deel bijgeplaatst voor Lw, maar dat is een lapmiddel die volstrekt zinloos is. Immers in het doorgaande deel staan de gangpaden vol en het stel dat wordt bijgeplaatst zitten misschien 10 mensen in. Ik heb wel eens aangegeven dat het zinniger is om 2 stellen naar Gn te doen en 2 naar Lw. Voor Gn plaats je dan een stel aan de voorkant erbij. Mensen in Zl kunnen dan daar al instappen en daardoor is de verdeling veel eerlijker over de stellen. Maar goed we zien het allemaal wel, al hoop ik dat er niet te veel is ingekort. |
20-04-2009 23:06:43 | ||
---|---|---|
Dre
![]() |
Quote Ehhh... trein 1629 rijdt sinds de 12e van de 12e al niet meer... Daar rijdt de 143. En dat komt van Wgm. Materieel voor de omliggende treintjes: 1614 keert op 1625, 1622 keert op 1633, 1626 keert op 1641, etc. Steeds +11, tenzij er dan een 140 rijdt, dan wordt het +15. Alleen het materieel uit de 1618 komt uiteindelijk in de 700 terecht. Laatst bewerkt door Dre op 20-04-2009 23:07 |
20-04-2009 23:07:04 | ||
---|---|---|
jeepee
![]() |
Quote Ok dat is wel netjes. Ik begrijp ook wel dat er bezuinigd wordt en hoop ook echt dat de materieelinzet dan goed afgestemd kan worden op de vraag. Het kwam bijvoorbeeld regelmatig voor dat er om 10.45 10 bakken uit Lw naar Rtd reden. Dat is inderdaad grote onzin. Nu nog een conducteur vinden die ook ff de trein in kijkt. Van Rtd tot Lw geen HC gezien ![]() |
20-04-2009 23:10:22 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Quote Binnen NS ook wel het eeuwige gehannes tussen bakkilometers besparen en dan weer zo comfort mogelijk rijden... Bezigheidstherapie kun je het ook noemen. |
20-04-2009 23:11:27 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
Quote12763 en 12565 vanmiddag gespot met drie stellen, 12561 weet ik niet 100% zeker maar volgens mij waren dat er twee... Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
20-04-2009 23:12:04 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Klopt het dat er in de 9100 geen DM'90 meer rijdt? Alles nu ICM(m) geworden? Laatst bewerkt door aarclay op 20-04-2009 23:17 Choo choo..... |
20-04-2009 23:16:32 | ||
---|---|---|
Dre
![]() |
Quote Een vanaf Dv rijdende 1528 is dat zeker niet. Alles start 's ochtends in Dv, behalve de 1500 die juist als eerste na 9:00 zou vertrekken (die gezien de geldigheid van voordeelurenkaarten toch aardig in trek zou moeten zijn). Nee, dan kun je inderdaad beter de 1537, 1542 en 1546 zo goed als leeg tussen Amf en Dv v.v. laten hobbelen. Bezuinigen is leuk, maar trek er dan een paar nodeloze treinen uit, i.p.v. treinen die juist nodig zijn niet te laten rijden. ![]() Volgens mij wil je het dan gewoon niet begrijpen. %07% |
20-04-2009 23:17:39 | ||
---|---|---|
superboer
![]() |
QuoteHet is al vaker gezegd: Klik boven in het menu op \\\"informatie\\\", vervolgens op \\\"recente spots\\\" en vul bij \\\"Geef een treinnummer\\\" 91% in. klik vervolgens op \\\"Geef weer\\\" en je ziet dat er alleen maar DM\\\'90 in zit. Wat een uitvinding hé, die spots! ![]() Laatst bewerkt door superboer op 20-04-2009 23:18, reden: quote toegevoegd |
20-04-2009 23:36:06 | ||
---|---|---|
Railprutse
![]() |
Hoe moet je een Wijziging per 20 April in de Spots tot 20 April terugvinden? |
21-04-2009 09:39:07 | ||
---|---|---|
verschuyl
![]() |
Misschien ook door opvallende dingen te gaan lezen?? Daar zou het ook wel in vermeld kunnen worden! Groet'n uut Tubberg'n, Jacco |
21-04-2009 10:19:34 | ||
---|---|---|
robbertc
![]() |
QuoteNope, 12522 met 8 bakken. Paste prima. In de 6e bak alle zitplaatsen bezet, geen staanders op balkon. Tussen Amf en Ut enkele mensen die moesten staan. |
21-04-2009 10:57:27 | ||
---|---|---|
Dre
![]() |
Quote Gisteren om kwart over elf 's avonds waren er al spots ingevoerd van de 9100 op 20 april 2009. Even daar kijken, en je had kunnen zien dat DM'90 daar nog gewoon rijdt. Blijft natuurlijk wel de vraag waar al dat ICM is gebleven. Want het lijkt erop dat er heel veel weg is, maar dat er nergens wat bij gekomen is. %03% |
21-04-2009 13:20:30 | ||
---|---|---|
woepje
![]() |
QuoteDan is die ingekort van 12 bakken naar 6, 7 of 8 bakken ICM(m). Lijkt mij vooralsnog geen drama; de 561 die erachter rijdt heeft dan wat minder lege zitplaatsen in de laatste bak dan gewoonlijk. Trein 525 is met zn 4x ICM-III ook redelijk ingekort naar 7 bakken ICM(m). Trein 740 is van 6 naar 4 bakken gegaan. Trein 529 is echter met drie stellen in Gn aangekomen tegenover twee stellen in het vorige wijzigingsblad. Laatst bewerkt door woepje op 21-04-2009 13:21 |
21-04-2009 13:34:06 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
Als de reizigers wachten op dat treintje van een paar minuten later natuurlijk... velen willen met de eerste de beste mee. Hoewel, in de spits zitten er nog redelijk wat reizigers naar Gd in de 2800 terwijl de 2000 net wat eerder rijdt. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
21-04-2009 13:34:33 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
De 12561 is gepland met 11 bakken en gisteren reed deze in ieder geval vanaf Ut ook met 11 bakken (4208+4033+4232). De 561 erachter reed met 2x VIRM VI (8736+8615). Trein 525 rijdt vanaf Ut met IV+IV+III en 529 met 3x III. Zo dramatisch is het dus allemaal niet lijkt me. |
21-04-2009 13:40:57 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
Begrijp ik uit jouw bericht goed dat er in Ut bijgeplaatst wordt bij de 525? Dan vraag ik me helemaal af wat ze met al dat materieel wat gisterochtend in de tuin van Rtd stond gedaan hebben: normaal werd er daar al een stel bijgeplaatst bij het materieel dat als 2814 arriveert. Laatst bewerkt door daniel_ddr op 21-04-2009 13:41, reden: treinnummer gecorrigeerd Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
21-04-2009 15:49:22 | ||
---|---|---|
jacokran
![]() |
De 7400 rijdt sinds deze week ook een minuutje later van db ri ut. Vertrek van .03 en .33 komt meer in overeenstemming met de werkelijkheid.... |
21-04-2009 16:34:30 | ||
---|---|---|
rudolfph
![]() |
QuoteDûh, ik zit ook liever in ICM dan in VIRM. ![]() ![]() Verder vind ik het allemaal wel leuk en aardig, dat inkorten totdat de trein precies vol is, maar hoe zit dat bij verstoringen? Amf-Zl-Dv is bijvoorbeeld de favoriete omrijroute als het misgaat bij Apd of zo. Als een trein een beetje ruim is, hoeft dat geen problemen op te leveren, maar als er al minimaal gepland wordt, dan natuurlijk wel. Of wordt er van het geld dat nu bespaard wordt door minder bakkilometers, het aantal reservediensten uitgebreid zodat er bij verstoringen sneller materieel bijgeplaatst kan worden/extra treinen kunnen rijden? Of als een trein gewoon zomaar opeens wat drukker is om wat voor reden dan ook? Ik ben bang dat dat wishfull thinking is, dus uiteindelijk zit de reiziger met de gebakken (storings)peren. ![]() |
21-04-2009 16:45:22 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Tsja. Pleit je er nu voor om elke trein maar 25 % ruimer te bemeten omdat het in de praktijk wel eens nodig kan blijken te zijn? |
21-04-2009 17:18:07 | ||
---|---|---|
Dre
![]() |
Quote Uiteindelijk snijdt de NS zichzelf in de vingers, er is een gedeelte incidentele reizigers dat de auto als alternatief heeft. Die zie je volgende keer niet weer terug in de trein. |
21-04-2009 20:53:07 | ||
---|---|---|
dumpy_dump
![]() |
QuoteSinds wanneer? Afgelopen zondag had ik nog een 2800, en die was gewoon ICM. Zaterdag had ik er ook een, idem. Het enige andere dat ik van het weekend in de 2800 zag was een DDAR, maar volgens mij was dat niet gepland ![]() |
21-04-2009 20:56:10 | ||
---|---|---|
ettenrail
![]() |
Maar dat je er ICM in gezien hebt was ook voor het wijzigingsblad van 20 april![]() ![]() Laatst bewerkt door ettenrail op 21-04-2009 20:58 |
21-04-2009 21:02:31 | ||
---|---|---|
rudolfph
![]() |
@Broek53: 25% overcapaciteit zou inderdaad mooi zijn, maar ik weet ook wel dat het niet haalbaar is. Maar ik denk ook dat op bepaalde trajecten wel overcapaciteit ingecalculeerd moet worden, óf dat er een alternatief plan moet komen om snel en efficiënt problemen op te kunnen vangen, dus bijvoorbeeld meer reservepersoneel en -materieel. Hoe dan ook kost het opvangen van verstoringen (veel) geld, maar door de juiste maatregelen te nemen kan wel voorkomen worden dat (incidentele) reizigers na een (of de zoveelste) verstoring de gang naar de auto maken. @Dumpy: nu je het zegt, ér is nog helemaal geen weekend ná het wijzingsblad geweest (wat Ettenrail dus ook net zegt ![]() |
22-04-2009 20:06:04 | ||
---|---|---|
pytoyo
![]() |
Volgens mij is de SGMm in de 7000 nog niet genoeg! Vandaag Plan V! Wanneer zal er weer genoeg SGMm zijn? En ze zeuren dat ze weer mat'64 weer terug willen!!! Pyt0yo TREiNF&n |
22-04-2009 20:08:34 | ||
---|---|---|
treintim
![]() |
Ben wel benieuwd: wie zijn 'ze' en is Sprinter dan zo slecht aldus hun? Meen op Somda afgelopen maandag nog verhalen te hebben gelezen van verrastte en blije reizigers daar. Laatst bewerkt door treintim op 22-04-2009 20:11 |
22-04-2009 20:09:43 | ||
---|---|---|
WesselE
![]() |
Reizigers van de 7000 denk ik, al mag pytoyo123 wel wat aan z'n schrijfstijl gaan doen. 'Okeh' |
22-04-2009 20:12:39 | ||
---|---|---|
treintim
![]() |
Ja, al vraag ik me af waarop pytoyo123 dat baseert. |
22-04-2009 20:15:17 | ||
---|---|---|
pytoyo
![]() |
Nouja laat het dan maar zitten! Pyt0yo TREiNF&n |
22-04-2009 20:25:18 | ||
---|---|---|
spoorhaas
![]() |
Gaarne niet zomaar afdruipen... Waarop baseer jij dat mensen het mat 64 terug willen?? SGMm heeft als voordeel... overzichtelijk ( sociale veiligheid ), ziet er modern uit, is snel, goede RIS omroepsysteem.. Laatst bewerkt door spoorhaas op 22-04-2009 20:25 |
22-04-2009 20:30:57 | ||
---|---|---|
treintim
![]() |
Ja, maar die discussie over SGMm en Mat'64 hebben we wel vaker gehad, maar wat ik me afvraag is hoe Pyoto123 dat merkt dat reizigers Mat'64 terug willen. Zeggen ze dat tegen jou, vraag jij ze dat, of klaagde er iemand hardop tegen iemand anders en hoorde je dat, of vinden je vrienden dat waarmee je over treinen praat, of zijn het belangrijke zakenreizigers die zo'n trein in vergelijking met de auto maar oncomfortabel vinden? 'Ze' zijn voor mij abstracte mensen. 'Ze' staan ook niet garant voor alle reizigers van de 7000, dus ik ben wel benieuwd wie er nou Mat'64 terug wil. Laatst bewerkt door treintim op 22-04-2009 20:38 |
22-04-2009 21:46:00 | ||
---|---|---|
dennistd
![]() |
pytoyo bedoelt volgens mij dat er nog een omloop met 2 v'tjes rijdt, en niet met SGMm. Er staat namelijk een stel in Es aan de kant (gisteren van vandaag iig). |
22-04-2009 23:20:49 | ||
---|---|---|
bjornl
![]() |
QuoteDat systeem dat de laatste tijd de stations van Mrn tot en met Rhn niet meer erkent? |
23-04-2009 00:15:09 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Gaan we ook in dit topic weer materieel afzeiken en ophemelen, en dan liefst nog hetzelfde als een paar pagina's terug? Dan houd ik er echt mee op hoor, ik heb wel wat beters te doen dan mij steeds weer daar doorheen te moeten werken. |
23-04-2009 00:55:33 | ||
---|---|---|
rudolfph
![]() |
Rudolfph: terug naar het wijzigingsblad 20 april! |
23-04-2009 22:46:23 | ||
---|---|---|
rogier
![]() |
Inmiddels staan de adviesaanvraag en het advies op de website van het locov. Adviesaanvraag: http://www.minvenw.nl/cend/overlegorganen/locov/adviesaanvragen/2009/index00001.aspx Advies: http://www.minvenw.nl/cend/overlegorganen/locov/uitgebrachte_adviezen/2009/index00001.aspx |
24-04-2009 17:08:49 | ||
---|---|---|
mvd
![]() |
Nog twee nieuwe zaken in het zuiden van het land: trein 815 rijdt met één viertje naar Mt, hier wordt een tweede viertje bijgeplaatst voor trein 828. Hetzelfde geldt voor trein 817/830. Iech kom gelökkig oet Mestreech! |
24-04-2009 22:44:21 | ||
---|---|---|
j.jager
![]() |
Tr.715 keert op vrijdag niet meer op tr.728. Daar integen gaat het stel dat de 711 rijd, op vrijdag wel weer met de 728 mee, en haalt van het opstel 2 ander stellen op en gaat dan voorop mee in de 728. De 715 komt met 2 stellen binnen en word dan gesplitst en gaat het achterste stel(gerekend bij binnenkomst) naar het opstel en gaat het voorste stel terug als 732 a. Bij arriva rijd tr.30551 nu met een solo 2/8je. Laatst bewerkt door j.jager op 24-04-2009 22:45 |
25-04-2009 12:17:12 | ||
---|---|---|
daniel81
![]() |
In het begin van dit topic is er ook bediscussieerd of SGMm de rijtijden op Apd-Es wel kon halen. We zijn inmiddels een paar dagen onderweg en het valt mij op dat elke 7000 die ik deze week in Apd heb zien aankomen, een paar minuten te laat is, dit terwijl in het V-tijdperk de meeste treinen wel op tijd arriveerden. Ik vermoed dat het met onwennigheid van het personeel te maken heeft, maar misschien zijn de bediende seinen en de stop-doorseinen ook wel de boosdoeners, waardoor stations toch rustig genaderd moeten worden en de remkwaliteiten van SGMm niet optimaal benut kunnen worden. |