25-04-2009 13:09:10 | ||
---|---|---|
Dre
![]() |
En op de terugweg geldt hetzelfde voor Hgl. Waardoor de retourtrein standaard te laat uit Es vertrekt (niet zo'n ramp, de speling in Hgl is ruim voldoende). De V'tjes flikten het nog wel eens om eerder dan de 31200 in Hgl aan te komen, de Sprinters hebben dat deze week nog niet voor elkaar gekregen. |
25-04-2009 13:17:50 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Toen de 4000 met DDAR ging rijden, was het geweeklaag de eerste weken ook niet van de lucht. Tegenwoordig zie ik ze van Bijlmer tot en met Amsterdam C op tijd of een minuut te vroeg binnenkomen. Kortom: wacht nou maar eens even af met die Sprinters in de 7000. Gewenning is alles. |
25-04-2009 16:11:26 | ||
---|---|---|
pytoyo
![]() |
De 7000 rijdt dan SGMm met een omloopje Mat'64. Toch? Laatst bewerkt door pytoyo op 25-04-2009 20:10 Pyt0yo TREiNF&n |
25-04-2009 16:14:50 | ||
---|---|---|
WesselE
![]() |
Hoe vaak hebben we het nou al niet gezegd? De 7000 rijdt integraal met SGMm, maar rijdt er af en toe wat mat'64 doorheen. Er horen alleen sprinters in de 7000 te rijden 'Okeh' |
![]() |
advertentie |
25-04-2009 17:03:37 | ||
---|---|---|
SleutelMan
Moderator ![]() |
Quote Ik denk dat je de 7000 verwart met de 7600: daar rijdt sinds 20 april planmatig dus wel een setje V's in 1 omloop ![]() Laatst bewerkt door SleutelMan op 25-04-2009 17:04 |
25-04-2009 17:08:39 | ||
---|---|---|
WesselE
![]() |
Quote Vandaag even gekeken naar de omlopen in de (1)6000. Helaas was alles gewoon Plan-V, in alle omlopen. 'Okeh' |
25-04-2009 18:03:28 | ||
---|---|---|
fabrierban
![]() |
Ik ben een weekje op vakantie geweest en vanmiddag viel me in Ht meteen op dat de 9600 en de 4400 op zaterdagmiddag zijn verkort van 2xV tot 1xV (voor de 4400 zal dat in bepaalde treinen toch wel wat problemen gaan geven). Verder waren reden de drie 800'en die ik tegenkwam allemaal met 2xVIRM4. |
25-04-2009 19:35:49 | ||
---|---|---|
daniel
![]() |
De 4400 en 9600 rijden zaterdags al veel langer met solo V's dan sinds het wijzigingsblad van april. En dat is (in ieder geval voor de 4400) voor sommige treinen inderdaad wat krap bemeten, dat klopt. |
25-04-2009 19:44:52 | ||
---|---|---|
geertw
![]() |
Quote Qua woordgebruik: je bedoelt vast een omloop Mat'64, een slagje is namelijk één keer op-en-neer. Een volledige omloop bestaat uit wat meer ritten ![]() http://www.ovinnederland.nl/ |
25-04-2009 19:49:57 | ||
---|---|---|
woepje
![]() |
Het inkorten van de NoordOost te Gn is op vrijdagmiddag gelukkig niet doorgevoerd. Alleen trein 748 en 554 ingekort naar 2 stellen ipv 3 stellen, maar verder viel het dus allemaal mee. |
25-04-2009 20:14:48 | ||
---|---|---|
pytoyo
![]() |
Maar... waarom korten ze dan de treinen van de NoordOost? Pyt0yo TREiNF&n |
25-04-2009 20:37:57 | ||
---|---|---|
fabrierban
![]() |
Quote Bij de 9600 varieerde het nogal eens, maar de 4400 reed na een uur of elf toch altijd dubbel. Op Ht-Nm speelt overigens al langer het probleem buiten de spits van de vaak zeer slecht bezette 3600 en de korte overvolle 4400'en. Er is daarom al eens geopperd om bij de 3600 de stops in Arnhem Zuid en Lent te vervangen door stops in Wychen en Rosmalen. Laatst bewerkt door fabrierban op 25-04-2009 20:38 |
25-04-2009 20:39:30 | ||
---|---|---|
sander14
![]() |
Misschien dat er 1x V rijdt omdat er ook solo T'tjes reden en de NS moeite heeft deze (net zoals DD-AR met mDDM en DD-AR met 1700) uit elkaar te houden. |
25-04-2009 20:44:16 | ||
---|---|---|
fabrierban
![]() |
@sander14 De T-tjes zijn al wat langer weg uit de 4400, sindsdien reed er toch echt 2xV. |
25-04-2009 20:46:17 | ||
---|---|---|
bogger
![]() |
Quote Dat staat in dit topic al beknopt beschreven en in een ander topic is er volgens mij een uitgebreide reactie hierop van broek53. Probeer het eerst zelf te vinden. Zo heb ik het ook geleerd in mn beginperiode hier ![]() |
25-04-2009 20:48:18 | ||
---|---|---|
lamote_ban
![]() |
Quote De overbezetting van de 4400 speelt alleen aan de Bossche kant. Dus alleen de stop van de 3600 in Lent (stapt daar uberhaupt ooit iemand op?) vervangen door een in Rosmalen lijkt me voldoende. |
25-04-2009 20:56:02 | ||
---|---|---|
fabrierban
![]() |
@lamotep Dan moet overigens wel het resterende ICRm uit de 3600 vervangen worden door VIRM6, want in Rosmalen passen slecht 6 bakken langes het perron. Laatst bewerkt door fabrierban op 25-04-2009 20:56 |
25-04-2009 20:59:46 | ||
---|---|---|
daniel
![]() |
Nee hoor, alle perrons tussen Ht en Nm zijn geschikt voor 8 bakken (O voor 10). Tijdens een verstoring met een stopperende 3600 ook gemerkt dat dat prima past, en 'vroeger' reden enkele 4400'en (gepland!) met 8 bakken mat'64, en ook dat ging goed. Voor de rest zie ik het verder niet gebeuren dat de 3600 gaat stoppen in Rs (en zeker niet ten koste van Nml). |
25-04-2009 21:01:46 | ||
---|---|---|
bjornl
![]() |
Die stops van de 3600 tussen Ah en Nm zaten er toch omdat de twee helften van de 3600 anders niet aan elkaar passen? Dan zou het schrappen van die stops geen ruimte geven voor andere stops elders op het traject. |
25-04-2009 21:14:08 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Quote Zullen we van die 3600 maar een stoptrein Zl-Rsd maken? Het wordt hoog tijd dat die verbinding alle flauwekul stations als Wh, Ost, Ahz, Est en Nml weer gewoon gaat overslaan, al is het maar 1x per uur. Belachelijk dat je op zo'n rechtstreekse verbinding langer onderweg bent dan 15 jaar geleden. Maar dat is meer iets voor 2010 of later. ![]() |
25-04-2009 21:28:55 | ||
---|---|---|
fabrierban
![]() |
@keesje Het probleem met het traject Zwolle-Roosendaal is dat er weinig vervoer over langere afstanden is, de meeste reizigers gaan slechts een of twee stations mee. In feite is er helemaal geen reizigersbasis voor een IC, maar alleen een voor een versnelde stoptrein die een aantal kleine stations overslaat. Als je dus bij de 3600 stops schrapt worden de IC's nog leger en stoptreinen nog voller. Dat lijkt me dus zeker niet de oplossing. Laatst bewerkt door fabrierban op 25-04-2009 21:29 |
25-04-2009 22:26:58 | ||
---|---|---|
fr
![]() |
Quote Als je naar de reizigersaantallen van die stations gaat kijken moet je ook Etten-Leur en Dieren toevoegen ![]() |
25-04-2009 23:12:41 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
De stop in Etten-Leur is natuurlijk historisch zo gegroeid door de ligging en het feit dat er verder niks langs komt. Want wat is hier het alternatief: 3600 inkorten tot Breda en een aparte stoptrein laten rijden? Die laatste zou een eilandbedrijfje worden nu in 2010 ook de stoptrein op de Zeeuwse lijn vervangen wordt door een stoppende IC en in Breda kan je twee kerende treinseries ook niet kwijt. Kan je 'm dus beter zoals het al jaren is als stoptrein Bd-Rsd laten rijden. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
25-04-2009 23:26:40 | ||
---|---|---|
tweetyrock
![]() |
Quote Ik ben deze week toch al enkele keren met de 31264 later aan gekomen dan de 7064.. Ook met de 31228 en 7028 is dit vaak het geval, 7028 dus eerder.. Wat mij verder opvalt is dat de 7019 gewoon keurig op tijd rijd, enkele keren al eerder binnen is dan dat de 7924(vertrekt) en doorkomst van 1724. En ook de overstap van 7019 op 31219 heb ik deze week al 3x gehaald (en 2x voor de 7919 gekozen).. Dus de treinen die ik zie, rijden gewoon hartstikke mooi op tijd, en vind ik ook de bezetting helemaal goed. Dus zeker een aanwinst. ![]() |
26-04-2009 10:10:07 | ||
---|---|---|
WesselE
![]() |
Quote De 13600 kan ook best door naar Rsd ![]() 'Okeh' |
26-04-2009 11:40:52 | ||
---|---|---|
Modelspoor
![]() |
Ook een eventuele optie zou kunnen zijn,om de 3600 als een volwaardige IC te laten rijden deze variant: De 7600,Nm-Zp door rijden naar Zl,dan heeft DV-Zl,samen met 3600 een kwartierdinst. en de 12100 Vs-Rsd,doorrijden naar Bd,en heeft Bd-Rsd ook een kwartierdienst op dit drukke traject. Dan zou je hebben:Zl-Dv-Zp-Ah-Nm-O-Ht-Tb-Bd-Rsd. In een later stadium de serie 7500 Ed-Ah door naar Dieren,en aldaar keren. |
26-04-2009 11:45:48 | ||
---|---|---|
ruysdael
![]() |
De 12100 wordt vanaf opening HSL opgeheven. Dan gaat de 2100 stopperen op Rsd-Vs. |
26-04-2009 11:46:41 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Elk topic over de (tussentijdse) dienstregeling- en omloopaanpassingen heeft standaard de meest rigoureuse en romantische fantasieën over DE dienstregeling ergens in het hele land tot gevolg. Prima hoor, maar kunnen we voor de overzichtelijkheid dit soort topics niet beperken tot wat er feitelijk wijzigt en eventeel wat we daarvan vinden? |
26-04-2009 11:46:51 | ||
---|---|---|
Trainf_ban
![]() |
QuoteIk had het idee om de 7600 tot Deventer te rijden als die nieuwe station Epse/Deventer Oost er is. En een arparte Stoptrein Deventer-Zwolle (en als de hanzelijn open is dan verlengen tot Lelystad en in de spits Almere) Laatst bewerkt door Trainf_ban op 26-04-2009 11:48 |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
26-04-2009 11:54:16 | ||
---|---|---|
Trainf_ban
![]() |
Nou als we over dit verder willen kletsen dan doen we op deze topic: https://somda.nl/www/forum/6779/ |
26-04-2009 18:40:53 | ||
---|---|---|
edegroot
![]() |
edegroot: niet dus (topic is gesloten), ik zou ook graag zien dat men hier weer ontopic gaat |
26-04-2009 20:58:12 | ||
---|---|---|
Damian
![]() |
Quote Dat geldt niet alleen voor de 3600. Vrijwel elke IC doet er langer over om van A naar B te komen dan 15 jaar geleden. Ik weet zeker dat het voor de korte afstand ook geldt met de enorme groei van stations in de voorsteden. |
27-04-2009 11:32:51 | ||
---|---|---|
robbertc
![]() |
QuoteEn ook die twee treinen hadden met 3 stellen moeten rijden, op vrijdagmiddag.. |
27-04-2009 12:06:05 | ||
---|---|---|
woepje
![]() |
O, dus dan is er nagenoeg niets veranderd in tegenstelling tot het vorige wijzigingsblad. Alleen de 558 dan met 3 stellen ipv 4 stellen, maar dat maakt verder niet zoveel uit. Afgelopen vrijdag reed de 554 overigens met 8 bakken ICM, vandaar dus twee stellen. Had net zo goed 9 bakken ICM kunnen zijn en dan had je 3 stellen gehad. De stellen kwamen overigens uit On. Laatst bewerkt door woepje op 27-04-2009 12:06 |
08-05-2009 20:20:21 | ||
---|---|---|
julius
![]() |
Opmerkelijk: de serie 7600 vertrekt in Dieren richting Arnhem 2 minuten later dan voorheen terwijl de overige vertrektijden op Zutphen-Arnhem allemaal onveranderd zijn gebleven. Overigens is het RIS van de in de 7600 rijdende SGM noch aan deze aanpassing, noch aan die op Arnhem-Nijmegen aangepast. |
09-05-2009 20:38:54 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
Eerder in dit topic werd gesproken over 8 diensten ICRm in de 1900, echter lijken volgens de spots de 1922, 1924, 1926, 1928, 1930, 1932, 1934, 1936 en 1940 elk met ICRm te rijden, wat met de kortst mogelijke keringen zelfs niet haalbaar is met maar 8 setjes ICRm. Rijdt er hier een VIRM omloop practisch met ICRm, of zijn er toch 9 diensten gekomen? |
10-05-2009 15:02:50 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Je zou eens bij de genoemde treinen moeten kijken of daar vaker ICR is gespot, of toevallig een enkele keer. In dat laatste geval kan het zomaar een invalbeurt door een verstoring in de omloop zijn. |
10-05-2009 15:26:00 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
Het ziet er allemaal uit alsof er ICRm hoort te rijden, aannemelijk dus een van deze treinen niet, maar ik kan zo snel niet ontdekken welke dan![]() |