21-01-2011 16:28:09 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
Waar laat ik mijn auto op die TGV dan? |
21-01-2011 16:39:19 | ||
---|---|---|
maxime
![]() |
Haha, dat klopt, dat gaat niet. Maar je hoeft niet persé auto of motor mee te nemen om de autoslaaptrein te boeken.![]() Laatst bewerkt door maxime op 21-01-2011 16:39 |
22-01-2011 00:30:21 | ||
---|---|---|
icetha
![]() |
Ik dacht niet dat EETC ook de Bedevaartstreinen naar Lourdes verzorgd, maar zijn dan deze charters ook de klos???%04% Incroyable (ongelovelijk)... |
22-01-2011 10:15:38 | ||
---|---|---|
spiketrain
Moderator ![]() |
Spiketrain: topic opgeschoond. Groet, Spiketrain |
![]() |
advertentie |
22-01-2011 11:49:01 | ||
---|---|---|
cuneo56
![]() |
Quote Als de organisator nog steeds zaken met EETC wil doen zal dat niets meer worden ( of men heeft een extra zak geld beschikbaar). Wat nog wel zou kunnen is de SNCF het materieel te laten stellen. Het vervelende/kwalijke van deze zaak is dat deze nieuwe belasting is ingevoerd om dat een andere belasting is vervallen en het voor Franse bedrijven dus min of meer kosten neutraal is. Ciao. |
22-01-2011 12:58:57 | ||
---|---|---|
Apda
![]() |
Na protesten uit buurlanden zou de Franse regering begin december hebben besloten de nieuwe belasting niet toe te passen op grensoverschrijdend treinverkeer. Zie bijvoorbeeld http://www.rlp.de/einzelansicht/archive/2010/december/article/franzoesische-bahnsteuer-soll-nicht-erhoben-werden/. |
22-01-2011 15:02:10 | ||
---|---|---|
maxime
![]() |
Dat is apart. Is de Franse regering alsnog op het schrappen van de belasting voor grensoverschrijdend verkeer teruggekomen of is EETC gewoon niet goed op de hoogte? Want het is wel apart dat EETC alsnog stopt met de Autoslaaptrein naar Avignon als die belasting niet geldt. |
22-01-2011 19:37:27 | ||
---|---|---|
103 220-0
![]() |
Zolang de Franse staat (belastingdienst) de IFER niet zelf intrekt en de heffing zelfs met terugwerkende kracht over het afgelopen jaar kan worden geheven wil EETC het risico niet nemen, zeker als je je bedenkt dat de heffing geldt voor ieder rijtuig dat in Frankrijk kan rijden, dus eigenlijk gewoon het hele park RIC-rijtuigen. |
22-01-2011 22:33:21 | ||
---|---|---|
cuneo56
![]() |
Quote Pas op: wat er geschrapt is , betreft enkel het "kleine grensverkeer". Zoals b.v de DB met dieselstelletjes (628'ers de laatste keer dat ik daar was) een kilometer of 2á3 Frankrijk binnenrijdt naar Wissembourg. De Franse belasting inspecteurs hadden natuurlijk graag gezien dat DB voor z'n hele park 628'ers van Karlsruhe het bijbehorende bedrag had overgemaakt. Omdat ook daar het geld niet aan bomen groeit had men dat voor 1 , hooguit 2 stellen gedaan , wat dan voor de reizigers extra overstappen zou betekenen en bij onderhoud/defect van het stel over stappen in een busje danwel domweg niet rijden. Maar goed, het laatste woord is duidelijk nog niet gesproken in deze kwestie, maar een relatief klein bedrijf als EETC moet helaas nu een knoop doorhakken! Ciao |
27-01-2011 16:14:58 | ||
---|---|---|
NVBS/OdR
![]() |
Zondag 30 januari gaat een 1200 zeven rijtuigen wegbrengen naar Bad Bentheim: (LM)87700E E lok - 7 rijtuigen 200m - 402 ton 80 (100) Km/u Wgm V 17:55 Wgmrba D 17:57 Wgmo LSP D 17:58 Gpda LSP D 17:59 100 (100) Km/u Gpda LSP D 17:59 Wp D 18:02 Vtbr D 18:04 Kv D 18:05 Ndb D 18:08 Craw D 18:10 Crao D 18:11 Hvs D 18:13 Brn D 18:19 Brna D 18:20 Amfga D 18:24 Amf D 18:27 Ama D 18:29 Bnva D 18:37 Sto D 18:41 Apd D 18:53 Apda D 18:54 Apdo D 18:55 Twl D 18:59 Dv D 19:04 Spa D 19:07 Rsn D 19:22 Wdn D 19:27 Aml D 19:32 Amri D 19:34 Bn D 19:38 Hgl D 19:42 Hglo D 19:45 Odz D 19:50 Odzg D 19:55 Spb D 19:56 Bh A 20:01 Loc gaat los terug. Kijk ook op www.facebook.com/OpdeRails |
27-01-2011 16:16:53 | ||
---|---|---|
NVBS/OdR
![]() |
Op 3 februari haalt een 1200 tien rijtuigen op uit Bad Bentheim: Losse loc: (LL)87700E (Wgm V 06:23 - Bh A 09:13) 85 (0) Km/u Wgm V 06:23 Wgmrba D 06:25 Gpda LSP D 06:28 Wp D 06:31 Vtbr D 06:32 Kv D 06:34 Ndb A 06:39 V 06:47 Bsmz D 06:49 Craw D 06:50 Crao D 06:51 Hvsn D 06:52 Hvs D 06:54 Brn D 06:59 Brna D 07:00 Amfga D 07:05 Amf A 07:07 100 (0) Km/u Amf V 07:23 Ama D 07:26 Bnva D 07:36 Sto D 07:41 Apd D 07:55 Apda D 07:56 Apdo D 07:58 Twl D 08:03 Dv D 08:07 Dvgea D 08:09 Spa D 08:10 Dvc D 08:11 Hon D 08:21 Rsn D 08:27 Wdn D 08:32 Aml D 08:36 Amri D 08:38 Bn D 08:44 Hgl D 08:49 Hglo D 08:52 Odz D 08:59 Odzg D 09:05 Spb D 09:07 Bh A 09:13 1200 met rijtuigen: E lok - 10 rijtuigen - 305m - 563 ton 100 (0) Km/u Bh V 09:44 Spb D 09:51 Odzg D 09:52 Odz D 09:58 Hglo D 10:05 Hgl D 10:08 Amri D 10:18 Aml D 10:21 Wdn D 10:26 Rsn D 10:32 Dvc D 10:47 Spa D 10:49 Dvgea D 10:50 Dv D 10:53 Twl D 10:58 Apdo D 11:02 Apda D 11:04 Apd D 11:06 Sto D 11:20 Bnva D 11:26 Ama D 11:35 Amf A 11:38 V 11:40 Amfga D 11:43 Brna D 11:47 Brn D 11:48 Hvs D 11:55 Crao D 11:58 Craw D 11:59 Bsmz D 12:00 Ndb D 12:03 Kv D 12:07 Vtbr D 12:10 Wp D 12:11 Gpda D 12:13 Wgmrba D 12:18 Wgm A 12:20 Succes. Foto's zien we gaarne terug op fotosopderails@nvbs.com %08% Kijk ook op www.facebook.com/OpdeRails |
27-01-2011 16:21:16 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
Bedankt voor de dienstregelingen, ik heb het bij de bijzondere ritten hier op de homepage gezet%02% |
27-01-2011 17:17:17 | ||
---|---|---|
daniel81
![]() |
Quote Da's wel wonderlijk gepland, te Apd gelijk met de aankomst van de 17866. Benieuwd wie er eerst mag, en of de aansluiting op de 1666 gaat lukken. 't Zou niet de eerste keer zijn dat dit fout gaat%03% |
05-02-2011 09:46:56 | ||
---|---|---|
martijnham
![]() |
Het einde van buffetrijtuig 88-70 025 van EETC nadert. In november 2010 is het rijtuig naar de RET werkplaats Kleiweg vervoerd, waar het geplukt is. Inmiddels staat staat het rijtuig op Rotterdam Noord GE. Sloop volgt binnenkort (nee ik weet niet precies wanneer). Dit rijtuig heeft nooit dienst gedaan bij EETC door brandschade die het al in de NS tijd had opgelopen. Heeft iemand zo bij de hand wanneer die brandschade ontstaan is? |
05-02-2011 11:09:25 | ||
---|---|---|
fred67nl
![]() |
Ik las iets op; http://www.vakantietreinen.com/html/restauratierijtuigen.html Daar stond vermeld in een kolom bij afvoerdatum NS: juli 2001 (brand) http://mijnmodelspoor-entreinwereld.blogspot.com/ |
05-02-2011 11:17:16 | ||
---|---|---|
martijnham
![]() |
De datum op vakantietreinen.com verwijst naar het jaar waarin het rijtuig bij NS is afgevoerd. De brandschade is echter eerder ontstaan. En ik ben op zoek naar de datum waarop de brandschade is ontstaan. |
10-02-2011 17:41:24 | ||
---|---|---|
midniight
![]() |
Ter info! De 1200 die bij de VSM is, stond vandaag metrode neus buiten. Men was op het dak aan het werk. ![]() ![]() Laatst bewerkt door midniight op 10-02-2011 17:42 Twello, mooi gat op de Veluwe! |
10-02-2011 19:48:09 | ||
---|---|---|
fred67nl
![]() |
Quote Ik heb een aantal OV/RN doorgebladerd maar kan geen vermelding vinden over een brand in dit rijtuig behalve dat het om de generator gaat. Tenzij ik er over hen gelezen heb. De laatste keer dat ik hem gespot heb was op vrijdag 25 februari 2000 in de 13219 Alpen Express naar Bludenz bij vertrek uit GVC. Laatst bewerkt door fred67nl op 10-02-2011 19:48 http://mijnmodelspoor-entreinwereld.blogspot.com/ |
10-02-2011 23:29:47 | ||
---|---|---|
daniel81
![]() |
Quote Heeft het nog iets weg van het roodbruin dat een aantal 1200-en ooit waren? (oftewel dezelfde kleur als de 2233/2299/2459?) |
11-02-2011 00:01:10 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Als het goed is, dezelfde kleur rood als op de 661 zit toch? |
11-02-2011 00:12:28 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
ja, en de gereviseerde rijtuigen. Het is de nieuwe huisstijlkleur van EETC. |
11-02-2011 06:15:18 | ||
---|---|---|
NDS
![]() |
Hoe word er met een geel of wit vlak omgegaan bij die loc, word er een simpel vierkant aangebracht of is er iets gedaan wat beter bij de loc past( denk aan een brede band met V vorm)? Groetjes Michiel NDS(Neu Dalhausen Stadbahn); NDS mit uns kommen sie dort |
11-02-2011 08:22:34 | ||
---|---|---|
103 220-0
![]() |
Gele ACTS-band is gebleven. |
11-02-2011 10:39:12 | ||
---|---|---|
martijnham
![]() |
Quote Dat is goed om te weten. Dan is de brand in de aggregaatruimte daarna pas ontstaan. Heb inmiddels begrepen dat het rijtuig na de brand in Keulen uit de trein is gerangeerd. |
11-02-2011 11:30:26 | ||
---|---|---|
dutchtrain
![]() |
QuoteFoto's? |
11-02-2011 11:46:24 | ||
---|---|---|
103 220-0
![]() |
Geduld is een schone zaak. |
11-02-2011 11:56:03 | ||
---|---|---|
dutchtrain
![]() |
QuoteWanneer word die eerste loc in die kleuren op de baan verwacht dan? ![]() |
11-02-2011 12:00:59 | ||
---|---|---|
103 220-0
![]() |
Met ongeveer anderhalve week moet-ie in dienst komen, als het meezit. Moeilijk te zeggen, loc heeft twee jaar stil gestaan. Als er dienstregelingen bekend zijn, worden die door de collega's van Op de Rails gepost. Beloofd. |
11-02-2011 12:01:19 | ||
---|---|---|
RSK-Mat92
![]() |
Ik denk als 'ie onder de draad gebracht gaat worden %08% |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
11-02-2011 23:56:52 | ||
---|---|---|
NDS
![]() |
Quote Zeer mooie combi lijkt me, ik wacht in spanning af tot er beeld materiaal van beschikbaar komt. Groetjes Michiel Laatst bewerkt door NDS op 11-02-2011 23:57, reden: ongewenste link verwijderd NDS(Neu Dalhausen Stadbahn); NDS mit uns kommen sie dort |
11-02-2011 23:59:05 | ||
---|---|---|
SleutelMan
Moderator ![]() |
bedoel je dit soms?: http://www.flickr.com/photos/martin_rail/5437125370/in/contacts/![]() (gevonden in het OD van vandaag) |
12-02-2011 00:07:04 | ||
---|---|---|
dh3201
![]() |
Quote Daarop heb ik dit http://img265.imageshack.us/i/1200eetc.gif/ getekend. Klopt weer helemaal met de foto die ik pas later zag. Shqiperise-lopers? |
12-02-2011 19:29:09 | ||
---|---|---|
2296
![]() |
De vers geschilderde EETC 1254 staat inmiddels alweer op de Wgm. |
13-02-2011 10:36:43 | ||
---|---|---|
klaass16
![]() |
Oud NS-kleurtje lijkt me. Laatst bewerkt door spiketrain op 13-02-2011 10:37, reden: Het laatste bericht behoef je niet te quoten. http://www.flickr.com/photos/39674979@N07/ |
13-02-2011 12:43:40 | ||
---|---|---|
NDS
![]() |
Geen oud NS kleurtje, maar wel een erg gave kleuren combi, na de VOS kleuren vind ik dit wel de mooiste die ik gezien heb bij deze locs. Groetjes Michiel NDS(Neu Dalhausen Stadbahn); NDS mit uns kommen sie dort |
13-02-2011 21:08:40 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote Dit is bordeaux-rood, het NS-bruin was bruiner. Daarnaast, het is gewoon de huiskleur van EETC |
13-02-2011 21:18:43 | ||
---|---|---|
dutchtrain
![]() |
QuoteWaarom meld je zoiets zonder foto? ![]() |
13-02-2011 21:19:14 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Misschien omdat hij er wel iets beters te doen heeft dan fotograferen ![]() ![]() |
13-02-2011 21:20:24 | ||
---|---|---|
superboer
![]() |
@dutchtrain. Een paar berichten hier boven:Quote Garantie tot aan de voordeur. |
13-02-2011 21:23:47 | ||
---|---|---|
maurits
![]() |
De Wgm is niet echt toegankelijk om foto's te maken, en het kan natuurlijk zijn dat de desbetreffende gebruiker de loc heeft gespot in het voorbijrijden. Een paar berichten omhoog staat een link naar een foto van de loc in Lieren. Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2) |
13-02-2011 21:45:51 | ||
---|---|---|
2296
![]() |
QuoteEr moet ook gewerkt worden. Dat is waarvoor ik betaald wordt en niet om te hobby'en ![]() |
13-02-2011 22:26:20 | ||
---|---|---|
103 220-0
![]() |
Wacht gewoon even af. Behoudens tegenslag van wat voor aard ook, gaat de loc zaterdag de 19e een flinke ronde rijden en daarbij zullen fotografen die dat willen, alle gelegenheid krijgen om op hun gemak mooie plaatjes te maken. De dienstregeling zal, zodra die bekend is, hier worden gepost. |
13-02-2011 23:32:14 | ||
---|---|---|
NVBS/OdR
![]() |
Komende woensdag: (blauwe) 1200 naar Roosendaal: (LL)87710E Wgm V 06:00 Wgmrba D 06:02 Mdsa D 06:04 100 (100) Km/u Mdsa D 06:04 Dmnz D 06:05 Asb D 06:07 Ashd D 06:08 Ac D 06:09 Aco D 06:10 Bkl D 06:17 Bkla D 06:18 Hmla D 06:25 Wd D 06:28 Wdo D 06:30 Odw D 06:34 Gdg D 06:38 Gd D 06:41 Hgwbr D 06:43 Mda D 06:44 Mdo D 06:45 Nwki D 06:47 Nwk D 06:48 Cps D 06:49 Rta D 06:51 Rtngo D 06:52 Rtngw D 06:53 Rtn D 06:54 Hlba D 06:55 Az D 06:56 Wspl D 06:57 Wsba A 06:58 V 07:05 Rtd D 07:08 Wiltn D 07:10 Rtb D 07:11 Wiltz D 07:12 Rtz D 07:13 Rtst D 07:14 IJsm D 07:16 IJsma D 07:17 Brda D 07:18 Kfhan LSP D 07:19 Kfhn A 07:21 LSP V 07:28 Kfhz RSP D 07:32 Kfhaz D 07:35 Zwd D 07:36 Ddr D 07:40 Ddzd D 07:42 Wld D 07:46 Mdbz D 07:49 Zlw D 07:51 Zvb D 07:56 Odb D 08:02 Rsd A 08:09 Met tien NMBS-slaaprijtuigen terug: (LM)87711E (Rsd V 09:38 - Wgm A 11:44) 282 meter 90 (100) Km/u Rsd V 09:38 Odb D 09:44 Zvb D 09:50 Zlw D 09:56 Mdbz D 09:58 Wld D 10:01 Ddzd D 10:05 Ddr D 10:08 Zwd D 10:11 Kfhaz LSP D 10:12 Kfhz D 10:15 Kfhn A 10:17 V 10:26 Kfhan D 10:28 Brda D 10:31 Brdva D 10:32 Rlb D 10:33 Rtst D 10:36 Rtz D 10:37 Rtb D 10:39 Rtd D 10:43 Wspl D 10:45 Hlba D 10:47 Rtn D 10:48 Rtngw D 10:50 Rta D 10:52 Nwk D 10:56 Nwki D 10:57 Mdo D 10:59 Hgwbr D 11:01 Gd D 11:02 Gdg D 11:04 Odw D 11:08 Wdo D 11:13 Wd D 11:14 Hmla D 11:17 Hmlba D 11:18 Bkla D 11:22 Bkl D 11:23 Aco D 11:31 Ac D 11:32 80 (100) Km/u Ac D 11:32 Ashd D 11:34 Asb D 11:36 Dvaz D 11:37 Vspa D 11:38 Dmnz D 11:39 Mdsa D 11:40 40 (40) Km/u Mdsa D 11:40 Wgmrba D 11:42 Wgm A 11:44 Veel fotoplezier! Kijk ook op www.facebook.com/OpdeRails |
13-02-2011 23:58:40 | ||
---|---|---|
SleutelMan
Moderator ![]() |
Bedankt! ![]() |
14-02-2011 00:24:28 | ||
---|---|---|
treintim
![]() |
Quote Mag ik vragen wat het doel is van die rit met de losse 1254 op zaterdag? De proefrit was al geschied... |
14-02-2011 00:30:26 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
"De dienstregeling zal, zodra die bekend is, hier worden gepost." Wacht maar af, en laat je verrassen! Laatst bewerkt door spiketrain op 14-02-2011 04:46, reden: Het laatste bericht behoef je niet te quoten. |
14-02-2011 00:36:59 | ||
---|---|---|
treintim
![]() |
Het doel van een bepaalde rit is wat anders dan een dienstregeling.![]() Laatst bewerkt door treintim op 14-02-2011 00:37 |
14-02-2011 00:39:38 | ||
---|---|---|
RSK-Mat92
![]() |
Als je dan per sé een doel wilt hebben, kijk dan simpelweg even wat er die zaterdag op de agenda staat. Wellicht zou het kunnen dat de 1254 op zaterdag de Rheingold naar Em gaat brengen ![]() ![]() Met vriendelijke groet, Robin |
14-02-2011 00:41:25 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Uit een dienstregeling is vaak het doel al af te lezen. Als de loc bijvoorbeeld om 9 uur in Bh aan komt en daar om 10 uur weer vertrekt richting Lisse, is de kans bijvoorbeeld vrij groot dat er een groep Duitsers naar de Keukenhof komt ![]() Bovendien, niet alles hoeft van te voren bekend te zijn. Bedenk wel dat tot een jaar of 12 geleden er nog vrijwel geen internet was en de liefhebber zonder contacten nog gewoon op goed geluk een hele middag langs de baan stond te wachten. Dan is 'alleen maar' een DRGL al een hele vooruitgang lijkt mij? Laatst bewerkt door mren op 14-02-2011 00:42 |
14-02-2011 01:04:49 | ||
---|---|---|
treintim
![]() |
Quote De vervoerder daarvan is NSR en er is duidelijk aangekondigd dat de TEE gewoon met een NSR 1700 gaat rijden.. Ook zijn EETC haar eigen wintersporttreinen zaterdag het land allemaal al uit, rijden de andere extra zaterdagse wintersporttreinen ook met andere maatschappijen als tractieleverancier, dus het is in feite gewoon niet op te maken wat het doel van de rit met de 1254 zou kunnen zijn. Behalve als je gaat speculeren, maar dat lijkt me niet de bedoeling. @Mren: ja, okee, je hebt gelijk, maargoed, mijn punt was dat ik helemaal niet om een dienstregeling wilde vragen (is terecht verboden op Somda), maar alleen om het doel van de rit (en dat kan losstaan van een hele dienstregeling, omgekeerd weer niet). Laatst bewerkt door treintim op 14-02-2011 01:21 |
14-02-2011 09:35:30 | ||
---|---|---|
103 220-0
![]() |
Over het doel van de rit hoeven we niet geheimzinnig te doen. EETC is - terecht - trots op de machine en wil haar graag tonen. EETC is zich bewust van het feit dat de 1200'en nog ongekend populair zijn en werkt daarom graag mee door bijvoorbeeld dienstregelingen (via de collega's van Op de Rails) beschikbaar te stellen of bij fotogenieke overbrengingen (de 1254 naar Apeldoorn) of de presentatie van de 1254 te kiezen voor zaterdagen, zodat zoveel mogelijk hobbyisten in staat worden gesteld de feestjes mee te vieren. |
14-02-2011 11:04:13 | ||
---|---|---|
tjabbe73
![]() |
Ja-ja. Zal er ook wel mee te maken hebben dat een niet nader genoemde advocaat dan wat meer tijd kan vrijmaken om te rijden%08% |
14-02-2011 11:43:55 | ||
---|---|---|
rail4marce
![]() |
Nou hopelijk met een leuke sleep rode EETC wagens erachter laat maar doorkomen. Naam is rail4marcel maar dat was 1 karakter teveel bij het aanmelden :P |
14-02-2011 11:55:22 | ||
---|---|---|
treintim
![]() |
In elk geval wil ik 103 220-0 bedanken voor deze verheugende mededeling.%02% Jammer dat ik alleen zelf moet werken dat weekend bij EETC en dan dus in het buitenland zit.![]() ![]() Laatst bewerkt door treintim op 14-02-2011 12:22 |
![]() |
advertentie |
14-02-2011 12:05:30 | ||
---|---|---|
103 220-0
![]() |
Deze presentatie zal wel eenmalig zijn omdat het de eerste loc in eigen kleuren is. Maar ik weet niet meer dan ik al heb geschreven. Zoals eerder beloofd: als er meer bekend is, zijn jullie de eerste die het horen! Laatst bewerkt door 103 220-0 op 14-02-2011 12:26 |
14-02-2011 19:45:46 | ||
---|---|---|
TheKnitter
![]() |
Een vraagje voor de rit Wgm-Rsd LLT, gaat de trein bij Rotterdam later via de goederensporen richting de Kijfhoek en verder? Dit aangezien ik geen Rlb zie maar IJsm.. Ook vanwege de tijd dat hij stil staat, net als de terug weg (zie ik nu?) Laatst bewerkt door TheKnitter op 14-02-2011 19:50 Vrijwilliger/webmaster Stichting DE-III http://www.stichtingde3.nl |
14-02-2011 20:21:59 | ||
---|---|---|
cuneo56
![]() |
Dat zie je goed, Drgl is via de Kijfhoek. Dan zijn ze op de terug reis in overtreding ( maar dat zal ik niet verder vertellen) Ciao, Ad |
14-02-2011 21:52:28 | ||
---|---|---|
coenormel
![]() |
Inderdaad, dikke paniek: reizigersrijtuigen door de goederendoos in Barendrecht! |
14-02-2011 22:09:10 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Wat is daar mis mee als dat ledig materieel is ? |
14-02-2011 22:09:39 | ||
---|---|---|
maxime
![]() |
En al helemaal omdat ze vol zullen zitten met zeilbotenbrandstof ![]() Wat flauw Thom, net een paar seconden eerder ![]() Laatst bewerkt door maxime op 14-02-2011 22:10 |
14-02-2011 22:17:02 | ||
---|---|---|
6414
![]() |
QuoteTsja, een trein met raampjes is voor de beleidsmakers kennelijk per definitie gevuld met poppetjes... |
14-02-2011 22:22:26 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote Zegt er 1 wat over flauwheid ![]() Deze trein is net zo gevaarlijk als een trein met lege containers ![]() |
14-02-2011 22:28:13 | ||
---|---|---|
dh3201
![]() |
Quote Als de Rheingold vanaf de Watergraafsmeer zal worden voorgebracht is het handiger om de NSR 1700 al vast aan de Emmerichse zijde te hebben hangen. En daar ik niet verwacht dat er aan de andere zijde een BDs zal worden gehangen, kan het dus ook dat EETC de trein van de Watergraafsmeer naar Amsterdam gaat brengen. Shqiperise-lopers? |
14-02-2011 22:51:20 | ||
---|---|---|
sik214
![]() |
Of de 1700 rijdt eerst naar de Zaanstraat en loopt daar om, om vervolgens naar Asd te rijden. Zo ging het van de zomer ook met de Sziget-trein. |
15-02-2011 21:43:07 | ||
---|---|---|
wilcot
![]() |
op een ander forum word gemeld dat de presentatie van de 1254 as zaterdag om 14.00 uur te amersfoort is. iemand al iets vernomen? Laatst bewerkt door wilcot op 15-02-2011 21:44 |
15-02-2011 22:20:06 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Ja, ik heb vernomen dat elke geïnteresseerde (dus ook fotografen/hobbyisten) welkom is. Laatst bewerkt door mren op 15-02-2011 22:20 |
15-02-2011 22:29:01 | ||
---|---|---|
103 220-0
![]() |
Dat klinkt alsof we ook wat te drinken en te eten krijgen. |
15-02-2011 22:35:22 | ||
---|---|---|
fugazi
![]() |
Als er bitterballen zijn ben ik present ![]() |
15-02-2011 22:37:23 | ||
---|---|---|
Pim530
![]() |
Ja, een paar posts terug, NMBS ligrijtuigen. |
15-02-2011 22:40:30 | ||
---|---|---|
fugazi
![]() |
Dat weet ik ook wel, maar het type vroeg ik om![]() |
15-02-2011 23:04:34 | ||
---|---|---|
verst107
![]() |
Dat kan niet veel anders zijn dan I6 ligrijtuigen. De I5 ligrijtuigen zijn bij mijn weten verkocht/gesloopt of in ieder geval niet meer rijvaardig |
16-02-2011 08:20:09 | ||
---|---|---|
luytjes
![]() |
QuoteIk heb op "een ander forum" gelezen dat dat inderdaad zo is! |
26-02-2011 01:09:11 | ||
---|---|---|
NVBS/OdR
![]() |
Tien NMBS-rijtuigen gaan terug naar België: DATUM : MAANDAG 28 FEBRUARI 2011 --------------------------------- 87710E Wgm V 17:15 Wgmrba D 17:17 Mdsa D 17:18 90 (100) Km/u Mdsa D 17:18 Dmnz D 17:19 Vspa D 17:20 Asdar D 17:21 Asb D 17:22 Ashd D 17:24 Ac D 17:26 Aco D 17:27 Bkl D 17:35 Bkla D 17:36 Hmlba D 17:40 Hmla D 17:42 Wd D 17:44 Wdo D 17:46 Odw D 17:50 Gdg D 17:54 Gd D 17:59 Hgwbr D 18:01 Mda D 18:02 Mdo D 18:03 Nwki D 18:05 Nwk D 18:06 Rta D 18:11 100 (100) Km/u Rta D 18:11 Rtngw D 18:14 Rtn D 18:15 Hlba D 18:16 Wspl D 18:18 Wsba A 18:19 V 18:23 Rtd D 18:26 Rtb D 18:28 Rtz D 18:30 Rtst A 18:32 V 18:41 Rlb D 18:43 Brd D 18:45 Kfhaz D 18:48 Zwd D 18:49 Ddr D 18:52 Ddzd D 18:54 Wld D 18:58 Mdbz D 19:01 Zlw D 19:03 Zvb D 19:08 Odb D 19:14 Rsd A 19:21 --------------------------------< (LL)87711E (Rsd V 20:38 - Wgm A 22:44) 85 (0) Km/u Rsd V 20:38 Odb D 20:45 Zvb D 20:51 Zlw D 20:56 Mdbz D 20:58 Wld D 21:01 Ddzd D 21:05 Ddr D 21:08 Zwd D 21:11 Kfhaz D 21:12 Brd D 21:13 Rlb D 21:15 Rtst A 21:18 95 (0) Km/u Rtst V 21:32 Rtz D 21:33 Rtb D 21:35 Wiltn D 21:36 Rtd D 21:40 Wspl D 21:43 Az D 21:44 Hlba D 21:45 Rtn D 21:46 Rtngw D 21:48 Rtngo D 21:49 Rta D 21:50 Cps D 21:53 Nwk D 21:55 Nwki D 21:56 Mdo D 21:58 Hgwbr D 21:59 Gd D 22:02 Gdg D 22:04 Odw D 22:08 Odo D 22:09 Wdo D 22:13 Wd D 22:15 Hmla D 22:17 Hmlba D 22:18 Bkla D 22:22 Bkl D 22:23 Aco D 22:31 Ac D 22:32 Ashd D 22:34 Asb D 22:36 Dvaz D 22:37 Vspa D 22:38 Dmnz D 22:39 Mdsa D 22:40 Wgmrba D 22:42 Wgm A 22:44 Kijk ook op www.facebook.com/OpdeRails |
26-02-2011 09:25:58 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
Dank! Ik heb het bij de bijzondere ritten erbij gezet![]() |
26-04-2011 08:43:44 | ||
---|---|---|
NVBS/OdR
![]() |
Op dit moment staat de combinatie 1252+V60D aan de kant in Oudewater, op weg naar Dordrecht. Daar blijft de 1200 achter en gaat de V60D naar Volker om daar twee zusterlocs op te halen. De combinatie 1200+3 x V60D blijft dan in Dordrecht staan tot morgenochtend ca 4.30; dan gaat de trein naar de RET aan de Kleiweg om de twee VR V60D's af te leveren. De 1252 en (EETC) V60D gaan als alles volgens plan verloopt dan rond 6.30 terug naar Amsterdam. De ex-VR V60D's zijn door EETC overgenomen en worden weer dienstvaardig gemaakt. Foto's (met name uit Dordrecht) zien we graag tegemoet op fotosopderails@nvbs.com. Kijk ook op www.facebook.com/OpdeRails |
26-04-2011 18:01:20 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
EETC is dan aardig wat van plan qua rangeerwerk! Ze hebben dan, als alles inderdaad lukt, vier V60D's beschikbaar voor rangeerwerk. |
26-04-2011 18:04:32 | ||
---|---|---|
NVBS/OdR
![]() |
Lees het allemaal in de komende Op de Rails! Kijk ook op www.facebook.com/OpdeRails |
26-04-2011 18:07:53 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
*zet zijn bed klaar onder de brievenbus* |
26-04-2011 18:18:17 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Het was een mazzeltje dat ik dit las,ik ben dus maar is door de drukte heen gereden om op het emplacement van Dordrecht/Dordrecht zeehaven ,het bonte gezelschap aan te treffen genietend van de zon. De volgorde op de foto is: EETC 1252+EETC 6005+ex VR 106-1+106-2. de foto vind je hier: http://www.flickr.com/photos/35031078@N08/?saved=1 Bedankt voor de tip %08% |
11-05-2011 22:08:42 | ||
---|---|---|
NVBS/OdR
![]() |
Op zaterdag 14 en zondag 15 mei rijden de CNL-treinen 418 en EN 446 van Deutsche Bahn AutoZug GmbH (DB-AZ) vanwege werkzaamheden bij Muiderpoort niet tussen Utrecht en Amsterdam. Het leeg materieel wordt door NSR gereden: (LM)70406E (Ut V 09:32 - Wgmrba A 10:10) 140 (0) Km/u Ut V 09:32 Utoa D 09:34 Uto D 09:36 Blw D 09:37 Bln D 09:39 Hor D 09:43 Hvsp D 09:46 Hvs D 09:48 Hvsn D 09:50 Crao D 09:51 Craw D 09:52 Bsmz D 09:53 Ndb D 09:56 Kv D 10:00 Vtbr D 10:02 Wp D 10:03 Gpda D 10:06 Wgmo D 10:08 Wgmrba A 10:10 en (LM)70408E (Ut V 08:32 - Wgmrba A 09:10) 140 (0) Km/u Ut V 08:32 Utoa D 08:34 Uto D 08:36 Blw D 08:37 Bln D 08:39 Hor D 08:43 Hvsp D 08:46 Hvs D 08:48 Hvsn D 08:50 Crao D 08:51 Craw D 08:52 Bsmz D 08:53 Ndb D 08:56 Kv D 09:00 Vtbr D 09:02 Wp D 09:03 Gpda D 09:06 Wgmo D 09:08 Wgmrba A 09:10 De nachttreinen vanaf Amsterdam rijden wel normaal, maar het materieel wordt via Naarden-Bussum gebracht: CNL 419 ledig mat 810419 Wgm v. 19.15 - Ndb a. 19.31 (1700 voor, EETC 1200 achter) ledig mat 70419 Ndb v. 19.51 - Asd a. 20.15 (EETC 1200 voor, 1700 achter) EETC 1200 losse loc: 70417 Asd v. 20.42 - Ndb a. 21.02, 80417 Ndb v. 21.19 - Wgm a. 21.34 EN 447 ledig mat 80447 Wgm v. 17.45 - Ndb a. 18.02 (1700 voor, EETC 1200 achter) ledig mat 70447 Ndb v. 18.21 - Asd a. 18.45 (EETC 1200 voor, 1700 achter) EETC 1200 losse loc: 70445 Asd v. 19.12 - Ndb a. 19.33, 80445 Ndb v. 19.49 - Wgm a. 20.04 Er zullen zaterdag- en zondagavond twee 1200'en actief zijn! Heb je foto's van de 1254: denk dan hier aan http://www.nvbs.com/OverNVBS/Fotowedstrijd_NVBS1254.htm Kijk ook op www.facebook.com/OpdeRails |
13-05-2011 23:21:18 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
Bedankt voor het delen! Ik heb het bij de bijzondere ritten gezet. |
14-05-2011 19:01:24 | ||
---|---|---|
dennistd
![]() |
Helaas beide treinen met een blauwe loc: de 1254 zit aan een stam eetc-rijtuigen op de Wgm. |
15-05-2011 12:26:31 | ||
---|---|---|
frer
![]() |
Weet iemand of EETC nog oude NS-Bcm's (lig6) in haar bestand/rijvaardig heeft? (Ik bedoel dus niet de geklimatiseerd Bcvmh's!) |
15-05-2011 12:38:54 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
Kijk eens op de site van Martijn Haman, daar vind je er alles over: http://www.martijnhaman.nl/ |
15-05-2011 13:31:10 | ||
---|---|---|
frer
![]() |
Daar is idd veel te vinden, maar niet of de rijtuigen nog rijvaardig zijn. Ik zie ze namelijk al tijden niet meer in de Alpen Expressen resp. Auto Slaaptreinen. Als Bc6 wordt nl. veelal een beroep gaan op gehuurde rijtuigen. Müller, BahnTouristik of zelfs SBB. |
15-05-2011 19:03:54 | ||
---|---|---|
maurits
![]() |
Laatste inzet die ik me kan herinneren was in het wintersportseizoen 2009/2010, nota bene in een Alpen Express, wat een hoogwaardiger product zou moeten zijn dan de Skitrein. De Bcm's waren al zo goed als op toen ik in 1999 de Schweiz Express van Basel naar Amsterdam nam, kan me voorstellen dat ze 12 jaar later helemaal op zijn. En rijtuigen huren zal goedkoper zijn dan een revisie. Laatst bewerkt door maurits op 15-05-2011 19:21 Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2) |
21-05-2011 09:37:58 | ||
---|---|---|
martijnham
![]() |
De mij laatst bekende inzet van de Bcm-rijtuigen was die in een trein naar het Sziget-festival in augustus 2010. De 05-70 011 en 017 die in deze trein meereden waren op dat moment nog de enige twee dienstvaardige Bcm-rijtuigen. Deze twee rijtuigen reden ook mee in de door maurits genoemde wintersporttreinen. |
23-05-2011 20:56:05 | ||
---|---|---|
martijnham
![]() |
Misschien nog wel aardig om een overzicht te geven van het jaar waarin de diverse Bcm-rijtuigen van EETC voor het laatst dienst hebben gedaan: 51 84 50-70 001-9 -> 2005 (naar Tsjechië) 51 84 05-70 002-3 -> 2005 51 84 05-70 004-9 -> 2006 51 84 50-70 005-0 -> 2005 (naar Tsjechië) 51 84 05-70 007-2 -> 2006 51 84 05-70 008-0 -> 2008 51 84 50-70 010-0 -> 2005 (naar Tsjechië) 51 84 05-70 011-4 -> 2010 51 84 50-70 012-6 -> 2005 (naar Tsjechië) 51 84 05-70 014-8 -> 2005 51 84 05-70 016-3 -> 2006 51 84 05-70 017-1 -> 2010 51 84 05-70 018-9 -> 2006 51 84 05-70 021-3 -> 2009 |
23-05-2011 21:03:17 | ||
---|---|---|
NVBS/OdR
![]() |
Herkansing voor de 1200-liefhebbers tussen Eindhoven en Venlo. Op woensdag 25 mei brengt de 1252 een autotransportwagon van Roosendaal naar Venlo. Wat deze wagen in Venlo moet, kunnen jullie in de volgende Op de Rails lezen. Losse loc: (LL)95105E (Wgm V 06:00 - Rsd A 08:09) 85 (100) Km/u Wgm V 06:00 Wgmrba D 06:02 Mdsa D 06:03 Dmnz D 06:04 95 (100) Km/u Dmnz D 06:04 Vspa D 06:05 Asdar D 06:06 Asb D 06:07 Ashd D 06:08 Ac D 06:10 Aco D 06:11 Bkl D 06:19 Bkla D 06:20 Hmlba D 06:24 Hmla D 06:26 Wd D 06:28 Wdo D 06:30 Odo D 06:33 Odw D 06:34 Gdg D 06:37 Gd D 06:40 Hgwbr D 06:42 Mda D 06:43 Mdo D 06:44 Nwki D 06:46 Nwk D 06:47 Cps D 06:49 Rta D 06:51 Rtngo D 06:52 Rtngw D 06:54 Rtn D 06:56 Hlba D 06:57 Az D 06:58 Wspl D 07:00 50 (100) Km/u Wspl D 07:00 Wsba A 07:01 V 07:07 Rtd D 07:11 95 (100) Km/u Rtd D 07:11 Wiltn D 07:13 Rtb D 07:14 Wiltz D 07:15 Rtz D 07:16 Rtst D 07:17 IJsm LSP D 07:18 IJsma D 07:19 Brda D 07:20 Kfhan D 07:21 Kfhn A 07:23 V 07:30 Kfhz D 07:33 Kfhaz D 07:36 Zwd D 07:37 Ddr D 07:39 Ddzd D 07:42 Wld D 07:46 Mdbz D 07:48 Zlw D 07:50 Zvb D 07:55 Odb D 08:01 Rsd A 08:09 Loc met autowagen: 87701E (Rsd V 08:40 - Vl A 10:37) DDM autotransp. wgn 134 meter 149 ton 85 (100) Km/u Rsd V 08:40 Etni D 08:50 Etn D 08:51 Bda D 08:58 Bd D 09:00 Gz D 09:08 Tbr D 09:13 Tbu D 09:17 Tb D 09:20 Tba D 09:22 Ot D 09:27 Btl D 09:33 Lpe D 09:37 Beto D 09:40 Bet D 09:41 At D 09:45 Ehb D 09:48 Ehv D 09:52 Tgra D 09:55 Hmbv D 10:01 Hmh D 10:03 Hm D 10:05 Hmbh D 10:08 Dn D 10:13 Grvn D 10:21 Hrt D 10:27 Br D 10:34 Vl A 10:37 Losse loc: (LL)95106E (Vl V 11:37 - Wgm A 14:13) 85 (100) Km/u Vl V 11:37 Br D 11:40 Hrt D 11:49 Grvn D 11:56 Dn D 12:04 Hmbh D 12:09 Hm D 12:11 95 (100) Km/u Hm D 12:11 Hmh D 12:13 Hmbv D 12:15 Tgra D 12:21 Ehv D 12:23 Ehb D 12:25 At D 12:28 Bet D 12:31 Beto D 12:32 Lpe D 12:36 Btl D 12:38 Vg D 12:44 Vga D 12:45 Ht D 12:48 Htda D 12:50 Mbh D 12:54 Hdl D 12:55 Ozbm A 13:00 V 13:04 Zbm D 13:06 Mbtwaz D 13:10 Mbtwan D 13:12 Gdm D 13:14 Gdma D 13:15 Cl D 13:20 Htn D 13:28 Utl D 13:30 Ln D 13:31 Utva D 13:32 Ut D 13:34 Utma D 13:37 Utzl D 13:39 Mas D 13:44 Bkla D 13:48 Bkl D 13:51 Aco D 14:00 Ac D 14:01 Ashd D 14:04 Asb D 14:06 Dvaz D 14:07 Vspa D 14:08 Dmnz D 14:09 Mdsa D 14:10 Wgmrba D 14:11 Wgm A 14:13 Veel fotoplezier! Laatst bewerkt door NVBS/OdR op 23-05-2011 21:07 Kijk ook op www.facebook.com/OpdeRails |
24-05-2011 20:51:26 | ||
---|---|---|
martijnham
![]() |
Dat zal dan waarschijnlijk gaan om autotransportwagen NL EETC 65 84 09-70 038-7 (30038), die al enige tijd bij Shunter in Roosendaal staat. Foto: http://i273.photobucket.com/albums/jj201/martijnh_album/Fotobakje/2011_0178.jpg Op deze wagen is overigens PV03/03 geschilderd (op de foto linksonder op de wagen te zien). Volgens mij een Belgische(?) manier om aan te geven dat de wagen per maart 2003 buiten dienst is. Zou de overbrenging naar Venlo te maken kunnen hebben met een revisie in Duitsland? |
24-05-2011 23:15:37 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator ![]() |
Dat lezen we over een week of 3 in Op de Rails![]() |
25-05-2011 08:23:15 | ||
---|---|---|
Railprutse
![]() |
Verhuur aan die DB. |
25-05-2011 19:57:37 | ||
---|---|---|
103 220-0
![]() |
Morgen (26 mei) is de 1252 actief met het overbrengen van één van de twee ex-VolkerRail V60D-locjes van Rotterdam naar Den Bosch. De V60D is in EETC-kleuren. |
14-06-2011 13:42:16 | ||
---|---|---|
NVBS/OdR
![]() |
15 juni: losse 1200 naar Venlo: 87700E Wgm V 18:50 Dmnz D 18:53 Asb D 18:56 Ashd D 18:58 Ac D 19:00 Aco D 19:01 Bkl D 19:09 Bkla D 19:10 Mas D 19:14 Utzl D 19:18 Utma D 19:20 Ut LSP D 19:23 Utge D 19:24 Utva D 19:26 Ln D 19:27 Htn D 19:31 Lek D 19:38 Cl D 19:39 Gdma D 19:46 Gdm A 19:48 V 19:53 Mbtwan D 19:56 Mbtwaz D 20:00 Zbm D 20:03 Ozbm D 20:04 Hdl D 20:08 Mbh D 20:09 Htda D 20:13 Ht D 20:16 Vga D 20:20 Vg D 20:21 Btl D 20:27 Lpe D 20:30 Beto D 20:33 Bet D 20:34 At D 20:38 Ehb D 20:39 Ehv D 20:40 Tgra D 20:43 Hmbv D 20:49 Hmh D 20:50 Hm D 20:52 Dn D 20:58 Grvn D 21:06 Hrt D 21:12 Br D 21:19 Vl A 21:22 Op 16 juni: 1200 met vier EETC-rijtuigen en twee gehuurde Tsjechische rijtuigen: 87701E Vl V 05:25 Br D 05:27 Hrt D 05:34 Dn D 05:45 Hm D 05:51 Hmh D 05:53 Hmbv D 05:54 Tgra D 05:59 Ehv A 06:02 Ehv V 06:06 At D 06:11 Bet D 06:14 Beto D 06:17 Lpe D 06:19 Btl D 06:21 Vga D 06:27 Ht A 06:31 V 06:48 Htda D 06:50 Ozbm A 07:00 V 07:05 Mbtwaz D 07:10 Mbtwan D 07:12 Gdm D 07:13 Gdma D 07:14 Cl D 07:19 Lek D 07:22 Htnc D 07:25 Htn D 07:27 Utl D 07:30 Ln D 07:31 Utva LSP D 07:32 Ut D 07:34 Utma D 07:37 Utzl D 07:39 Mas D 07:43 Bkla D 07:47 Bkl D 07:49 Aco D 07:56 Ac D 07:58 Ashd D 07:59 Asb D 08:00 Dvaz D 08:01 Vspa D 08:02 Dmnz D 08:03 Mdsa D 08:04 Wgmrba D 08:07 Wgm A 08:09 Kijk ook op www.facebook.com/OpdeRails |
14-06-2011 13:54:33 | ||
---|---|---|
treintim
![]() |
Aannemelijk zijn die 4 EETC-rijtuigen afkomstig uit de revisie? |
14-06-2011 14:14:11 | ||
---|---|---|
103 220-0
![]() |
Yep, worden donderdagochtend vroeg door de Bocholter naar Venlo gebracht. |
14-06-2011 14:15:43 | ||
---|---|---|
treintim
![]() |
Mmmh, waarschijnlijk met net zo'n oranje lok weer als die de vorige keer de (andere) rijtuigen van Venlo naar de revisie toebracht. Ze hebben ook V'200-en maar daar gok ik niet op.![]() Laatst bewerkt door treintim op 14-06-2011 14:18 |
14-06-2011 14:20:28 | ||
---|---|---|
103 220-0
![]() |
V200'en is ietwat overdreven. Ze hebben er maar één: de 221 135. Het zal idd de 202 371 wel worden. |
14-06-2011 14:21:35 | ||
---|---|---|
treintim
![]() |
Oh, ok, zo veel kennis van zaken had ik ook weer niet. Bedankt.![]() |
14-06-2011 17:57:11 | ||
---|---|---|
martijnmet
Moderator ![]() |
De V60 in Ht heeft tegenwoordig het nummer 504. Weet iemand toevallig ook wat de nummers van de andere V60's zijn/worden? Want als ik het bijschrift bij deze foto moet geloven is er ook een 505 (en dat terwijl er maar vier locs zijn)? |