02-05-2016 16:22:00
PimTH
PimTH
Ah, heel erg bedankt! Slaaprijtuigen AB30, restauratierijtuigen WR en buffet/restauratierijtuigen WR dus naast de autowagens DDm.

Wat gebeurt er eigenlijk met de rijtuigen die niet meer in Nederland zijn? De Bcm-rijtuigen 50-70 001, 50-70 005, 50-70 010 en 50-70 012 staan in Žos České Velenice (Tsjechië) en de Bcm-rijtuigen 50-70 016 en 50-70 021, Bcvmh-rijtuigen 05-90 110 en 50-70 129 en MU-rijtuigen 06-70 619 en 06-70 622 bij Schienenfahrzeugwerk Delitzsch/EuroMaint Rail (Duitsland). Er verblijven dus 10 rijtuigen in het buitenland.

Laatst bewerkt door PimTH op 02-05-2016 17:47, reden: Aanvulling buitenland toegevoegd.
 

02-05-2016 20:25:41
gose91
gose91
Vandaag werd opnieuw driftig gerangeerd op de Watergraafsmeer. Van de lange rijen op de sporen "achter" de odh-loods is nu nog slechts een stuk of zes rijtuigen over.  

03-05-2016 09:10:44
nathanvos2
nathanvos2
Quote
PimTH (ma 02 mei 2016 16:22:00 https://somda.nl/forum/6650/p576939/): Ah, heel erg bedankt! Slaaprijtuigen AB30, restauratierijtuigen WR en buffet/restauratierijtuigen WR dus naast de autowagens DDm.

Wat gebeurt er eigenlijk met de rijtuigen die niet meer in Nederland zijn? De Bcm-rijtuigen 50-70 001, 50-70 005, 50-70 010 en 50-70 012 staan in Žos České Velenice (Tsjechië) en de Bcm-rijtuigen 50-70 016 en 50-70 021, Bcvmh-rijtuigen 05-90 110 en 50-70 129 en MU-rijtuigen 06-70 619 en 06-70 622 bij Schienenfahrzeugwerk Delitzsch/EuroMaint Rail (Duitsland). Er verblijven dus 10 rijtuigen in het buitenland.

De rijtuigen die in het buitenland zijn worden in Duitsland zowiezo gebruikt voor Charters. Wat er in Tsjechië mee gebeurd weet ik niet.

Laatst bewerkt door nathanvos2 op 03-05-2016 09:13
 

03-05-2016 10:00:15
maarten83
maarten83
Volgens mij zijn de rijtuigen in Delitzsch en České Velenice daar heen gegaan voor een eventuele revisie. Dus lijkt me niet dat die inzetbaar zijn.

Is ook bekend naar wie de nu verkochte rijtuigen gaan?
 


Somda In de Wolken Weddings advertentie

13-05-2016 17:20:30
bacr
bacr
Weet iemand wat er nog is achtergebleven op de Wgm aan materieel van EETC? Staan er nog buffet- of restauratie-rijtuigen, de Bcvmh's of Bcmh's of Mü's of AB30s?  

13-05-2016 17:49:51
PimTH
PimTH
EETC heeft (had) de volgende rijtuigen:
Couchetterijtuigen Bcm (6)
05-70 001, 05-70 005, 05-70 010, 05-70 012, 05-70 016 en 05-70 021

Couchetterijtuigen Bcvmh (17)
50-90 104, 50-90 107, 50-90 108, 50-90 110, 50-70 111, 50-70 115, 50-70 117, 50-70 118, 50-70 120 – 50-70 127 en 50-70 129

Restauratierijtuigen WR (3)
08-70 016 – 08-70 018

Buffet/restauratierijtuigen WR (2)
09-70 020 en 09-70 023

Fietsrijtuigen DF (4)
09-70 051, 09-90 054, 09-90 056 en 09-90 057

Slaaprijtuigen WLAB30 (10)
06-70 416 – 06-70 425

Slaaprijtuigen MU (6)
06-70 615 – 06-70 619 en 06-70 622

Het rijtuigenpark bestond dus uit 48 rijtuigen. Hiervan zijn er, zoals hieronder gemeld 4, 50-70 001, 50-70 005, 50-70 010 en 50-70 012 (Bcm), bij Žos České Velenice (Tsjechië) en 6, 50-70 016 en 50-70 021 (Bcm), 05-90 110 en 50-70 129 (Bcvmh) en 06-70 619 en 06-70 622 (MU), bij Schienenfahrzeugwerk Delitzsch/EuroMaint Rail (Duitsland). Op de Watergraafsmeer zouden dus theoretisch 38 rijtuigen moeten staan voor de overbrenging. Op 2 mei 2016 zijn de zes rijtuigen AB30 06-70 417 + AB30 06-70 419 + AB30 06-70 418 + AB30 06-70 416 + WR 09-70 020 + 08-70 016 naar Duitsland overgebracht, waarmee er dus 32 rijtuigen op de Watergraafsmeer staan. Dit aantal is wel puur theoretisch. Als er 's nachts ook transporten waren, kan het aantal lager uitpakken.

Verder: weet iemand welk nummer rijtuig 09-70 051 draagt? In het materieeloverzicht in Op de Rails 2016-2 (bladzijde 93) staat 09-90 051, maar mij is niet bekend dat het rijtuigen tot 200 kilometer per uur is versneld.

Laatst bewerkt door PimTH op 13-05-2016 17:50
 

13-05-2016 18:11:12
broek53
broek53
Het zou mij verbazen als er nog veel rijtuigen staan op de Wgm; vanaf de hoofdbaan is niets meer te zien. En er staan al zeker, zo vernam ik, iets van 20 rijtuigen in Duitsland in Dornap.  

13-05-2016 21:48:37
gose91
gose91
Er staan er nog een paar op spoor 3306. Vanaf de hoofdbaan zie je de enorme rij ICR die daar naast staat  

13-05-2016 21:52:07
train85
train85
Klopt daar staan er nog een stel. Als ik woensdag goed heb gekeken rond de 10 stuks. En verderop nog 3 bagagerijtuigen achter een V60. Of er achter de bult nog rijtuigen staan heb ik niet kunnen zien.  

13-05-2016 23:24:39
thom
thom
Achter de bult staan nog een paar ex-NMBS pluk slaaprijtuigen.  

13-05-2016 23:26:28
279
279
en Dgr ??  

13-05-2016 23:27:28
Frontier
Frontier
Daar staat niets van EETC.


'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes'
 

16-05-2016 20:22:46
103 220-0
103 220-0
Quote
broek53 (vr 13 mei 2016 18:11:12 https://somda.nl/forum/6650/p578271/): Het zou mij verbazen als er nog veel rijtuigen staan op de Wgm; vanaf de hoofdbaan is niets meer te zien. En er staan al zeker, zo vernam ik, iets van 20 rijtuigen in Duitsland in Dornap.
Er is sinds 2 mei geen transport van rijtuigen meer geweest vanaf de Watergraafsmeer.
 

19-05-2016 17:45:09
icetha
icetha
Vandaag was er weer een transport geweest van EETC rijtuigen en autowagons, met de 1215 als traktie van Wgm en Ht naar Duitsland.
Hier de wagonnummers:
Slaaprijtuigen waren
61840570 123
61840570 118
61840670 618
61840670 615
61840870 018

Autowagons:
65840970 027, 018, 037, 036, 026, 001, 013 en de 020.
 

19-05-2016 18:04:08
cuneo56
cuneo56
Kan het zijn dat de eerste twee rijtuigen Ligrijtuigen/ Couchettes ( Bc) waren?  

19-05-2016 18:08:06
bacr
bacr
En de laatste een restaurant/buffet? De eerste twee lijken mij de Bcvmh-s te zijn (ex-TUI).  

19-05-2016 18:11:42
icetha
icetha
Ja, op die eerste 2 rtgn staat het logo Couchette, dus met een grote letter C in een maanvorm.
Naast het nummer staat ook: BCVMH

Laatst bewerkt door icetha op 19-05-2016 18:14
 

07-06-2016 17:35:32
icetha
icetha
Vandaag 7 Juni zijn er vanuit Den Bosch 13 autowagons overgebracht naar Venlo voor verdere vervoer naar Duitsland.
Hier in Ht is nu nog achtergebleven: lok 505 en twee autowagons.
 

07-06-2016 18:33:19
mich
mich
De twee overgebleven autowagons zijn defect. Binnenkort volgt nog een transport vanaf de Wgm.  

08-06-2016 19:34:17
HZwoferink
HZwoferink
Al het rollende materieel (Slaaprijtuigen/Bar/Restro/DDM) is gekocht door het Duitse MSM Gruppe. Wat overblijft zijn een paar bagagerijtuigen en wat locomotieven die nog bij EETC in het voertuigregister staan.


Groeten uit Rijssen, Henk Zwoferink
 

09-06-2016 01:10:30
thom
thom
Waarbij de 1200'en alleen bij EETC ingeschreven staan en geen eigendom zijn, en de diverse V60'jes en 1600'en wel in hun eigendom zijn.  

09-06-2016 13:56:19
mich
mich
1200en zijn inmiddels overgeschreven.  

09-06-2016 14:27:03
HZwoferink
HZwoferink
Waar zijn die nu ingeschreven?


Groeten uit Rijssen, Henk Zwoferink
 

19-08-2016 21:27:36
pantha1444
pantha1444
Hallo, een tijdje uit het wereldje geweest..
Kan iemand mij vertellen wat de status is van de 1200 locomotieven?
Of ze uberhaupt nog rijden, onder welke vlag en waar ze zich bevinden?
 

19-08-2016 21:56:05
Frontier
Frontier
Enkel de 1215/1251 rijdt nog, met het Panorama Rail Restaurant. Sporadisch als er onderweg gekeerd moet worden wil de 1252 nog wel eens extra meegaan. Alle overige exemplaren staan aan de kant voor zover ik weet.


'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes'
 

19-08-2016 22:47:58
thom
thom
Noem hem maar gewoon 1215, het tijdperk van de 1251 is achter ons gelaten  

19-08-2016 23:04:20
Frontier
Frontier
*maakt opnotering %02%


'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes'
 

19-08-2016 23:08:37
thom
thom
%08%

Btw, zie nu pas in welk topic de vraag gesteld word, EETC rijdt sowieso geen treinen meer en heeft niets met de 1200'en meer van doen anders dan dat er de lokken nog steeds bij hun ingeschreven staan tot daar verandering in komt.

Laatst bewerkt door thom op 19-08-2016 23:09
 

19-08-2016 23:31:59
bacr
bacr
Nou, EETC rijdt nog wel eens een trein hoor. Alleen niet persé met het eigen materieel dus.  


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


19-08-2016 23:39:00
thom
thom
Laat ik inderdaad het woordje regulier een beetje vergeten zijn in die zin:)  

20-08-2016 00:15:28
pantha1444
pantha1444
Dank! Eetc was het laatste waar ik de 1200en voor het laatst heb gezien. En dat verklaar ook waarom de 1251 niet opdook in de spots xD  

20-08-2016 00:23:12
broek53
broek53
Quote
thom (vr 19 aug 2016 23:08:37 https://somda.nl/forum/6650/p588180/): %08%

Btw, zie nu pas in welk topic de vraag gesteld word, EETC rijdt sowieso geen treinen meer en heeft niets met de 1200'en meer van doen anders dan dat er de lokken nog steeds bij hun ingeschreven staan tot daar verandering in komt.
Ik lees een paar berichten hierboven dat de 1200-en in juni bij EETC uitgeschreven zouden zijn.
 

20-08-2016 03:15:25
Frontier
Frontier
En vervolgvraag zou dan zijn, waar zijn ze nu ingeschreven?


'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes'
 

20-08-2016 12:23:41
103 220-0
103 220-0
Nog steeds bij EETC, al is de overschrijving van twee locomotieven in behandeling.
Overigens is het tijdperk van de 1251 nog steeds levend. Je kunt wel een nummer op een loc plakken, maar dat betekent niet dat er een officiële vernummering heeft plaatsgevonden.
 

20-08-2016 17:58:51
rickarends
rickarends
Was gister in het SpM. In de cabine van de 1201 hangen ook nog A4-tjes met een EETC-nr. Jammer dat deze loc niet meer zal rijden. Prachtobject  

21-08-2016 01:19:20
thom
thom
Quote
broek53 (za 20 aug 2016 00:23:12 https://somda.nl/forum/6650/p588184/):
Quote
thom (vr 19 aug 2016 23:08:37 https://somda.nl/forum/6650/p588180/): %08%

Btw, zie nu pas in welk topic de vraag gesteld word, EETC rijdt sowieso geen treinen meer en heeft niets met de 1200'en meer van doen anders dan dat er de lokken nog steeds bij hun ingeschreven staan tot daar verandering in komt.
Ik lees een paar berichten hierboven dat de 1200-en in juni bij EETC uitgeschreven zouden zijn.

Er staat heden ten dage nog steeds EETC op de machines.
Quote
103 220-0 (za 20 aug 2016 12:23:41 https://somda.nl/forum/6650/p588223/): Nog steeds bij EETC, al is de overschrijving van twee locomotieven in behandeling.
Overigens is het tijdperk van de 1251 nog steeds levend. Je kunt wel een nummer op een loc plakken, maar dat betekent niet dat er een offici�le vernummering heeft plaatsgevonden.

Nee hoor, het enig officiële nummer is het volledige UIC nummer, wat jij vervolgens voor eigen loknummer erop plakt is aan jezelf.

Laatst bewerkt door thom op 21-08-2016 01:21
 

06-10-2016 17:05:17
2296
2296
Vandaag zijn er 5 rijtuigen overgebracht van de Wgm naar ???

Df 51 84 09-90 056-1
Df 51 84 09-90 057-9
AB 30 61 84 06-70 423-8 ex NMBS 61 88 70-70 015-9 ex 4530
AB 30 61 84 06-70 424-6 ex NMBS 61 88 70-70 012-6 ex 4532
AB 30 61 84 06-70 420-4

Er staat dan nog 1 Bcvmh op de Wgm van EETC. Dat is daarmee meteen de laatste.
 

06-10-2016 18:31:45
martijnham
martijnham
En dat laatste rijtuig is de NL-EETC 61 84 05-70 125-0 Bcvmh.
Met dank aan een medeformumlid voor het nakijken.
 

06-10-2016 19:09:09
mattie
mattie
Quote
2296 (do 06 okt 2016 17:05:17 https://somda.nl/forum/6650/p593861/): Vandaag zijn er 5 rijtuigen overgebracht van de Wgm naar ???

Df 51 84 09-90 056-1
Df 51 84 09-90 057-9
AB 30 61 84 06-70 423-8 ex NMBS 61 88 70-70 015-9 ex 4530
AB 30 61 84 06-70 424-6 ex NMBS 61 88 70-70 012-6 ex 4532
AB 30 61 84 06-70 420-4

Er staat dan nog 1 Bcvmh op de Wgm van EETC. Dat is daarmee meteen de laatste.
zijn vandaag overgebracht naar Crailoo door de Locon 203 160
 

06-10-2016 20:10:46
edward
edward
Begin van de avond stond het spul op Amfge  

07-10-2016 08:04:23
martijnham
martijnham
Ook in Duitsland is op 6 oktober een transport van (voormalige) EETC rijtuigen gesignaleerd. Ingeklemd tussen enkele rongenwagens en getrokken door twee PRESS locomotieven werden zes rijtuigen van Delitzsch naar Espenhain overgebracht. Onbekend of dit de eindbestemming is of niet.

Op basis van de foto's zie ik heb gezien (helaas zijn de nummers niet leesbaar) zou het moeten gaan om de volgende rijtuigen:
Bcm 05-70 021
Bcm 05-70 016
Bcvmh 05-90 110
MU 06-70 619
Bcvmh 05-70 129
MU 06-70 622

Gezien de staat van de rijtuigen zou het mij niet verbazen als het een einddoel een sloper is.
 

07-10-2016 08:20:00
rob46
rob46
Eindpunt Espenhain betekent sloop, daar is namelijk de bekende sloperij van Scholz gevestigd waar sinds jaren al vele rijtuigen en locs zijn gesloopt.


57 jaar OV-fotografie.
 

11-10-2016 16:57:12
martijnham
martijnham
Quote
edward (do 06 okt 2016 20:10:46 https://somda.nl/forum/6650/p593887/): Begin van de avond stond het spul op Amfge


Weet iemand of het materieel nog steeds op Amfge staat?
 

11-10-2016 17:19:35
rob46
rob46
Ja hoor, wordt vervolgd.


57 jaar OV-fotografie.
 

15-10-2016 14:01:23
wouterder
wouterder
Vandaag werden deze rijtuigen, tezamen met de 186-002 van NSR, door de Locon 9905 naar de grens gebracht. Iemand bekend wat de eindbestemming is van het materieel?

Foto: https://flic.kr/p/MLwwSC
 

15-10-2016 16:26:16
rob46
rob46
De rijtuigen worden in Bh gesplitst en naar twee verschillende locaties gebracht.


57 jaar OV-fotografie.
 

15-10-2016 16:48:54
gvttreinen
gvttreinen
Idd, de slaapwagens zijn door een 363 verder richting Rheine vervoerd, de twee Postrijtuigen samen met de 186 002 apart richting Rheine e.v.  

15-10-2016 20:49:40
ricohallo
ricohallo
365 101 van Lokvermietung Sascha Dehn vervoerde de drie slaaprijtuigen, en achterop reed nog een Euro Express bagagerijtuig (?) mee (te Münster (Westf) Hbf).  

25-10-2016 07:45:48
martijnham
martijnham
De drie slaaprijtuigen die op 15 oktober naar Duitsland zijn vervoerd (06-70 420, 423 en 424) zijn op 23 oktober door een nfl in Münster gezien. De rijtuigen stonden op het emplacementsdeel dat bij Euro Express in gebruik is.  

02-03-2017 16:45:42
rob46
rob46
Quote
martijnham (do 06 okt 2016 18:31:45 https://somda.nl/forum/6650/p593877/): En dat laatste rijtuig is de NL-EETC 61 84 05-70 125-0 Bcvmh.
Vandaag is dit rijtuig ter plaatse op de Wgm gesloopt.


57 jaar OV-fotografie.
 

02-08-2017 16:14:48
martijnham
martijnham
Nieuws over de twee voormalige slaaprijtuigen 61 84 06-70 619-1 en 61 84 06-70 622-5 van EETC. Samen met vier andere rijtuigen zijn de rijtuigen in oktober 2016 van Delitsch (D, EuroMaint) naar Espenhain (D, sloopbedrijf Schultz) overgebracht.
Nu blijkt dat de rijtuigen niet gesloopt zijn, maar in Finsterwalde (D) staan. De huidige eigenaar wil de rijtuigen geschikt maken voor overnachtingen.
https://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?004,8254504,8257539#msg-8257539
 

03-08-2017 11:19:52
waalkade
waalkade
Op 28-07 zag ik 2 rijtuigen en 2 autowagens in Ratingen staan. Gedeeltelijk afgedekt door ander materieel.
Ik ben te weinig kenner om te zien of het ex EETC was.

Laatst bewerkt door waalkade op 03-08-2017 11:20
 

03-08-2017 20:03:08
tonnie12
tonnie12
Quote
waalkade (do 03 aug 2017 11:19:52 https://www.somda.nl/forum/6650/p622070/): Op 28-07 zag ik 2 rijtuigen en 2 autowagens in Ratingen staan. Gedeeltelijk afgedekt door ander materieel.
Ik ben te weinig kenner om te zien of het ex EETC was.
volgens mij wel