17-05-2010 22:07:51 | ||
---|---|---|
spiketrain
Moderator ![]() |
Spiketrain: en nu weer on-topic verder a.u.b.. Groet, Spiketrain |
17-05-2010 22:39:35 | ||
---|---|---|
dionysus
![]() |
Zo heb ik iets gehoord van het in dienst komen van het spoorverdubbelingsgedeelte tussen Ut en Wd, voor zover dat er inmiddels al ligt, maar jah, dat zal wel een gerucht zijn, zo niet, dan is het toch MOOI ontopic. Overigens zal dat gedeelte op de brug na zo onderhand wel eens klaar moeten zijn. Edit: Zie net dat op maandag 21 juni het klaar zou moeten zijn, tenminste gedeelte tussen brug en Harmelen, voorafgaand aan een buitendienststelling van 57 uur, tja, dan is het dus toch NA het wijzigingsblad Laatst bewerkt door dionysus op 17-05-2010 22:49 |
17-05-2010 22:49:10 | ||
---|---|---|
bjornl
![]() |
Woerden - Harmelen is natuurlijk al in dienst. Wat Harmelen - brug betreft schijnt dit op de ProRail-site te staan:Quote |
17-05-2010 22:56:57 | ||
---|---|---|
willy84
![]() |
Quote Het is en blijft een leuk onderwerp alleen ik meen me te herinneren dat hier al een topic over loopt. Ik weet niet hoelang het geleden is maar alle argumenten zijn al over tafel gegaan. Conclusie. Virm blijft in de 800 en rijtuigen gaan op de lange termijn verdwijnen. |
![]() |
advertentie |
18-05-2010 05:28:55 | ||
---|---|---|
MDDM
![]() |
Quote Als je nou eens je gewijzigde spoorwijzers bekijkt die je in je kastje heb liggen (of had liggen) en dan ook de aanschrijving die er bij zit doorleest. Op de aanwijzing staat dat de wijzigingen 21 juni ingaan. Gr Joop mcn Lls |
18-05-2010 06:57:13 | ||
---|---|---|
abbm
![]() |
Volgens mij wordt Heerlen Woonboulevard en Maarheeze geopend op 13 juni. |
18-05-2010 07:38:42 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Quote Het verschil qua inzet van ICR na 13 juni t.o.v. nu is simpel: Er rijden 2 stammen minder in de 1900 (8 in plaats van 10). De inzet in de 3500 blijft ongewijzigd 3 diensten en in de 3600 ongewijzigd 9 diensten (inclusief de uitwisselingsslag Rsd-Mt). Met andere woorden: Er komen 2 BDs'en vrij, 4 BAB-stammen en 2 BBfB-stammen. In totaal dus 18 rijtuigen die dus geschikt gemaakt zouden kunnen worden voor Fyra. En zij kunnen dus weer 3 stammen formeren, er vanuit gaande dat deze met 6 rijtuigen per stam gaan rijden vanaf december. |
18-05-2010 09:38:28 | ||
---|---|---|
SleutelMan
Moderator ![]() |
hoho, ik zie 2 BD'sen die vrij komen. Die gaan denk ik niet gebruikt worden door HiSpeed, dat betekent dat je 2 rijtuigen tekort komt voor 3 stammen. Tenzij er ergens nog 2 B's over zijn. Aan de andere kant, voor de Fyra-dienst neem ik aan dat je ook gewoon ICR rijtuigen kunt gebruiken die zijn verbouwd tot treinstelmodus (eisen aan vergrendelingsmethode is volgens mij alleen voor de Benelux), of kan de huidige constructie met de Fyra/186'ers ook niet overweg met binnenlandse ICR rijtuigen? |
18-05-2010 09:40:49 | ||
---|---|---|
jorgo
![]() |
De BD's en heeft ie al niet meegerekend lijkt me. 6 stammen van 3 rijtuigen = 18. |
18-05-2010 09:48:49 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Exact!![]() |
18-05-2010 10:07:15 | ||
---|---|---|
jacokran
![]() |
QuoteHelaas wordt de echte winst dus niet benut. De enorm lange stop van de 9800 in Gdg blijft bestaan en er gaan geen extra treinen stoppen in Utt en Vtn. De spinters vanuit Gouda zullen nog steeds regelmatig te laat komen omdat ze bij Gdg de vertraagde IC's afwachten. |
18-05-2010 10:12:48 | ||
---|---|---|
SleutelMan
Moderator ![]() |
wait, dus de 9800 wordt niet versneld? Aan de andere kant, volgens mij wijzig je dit niet even snel in een wijzinginsblad, denk dat het anders wel met de DRGL 2011 komt. Enig voordeel op het moment zie ik als de 9800 vertraagd is en bij Utt of Vtn nog kan worden ingehaald i.p.v. dat je er tot Wd achter hangt. De 8800 zou inderdaad ook kunnen gaan stoppen te Utt en Vtn, maar wederom, das hetzelfde verhaal als hierboven. |
18-05-2010 10:26:13 | ||
---|---|---|
jacokran
![]() |
Een vertraagde 9800 uit Ut wordt doorgaans net zo lang in Ut gehouden tot de IC's weg zijn. +5 wordt dan +15... De 8800 extra laten stoppen is redelijk gemakkelijk te regelen, zeker als men daar bij de jaardienstregeling al van uit was gegaan. Ze zullen wel gekeken hebben hoeveel mensen klaar staan voor de voorbijrijdende treinen en op basis daarvan geconcludeerd hebben dat er nog geen vervoersvraag is. |
18-05-2010 10:30:30 | ||
---|---|---|
WesselE
![]() |
QuoteAls de 8800 gaat stoppen in Utt en Vtn, is het geen IC meer. Dat betekend dat er waarschijnlijk geen VIRM meer zal gaan rijden en je daardoor een vrij grote hoeveelheid enkeldeks materieel tevoorschijn moet toveren. Ik heb meer het idee dat NSR deze treinserie express "IC" heeft gemaakt, om er VIRM in te zetten. 'Okeh' |
18-05-2010 10:38:05 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
VIRM rijdt ook stoptreinen (12100 bijvoorbeeld) dus dat zal het criterium niet geweest zijn lijkt me. |
18-05-2010 11:06:37 | ||
---|---|---|
dennistd
![]() |
Hoe zit het eigenlijk met de perrons aan de binnensporen? Volgens mij komen er tochalleen perrons aan de buitensporen, en wanneer de 8800 via de binnensporen rijdt kan deze dus niet eens stoppen. |
18-05-2010 11:10:49 | ||
---|---|---|
gvttreinen
![]() |
idd alleen aan de buitensporen. Vanwege Randstadspoor zal er in de toekomst een treindienst Woerden Molenvliet - Utrecht - Geldermalsen e.v. rijden waarbij tussen Wd en Ut de perronsporen buiten liggen en tussen Ut en Htnc binnen... Laatst bewerkt door spiketrain op 18-05-2010 11:20, reden: Het laatste bericht behoef je niet te quoten. |
18-05-2010 11:15:59 | ||
---|---|---|
mdj
![]() |
Maar er zijn/komen -lijkt mij- geen intercity's Gouda/Woerden - Utrecht - Den Bosch rijden. De Intercity's _in het midden_ Gd-Ut maken in Utrecht kop, daar "omheen" rijden de de randstadspoor-stoptreintjes door, en daarom heen de intercity's Amserdam/Schiphol - Utrecht - Den Bosch. Bij twijfel: gebruik beton. |
18-05-2010 11:34:45 | ||
---|---|---|
reisthijs
![]() |
QuoteWanneer de 8800 via de buitensporen rijdt kan deze er wel stoppen. Dus wat is volgens jou het probleem? Het lijkt sowieso handiger de 8800 over de buitensporen te laten rijden. Handig bij vertragingen bijvoorbeeld, dan kan de 2000 richting Gvc er al bij Terwijde voorbij in plaats van bij Woerden. Laatst bewerkt door reisthijs op 18-05-2010 11:36 |
18-05-2010 11:43:32 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
QuoteIs dat zo? Nog nooit meegemaakt eerlijk gezegd terwijl ik elke middag 'n NoordOost heb (en dus een trein die achter de 9800 zit). De andere kant op kan het overigens wel zinvol zijn aangezien de 2800 bij Utt nogal eens krap achter de 9800 hangt en soms ook tot stilstand komt daardoor. Maar dan moet er natuurlijk wel een volgordewijziging bij binnenkomst plaatsvinden anders rijdt je er voorbij om vervolgens t.h.v. Utlr nog te moeten wachten tot de 9800 voorbij is. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
18-05-2010 12:04:43 | ||
---|---|---|
Chopper
![]() |
Een allerlaatste bericht over het wel/niet inzetten van ICRm vanaf 13 juni; laten we het er maar op houden dat ik niet te overtuigen ben, en jullie ook niet. Aju! ![]() Laatst bewerkt door Chopper op 18-05-2010 12:04 |
18-05-2010 12:10:03 | ||
---|---|---|
dionysus
![]() |
Quote OFFTOPIC: Ik heb mijn kastje pas weer eens geleegd, was wel weer eens tijd, en zowaar, er zaten wegwijzers in. Had ze alleen nog niet bekeken, had beetje teveel post. Laatst bewerkt door dionysus op 18-05-2010 12:10 |
18-05-2010 12:12:58 | ||
---|---|---|
mdj
![]() |
Sorry hoor, maar feitelijke argumenten (VIRM heeft meer plaats dan ICRm) gaan volgens mij boven emotionele argumenten (in VIRM staan mensen!, terwijl je nooit de hele trein kunt zien...) Daarnaast kunnen diverse omstandigheden leiden tot staanplaatsen, de vorige trein heeft niet gereden, omreisadviezen, etcetc, maar dat krijgt ICRm ook niet weg. Bij twijfel: gebruik beton. |
18-05-2010 12:17:37 | ||
---|---|---|
TheKnitter
![]() |
En mensen die op één en dezelfde plek, liefst tegelijk, willen instappen en vervolgens te beroerd zijn om naar een rustiger deel door te lopen, en dan zeiken : "Ik moet altijd staan in de trein" Laatst bewerkt door TheKnitter op 18-05-2010 12:17 |
18-05-2010 12:27:07 | ||
---|---|---|
ruysdael
![]() |
Zo kan ie wel weer? We weten nu wel dat VIRM meer capaciteit heeft dan ICR. En het is logisch dat ICR in de zomer verminderd wordt ingezet i.v.m. hogere kosten, dus volgens mi is er geen (redelijke) discussie meer mogelijk. |
18-05-2010 12:28:58 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Volgens mij hadden we het over het wijzigingsblad en daarin meldde ik al dat er 2 stammen ICR minder ingezet zijn. Is daar nou zo'n drama voor nodig? %03% |
18-05-2010 14:28:04 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Wat betreft het Benelux gebeuren: De inzet van I6/I10 in de 9200 is vanaf 13/6 beperkt tot één omloop: ma-vr: 9201/32/37/64. za-zo: 9205/36/41/68. |
18-05-2010 14:31:49 | ||
---|---|---|
TheKnitter
![]() |
Ah, erg jammer ![]() Gaat er weer een belgenstam terug naar het belgenland? |
18-05-2010 17:37:44 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
QuoteOnbegrijpelijk. Denk je dat we liegen over de zitplaatscapaciteit van materieel of zo? |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
18-05-2010 17:50:23 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
QuoteJe haalt een hoop dingen door elkaar. Alle ICR-rijtuigen kunnen overgeschakeld worden van UIC-modus op treinstelmodus v.v. Een complicatie bij ICR die niet bij Hispeed zitten en dus alleen in de binnelandse dienst rijden, is dat de handgrepen (de "klepjes") om de deuren te kunnen openen, eruit gehaald zijn. Die klepjes heb je nodig voor de Beneluxdienst, omdat de NMBS wil dat die treinen met de deuren in de UIC-modus rijden. Wil je dus binnenlandse ICR in de Beneluxdienst inzetten, dan zou je de klepjes weer aan moeten brengen - zolang de BNL over de klassieke lijn rijdt uiteraard. Wil je over de HSL, dan moeten de deuren altijd in de treinstelmodus staan. Met andere woorden: rijtuigen die van NSR naar Hispeed overgaan, zijn dus bestemd voor de Fyra-diensten en in principe niet voor de Benelux. Zij hoeven daar niet speciaal voor te worden aangepast qua deuren; de vertaling van de deurtoestanden tussen de rijtuigstam en de Traxx-loc wordt gedaan in de speciale eindrijtuigen van de Fyrastammen, die dus ook altijd in een Fyra aan de uiteinden van een stam zitten. De Benelux heeft van dat alles geen last, juist omdat in de UIC-modus de deurvergrendeling niets met de locomotief te maken heeft. Om een lang verhaal kort te maken: de ICR die naar Hispeed gaan, kunnen zó de Fyra-dienst in (los van dat men ze beplakt wil hebben en zo). Enige voorwaarde is dat het buurlandrijtuigen zijn. En ja: NSR gaat een hele vloot aan BDs-en tijdelijk overhouden (en die is al behoorlijk groot). |
18-05-2010 18:25:28 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
En wat betreft dat laatste, vertaald naar cijfertjes: 32 BDs-en en vanaf 13 juni nog 20 rijdende diensten, tegenover 22 nu (ook al erg weinig naar verhouding). |
18-05-2010 18:37:07 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Je zou bijna het BDs- en locoverschot als reden gaan zien om meer kortere TD-stammen te formeren die zo buiten de spitsen gehalveerd kunnen worden, maar ik geloof dat het niet doorgaan van dit idee juist de (of één van de) reden is dat er loccen en BDs'en over zijn. |
18-05-2010 18:47:05 | ||
---|---|---|
raymond16
![]() |
Ik blijf me verbazen over de informatievoorziening in Ehv: de digitale CTA's toonden bij de 6400 de tekst: stopt niet in Maarheeze. Je zou zeggen dat je dat station gewoon met het nieuwe wijzigingsblad ingevoerd kan worden in de digitale CTA's zonder dat er nu drie weken de tekst komt te staan dat de trein er niet stopt. Maar het gaat nog altijd sneller als met de flapjes![]() |
18-05-2010 18:55:00 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Ach, het is op zich geen verkeerde informatie. Net als op de CTA's voor de 3500 staat dat deze niet stopt in Best. De gemiddelde reizigers denken niet zo in wijzigingsbladen, die zijn gewoon gewend dat 'de trein naar Schiphol' stopt in Best. Maar Maarheeze ligt natuurlijk iets anders. |
18-05-2010 18:56:05 | ||
---|---|---|
dennistd
![]() |
Quote Kunnen er überhaupt twee BDs'en aan elkaar met de deurvergrendeling? Ik dacht dat een BDs het eindpunt van het deurvergrendelingscircuit was. |
18-05-2010 19:27:18 | ||
---|---|---|
Jack5812
![]() |
@ broek53: Dank voor de uitleg mbt het overschakelen van ICR rijtuigen van UIC naar treinstelmodus v.v. Ik dacht dat de overschakeling naar treinstelmodus een onomkeerbare actie was. Weer wat geleerd%02% |
18-05-2010 19:39:31 | ||
---|---|---|
MDDM
![]() |
Quote Wat heeft dit met het "Wijzigingsblad 13 juni 2010" zoals het topic heet te maken? Gevalletje verkeerde topic en moet je de OD-topic van vandaag hebben? ![]() Gr Joop mcn Lls |
18-05-2010 19:49:00 | ||
---|---|---|
microshit
![]() |
Mhz gaat pas de 13e van juni open... juist, wanneer het Wijzigingsblad 13 juni 2010 in gaat ![]() |
18-05-2010 20:16:04 | ||
---|---|---|
MDDM
![]() |
Mja. Het is inderdaad ook zo verbazend te noemen. ![]() Gr Joop mcn Lls |
18-05-2010 21:40:15 | ||
---|---|---|
abbm
![]() |
Quote |
18-05-2010 22:06:06 | ||
---|---|---|
bogger
![]() |
Meende hier laatst ergens iets gelezen te hebben over een latere opening van Maarheeze.. Kan ook zijn dat iemand dit slechts dacht na het station (in aanbouw) te hebben gezien. Was er zelf een maandje geleden nog, toen moest er nog genoeg gebeuren had ik het idee.. |
18-05-2010 22:12:15 | ||
---|---|---|
zugführer
![]() |
http://www.stationmaarheeze.nl/ Gewoon 13 juni dus, zo te zien ![]() |
19-05-2010 01:16:29 | ||
---|---|---|
maurits
![]() |
Quote Met de 1700 in het midden zeker, van die lekkere Zwitserse toestanden %08% Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2) |
20-05-2010 00:46:24 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
![]() |
Welnee, de middenbakken van de Plan T's worden weer gereviseerd, lijkt me een leuke mengeling: BDs + Plan T + 1700. Maar m.a.w. blijf een beetje on-topic. ![]() Verder heb ik nog de vraag, hoe zit het met de 14500 en het DDM/DDAR materieel? En worden eigenlijk de personeelstreinen nog gewijzigd? (hoor hier niks over namelijk). Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
20-05-2010 07:22:11 | ||
---|---|---|
WesselE
![]() |
MDWDV-- 14521 IRM MDWDV-- 14523 DDM MDWDV-- 14525 DDM MDWDV-- 14527 DDM MDWDV-- 14554 DDAR MDWDV-- 14556 DDM MDWDV-- 14558 DDM MDWDV-- 14560 DDM MDWD--Z 20041 SGMM -----Z- 20042 IRM -DWDV-Z 20042 MDDM M------ 20042 DDAR -----Z- 20043 IRM -DWDV-Z 20043 MDDM M------ 20043 DDAR MDWDV-- 20044 SGMM -----Z- 20044 IRM ------Z 20044 MDDM Dit is allemaal informatie die je http://treinfan.waarisdetrein.nl/drgl/2010-4/mat.txt had kunnen vinden (met dank aan treinfan uiteraard ![]() 'Okeh' |
20-05-2010 16:21:27 | ||
---|---|---|
himym
![]() |
Wat is het (hoofd)doel van deze personeelstreinen, puur de mensen op de juiste plek zetten? |
20-05-2010 17:15:20 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Neen, ze "van huis" halen en wegbrengen. |
21-05-2010 01:16:01 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
![]() |
Ohkee, bedankt WesselE! Ik had gehoord (lees geruchten) dat per dit wijzigingsblad de Personeelstreinen als nachttreinen gingen dienen (als proef). Mij leek het al stug, en bij deze dus ook bevestigd dat het niet zo is. ![]() Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
01-06-2010 12:43:21 | ||
---|---|---|
rogier
![]() |
De adviesaanvraag is inmiddels gepubliceerd op de website van het LOCOV: http://www.locov.nl/Images/Locov%202010-097%20adviesaanvraag%20wijzigingen%20dienstregeling%20derde%20kwartaal%202010_tcm311-280027.pdf . |
01-06-2010 13:05:23 | ||
---|---|---|
Pim530
![]() |
Een TD 10 heeft toch slechts 2x BAB en 1x BBfB ofzoiets dergelijks? Niet dat het zo gek veel uitmaakt hoor![]() |
10-06-2010 13:43:56 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Nog een aardige aanvulling op de omlopen van de Plan T's: Naast de ongewijzigde dienstjes in Limburg, komt er ma-vr ook een omloop T+V in 9616/4420/4425/9627 tot Ehv. Op maandag aangevuld met 9627 tot Dn en 9632 tot Ehv. Laatst bewerkt door keesje op 10-06-2010 13:44 |
11-06-2010 07:13:34 | ||
---|---|---|
Pim530
![]() |
Goed nieuws, alle beetjes helpen![]() |
15-06-2010 16:41:30 | ||
---|---|---|
Iceman
![]() |
Ik heb nog niet voorbij zien komen. Maar volgens mij is de 4016 van 5/6 bakken SGM naar 2 keer V gegaan. Die keert op de 14731, wat krapjes...![]() Laatst bewerkt door Iceman op 15-06-2010 16:42 Herman rekent af en staat dan op, hij heeft eindelijk de wind weer in z'n kop. |
15-06-2010 18:35:15 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Dat zal wel in het algehele kader zijn van NS dat er vanuit gaat dat iedereen tussen 13 juni en 6 september massaal op vakantie gaat en daarom de hele boel rigoreus kleiner plant. |
![]() |
advertentie |
16-06-2010 13:38:59 | ||
---|---|---|
reisthijs
![]() |
NS gaat er van uit dat iedereen in de periode van 3 juli t/m 22 augustus met vakantie gaat. En hoe kun je op basis van het feit dat één bepaalde trein wat korter is dan gebruikelijk concluderen dat 'de boel' kleiner gepland is? Er kunnen altijd afwijkingen voorkomen in de planning. |
16-06-2010 18:25:53 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Doe ik dat op basis van één bepaalde trein? Ik kan er nog wel een stuk of 100 noemen als je wilt. |
16-06-2010 18:27:25 | ||
---|---|---|
ns1700
![]() |
heb er nog eentje, de 5118 |
18-06-2010 17:25:52 | ||
---|---|---|
Pim530
![]() |
724 rijdt met 3 bakken extra, en op vrijdag met 6 bakken extra![]() |
18-06-2010 21:40:37 | ||
---|---|---|
j.jager
![]() |
Zo rijd trein 728 op diverse dagen nu met 12 bak(4x icm3) uit Gn. De 562 is ingekort tot 2 stellen(vaak 2x icm3) vaanrvan er 1 stel naar Gvc en 1 naar Rtd gaat. En zo heeft de 9100 weer korte keer in Gn. |
19-06-2010 01:52:09 | ||
---|---|---|
bloober
![]() |
Op OVL kwam ik een bericht tegen dat het schrappen van 1 van de 2 I6/I10-stammen in de 9200 per 13 juni, zoals hier eerder gemeld, niet is gebeurd. Rijden deze nog altijd volgens de omloop van het vorige wijzigingsblad of is deze wel gewijzigd, zo ja; in welke? Laatst bewerkt door bloober op 19-06-2010 01:52 Groetjes, Bloober |
19-06-2010 08:26:10 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Misschien is het nuttig te melden dat Hispeed niet echt veel te maken heeft met de omloop zoals die door NSR (weliswaar namens hen) op papier wordt gezet. Ik bedoel: er zijn verder geen raakvlakken met andere omlopen of zo, en daarom regelt Hispeed zijn zaakjes qua omloop wanneer het zo uitkomt. Vandaar dat data van wijzigingsbladen ook niet zo interessant zijn in dit opzicht. Laatst bewerkt door broek53 op 19-06-2010 08:26 |
19-06-2010 09:46:02 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Heb onlangs wel een wijziging gemeld op de inzet van het I6/I10-gebeuren per 13 juni. En inderdaad, HiSpeeld regelt de zaakjes zelf, maar aan de andere kant zal NSR die wijzigingen niet in de systemen zetten omdat ze verder niks nuttigers te doen hebben. |
19-06-2010 10:30:52 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Neen, omdat Hispeed het netjes meldt, vraagt of opdraagt (dat weet ik niet). Maar in dagplan komen nooit wijzigingen voor, laat staan langlopers. En aangezien het wijzigingsblad van juni ergens in april sluit, kan de wereld aardig veranderen - zeker op het gebied van de ICR-rijtuigen, waar op het moment veel in beweging is. Laatst bewerkt door broek53 op 19-06-2010 10:31 |
20-06-2010 00:29:00 | ||
---|---|---|
bloober
![]() |
QuoteDie wijziging bedoel ik volgensmij ook. Bij jouw weten staat die dus nog steeds of weet je dat die is uitgesteld/teruggedraaid/veranderd/iets anders? Groetjes, Bloober |
07-07-2010 00:23:00 | ||
---|---|---|
treintim
![]() |
Rijden er eigenlijk nog treinen tussen Zwolle en Hengelo planmatig met ICM(m)+DM'90 in opzending? Eigenlijk zie ik alleen maar losse DM'90 voorbijkomen via Deventer... Dit terwijl de eerste paar maanden van de nieuwe dienstregeling een ICM + DM'90 in opzending toch veel gebruikelijker was en dit ook vast ingeroosterd was. Bijv.: Tr. 80198 ICM 19:00 Es 19:44 Dv -D----- 80198 ICM 19:45 Dv 20:06 Zl -D----- Reed vandaag gewoon met 1 x losse DM'90, helemaal niet met een ICM ervoor... Is dit van willekeur afhankelijk? Heb ook wel eens van een machinist gehoord dat het klaarmaken van zo'n DM'90 in opzending achter een ICM wel een paar uur in beslag neemt van een Nedtrain-technicus/storingsmonteur (machinisten mogen dat zelf niet doen) en behoorlijk complex is met veel handelingen om uit te voeren voordat het allemaal klaar is om de baan op te gaan. @Moderatie: eigenlijk past deze vraag meer bij het topic van LM-nummers 2010, deze post mag gerust verplaatst worden wat mij betreft. Laatst bewerkt door treintim op 07-07-2010 00:43 |
01-09-2010 11:59:22 | ||
---|---|---|
stephan90
![]() |
Omdat dit bericht om een ogenschijnlijke wijziging per 13 juni gaat, plaats ik het maar in dit topic. Ik zie op de vertrekstaten van Utrecht Centraal en Terwijde dat trein 9810 op donderdag niet stopt op Utrecht Terwijde. Kan iemand dit verklaren? Er liggen naar mijn weten en volgens sporenplan.nl geen wissels tussen de binnenste en buitenste sporen tussen Terwijde en Vleuten, terwijl wel op Vleuten wordt gestopt. |
01-09-2010 12:16:08 | ||
---|---|---|
abcde
![]() |
Dan heet die trein volgens de NS-regels voortaan Intercity ! %08%%08% |
01-09-2010 21:41:05 | ||
---|---|---|
MasterE
![]() |
Foutje op de vertrekstaat de 9810 stopt gewoon op Utt. |
01-09-2010 22:07:06 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
Foutje in de algehele reisinformatie dan: de reisplanner geeft de stop op Utt ook niet aan![]() Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
01-09-2010 22:31:52 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Foutje bij de overtiepclub van Prorail. |
01-09-2010 23:14:13 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
ProRail typt niets over als het om reisinfo gaat. |
02-09-2010 00:04:41 | ||
---|---|---|
geert
![]() |
Nou ik denk geen foutje. Dit zal wel met het nachtgat te maken hebben en dan zal het spoor langs het perron van Utt nog niet in dienst zijn. Gebeurt 's avonds ook wel bij Asdm. |
02-09-2010 07:39:35 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
QuoteMaar wel als het om het vullen van VPT gaat en daarin staat het dus verkeerd voor de bewuste trein en dagcode. Ook in dit geval ook niks te maken met het nachtgat. Laatst bewerkt door keesje op 02-09-2010 07:39 |
03-09-2010 14:44:32 | ||
---|---|---|
jacokran
![]() |
QuoteAls de trein wel kan stoppen bij Vtn dan kan hij ook stoppen bij Utt, tenzij ze in de nacht van woensdag op donderdag nog even een overloopwissel leggen tussen utt en vtn... Laatst bewerkt door jacokran op 03-09-2010 14:45 |
03-09-2010 15:32:48 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Zoals gezegd: de trein staat voor die dag foutief in het systeem (dus zonder stop) en dat neemt reisinfo dus over. |