Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): Wijzigingsblad_6_september_2010 |
![]() |
21-07-2010 07:51:59 | ||
---|---|---|
ijnte
![]() |
Quote Wellicht allemaal een beetje offtopic (sorry daarvoor). Vndc is verlengd met 13 meter (tot 185 meter). Effectieve opstellengte is dan 170 meter. De exacte Perronlengte van Vndw is mij onbekend, maar ik heb voor Vndw nooit plannen over een verlenging gehoord. Laatst bewerkt door ijnte op 21-07-2010 07:52 |
21-07-2010 08:34:10 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Het begrip "nuttige perronlengte" is eigenlijk een beetje een onding, omdat er zoals bjorn aangeeft, allerlei toeslagen en aftrekken gehanteerd worden die voor bijvoorbeeld hetzelfde perron in twee richtingen anders kunnen zijn en dan leiden tot twee verschillende nuttige perronlengtes - om nog maar te zwijgen wat er gebeurt als je langs zo'n perron kop gaat maken ![]() Om het nog wat ingewikkelder te maken: het is geen verplichting voor de vervoerder om zich aan deze lengte te houden. Als je dus met een trein van 170 m langs 170 m perron wilt halteren, mag dat. |
28-07-2010 21:08:49 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
Voor ieder die niet langer kan wachten: http://waarisdetrein.nl/treinfan/drgl/2010.htm Ik heb weer een lijst online gezet, nog wel zonder het merendeel van het internationale verkeer, maar daar lijken mij geen verrassingen in te zitten ![]() - In de 2000 en 8800 komt een leuke mix te rijden van ICM%02% en VIRM ![]() Laatst bewerkt door treinfan op 28-07-2010 21:12 |
28-07-2010 21:29:47 | ||
---|---|---|
himym
![]() |
Kleine verrassing voor mij: dat de 526 op vrijdag weer met ICM rijdt ipv VIRM, en bij trein 554 het net omgekeerd is, VIRM ipv ICM. Bepaalde reden? |
![]() |
advertentie |
28-07-2010 21:32:15 | ||
---|---|---|
raymond16
![]() |
De grote studentenstoet die op vrijdag uit Gn komt en dat zorgt volgens de verhalen hier voor grote capaciteitsproblemen. Dan is VIRM een mooie oplossing voor deze trein. Laatst bewerkt door raymond16 op 28-07-2010 21:32 |
28-07-2010 21:33:36 | ||
---|---|---|
mdj
![]() |
-NS heeft woepje gehoord, trein 554 op vrijdag met VIRM. 10554 met ICM, 20554 met VIRM... -5 omlopen ICM in de 2000/8800 -Op zaterdag 1 omloop MAT in de 5100 -in de 5800 zijn 3 omlopen MAT (al eerder genoemd), de andere twee omlopen is SGMM -MAT doordeweeks in de museumpendel, SLT in het weekend. Bij twijfel: gebruik beton. |
28-07-2010 21:43:16 | ||
---|---|---|
himym
![]() |
Quote Net andersom, 10554 met IRM en 20554 met ICM ![]() Verder zie ik nog de 17400 combinatie van MAT en SGMm en 7400 volledig met SLT, wordt nog interessant. 7400 en 17400 keren toch op elkaar in Bkl? |
28-07-2010 21:45:36 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
Als je goed kijkt zie je 7400 en 17400 alleen met SLT. |
28-07-2010 21:48:04 | ||
---|---|---|
himym
![]() |
Foutje %08% had het blad van 13 juni er voor... |
28-07-2010 21:51:45 | ||
---|---|---|
mdj
![]() |
Ik zie voor de Lw-tak ICM, voor de Rtd-tak VIRM. En dat klopt met mijn regeltje![]() Bij twijfel: gebruik beton. |
28-07-2010 21:56:21 | ||
---|---|---|
himym
![]() |
Ik had zoals ik net al zei het verkeerde blad (13 juni) voor mn neus, daar ging het even mis...Je hebt idd gelijk. |
28-07-2010 21:56:37 | ||
---|---|---|
Duitje
![]() |
Paar leuke treintjes: -4895 met SLT (vr, za en zo) -8889/8886 met SGM (ma t/m zo) Goudgele kerstavond: 24-12-2009 trein 866 met ICR |
28-07-2010 22:08:22 | ||
---|---|---|
bart84
Moderator ![]() |
Zo te zien is er vanaf 6 september minder plaats in Ehv. Materieel van de 3519 gaat ri Mt en komt precies twee minuten te laat terug voor de 3558, dus zal wel als 3560 gaan rijden naar Shl. 80419 IRM 07:49 Ehv 08:55 Mt M-WDV-- 80419 IRM 07:59 Ehv 08:55 Mt -D----- 80458 IRM 15:06 Mt 16:18 Ehv MDWDV-- Ook deze is nieuw (t.b.v 3564): 80464 IRM 16:35 Mt 17:39 Ehv MDWDV-- Waar dit materieel vandaan komt is me nog niet helemaal duidelijke. Welk gek dat de volgnummers ...19 en ...64 overeenkomen met de trein waar het mat vandaan komt of in overgaat, behalve bij de 80458, misschien dat de tijden nog enigsinds aangepast moeten worden. 70825 IRM 09:08 Ehv 10:02 Std M------ 70825 IRM 09:08 Ehv 10:23 Mt --WDV-- 70825 IRM 09:24 Ehv 10:28 Mt -D----- 70825 IRM 09:32 Hrl 09:45 Std -----Z- 70825 IRM 10:06 Std 10:23 Mt M------ Ook deze lijkt mij in de categorie, werk hebben en werk houden. Waarom appart achter de 825 aan hobbelen en niet een stel bijplaatsen te Ehv (Misschien wel het mat voor de 80464). Laatst bewerkt door bart84 op 28-07-2010 22:17 Mvg. Bart |
28-07-2010 22:13:07 | ||
---|---|---|
WesselE
![]() |
Het viel te verwachten door het ETMET: integraal SGM in de (1/2)6000! Ik heb er nu al zin in, vanaf september iedere dag Zbm-Bd met die rammelbakjes...%09% Laatst bewerkt door WesselE op 28-07-2010 22:15 'Okeh' |
28-07-2010 22:35:14 | ||
---|---|---|
himym
![]() |
Quote Is dat niet het HC besparen verhaal? |
28-07-2010 22:39:59 | ||
---|---|---|
j.jager
![]() |
QuoteDe bijbehoren Lm rit(80112) verhuist dan mee naar de middag. Verder heeft er tot nu toe altijd al virm in de 526 gereden en geen Icm(op uitzondering na dan), behalve dat er sinds enige tijd de zondagse 526 met Icm is gan rijden. |
28-07-2010 22:55:53 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
QuoteOowja, de capaciteit van de (20)554... *denkt terug*. Aahja, de 20554, die trein waarin je een kanon kunt afschieten tussen Ut en Rtd ondanks dat 't een spitstrein is ![]() Ding komt vandaag de dag met 9 bakken ICM uit Gn dus wil men meer capaciteit bieden dan verwacht ik daar 'n IRM-VI in. Bijplaatsen te Zl (gebeurt nog steeds volgens 't overzicht, alleen dan niet met 't Lw deel natuurlijk) zal dan wel een IV worden. Afhankelijk van aan welke kant men bijplaatst krijg je dan of een Gvc deel met 6 bakken IRM i.p.v. 6 bakken ICM (nogal ruim lijkt me) en een Rtd deel met 4 bakken IRM i.p.v. 9 bakken ICM (lijkt me redelijk passend) of precies het omgekeerde (Gvc deel met vergelijkbare capaciteit en een nog groter Rtd-deel) Betekend trouwens ook op vrijdagen een trein minder waarvan 'n stuk rechtstreeks Gn-Rtd rijdt, da's toch al een zeldzaam geboden verbinding... Laatst bewerkt door daniel_ddr op 28-07-2010 22:57 Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
28-07-2010 23:23:25 | ||
---|---|---|
microshit
![]() |
Hmz nog alleen maar SGMM op de (1)6000, de treinen waarmee ik dagelijks rijd op schooldagen. Weinig kansen meer (uitzonderingen daargelaten) om eens op een zacht DDAR bankje neer te kunnen ploffen (niet die planken, maar die best dikke zoals boven de mDDM) |
28-07-2010 23:25:53 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
![]() |
Quote volgensmij klopt er iets niet %08% 73352 15:32 Hfdo 15:36 Hfd ---D--- 73352 SGMM 15:32 Hfdo 15:36 Hfd MDWDVZZ Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
28-07-2010 23:28:09 | ||
---|---|---|
Pim530
![]() |
In de ochtend hebben we nog een aantal rechtstreeks naar Rtd.. |
28-07-2010 23:40:05 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
Zeg ook niet dat ze er helemaal niet zijn. Maar 't komt relatief weinig voor![]() Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
28-07-2010 23:45:05 | ||
---|---|---|
treintim
![]() |
Gaaf dat je de lijst online hebt gezet, mijn dank!%02%Quote ICM in de 8800 is vooral leuk. Hoe veel omlopen betreft het hier, en kunnen de NS-insiders wellicht te weten komen of het hier alleen om ICM-III gaat of ook om ICM(m)-IV? |
28-07-2010 23:55:56 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Als het nog zo is als bij de eerste opzet een paar maanden terug, gaat het om alle mogelijke combinaties: 3 stuks III + IV, eentje III + III en eentje IV + IV. |
28-07-2010 23:58:04 | ||
---|---|---|
treintim
![]() |
Zo, dat zijn aardig wat omlopen. En waar haalt men al dat ICM vandaan? Gezien er ook aardig wat stellen in revisie zijn. En ook nog een extra omloopje in de 3600 (maar 2 stellen); wellicht wat Noordoost treintjes inkorten? Deze wijziging van ICM in de 8800+2000 zal vast wel tijdelijk zijn en met ETMET te maken hebben, wie weet is het na een maand weer voorbij... Maargoed, tot die tijd zijn reizigers & spotters weer even blij.%08% Laatst bewerkt door treintim op 29-07-2010 00:01 |
28-07-2010 23:58:13 | ||
---|---|---|
himym
![]() |
Scheelt in ieder geval wat gevalletjes van misselijkheid op Apn-Ledn, het schijnt dat je flink heen en weer ging boven in de VIRM![]() Laatst bewerkt door himym op 28-07-2010 23:58 |
29-07-2010 00:02:46 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
![]() |
Dat is niet alleen daar hoor, V-IRM rijdt net zo goed als een amerikaanse auto: die schommelt na iedere hobbel ook alle op ![]() Maargoed, we krijgen dankzij die ETMET wel een leuke materieelafwijking zie ik al. Overigens krijgt Pmo ook wat nieuws te zien: de personeelstreinen 20043 en 20044 worden gereden met SLT, zal het personeel ongetwijfeld helemaal geweldig vinden met al die WC-loze stations %02% Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
29-07-2010 00:14:53 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
QuoteICM komt voornamelijk uit de eerder genoemde 12525 en 12527, een kennelijk wat effectievere inzet in de 9100 en de inzet van diensten die eerder dit jaar bespaard waren in de Noord-Oost, en die tot nu toe extra reserve zijn. |
29-07-2010 00:17:09 | ||
---|---|---|
Pim530
![]() |
Broek, bedankt voor je info. Vooral de IV+IV is erg interessant![]() Even iets anders: Kan iemand mij vertellen wanneer het volgende wijzigingsblad ingaat? ( ofwel: wanneer loopt die van 6-9 af? ) |
29-07-2010 00:20:58 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
3 oktober gaat er weer een nieuw wijzigingsblad in. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
29-07-2010 00:23:52 | ||
---|---|---|
Pim530
![]() |
Bedankt. Helaas vóór de herfstvakantie. |
29-07-2010 00:24:43 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
QuoteDie combi zit in de omloop waarin 8825 voorkomt, als het goed is. |
29-07-2010 08:02:21 | ||
---|---|---|
MasterE
![]() |
Quote Dit is alleen op maandagochtend. |
29-07-2010 11:36:49 | ||
---|---|---|
Pim530
![]() |
Nogmaals mijn dank |
29-07-2010 13:36:05 | ||
---|---|---|
martw
![]() |
Quote ![]() ![]() ![]() Sorry, ik kan dit niet laten. Voor de vakantie reed de 8825 met 2x IRM-IV (en zat helemaal vol) en deze gaat met ICM rijden? Dan ben ik bang dat er van maandag t/m vrijdag dagelijks mensen gaan achterblijven! ![]() ![]() Verder even de link gevolgd en gezien dat ook de 8858 met ICM gepland staat. Onbegrijpelijk, zowel 's ochtends als 's middags de drukste 8800'en met ICM laten rijden! Laten we inderdaad hopen dat het tijdelijk is. Martijn Laatst bewerkt door martw op 29-07-2010 13:42 |
29-07-2010 13:39:02 | ||
---|---|---|
WesselE
![]() |
Lijkt me wel tijdelijk, men heeft VIRM nodig voor de 10800. 'Okeh' |
29-07-2010 13:41:36 | ||
---|---|---|
himym
![]() |
Volgende wijzigingsblad gaat ook niet voor niks direct na de ETMET-proef in, dan zal het ICM er wel weer uitgehaald worden. |
29-07-2010 14:10:43 | ||
---|---|---|
Pim530
![]() |
Tja, met de 8800/2000 is het probleem natuurlijk dat je ofwel in de spits ICM in de 2000 hebt zitten. óf in de 8800... |
29-07-2010 15:31:13 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
Tja dat het in de spits rijdt is niet te beinvloeden, wel in welke trein in de spits 't rijdt natuurlijk![]() Waarbij inzet in de 2000 wellicht nog minder problematisch is aangezien de grote bulk reizigers (die van/naar Gd) vaak al in de 2800 zit: in Gd vertrekt die 't eerst, in Ut stopt die 't dichtstbij als je van de centrumkant komt. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
29-07-2010 18:34:16 | ||
---|---|---|
bart84
Moderator ![]() |
QuotePrecies, dat scheelt een HC, maar wie moet de trein naar Mt rijden? Daarbij kan ik dat HC verhaal sowieso al ontkrachten. De 800 rijdt (gepland) met twee stellen, dan heb je dus (in het korste geval) 2x4= 8 bakken VIRM. Eén HC mag maximaal 6 bakken 'onder zijn hoede" hebben (uitgezonderd ICM, met 7 bakken). Je hebt dus sowieso twee HC's nodig tussen Ehv en Std, vervolgens heb je in Std een HC nodig voor Std-Hrl en Std-Mt. Mvg. Bart |
29-07-2010 21:13:02 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Enkele treinen die te Ehv uitlopen en starten in de 10800, gaan leeg van en naar Hrl of Mt. |
29-07-2010 21:17:27 | ||
---|---|---|
bart84
Moderator ![]() |
Och ja. Iets te veel gedacht aan de 3500 en 800, maar de 10800 is er natuurlijk ook nog. Mvg. Bart |
30-07-2010 10:39:23 | ||
---|---|---|
kaatje
![]() |
Als ik het goed begrijp moet ik dus in die lijstjes kunnen zien welk materieel op welke treinnummer rijdt? En deze zouden moeten kloppen? Als ik nou eens de rit van gisterenmiddag bekijk, treinnummer 1954. Dit was een ICRm, maar zou volgens het lijstje (ingaande 13 juni) IRM (Dubbeldekker???) moeten zijn. |
30-07-2010 10:49:38 | ||
---|---|---|
bjornl
![]() |
Alleen zaterdag en zondag VIRM. Doordeweeks ICRm. Als ik de recente spots bekijk klopt dat heel redelijk, maar er kan als gevolg van een storing, materieeltekort of andere reden altijd va afgeweken worden. |
30-07-2010 10:51:33 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
De lijstjes zoals gepubliceerd zijn de plannen voor op de langere termijn. Bij werkzaamheden worden er ook nog vaak omlopen omgegooid in het dagplan en ook de bijsturing kan daarin nog het een en ander veranderen. Bijzonderheden kunnen dus altijd nog voorkomen![]() |
02-08-2010 22:59:39 | ||
---|---|---|
oranjebank
![]() |
Maar heel vaak in eerdere wijzigingsbladen werd er vaak afgweken weet ik uit eigen ervaring. Vooral op vrijdag werd de 1959 met VIRM gereden en niet met ICRm terwijl dat wel de bedoeling was. Ik denk dat VIRM de vrijdag planning was. |
02-08-2010 23:13:17 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Over het wijzigingsblad van juni heen zijn nog twee omlopen ICR vervangen door VIRM, en dat wordt geregeld in (langlopende) wijzigingen in dagplan (neem ik aan) of met een truc in het wijzigingsblad nadat de personeeldiensten zijn afgesloten. Daar krijg je dit soort afwijkingen dus van. Laatst bewerkt door broek53 op 02-08-2010 23:13 |
09-08-2010 23:53:54 | ||
---|---|---|
RSK-Mat92
![]() |
8800/2000 is bij mijn weten 8 omlopen in totaal. Dus als ik bovenstaande goed begrijp wordt dat 5*ICM en 3*VIRM? |
10-08-2010 00:52:26 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Jawel, in ieder geval in de ochtendspits. |
10-08-2010 18:29:27 | ||
---|---|---|
david_meye
![]() |
En de 4000 serie gaat zeker helemaal met SGMm en SLT rijden zeker. |
10-08-2010 18:33:30 | ||
---|---|---|
KmNS1
![]() |
De 4000 gaat volledig met SLT rijden. Gezien op http://treinfan.waarisdetrein.nl/drgl/2010-5/mat.txt. |
10-08-2010 22:16:18 | ||
---|---|---|
MasterE
![]() |
Klopt, net als 7400, 14700 en 17400. |
11-08-2010 12:29:24 | ||
---|---|---|
martw
![]() |
Ik weet niet of dit helemaal de juiste plek is, maar ik heb eens zitten denken over het eventuele tekort aan capaciteit als trein 8825 met ingang van 6 september gaat rijden met 2x ICM-IV in plaats van (voorheen) 2x IRM-IV. Mochten de moderators vinden dat dit bericht niet nuttig is of niet op de goede plek staat, dan mag het uiteraard weg. Daarom heb ik, met gegevens van wikipedia, berekend wat het capaciteitsverschil is. Een tijdje terug heb ik in dit topic geroepen "dan gaan er mensen achterblijven" maar nu wil ik dit onderbouwen met cijfers. Ik ga hierbij uit van het traject Woerden-Utrecht, omdat ik daar m'n waarneming op kan baseren. Eerste aanname is dat 2x IRM-IV (met name in september, als alle scholen/hogescholen/universiteiten net begonnen zijn) geheel zitvol is met een aantal staanplaatsen. Volgens wikipedia heeft 1x IRM-IV 406 zitplaatsen in totaal (inclusief klapzittingen) en ik ga ervan uit dat ook zo'n 50 mensen per treinstel staan (dat is ongeveer 6 per balkon). Dus 2x IRM-IV vervoert in de 8825 tussen Wd en Ut zo'n 950 mensen. Dan nu 2x ICM-IV. Eerst 1x ICM-IV. Deze heeft 255 zitplaatsen, maar het aantal klapzittingen moest ik gokken. Ik gok op zo'n 12 klapzittingen per stel, dus 267 zitplaatsen. Verder gemiddeld 12 staanplaatsen per balkon (grote balkons meer, kleine balkons minder natuurlijk) en in de gangpaden zo'n 20 mensen per bak. Dus ook nog zo'n 176 staanplaatsen. Totaal maakt dit een capaciteit van 440 mensen, dus 2x ICM-IV biedt ruimte aan zo'n 880 mensen, mits beide stellen helemaal volgepakt zijn. Kom ik dus op een tekort aan ruimte van zo'n 70 mensen. Waar laat je die? In de volgende trein, de 9827. Nu is mijn ervaring dat die trein met een SLT-VI vanaf Utt vol is, maar niet overvol. Het is wel de vraag of die 70 mensen er nog bijkunnen, maar het wordt denk ik moeilijk. Als er een SLT-IV aan komt zetten, is de trein vanaf Vtn al helemaal propvol, en kunnen reizigers in Utt er niet eens allemaal meer bij. Als er in Wd 70 mensen extra instappen, kunnen er in Vtn én Utt mensen achterblijven. Conclusie: het lijkt er dus op dat vooral reizigers in Utt (en in mindere mate Vtn) last krijgen van de verminderde capaciteit van de 8825. Ik snap ook best dat er extra IRM nodig is voor de proef (en dat moet ergens vandaan komen). Maar als ik deze cijfers zie (er even vanuit gaande dat ze redelijk kloppen, er zijn immers aannames gemaakt) dan lijkt het toch 'spannend' te worden of het allemaal past. Vooral als er per ongeluk een keer 7 of 6 bakken ICM aan komen zetten, zullen reizigers in Vtn en Utt aangewezen zijn op de bus... Martijn EDIT: Als ik de opmerking van gvttreinen bekijk, is voor 2x ICM-IV de 'vol-norm' gelijk aan zo'n 750 mensen. Dat betekent dat de 9827 niet 70 extra reizigers te verduren krijgt, maar zo'n 200. Dat is bijna een extra volledig zitvolle SLT-IV (zonder staanplaatsen)! ![]() Laatst bewerkt door martw op 11-08-2010 12:51, reden: opmerking van gvttreinen in verhaal verwerkt |
11-08-2010 12:46:47 | ||
---|---|---|
gvttreinen
![]() |
"vol" voor VIRM-IV is 490 reizigers, voor ICM-IV is dat 374 reizigers! |
11-08-2010 13:20:42 | ||
---|---|---|
dennistd
![]() |
In Es gaat de 7900 weer lang keren lijkt me, uit de NS-adviesaanvraag bij LOCOV blijkt dat de aankomst daar 1 minuut later is en vertrek 2 minuten vroeger. De kering is nu 5 minuten dus dat wordt 2 minuten, wat onmogelijk is voor een normale kering. |
![]() |
advertentie |
11-08-2010 13:39:06 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
QuoteEen vol-norm wordt toch niet gehanteerd voor de 8800, aangezien het een Intercity is? |
11-08-2010 13:42:28 | ||
---|---|---|
martw
![]() |
Blijkbaar wel, als mijn berekening klopt. Maar dan wel de propvol-norm.![]() Hoe dan ook, ik ga denk ik gedurende de maand september spits-mijden. Dat is alvast één reiziger minder.%08% Martijn |
11-08-2010 13:57:43 | ||
---|---|---|
gvttreinen
![]() |
QuoteSorry, bron vergeten: TKR/AGT. |
11-08-2010 16:38:12 | ||
---|---|---|
mdj
![]() |
Treinen 12525, 12727, 12756, 12558, 12760 en 12764 rijden niet tussen Ut-Zl, dus wel tussen Lw-Zl en Ut-Rtd, vanwege de infrabeperkingen te Ut. Bij twijfel: gebruik beton. |
11-08-2010 17:46:35 | ||
---|---|---|
bart84
Moderator ![]() |
De 12525 en 12727 staan nog wel in de reisplanner na 6 sept. Moet deze nog aangepast worden? Mvg. Bart |
11-08-2010 19:42:12 | ||
---|---|---|
TheKnitter
![]() |
Ze rijden niet tussen Ut en Zl, maar wel Rtd-Ut en Lw-Zl![]() |
11-08-2010 20:02:12 | ||
---|---|---|
bart84
Moderator ![]() |
Juist, en daarom kan ik zonder overstap van Ut naar Lw met de 12525 of 12727.![]() Laatst bewerkt door admin op 14-08-2010 21:45, reden: Het laatste bericht hoef je niet te quoten Mvg. Bart |
11-08-2010 20:04:17 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
Nou vraag ik me toch af waarom deze treinen wel last van infrabeperkingen hebben en de rest van de 125xx/127xx-serie niet. En 't zal neem ik aan al per 21 augustus zo zijn? Althans, ervan uitgaande dat ze gaan binnenkomen op/vertrekken van een spoor waarvandaan je niet naar Amf kunt of niet uit Amf op kunt binnenkomen en dit verband houdt met het per 21-8 buiten dienst gaan van spoor 11 in Utrecht ![]() Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
11-08-2010 20:13:18 | ||
---|---|---|
raymond16
![]() |
Quote Dat sowieso. De dienstregeling van ETMET staat er immers nog niet in ![]() |
11-08-2010 20:36:02 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
@ trein 8825: vooropgesteld dat ik het realiteitsgehalte niet kan inschatten en er daarom ook geen discussie over aanga: In de planning rekent NS voor trein 8825 op een grootste bezetting van 706 reizigers. Voor de serie 8800 wordt de "acceptabel"norm gehanteerd, wat voor een ICM-IV een capaciteit van 359 betekent. 8825 zit op die manier precies "aan de maat". |
12-08-2010 08:03:32 | ||
---|---|---|
gvttreinen
![]() |
QuoteWel goed schrijven want 1e klasse vergeten: ICM IV beide klassen samen: comfortabel (= zitplaatsen + klapzittingen) = 59 (1e) + 222 (2e) totaal 281. acceptabel = 59 (1e) + 298 (2e) totaal 357. vol ((comfortabel + staanplaatsen) = 59 (1e) + 374 (2e) totaal 433. VIRM IV comfortabel = 71 (1e) + 321 (2e) totaal 392. acceptabel = 71 (1e) + 410 (2e) totaal 481. vol = 71 (1e) + 499 (2e) totaal 570. |
12-08-2010 18:50:23 | ||
---|---|---|
gerard4653
![]() |
Wat ik eigenlijk niet begrijp, is dat NSR het zich zo moeilijk maakt door ETMET en de vervanging van DDM-1 tegelijk te doen. Had dat DDM nou niet nog drie maandjes langer door kunnen rijden, dan was het allemaal veel simpeler geweest. Of zie ik dat fout? |
12-08-2010 19:04:21 | ||
---|---|---|
mdj
![]() |
Nouja, het SLT komt nu ook massaal in dienst he![]() SGMm is nodig om de DDAR/MDDM uit de 6000/16000/13600 te krijgen, die weer het DDM-1 vervangt. Heb je MAT over, wat dan mooi wat andere MDDM/DDAR vrij kan maken of het gaat voor "Warme Reserve" spelen op de Dgr. Bij twijfel: gebruik beton. |
12-08-2010 19:44:56 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Eigenlijk is het een kwestie van waar je de materieel-draaiing laat beginnen en eindigen. Toevallig komt het nu zo uit dat SLT met tientallen gelijk de dienst in kan om de opgelopen achterstand in de inzet in te halen. Zoals mdj zegt, zit daaraan nu min of meer toevallig vast dat men met SGMm naar de zuidelijke stoptreinseries wil in het kader van ETMET. Maar ik geef gerard gelijk dat men het daar ook bij had kunnen laten. Dan waren er toch een trits stellen plan V aan de kant gegaan/op reserve gekomen en een aantal DDAR-stammen op reserve komen te staan. Dat zou meer warme en exploitatieve reserve voor ETMET opgeleverd hebben dan DDM-1 en 1800-en koud terzijde stellen. Die verschuivingen zouden dan per 4 oktober alsnog hebben kunnen plaatsvinden. |
12-08-2010 19:53:52 | ||
---|---|---|
ruysdael
![]() |
Bovendien moet ik eerst nog maar eens zien dat de Zaan- en Utrechtseries geheel met SLT uit worden gevoerd, eerlijk gezegd. |
12-08-2010 20:25:50 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Daar kun je je twijfels over hebben, natuurlijk. Aan het aantal stellen zal het niet liggen (er zijn er nu 79 beschikbaar voor 64 diensten en tegen september zullen het er wel 82 zijn, denk ik) - maar of er in de praktijk zoveel ook werkelijk inzetbaar blijven, is de vraag. Nu staat er in de huidige stand van zaken nog een aardig voorraadje mat '64 op reserve, dus men zit niet meteen helemaal zonder, dat nou ook weer niet. |
12-08-2010 21:04:43 | ||
---|---|---|
TreinVids1
![]() |
Jammer hoor, DDAR in de 3400, kan ik vanaf Haarlem niet meer mijn telefoon opladen in de trein ![]() Ook jammer dat het DDM-1 uit de 2000 wordt gehaald. Wel weer leuk is de instroom van het SLT in o.a. de 4000. Al wil ik het eerst zien voordat ik het geloof ![]() |
12-08-2010 21:07:07 | ||
---|---|---|
bjornl
![]() |
Sinds wanneer zit DDM-1 in de 2000? |
12-08-2010 21:25:31 | ||
---|---|---|
nielsie600
![]() |
Denk dat er de 2200 word bedoeld. |
12-08-2010 21:53:27 | ||
---|---|---|
MCNAlkmaar
|
Quote In ieder geval deze rijdt nog met IRM door de weeks: IRM S 3470 21:42 Hlm 22:40 Hn De groeten uit Schagen |
12-08-2010 22:09:45 | ||
---|---|---|
Iceman
![]() |
Zal wel voor de 14521 zijn, denk ik. Herman rekent af en staat dan op, hij heeft eindelijk de wind weer in z'n kop. |
14-08-2010 16:48:28 | ||
---|---|---|
MCNAlkmaar
|
Nou hij gaat ook weer terug: IRM S 3493 22:50 Hn 23:48 Hlm En in ieder geval op zondag: IRM S 3463 15:45 Amr 16:18 Hlm IRM S 3465 15:50 Hn 16:48 Hlm IRM S 3452 17:12 Hlm 18:10 Hn IRM S 3475 18:20 Hn 19:18 Hlm IRM S 3462 19:42 Hlm 20:40 Hn IRM S 3485 20:50 Hn 21:48 Hlm IRM S 3450 16:42 Hlm 17:15 Amr Maar goed: dat door de weekse verhaal heeft natuurlijk alles te maken met ETMET De groeten uit Schagen |
14-08-2010 23:14:34 | ||
---|---|---|
ruysdael
![]() |
Hoe komt het materieel voor de 14527 nu eigenlijk in Hoorn aangezien de 3400 doordeweeks DD-AR zal zijn? |
14-08-2010 23:19:25 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
![]() |
waarschijnlijk net zoals het nu is: overnachting van de avondspitstrein 14560 bijvoorbeeld ![]() Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
15-08-2010 00:12:12 | ||
---|---|---|
ruysdael
![]() |
Oeps, 14521 bedoel ik. |
15-08-2010 00:48:11 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
![]() |
Vermoedelijk zal dan wel 1 van de laatste uit de 4500 of 3400 serie 1'tje op "sleeptouw" meenemen en laat deze in Hn dan achter. (zou verklaren waarom er geen LM naar Hn is ingelegd). Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
15-08-2010 00:51:49 | ||
---|---|---|
ruysdael
![]() |
Een DDAR in de 3400 die een VIRM op sleeptouw neemt? |
15-08-2010 00:52:19 | ||
---|---|---|
Iceman
![]() |
4597? Die gaat ma,di,wo,do,zo maar tot Hn. Precies de dagen dat je de volgende dag een 14521 nodig hebt. Herman rekent af en staat dan op, hij heeft eindelijk de wind weer in z'n kop. |
15-08-2010 00:56:52 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
![]() |
Daar gaat weer een koelkast ![]() ![]() Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
15-08-2010 00:59:30 | ||
---|---|---|
Iceman
![]() |
Alleen ik zie dat de 4597 op zondag SGM is. Maar dan kan je gewoon een VIRM pakken die uitloopt in Hn. Op zondag rijdt er immers wel (veel) VIRM in de 3400. Herman rekent af en staat dan op, hij heeft eindelijk de wind weer in z'n kop. |
15-08-2010 13:02:52 | ||
---|---|---|
Noodrem
![]() |
Quote Bedoel je dit vanuit het oogpunt van de SLT-serie of infrastructureel? Ik zie het namelijk nog wel misgaan op dat 2e punt. Vind het ook lichtelijk opmerkelijk dat NSR niet al voorzichtig -bij wijze van proef- bezig is om SLT in deze series in te zetten. Tot nu toe is het alleen nog maar gedaan in betrekkelijk rustige avondseries. Op de drukkere momenten heb ik ze nog niet gezien? |
15-08-2010 13:32:15 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Ik denk dat je de afgelopen maanden iets gemist hebt wat betreft de inzet van SLT. |
15-08-2010 13:36:53 | ||
---|---|---|
himym
![]() |
O.a. series 4100, 4200, 5100, 5500 en (1)9800 rijden al maanden integraal met SLT, ochtend- en avondspits ook, her en der gaat er wel eens een defect maar er gaat ook wel eens een VIRM of ICM defect om maar een voorbeeld te noemen. Gezien de hoeveelheid die nu reserve staat op oa Utctw gaat het qua inzet wel goed komen, of het allemaal vlekkeloos gaat met invoering is uiteraard nog maar afwachten... Laatst bewerkt door himym op 15-08-2010 13:37 |
15-08-2010 15:07:55 | ||
---|---|---|
Noodrem
![]() |
Quote Dat het goed gaat? Ja. Maar ik meen mij toen te herinneren dat de vele defecten van de SLT in de proefseries destijds ook deels was toegeschreven aan bepaalde delen van de infrastructuur waarmee de SLT stoorde? |
15-08-2010 15:45:55 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Primair dat ze een aantal treinseries integraal rijden, en dus niet meer "betrekkelijk rustige avondseries". SLT heeft waarschijnlijk last gehad van interferentie van de HSL bij Zoetermeer, als je dat bedoelt - maar dat ligt dus allemaal allang achter ons. Er zijn nu 80 treinstellen overgenomen van de fabrikanten, waarvan dus nog maar een klein deel wordt ingezet - maar met succes. Ik zou niet weten waarom NS nu wéér een soort proefbedrijf zou gaan beginnen. Laatst bewerkt door broek53 op 15-08-2010 15:46 |
18-08-2010 21:24:58 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
Voor wat betreft de NoordOost ook maar even hier de wijziging zoals die in het topic over de verbouwing van Utrecht staat (en ook in de reisplanner al te vinden is): 12500/12700 uit Rtd combineert op spoor 9 te Ut met de 12700/12500 uit Lw en gaat zo verder als trein naar Lw. Tussen Ut en Rtd wordt de 12500/12700 vervangen door een serie 22700 vertrekkende van spoor 18. Overstaptijd uit de richting Amf bedraagt 8 minuten. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
23-08-2010 14:58:48 | ||
---|---|---|
robbertc
![]() |
Even muggenziften. Dit komt uit 'dienstregelingstechnische wijzigingen per 6-9' bij de bijzondere ritten: Extra ingelegd: Trein 22573 Ut V 20.18 Amf 20.33 Zl 21.12 Asn 21.53 Gn A 23.10 Je mag tegenwoordig weer wat sneller rijden tussen Asn en Gn ![]() |
23-08-2010 15:06:01 | ||
---|---|---|
mdj
![]() |
Hij is aangepast![]() Bij twijfel: gebruik beton. |
26-08-2010 22:42:28 | ||
---|---|---|
TheKnitter
![]() |
En om even een nieuw feit te plaatsen: Een quote van OHIH gebruiker Smarkie: Quote |
27-08-2010 09:37:22 | ||
---|---|---|
reisthijs
![]() |
Nu we het toch over de Beneluxtreinen hebben: vanaf 6 september vertrekken deze richting Brussel een minuut eerder uit Asd en twee minuten eerder uit Shl. Het zal vast geen toeval zijn dat de 9200 hierdoor precies drie minuten voor de 900 (de nieuwe Fyra vanaf 4 oktober) uit rijdt. |
01-09-2010 11:48:51 | ||
---|---|---|
john2
![]() |
I.C. 826 vertrek Heerlen op zondag 7.14 uur en stop tussen Heerlen en Sittard op alle tussen gelegen stations. Vertrek vanaf 6 september in Heerlen 9 minuten later en stop dan niet meer op de tussen gelegen stations. Hier voor in de plaats komt een stopper Heerlen vertrek 7.03 uur. Laatst bewerkt door john2 op 01-09-2010 11:54, reden: type fout hersteld. |
01-09-2010 11:50:36 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Het gaat hier niet om 826 (die komt uit Mt), maar om de gewijzigde 20826 en de nieuw ingelegde 6926. |
01-09-2010 11:56:38 | ||
---|---|---|
john2
![]() |
In het papieren spoorboekje staat vanaf Maastricht en Heerlen 826. Heb het hier van overgenomen. |
01-09-2010 12:40:47 | ||
---|---|---|
himym
![]() |
Omdat ze in Std combineren tot trein 826 naar Asd, het traject Hrl-Std rijdt trein 20826 (zogenaamde voortrein van de 826) en Mt-Std dus al onder nummer 826 |
01-09-2010 12:48:44 | ||
---|---|---|
rudolfph
![]() |
Dat is dan dus een vleugeltrein, een voortrein is een extra trein die hetzelfde traject aflegt als de reguliere trein, en dan voor de reguliere trein uitrijdt (i.t.t. een volgtrein). ![]() |
01-09-2010 12:50:30 | ||
---|---|---|
himym
![]() |
Ja precies, was wel duidelijk wat ik bedoelde volgens mij maar je hebt gelijk |
Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): Wijzigingsblad_6_september_2010 |
![]() |