24-05-2014 13:03:50 | ||
---|---|---|
salieri
|
Hij zal wel bepaalde herinneringen hebben aan bepaalde treinstellen |
24-05-2014 13:09:01 | ||
---|---|---|
rob46
|
Quote3409 ging op 21-2 in Hgl terzijde. Opvallend is wel dat zowel 3441 als 3442 hier recentelijk zijn gespot terwijl ze niet zijn gerenoveerd en sinds 23-4-2013 de loods in Amf niet hebben verlaten.! Laatst bewerkt door rob46 op 24-05-2014 13:39 57 jaar OV-fotografie. |
24-05-2014 13:41:51 | ||
---|---|---|
roosendaal
|
Blijven deze stellen (3410 te Zwolle, 3403, 3411 en 3409 te Hengelo en de 3424 te Arnhem) op deze locaties staan, of gaan deze t.z.t. allen naar 1 locaties? Nijmegen bijvoorbeeld? |
07-07-2014 10:47:22 | ||
---|---|---|
bnv
|
De 3424 weer terug op honk in Hgl. Staat hedenochtend op het bekende kopspoortje vanaf de werkplaats richting station. Voor onderdelen? (maar ze hebben daarvoor toch ook nog de 3403, 3409 en de 3411). Of toch voor Veolia voor spitstreintjes van en naar Nm. |
07-07-2014 11:41:09 | ||
---|---|---|
stefanvdw
|
3424 is 3 juli solo van Ahb naar Hgl gereden |
07-07-2014 22:47:46 | ||
---|---|---|
stel172
|
ter zijde stelling; verzamelen misschien? Op AHb staat ie alleen maar in de weg lijkt me. Laatst bewerkt door stel172 op 07-07-2014 22:49 |
24-07-2014 21:04:03 | ||
---|---|---|
marciekemp
|
De 3424 staat inmiddels in Zp nadere info hierover gaat volgen! |
24-07-2014 21:06:52 | ||
---|---|---|
nickeyboy
|
Daaraan toevoegend, bij de werkplaats van Arriva! |
24-07-2014 21:08:16 | ||
---|---|---|
marciekemp
|
Dat is correct, maar zoals al gezegd nadere info hierover volgt! |
25-07-2014 19:56:06 | ||
---|---|---|
stel172
|
3424 bij de werkplaats in Zutphen? Het zette me aan het denken vandaag. Deze werkplaats is er natuurlijk ook voor werkmaterieel. Is het Ultrasoonrijtuig uit 1996 nog altijd in dienst??? Dit rijtuig is gebouwd op basis van een Frans rijtuig met de aandrijving en motoren van het toen in aflevering zijnde DM'90. Onderdelen leveren voor het dieselmeetmotorrijtuig misschien??? Ik wacht de nadere info geduldig met interesse af Laatst bewerkt door stel172 op 25-07-2014 20:00 |
25-07-2014 20:18:51 | ||
---|---|---|
nickeyboy
|
Arriva onderhoudt zelf haar treinen in de nieuwgebouwde werkplaats(2012) aan de noordelijke kant van het emplacement. Het stel staat op 1 van de Arrivasporen naast de werkplaats. Arriva komt na de crash van stel (10)372 in moeilijkheden, doordat dit stel naar Stadler terug moet voor herstel van de schade. De 3424 lijkt de tijdelijke vervanger (+- 1 jaar) te worden voor dit stel. Laatst bewerkt door nickeyboy op 25-07-2014 20:22, reden: uitbreiding tekst |
25-07-2014 20:43:20 | ||
---|---|---|
roosendaal
|
Dan verwacht ik dat dit stel zal worden ingezet in een gesloten omloop op Arnhem - Tiel |
25-07-2014 21:01:31 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote De USO-2 bestaat nog steeds en wordt nog steeds ingezet door Eurailscout. Overigens verwacht ik niet dat er eigenlijk veel onderdelen gelijk zijn aan DM90, misschien de dieselmotor en aandrijving, maar verder worden dat soort eenlingen toch vaak wel alternatief in elkaar opgebouwd... |
25-07-2014 21:42:01 | ||
---|---|---|
sik214
|
Wat is de USO-2? Bedoel je niet de UST-96? Die is gebouwd op basis van een frans rijtuig. De UST-02 is gebouwd op een Duits format. |
25-07-2014 22:00:27 | ||
---|---|---|
marciekemp
|
Inderdaad is het zoals nickeyboy het zegt het stel zal waarschijnlijk de tijdelijke vervanger van de 372 gaan worden, maar voorzichtigheid hierover is belangrijk nu nog even zodra er meer bekent is wordt het hier gemeldt |
25-07-2014 22:22:08 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote Bij mijn weten is de motorwagen gebouwd als USO-2, en bij Eurailscout vernoemd naar UST-96. |
25-08-2014 17:13:35 | ||
---|---|---|
rob46
|
Quote3424 wordt deels uitgeruimd waarna apparatuur zal worden ingebouwd. Laatst bewerkt door rob46 op 26-08-2014 08:30 57 jaar OV-fotografie. |
25-08-2014 22:07:58 | ||
---|---|---|
sik214
|
Voor de proef met het weglaseren van blaadjes op het spoor. |
26-08-2014 11:03:20 | ||
---|---|---|
daniel81
|
Gebeurt die proef op ATB-NG trajecten, wordt er ATB-EG ingebouwd of is er iets anders bedacht dat DM'90 ook solo op ATB-EG mag rijden? |
26-08-2014 11:12:32 | ||
---|---|---|
broek53
|
Ik snap wat je bedoelt, maar ATB EG heeft er op zichzelf niets mee te maken. Materieel met ATB NG kan zelf altijd op ATB EG rijden. Ze schakelen immers altijd al om als ze bij de grotere stations komen, ofwel als ze Enschede - Wierden rijden. Het wel of niet solo rijden heeft te maken met de aanwezigheid van assentellers en eventuele andere maatregelen om de detectie zeker te stellen. Niet toevallig zitten de meeste assentellers op ATB NG-trajecten - maar het gaat dus om de detectie en niet om het soort ATB dat de trein zelf heeft. En volgens mij mag een DM '90 nog altijd niet solo op baanvakken met gewone spoorstroomloop-detectie rijden. Laatst bewerkt door broek53 op 26-08-2014 11:13 |
26-08-2014 12:06:22 | ||
---|---|---|
dvdhoven
|
Ik zie regelmatig een solo DM90 rijden tussen Zl en Hgl via Dv. Mogelijk dat die baanvakken daarvoor aangepast zijn. Het is kennelijk lastig om leeg mat via Zl-Wdn te laten rijden. Dick van den Hoven |
26-08-2014 12:13:21 | ||
---|---|---|
dennistd
|
Offtopic: Op Zl-Wdn is naast de halfuurdienst dan ook helemaal geen plek: de bottleneck is met name Zl-Hno, dat duurt 10 minuten en is maar één blok. |
26-08-2014 12:18:30 | ||
---|---|---|
Bert13
|
Zl v .09 Zlgea - .10 (kruising) Hno - .19 Rat - .24 (kruising) Nvd - .33 Wdn a .39, waar net de 1600 in de weg zit, het gaat dus juist op Nvd-Wdn fout He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
26-08-2014 12:28:17 | ||
---|---|---|
thom
|
Heeft DM90 een paar jaar terug niet proefritten op Db Mrnge gereden waardoor ze sindsdien wel solo mochten rijden of heb ik iets verkeerd in me kop ? |
26-08-2014 12:42:09 | ||
---|---|---|
kiekkiek
|
DM '90 mag al een aantal jaren solo rijden op een flink aantal baanvakken. Het moet dan gaan om een frequent bereden baanvak met tenminste 36 elektrische treinen per dag. |
26-08-2014 12:44:44 | ||
---|---|---|
2296
|
Op 8-10-2013 reed de 3433 solo van Hlm naar Hgl. Dus solo komt dus wel voor op plaatsen waar ze niet volgens dienstregeling komen. |
26-08-2014 13:04:25 | ||
---|---|---|
evangoor
|
Ik denk dat er 'mono' wordt bedoeld in plaats van 'solo'. Monocultuur. De discussie is bij NS/ProRail volgens mij nooit helemaal afgemaakt, maar volgens mij is het beoogd 'slecht detecterend materieel' dat rijdt tussen ander materieel, niet een heel groot probleem meer/wordt niet een heel groot probleem gevonden in combinatie met de traditionele spoorstroomlopen. Dat wordt anders als er op een baanvak alleen maar 'slecht detecterend materieel' rijdt, dan neemt het risico op detectiefouten ineens toe. En dat is dus het geval bij alleen maar DM90 op een baanvak, of dGTW of eGTW. Laatst bewerkt door evangoor op 26-08-2014 13:04 |
26-08-2014 15:12:00 | ||
---|---|---|
Edb3
|
Quote De vraag is nu welk stel Arriva gaat gebruiken, nu de 3424 blaadjes gaat weglaseren... |
26-08-2014 15:34:43 | ||
---|---|---|
treinfan
|
Geen, arriva kan het echt wel (tijdelijk) met een treinstel minder af. Het ging hier enkel om een (onjuiste) gok naar de reden van het verblijf van de 3424 in Zp. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
26-08-2014 20:37:48 | ||
---|---|---|
timtrein
|
Betekent een treinstel minder in de spits? Hoeveel diensten heeft Arriva eigenlijk in de Achterhoek e.o. voor de 24 (nu 23) stellen? |
26-08-2014 20:42:57 | ||
---|---|---|
jeanpierre
|
23 diensten in de ochtendspits. |
26-08-2014 21:24:46 | ||
---|---|---|
thom
|
Maar volgens mij niet met DM90 dus nogal offtopic hier |
26-08-2014 21:30:04 | ||
---|---|---|
albertjan9
|
Quote Arriva is het treinstel al sinds december kwijt, en het is tot nog toe allemaal goed gegaan. Er staan ook altijd een paar treinstellen 'reserve'. Arriva zal echt niet snel met DM'90 gaan rijden; daarnaast heeft Stadsregio Arnhem-Nijmegen, verantwoordelijk voor (delen van) de trajecten, specifiek het treintype GTW voorgeschreven. Laatst bewerkt door albertjan9 op 26-08-2014 21:38, reden: juistheid van informatie |
26-08-2014 21:54:29 | ||
---|---|---|
marciekemp
|
Het was zeker geen gok, deze informatie dat het stel naar Arriva kwam, kwam van Arriva personeel zelf af, sterker nog dit werd vanaf meerdere kanten binnen Arriva bevestigt.... |
26-08-2014 22:26:20 | ||
---|---|---|
jeanpierre
|
Ook het personeel speculeert graag. Zoals al aangeven, er is geen sprake van geweest dat de 3424 voor Arriva bestemd was. |
26-08-2014 22:29:49 | ||
---|---|---|
marciekemp
|
Nee uiteindelijk niet inderdaad, en ben t met je eens dat ook personeel wel regelmatig speculeert dat merk ik idd ook wel regelmatig in de verblijven |
26-08-2014 22:59:12 | ||
---|---|---|
timtrein
|
Eh, 16 juli was dat, niet december. Maar goed, on-topic, de 3424 gaat dus laseren... |
26-08-2014 23:31:28 | ||
---|---|---|
fugazi
|
Net na middernacht (op 26 augustus) kwam er een DM '90 door Hvs richting Amf. |
27-08-2014 23:20:50 | ||
---|---|---|
stel172
|
Quote En Op de Rails neemt soms iets te gretig zaken over want daar stond het ook in. Blijkbaar overgenomen van deze site. Ach als ze het maar netjes corrigeren Laatst bewerkt door stel172 op 27-08-2014 23:21 |
05-09-2014 09:30:50 | ||
---|---|---|
albertjan9
|
De 3424 staat na een periode elders te hebben gestaan weer op Ahb |
08-09-2014 09:45:15 | ||
---|---|---|
Harrstein
|
Dan luid mijn vraag, Welke DM staat er nu dan in de strukton loods in Zp. Zag er eentje staan op spoor 2 |
08-09-2014 17:57:51 | ||
---|---|---|
roosendaal
|
Ik denk nog steeds de 3424. Afgelopen week stond de 3444 in Arnhem, misschien is daar de verwarring door ontstaan |
08-09-2014 18:25:48 | ||
---|---|---|
erikw
|
Is idd de 3424 |
08-09-2014 19:18:37 | ||
---|---|---|
albertjan9
|
QuoteIk denk dat ik het dan inderdaad verkeerd gezien heb. Excuses! |
08-09-2014 23:37:30 | ||
---|---|---|
treinefan
|
Vermoed ik ook. Vrijdagmiddag zag ik de 3444 door Ah ri. Zp rijden. (https://www.facebook.com/video.php?v=718932084844545&set=vb.587433071327781&type=3&theater) Voor zover mijn waarnemingen toen en vandaag waren, stond er niet meer Dm'90 op Ahb. |
14-09-2014 22:03:59 | ||
---|---|---|
PlanX
|
Achter de werkplaats van Amersfoort staat een bak van de 3405 in 2 stukken geknipt. https://www.flickr.com/photos/69195288@N07/15052845157/in/photostream |
14-09-2014 22:07:48 | ||
---|---|---|
thom
|
Dat is het enig nog resterende deel, de andere bak is destijds al sneller gesloopt na het ongeval wat het stel gehad heeft. Het stel is overigens beduidend niet doorgeknipt maar zorgvuldig gezaagd of geslepen, wat dan wel weer bijzonder is. Laatst bewerkt door thom op 14-09-2014 22:08 |
14-09-2014 22:36:04 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Ik zet in op een snelle afvoer naar de sloper, nu er al enige tijd een overschot aan DM90 is. Choo choo..... |
14-09-2014 22:36:39 | ||
---|---|---|
KvdLee
|
Je zou qua netheid bijna denken aan het idee van die SM'90 kop in Blerick |
14-09-2014 23:08:26 | ||
---|---|---|
timtrein
|
Is dat een record, een reserve-bak die het 11,5 jaar heeft volgehouden? |
15-09-2014 16:30:58 | ||
---|---|---|
mren
|
Het valt me op dat de stellen DM'90 die ik nu in Es zie een ronde NS-logo-sticker hebben gekregen aan de bovenkant van de ruiten in de deuren. |
15-09-2014 17:05:35 | ||
---|---|---|
Harrstein
|
Was mij ook al opgevallen. Lijkt een in-uit checken op te staan. Zal morgen wel kijken of ik in een van die dmmetjes met sticker zit |
15-09-2014 19:22:31 | ||
---|---|---|
SGMm2137
|
Vandaag is de Bk van treinstel 3405 afgevoerd. De twee delen zijn per vrachtwagen uit Amersfoort vertrokken. Het eerste gedeelte vertrok om 12.55 uur. Het tweede gedeelte (met de kop) vertrok 16.50 uur. https://www.flickr.com/photos/100430980@N06/15249461395/ |
15-09-2014 19:50:11 | ||
---|---|---|
Nelis
|
Heeft iemand een idee waar het transport heen ging? HKS of een andere plek in het land? |
15-09-2014 20:37:07 | ||
---|---|---|
PlanX
|
Waarschijnlijk naar HKS. https://www.flickr.com/photos/69195288@N07/15246970951/in/photostream |
15-09-2014 21:48:07 | ||
---|---|---|
rob46
|
Definitief naar HKS gegaan. 57 jaar OV-fotografie. |
07-11-2014 10:28:08 | ||
---|---|---|
rob46
|
Laserstel 3424 reed gisteren haar eerste testrit Zp-Dr-Zp. 57 jaar OV-fotografie. |
07-11-2014 12:00:43 | ||
---|---|---|
marciekemp
|
Zal als het goed is binnenkort zijn laser-proeven op Ah - Ut gaan houden |
04-12-2014 15:50:57 | ||
---|---|---|
roosendaal
|
Aangezien de 3411 uit Hengelo vorige week samen met de 3410 uit Zwolle naar Amersfoort zijn vertrokken, zouden de 3403 en de 3409 als enige terzijde zijnde stellen nog in Hengelo moeten staan. Of staan deze inmiddels ook in Amersfoort? De recente spots bieden namelijk geen uitkomst. Of blijven deze twee stellen als eventuele onderdelenleverancier beschikbaar voor NedTrain Hengelo? |
05-12-2014 15:57:23 | ||
---|---|---|
dennis3
|
Ik heb gisteren gezien dat er nog 2 DM'90 terzijde staan in Hengelo, dat zijn de 3403 en 3409. |
05-12-2014 16:10:51 | ||
---|---|---|
bnv
|
Die twee staan er al maanden lang onaangeroerd steeds op dezelfde plek. |
14-12-2014 09:24:15 | ||
---|---|---|
rob46
|
Op Ahb dient 3426 sinds een week als geluidsscherm voor het lawaai van de hulpdiesel van wegsleeploc DBS 6433. 57 jaar OV-fotografie. |
26-12-2014 15:10:37 | ||
---|---|---|
Bert13
|
Nadat DM'90 3438 op 25 oktober een aanrijding had met een stel koeien, op 26 oktober naar Aswplz is gebracht en 31 oktober door naar Hlmwph ging voor herstel, vond 24 december een overbrenging door een ICM4 plaats van Hlm naar Hgl. Na twee maanden kan het stel dus weer in dienst komen. He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
26-12-2014 17:11:59 | ||
---|---|---|
dvdhoven
|
QuoteOp 22-12 heb ik de 3426 in trein 7937 achterop gezien in Wdn. Inzet is dus kennelijk beëindigd. Dick van den Hoven |
26-12-2014 17:19:57 | ||
---|---|---|
roosendaal
|
Laatst werd gemeld in het OD topic, dat de 3409 vermoedelijk in de werkplaats in Hengelo zou staan. Is dit stel daarna nog gesignaleerd of staat de 3409 inmiddels weer op de oude plek in Hengelo? |
26-12-2014 23:04:59 | ||
---|---|---|
bnv
|
Het was een veronderstelling dat de 3409 uit Hgl verdwenen zou zijn. Rob46 wist te melden dat er geen transport heeft plaats gevonden. Klopt. De 3409 staat weer gewoon naast de 3403 in Hgl op de sporen tegenover de werkplaats. |
04-02-2015 16:43:40 | ||
---|---|---|
mren
|
Zag net een stel met twee zwarte ronden dingen aan de buitenzijde tegen de cabine geplakt. Treinstelnummer niet gezien, maar stel rijdt zometeen achterop de 7964. Andere stellen die ik zag, hebben niet zo'n ding. |
04-02-2015 17:25:19 | ||
---|---|---|
Geerrritt
|
Dat is de 3444 of 3445 geweest, die hebben dat beide. |
05-02-2015 14:03:52 | ||
---|---|---|
tonnie12
|
Quotewat zijn dat dan ? |
05-02-2015 16:22:18 | ||
---|---|---|
klaass16
|
Zouden het eventueel camera's kunnen zijn? Ik meende ooit te lezen dat treinen camera's aan de buitenzijde kregen. Of dat ook geld voor ns weet ik niet zeker http://www.flickr.com/photos/39674979@N07/ |
18-02-2015 15:06:44 | ||
---|---|---|
rob46
|
Vandaag sleepte VR de terzijdegestelde 3410 vanuit de loods Amf via Ahb naar Zl. 57 jaar OV-fotografie. |
18-02-2015 15:49:07 | ||
---|---|---|
roosendaal
|
Je hebt zeker geen idee wat dit stel in Zwolle moet doen? Er is geen onderhoudsbedrijf meer. Kan het me niet voorstellen, maar misschien een enkeltje Zwolle Katwolde? |
18-02-2015 15:52:21 | ||
---|---|---|
maigoda
|
Katwolde ligt geen spoor meer. Vanaf vlak na de aansluiting ligt grasveld. Groetjes, Emiel |
18-02-2015 15:57:22 | ||
---|---|---|
broek53
|
De 3410 heeft eerder in Zwolle gestaan ivm opleiding van machinisten en/of Nedtrainers. Zou dat misschien weer de bedoeling zijn (al lijkt mij een afgetapte en dood stel nu niet bepaald ideaal daarvoor)? |
18-02-2015 15:59:02 | ||
---|---|---|
rob46
|
QuoteWacht maar rustig af, het is trouwens geen 1 april en sloop mbt DM90 is niet aan de orde. 57 jaar OV-fotografie. |
18-02-2015 16:07:59 | ||
---|---|---|
roosendaal
|
Oeps, dat van Katwolde was ik vergeten..., maar inderdaad Rob, we wachten wel even af |
18-02-2015 16:16:40 | ||
---|---|---|
maigoda
|
Quote Voor herinstructie, toevallig maandag gehad, worden inderdaad alleen inzetbare stellen gebruikt. Groetjes, Emiel |
09-04-2015 15:38:32 | ||
---|---|---|
rob46
|
Vandaag bracht VR in twee transporten in totaal 6 stellen van de loods Amf naar de ACT Hrp. Eerste sleep. : 3425+3415+3407 Tweede sleep : 3422+3417+3416 57 jaar OV-fotografie. |
09-04-2015 18:17:33 | ||
---|---|---|
KvdLee
|
De zes stellen staan op het rechter spoor tegen de set locs geplaatst; op de andere twee sporen staat ICR. Foto: https://www.flickr.com/photos/koendetreinman/17089556105/in/photostream/ Wordt donateur van de BSH! www.bsh-online.nl |
11-04-2015 10:26:54 | ||
---|---|---|
marotrans
|
Heb één zo'm transport zien rijden vanaf de A5 inderdaad. Maar het is daar een mooie verzamelplaats van kapitaalvernietiging zo onderhand... |
11-04-2015 12:24:33 | ||
---|---|---|
Wijbe
|
Kapitaalvernietiging.... Jaja, de typische one-liner |
11-04-2015 13:17:10 | ||
---|---|---|
didam2009
|
ik denk dat deze treinen ergens anders nog best een tijdje mee kunnen. Groeten uit het weinig spoorse Montferland |
11-04-2015 13:22:33 | ||
---|---|---|
nohab
|
Dan ben je niet de enige die dat denkt want ze staan te koop. Pssst, het is Montferland (met een t). Laatst bewerkt door nohab op 11-04-2015 13:25 Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans). |
11-04-2015 13:58:28 | ||
---|---|---|
broek53
|
QuoteWie ze hebben wil, kan ze kopen (de DM '90) en het ICR dat er staat opgesteld, staat te wachten op revisie. Verder hebben daar vooral DDAR-rijtuigen gestaan die inmiddels gereviseerd zijn of ongereviseerd weer in dienst zijn gesteld - dus met kapitaalvernietiging valt het daar wel mee. Laatst bewerkt door broek53 op 11-04-2015 13:59 |
11-04-2015 16:21:46 | ||
---|---|---|
bnv
|
DM 90: kapitaalvernietiging? Zou je zo kunnen benoemen, ze zijn nog geen 20 jaar oud, maar ze hebben geen lage instap en dat is dodelijk gezien de eisen die overheidsinstellingen bij aanbestedingen stellen. Dus het zal wel een lastige zaak worden ze te slijten. Geniet er anders nog maar van op Kmp-Zl-Es tot eind 2017 als die lijn elektrisch wordt. |
11-04-2015 16:57:44 | ||
---|---|---|
marotrans
|
Mijn opmerking was ook meer in een groter geheel bedoeld: treinen die nog lang niet op zijn stal je op een praktisch ongebruikte containerterminal; voor beide is geen werk meer... En inderdaad, die hoge instap: in de buswereld zie je hetzelfde gebeuren. Terreinen vol bussen van enkele jaren oud, afgedaan vanwege wéér een nieuwe concessie... Waar is de tijd van de Rode Duivels en de Standaard Streekbus? Maar dit terzijde, zou er daadwerkelijk nog 'handel' in DM'90 zitten? |
11-04-2015 17:26:49 | ||
---|---|---|
M-BASS
|
Waarom niet, ook de wadlopers zijn uiteindelijk verkocht, dus ze zullen de DM90 ook wel kunnen verkopen. Wat wel uitmaakt is van wie de stellen zijn, NSR of NSFS (want dat weet ik ook niet). Bij de 1800's hebben we kunnen zien dat NSFS het wel verkocht kreeg en NSR niet (hoge vraagprijs was daar ook een factor). |
11-04-2015 17:31:12 | ||
---|---|---|
rob46
|
Stellen worden door NSFS te koop aangeboden en gelukkig is er belangstelling. Binnenkort meer in de 26e editie van boek SPOOR. 57 jaar OV-fotografie. |
11-04-2015 17:39:20 | ||
---|---|---|
michaben
|
In het binnenland is inzet steeds lastiger door de steeds strengere eisen aan het materieel in concessies. Gelukkig zijn er nog landen waar men pas strengere eisen stelt nadat het oude materieel opgebruikt is, of zelfs helemaal geen strengere eisen stelt. De vraag is echter of verkoop in die landen net zo veel zou opleveren als verkoop binnen het eigen land. |
11-04-2015 17:43:35 | ||
---|---|---|
bart84
Moderator |
Verkoop in het buitenland gaat zeker meer opleveren dan in het binnenland. In Nederland zullen die DM'90 niet verkocht worden (zie de redenen hiervoor), dus de opbrengst in t buitenland is hoger. Mvg. Bart |
11-04-2015 18:12:13 | ||
---|---|---|
michaben
|
Ik neem aan dat je wel begrijpt wat er bedoelt wordt, namelijk een hypothetische verkoop in eigen land indien er een concessie is waarbij DM'90 wel aan de materieeleisen voldoet. Doordat ik eerlijk gezegd niet verwacht dat men in Nederland nog een concessie gaat uitschrijven die geen modern materieel vereist zal de werkelijke marktprijs natuurlijk laag zijn in eigen land. Maar dat betekent dus wel dat er een afwaardering plaats heeft moeten vinden op dit materieel, en daar ging het om. |
11-04-2015 21:20:45 | ||
---|---|---|
bart84
Moderator |
Had er een smiley achter moeten zetten Mvg. Bart |
11-04-2015 22:48:03 | ||
---|---|---|
Lovers83
|
Is inzet op concessie Limburg (DOOR/Abellio) dan nog een optie? Daar is toch nog wel DE- materieel nodig voordat de elektrificering uit de grond gestampt kan worden... |
11-04-2015 22:59:39 | ||
---|---|---|
vrijgezel
|
Quote Ik vrees dat wat ik zo'n 2 jaar geleden typte nog onveranderd is: https://somda.nl/forum/14728/p460162/Ontwikkelingen+DM+%2790/ |
11-04-2015 23:09:30 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote Weinig kans dat DM90 daarvoor in de smaak valt in het huidige pakket van eissen, maar dat was hierboven ookal duidelijk... |
11-04-2015 23:55:46 | ||
---|---|---|
timtrein
|
Limburg rijdt met de bestaande D-GTW's aangevuld met Lint'en. |
12-04-2015 00:00:23 | ||
---|---|---|
thom
|
Die heeft dan tenminste nog een lage vloer... |
22-07-2015 22:30:35 | ||
---|---|---|
niels arno
|
Vandaag viel mij op dat er enkele DM'90 stellen stickers hebben gekregen met de tekst "in opdracht van Provincie Overijssel". Heb het bij stel 3445 in Hgl gezien en bij tenminste 2 andere stellen. |
22-07-2015 23:33:24 | ||
---|---|---|
Dre
|
Is al gemeld in het OD topic van 8 juli: https://somda.nl/forum/16872/Opvallende+dingen+8+juli/. In mijn laatste post staat een foto. Ik heb er inmiddels meer gezien die het wel hebben dan stellen die nog geen stickers hebben. Uit mijn hoofd weet ik dat ook de3431, 3438, 3447 en 3449 zijn voorzien. 3449 heeft z'n 'Zl-Kpn jas' verloren (zie OD vrijdag 17 juli). Ook zijn de stellen aan de binnenkant voorzien van "kunst" om het rijden i.o.v. de provincie duidelijk te maken. Edit: zie deze foto: http://s4.postimg.org/4vtmlrll9/20150717_165720.jpg Laatst bewerkt door Dre op 22-07-2015 23:36, reden: Foto van binnenzijde toegevoegd |
23-07-2015 16:40:00 | ||
---|---|---|
roosendaal
|
Iemand enig idee hoelang stel 3410 in Zwolle nog mag verblijven, wachtend op betere tijden? |