28-11-2017 08:40:43 | ||
---|---|---|
rob46
|
De 13 DH's zijn destijds verkocht aan TFC en met succes. Fero Trans was minder succesvol. Van de partij ICK's staat het overgrote merendeel aan de kant in Iasi. Laatst bewerkt door rob46 op 28-11-2017 08:54 57 jaar OV-fotografie. |
28-11-2017 09:24:02 | ||
---|---|---|
muhle
|
Er zullen betere foto's zijn, maar vanuit de trein, deze foto genomen. https://www.flickr.com/photos/145690805@N07/28551834002/in/album-72157668790609954/ |
28-11-2017 12:15:19 | ||
---|---|---|
qj7141
|
Quote Toen de treinstellen in 1998 de dienst Heerlen-Aken gingen verzorgen, werden er bij drie stellen electrisch uitklapbare treden aangebracht. Hierdoor konden de lage perrons bij de Oosterburen toch worden gebruikt. |
30-11-2017 16:23:50 | ||
---|---|---|
ToH
|
DM90 3403 is op 28-11-2017 door Volkerrail 203-1 overgebracht van Zl naar Nm. Dit stel diende als testobject voor 100% Service. |
30-11-2017 16:57:21 | ||
---|---|---|
aarclay
|
'Proefstel voor schoonmakers met nieuwe uitvindingen' dus. Choo choo..... |
30-11-2017 17:07:48 | ||
---|---|---|
wouterder
|
Quote 3426 rijdt overigens nog steeds rond in de NS diensten. %02% |
30-11-2017 17:24:30 | ||
---|---|---|
thom
|
Dat bericht klopt danook niet |
30-11-2017 19:26:34 | ||
---|---|---|
martijn
|
In hoeverre? Je hebt het een paar berichten geleden namelijk nog wel over een toekomstig museumstel |
30-11-2017 19:39:24 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Die rijdt nu in de 7974, als het goed is. Of de materieelinzet van de NS klopt niet. Laatst bewerkt door aarclay op 30-11-2017 19:42 Choo choo..... |
30-11-2017 19:50:01 | ||
---|---|---|
IJsbergsla
|
Wie twijfelt daaraan dan? Iedereen is het erover eens dat stel 3426 nog in dienst is, in elk geval tot en met 9 december a.s. |
30-11-2017 19:51:18 | ||
---|---|---|
martijn
|
Dat de 3426 nog gewoon rondrijdt, is al vaker gemeld, daarom was ik benieuwd wat er blijkbaar verder niet klopt in het bericht. Edit: IJsbergsla was me net voor Laatst bewerkt door martijn op 30-11-2017 19:52 |
30-11-2017 20:46:58 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote De opmerking werd gesteld dat het stel nog steeds rondrijdt in tegenstelling tot wat het bericht van Railmagazine die vertelde dat het stel voortijdig aan de kant zou gaan, en dat klopt dus niet |
30-11-2017 22:02:00 | ||
---|---|---|
SunKeeper
|
Speculaas moet je rond deze tijd ook gewoon opeten en niet in een tijdschriftje zetten.%08% |
30-11-2017 22:51:50 | ||
---|---|---|
tonnie12
|
Was toendertijd ook sprake van verkoop naar Suriname ? |
30-11-2017 22:56:23 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Dat was toch met de LINT? Choo choo..... |
01-12-2017 07:26:02 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
De visualisaties van dat plan laat idd een Lint zien. |
01-12-2017 08:36:52 | ||
---|---|---|
nathanvos2
|
Er zijn inderdaad ook plannen geweest om een DM90 te verkopen aan Suriname. Ze krijgen in Suriname die spoorlijn niet van de grond. Ik meen dat volgens de oorspronkelijke planning die spoorlijn al dik twee jaar aangelegd had moeten zijn. |
07-12-2017 23:35:08 | ||
---|---|---|
selivio
|
Volgens de digitale systemen van prorail heeft de 3426 de museale status. Betekend dit dan ook dat het stel de komende 2 dagen ook niet meer NSR dienst te zien zal zijn? |
07-12-2017 23:40:45 | ||
---|---|---|
Jan-Mark
|
Nee, gewoon nog in dienst. De Bvk van stam 7208 van het NSM rijdt ook bijvoorbeeld gewoon weer sinds de herindienststelling, museumstatus hoeft dus echt niet te betekenen dat het niet meer in dienst is |
07-12-2017 23:43:33 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote Welk digitaal systeem van Prorail geeft aan dat het stel een museale toekomst heeft dan? Vooralsnog is het stel nog niet overgedragen namelijk. |
08-12-2017 01:37:39 | ||
---|---|---|
selivio
|
Welk systeem precies heb ik geen idee van. Ik werd gevraagd door mijn bijstuurder of ik kon zien welke museumtrein er op spoor 337 stond te Hgl en hij was nieuwsgierig wat voor museummaterieel daar dan stond. Ja, kon ik zien, dat was de 3426. Nu ik er over nadenk. Spoor 337 is officieel een Nedtrain(trdl NCBG) spoor. Wellicht dat het een handmatig toegevoegde tekst was oid(geen idee, ik weet niet wat ze daar op de bijsturing allemaal precies kunnen zien)? |
08-12-2017 07:05:09 | ||
---|---|---|
martijn
|
Haha zeg niets verkeerds over de 3426! |
08-12-2017 09:52:19 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote Dat laatste zou heel goed kunnen, ik zou anders ook niet weten wat voor systeem die info zou moeten bevatten, noch wat Prorail daar iets mee van doen heeft |
08-12-2017 12:52:22 | ||
---|---|---|
Kameeltje2
|
Trein is in Hgl gereinigd met de melding dat het voor toekomstig museumstel is. Denk dat dat in de systemen erbij is gezet, maar stel is nog gewoon inzetbaar voor NSR. |
09-12-2017 03:36:32 | ||
---|---|---|
jochem
|
Klopt. Zal za 9-12 nog in de 7900 opduiken en wellicht later die dag in de 8100. Zie de OD. De 3426 staat ook gepland om zo 10-12 van Zl via Zp-Ww-Ah-Nm en dan via de Maaslijn naar Br te rijden. Vertrek Zl rond 10:00, aankomst Br rond 16:15. DEUVM |
09-12-2017 12:09:10 | ||
---|---|---|
mtr01
|
Weet iemand of (enkele) DM'90 stellen vanaf morgen op reserve gaan, of valt het doek definitief voor de DM'90? |
09-12-2017 16:15:22 | ||
---|---|---|
icened
|
Waarom niet als reserve houden? Zeker nu de winter eraan komt. Kan van pas komen. |
09-12-2017 16:18:44 | ||
---|---|---|
thom
|
Omdat er reeds genoeg reserve is, en een paar duur te onderhouden dieseltreinstellen daar niet echt economisch voor zijn. |
09-12-2017 16:29:17 | ||
---|---|---|
icened
|
Is tijdelijke inzet op serie 8100 een serieuze optie? Al die DM 90 op opstelterreinen laten staan is ook niet rendabel. Weet niet of de DM 90 als de ICM-M/V-IRM(-M) de tijden van de dienstregeling kan rijden. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
09-12-2017 16:30:52 | ||
---|---|---|
ToH
|
Ja hoor. Gaat prima. De stellen die vandaag in de 8100 rijden, rijden op tijd. |
09-12-2017 16:32:34 | ||
---|---|---|
thom
|
Ik denk dat je dan een oplossing aan het zoeken bent voor een probleem wat er niet is |
09-12-2017 16:45:20 | ||
---|---|---|
rob46
|
DM90 gaat voor opslag naar Nm, eerste set van 4 stuks al onderweg. 57 jaar OV-fotografie. |
09-12-2017 16:55:11 | ||
---|---|---|
Berk24
|
DM90 zou toch misschien in de 9000 ingezet worden, omdat de stroomvoorziening op Meppel-Leeuwarden niet aangepast was en geen vier electrische treinen per uur aankon, of hebben ze de stroomvoorziening helaas al aangepast? Het probleem is gewoon dat Flirts te succesvol en te betrouwbaar zijn, waardoor echte dieseltreinen in Nederland niet meer nodig zijn. Lint en GTW zijn voldoende in Nederland aanwezig, om de diensten op niet-geelektrificeerde lijnen te verzorgen. Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est? |
09-12-2017 16:57:34 | ||
---|---|---|
Berk24
|
Quote Jawel, echte dieseltreinen worden steeds meer verdreven door GTW's, LINT's en Talents. In België heb je dan nog wel wat MW41 rijden, maar voor de rest mag je eerst 500 kilometer reizen om echte dieseltreinen te bewonderen. Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est? |
09-12-2017 16:59:59 | ||
---|---|---|
treinnetco
|
Quote En dat is een probleem omdat? FLIRT is 10x comfortabeler. Quote Als ik naast de motorbak van een GTW-D sta hoor ik toch echt twee vrachtwagenmotoren draaien.%08% Laatst bewerkt door treinnetco op 09-12-2017 17:01 Groeten uit Amersfoort. Ik herhaal: Groeten uit Amersfoort. |
09-12-2017 17:04:29 | ||
---|---|---|
tonnie12
|
Is dat zeker dat dit treinstel morgen door de Achterhoek naar Blerick gaat ? |
09-12-2017 17:10:17 | ||
---|---|---|
dennistd
|
Via Dr naar Ah kan niet door werkzaamheden, dus ik acht de kans wel heel groot. De drgl is zelfs al gemeld: https://somda.nl/forum/19947/Opvallende+dingen+10+december/ |
09-12-2017 17:23:59 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote Dat jij vind dat het géén echte dieseltreinen zijn, heeft er niks mee te maken dan dat het natuurlijk gewoon nog steeds echte dieseltreinen zijn, wat jij er ook van vind. |
09-12-2017 18:03:13 | ||
---|---|---|
marvinkok
|
Ik heb van de week toch al een paar keer een paar honderd liter diesel in een Lint gedaan. Of was dat geen echte diesel soms... %03% |
09-12-2017 18:13:44 | ||
---|---|---|
TSNL250
|
Deze discussie gaat nergens over, terug naar de ontwikkeling rond DM'90 |
09-12-2017 18:44:24 | ||
---|---|---|
thom
|
Aah, een nieuwe moderator, welkom %08% |
09-12-2017 22:31:22 | ||
---|---|---|
cuneo56
|
Quote En wanneer gaan ze vandaar weer naar bv, Ah of Ehv om accu's er uit te halen , koelwater aftappen etc?? |
09-12-2017 23:35:41 | ||
---|---|---|
moderator
Moderator |
Quote En daarmee is inderdaad weer genoeg gezegd over het onderwerp... dat kan worden bewaard voor de shout. |
10-12-2017 00:04:34 | ||
---|---|---|
broek53
|
QuoteVermoedelijk als het koelwatercircuit een keer bevroren is geweest 🤔. |
10-12-2017 00:38:24 | ||
---|---|---|
jeanne
|
Aan gene zijde van onze oostelijke grens kennen speciaal daarvoor nu zo iets wat als stilstand management betitel wordt. %08% Jeanne Kok |
10-12-2017 00:41:09 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote Verwacht je zo'n horror winter? Meeste van die koelwaterrommel kan wel tot heel wat graadjes onder nul |
10-12-2017 08:58:39 | ||
---|---|---|
roosendaal
|
Quote Bedoel je hiermee alle 51 stellen? (excl. de 3405 en 3426) |
10-12-2017 23:47:53 | ||
---|---|---|
waalkade
|
QuoteZal gasolie geweest zijn, echte diesel heeft een hogere verbrandingswaarde heb ik me ooit laten vertellen. |
11-12-2017 00:24:07 | ||
---|---|---|
thom
|
Diesel is een soort gasolie, en in het specifiek de laagzwavelige. Het zelfde als wat je in de auto gooit. Tegenwoordig gebruikt men op het spoor biodiesel overigens, en het is dus niet zo dat een tankplaat je de keuze biedt tussen gas- of dieselolie. Laatst bewerkt door thom op 11-12-2017 00:29 |
11-12-2017 07:12:42 | ||
---|---|---|
mdeen
|
Quote Gasolie = dieselolie. Gasolie als naam wordt vooral door de professionele markt gebruikt (scheepvaart bijvoorbeeld) is synoniem met dieselolie. Gasolie is meer de romaanse vertaling (vergelijk gazole in het Frans). Gasolie heeft geen lagere verbrandingswaarde dan diesel, blijkbaar wordt in Nederland wel met diesel altijd laagzwavelige diesel bedoeld en met gasolie meer de hoogzwavelige diesel. Dat betekent niet dat hoogzwavelige diesel gasolie is. Dat is net zo goed diesel. |
11-12-2017 10:09:41 | ||
---|---|---|
sjoerd
|
Uit allerlei gecertificeerd milieu-onderzoek, ook naar de uitstoot, blijkt dat in scheepsdieselolie de meest ongezonde toevoegingen worden toevertrouwd aan de omgeving. Daarom is vervoer over water beslist niet de juiste weg, maar dit terzijde. |
12-12-2017 11:10:10 | ||
---|---|---|
Bastiaan85
|
^^ dus op een pagina over een specifiek dieseltreinstel op een treinenwebsite is je bijdrage dat het vervoer op __water__ vervuilend is door toevoegingen aan de brandstof? %03% Mag het weer over DM90 gaan en klok/klepel-beweringen achterwege gelaten worden? |
12-12-2017 12:51:41 | ||
---|---|---|
sjoerd
|
Ik reageerde slechts op de vorige inzending en heb het hier doorgaans uiteraard niet over klokken en klepels. |
20-12-2017 21:51:54 | ||
---|---|---|
ToH
|
Alle DM'90 stellen van de NS, m.u.v. de 3426 en 2 plukstellen zijn verkocht aan het Roemeneense bedrijf FeroTrans. Bron, RailMagazine op FB. |
20-12-2017 22:57:14 | ||
---|---|---|
marciekemp
|
Helemaal correct. De 2 plukstellen in Hgl wachten de sloop, die zijn er ook zeer slecht aan toe. |
20-12-2017 23:02:21 | ||
---|---|---|
Rob...
|
Geldt dit ook voor de stellen van NSFSC? |
20-12-2017 23:11:17 | ||
---|---|---|
wouterder
|
Quote 3424 was tot voorkort in gebruik als meettrein/testobject voor de proef met bladlasers. Is deze in slechte staat of dusdanig verbouwd dat deze niet meer interessant vindt voor reizigersdienst? |
20-12-2017 23:14:46 | ||
---|---|---|
broek53
|
Gesloopt worden (althans niet verkocht aan Ferotrans) de 3403, 3409 en 3424. En de 3426 heeft natuurlijk inmiddels al een veilig heenkomen gezocht en gevonden. |
20-12-2017 23:22:23 | ||
---|---|---|
ToH
|
Gaan alleen de DM90's die net uit de omloop zijn gehaald naar Roemenie, of de oudere stellen ook? Die hebben al een aardig poosje geen draaiende motor meer gehad. |
21-12-2017 00:19:30 | ||
---|---|---|
aarclay
|
En de 3403 was de test-schoonmaaktrein, waar schoonmakers onder meer aan graffiti-removers konden sleutelen en andere schoonmaaktechnieken. Choo choo..... |
21-12-2017 00:31:06 | ||
---|---|---|
kiekkiek
|
Quote Die motoren moet je toch vervangen, die zijn tot op de draad versleten. |
21-12-2017 00:54:35 | ||
---|---|---|
Frontier
|
Quote Is dat nieuws? %08% Dat had ik hier bijna een maand geleden al meegedeeld, hetgeen voornamelijk op ongeloof stuitte: Quote Quote Quote Zeer leuk inderdaad, die vage berichten over verkoop, zonder bronvermelding of iets in die richting (want waarom zou ik die jou of wie dan ook verschuldigd zijn?), maar zoals je ziet klopte mijn berichtgeving dus wel degelijk. 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
21-12-2017 02:00:57 | ||
---|---|---|
VIRMm1
|
Nee, maar lukraak een bericht hier plaatsen en verder niet ingaan op vragen is niet netjes. Dat gebeurt hier (te) veel en de ervaring is dat het 9vd10 keer onzin is wat er geplaatst wordt... |
21-12-2017 08:01:19 | ||
---|---|---|
marciekemp
|
Aangezien 2 personen, in dit geval Frontier en ik het al hebben gemeld tijden terug is het toch aannemelijk ook dan toch? Dat we nog niet meer konden zeggen dan dat ze verkocht waren is wat anders (die info kwam wel als het naar buiten mocht) maar wees blij dat we iets gedeeld hebben we hadden ook niks kunnen zeggen. |
21-12-2017 09:24:50 | ||
---|---|---|
ToH
|
Jullie hebben gemeld dat ze verkocht waren. Nu is er ook vermeld aan wie. Vult elkaar mooi aan toch? |
22-12-2017 08:27:48 | ||
---|---|---|
moderator
Moderator |
een aantal berichten verwijderd die teveel op de man waren. Houden we het hier wel gezellig? |
22-12-2017 12:09:10 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Zo is dat! Tegenover Railhobby is er door Edwin Pijpers (manager rolling stock NSFSC) bevestigd dat 47 van de 53 stellen via NS Financial Services verkocht zijn aan het Roemeense bedrijf Ferotrans. Dus zes stellen vallen buiten de verkoop is bevestigd. Dit zijn de: 3403 - Schoonmaaktest trein. Lijkt mij wel logisch dat je geen besmeurde trein verkoopt. Geen idee wat de technische staat was. 3405 - Gesloopt in 2003/2004 en 2014 n.a.v. aanrijding Roermond in 2003 (zie ook: https://nl.wikipedia.org/wiki/Treinongeval_bij_Roermond) 3409 - Slechte staat? 3424 - Proeftrein voor bladlazers met uitgebouwd interieur en wat aanpassingen aan het exterieur. Geen idee of deze officieel verkocht of gehuurd is. 3426 - Spoorwegmuseum Welke missen we nog? Choo choo..... |
22-12-2017 12:15:53 | ||
---|---|---|
MetroRET
|
Er zouden toch 2 reserves komen voor de 3426. |
22-12-2017 12:45:26 | ||
---|---|---|
broek53
|
Welja, doe maar ruig. Echt niet. |
22-12-2017 18:41:29 | ||
---|---|---|
thom
|
Gezien de ruimte maar beperkt is, is het niet erg zinvol om 50 meter (laat staan 100) te besteden aan een plukstel waarvan je 80% nooit zult gebruiken en daarom heeft het Spoorwegmuseum geen interesse in een compleet extra treinstel. Ik denk dat het idee dat het Spoorwegmuseum twee stellen als plukstellen zou bewaren voort komt uit een verkeerde opvatting dat er naast de 3426 nog twee stellen over zouden blijven. Laatst bewerkt door thom op 22-12-2017 18:42 |
22-12-2017 18:50:19 | ||
---|---|---|
AJT
|
Het spoorwegmuseum klaagt wel dat ze slechts een half stel Plan V hebben gekregen voor onderhoud. Bron een materieelmedewerker. Laatst bewerkt door AJT op 22-12-2017 18:50 |
22-12-2017 19:16:05 | ||
---|---|---|
thom
|
Dan is die materieelmedewerker niet goed op de hoogte kan ik je vertellen |
22-12-2017 19:18:05 | ||
---|---|---|
cuneo56
|
Waarom zou je überhaupt onderhoud geven aan een half treinstel, er mee rijden kan daarmee niet?? |
22-12-2017 19:52:28 | ||
---|---|---|
AJT
|
Voor onderdelen |
22-12-2017 19:55:16 | ||
---|---|---|
thom
|
Nogmaals, dat is dus niet zo, er is zonder twijfel meer dan voldoende aanwezig om de 876 (En mede de 3031) op de baan te kunnen houden |
22-12-2017 21:16:35 | ||
---|---|---|
cuneo56
|
Quote Het zal wel m''''n arbeidsverleden zijn, maar voor mij waren onderhoud , herstellingen en revisies verschillende zaken. En heb je voor het geven van onderhoud niet echt iets aan een onderdelen leverancier in de vorm van een pluk stel/lok. |
24-12-2017 19:28:38 | ||
---|---|---|
broek53
|
Als Julie elkaar nu eens in de haren vliegen over DE3-en in het betreffende topic en niet dit topic ermee bezwadderen. |
27-01-2018 14:58:19 | ||
---|---|---|
icened
|
Roemeense Staatsspoorwegen nemen DM 90 over: http://railcolornews.com/2018/01/26/nl-ro-nederlandse-spoorwegen-sells-almost-all-its-buffalos-to-romania/ |
27-01-2018 16:11:02 | ||
---|---|---|
Oldskool
|
Oud nieuws, daar het in december al bekent was %08% |
27-01-2018 21:53:33 | ||
---|---|---|
icened
|
Zie het. Wel prettig dat NS van bijna alle DM 90 af is. Scheelt weer voor de financiën. Over een aantal jaren de Traxx. |
28-01-2018 12:36:36 | ||
---|---|---|
timtrein
|
Ik heb trouwens niet het idee dat Ferotrans de staatsspoorwegmaatschappij is. |
28-01-2018 13:47:58 | ||
---|---|---|
BasSNG2001
|
De Roemeense staatsspoorwegen heten CFR (C?ile Ferate Române). Ferotrans lijkt mij meer een leasebedrijf voor treinen in Roemenië. #DiscoverEU |
17-02-2018 14:18:04 | ||
---|---|---|
Cfbielok
|
Ferotrans heeft de 'Buffalo's' met veel bombarie aan de pers voorgesteld. Het bedrijf heeft een aantal concessies, voornamelijk zo niet uitsluitend in de Roemeense provincie Moldavie. Van deze concessies is er maar een die echt wordt geexpoliteerd. Momenteel met ouwe X4300/4500 en SNCF BB locs. Moldavie heeft maar een heel beperkt reizigersaanbod en is daarnaast het armste gebied van Roemenie. Er is daarom volop speculatie wat nou de bedoeling van die Buffels is. Ook omdat Ferotrans tot op heden niet bekend heeft gemaakt hoeveel Buffels ze nu precies gekocht hebben. Het lijkt er nog het meeste op dat Ferotrans hoopt op wat forse subsidies om de boel draaiende te houden. Laatst bewerkt door Cfbielok op 17-02-2018 14:18 |
10-03-2018 22:53:57 | ||
---|---|---|
ToH
|
Vandaag, 10 maart 2018 werd DM90 3426 door ICM 4084 naar Hengelo gesleept voor onderhoud. Is de loods daar nog geschikt voor? |
10-03-2018 23:24:57 | ||
---|---|---|
IJsbergsla
|
Waarom niet? |
10-03-2018 23:38:26 | ||
---|---|---|
marvinkok
|
Zolang het niet vol staat met Lintjes wel Aangenomen dat je nedtrain bedoeld en niet Stadler... |
10-03-2018 23:40:46 | ||
---|---|---|
ToH
|
Nedtrain idd. Dacht dat die loods aangepast werd voor de flirt. |
10-03-2018 23:50:55 | ||
---|---|---|
dennistd
|
Nee, daarvoor is de nieuwe loods van Stadler ernaast gebouwd. |
21-03-2018 19:40:48 | ||
---|---|---|
martijn
|
Volgens de FB-pagina van het Spoorwegmuseum komt museumstel 3426 op 8 april (officieel) in het museum aan. Daarna wordt het stel opgeborgen in Blerick. Tijden volgen: https://www.facebook.com/HetSpoorwegmuseum/?hc_ref=ARTCMBrk5M2OmBZo0sXt-mREKNiL5D4kZ5WLL11XajbmRiNmri8psVQ57cdG3YoiyjA&fref=nf |
21-03-2018 20:06:39 | ||
---|---|---|
marvinkok
|
Stel staat nu nog opgesloten op spoor 25 bij TC Hgl. |
21-03-2018 22:15:36 | ||
---|---|---|
bacr
|
Hoezo "opgesloten"? Ben niet bekend in Hgl |
21-03-2018 22:32:57 | ||
---|---|---|
marvinkok
|
Staan 2 Lintjes op 29 (ernaast) en dat past niet, dus staat er 1 op het wissel naar 25. Dus de buffel is opgesloten.. |
21-03-2018 22:57:04 | ||
---|---|---|
sjoerd
|
Een Buffel achter twee Lintjes: dat kan niet moeilijk zijn. |
22-03-2018 01:40:26 | ||
---|---|---|
thom
|
Er worden daar eerst nog wat werkzaamheden aan het stel verricht voor het weer de baan op kan. |
22-03-2018 19:29:51 | ||
---|---|---|
cuneo56
|
Quote Ik hoop dat je dat niet serieus wilt combineren, resultaat zal een flinke schade post zijn, met name voor de AK van de Lintjes. Kijk maar een goed naar de verschillen als je in Hgl of zo bent. Laatst bewerkt door cuneo56 op 22-03-2018 19:30 |
22-03-2018 19:41:42 | ||
---|---|---|
sjoerd
|
Uiteraard bedoelde ik het niet spoors maar wel letterlijk. En ik ben wel geen spotter meer, maar ken het materieel goed uit elkaar. Laatst bewerkt door sjoerd op 22-03-2018 19:43 |
03-04-2018 13:06:10 | ||
---|---|---|
martijn
|
Volgens het Spoorwegmuseum op Facebook wordt de overdracht van de 3426 naar een andere, nader te bepalen, datum verplaatst. Laatst bewerkt door martijn op 03-04-2018 13:25 |
03-04-2018 15:10:38 | ||
---|---|---|
marciekemp
|
Correct. |
24-06-2018 10:56:31 | ||
---|---|---|
Cfbielok
|
Status update: De kans dat de Buffels naar Roemenië gaan, lijkt nu minimaal. Ferotrans heeft nog steeds geen licentie om treinen te exploiteren in Roemenië. Een situatie die al een aantal jaren speelt. Financieel heeft het bedrijf nog steeds nauwelijks middelen, een omzet van anderhalve ton per jaar en 1 miljoen subsidie per jaar. De eigenaar van Ferotrans is ook de regionale directeur van CFR Marfa, zeg maar de Roemeense NS Cargo. Dit bedrijf zit zwaar in de problemen wegens niet betaalde rekeningen aan CFR. Er is beslag gelegd op bankrekeningen en kantoren. Het vermoeden dat Ferotrans CFR Marfa gebruikte als 'bank' lijkt waar te zijn. Ook even kort de aan Ferotrans verkochte ICK. Deze staan te koop. Er lijken er nu een aantal te zijn verkocht. Laatst bewerkt door Cfbielok op 24-06-2018 10:58 |
24-06-2018 11:38:39 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Dat zou jammer zijn. Maar heb je een bron hiervan, zodat we meer kunnen lezen? Choo choo..... |