23-07-2015 16:50:40 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Beter wordt het niet hoor![]() |
23-07-2015 17:55:58 | ||
---|---|---|
Dre
![]() |
Net zo lang als stel 3403 en 3409 in Hgl mogen wachten op diezelfde betere tijden? ![]() |
24-07-2015 13:56:26 | ||
---|---|---|
roosendaal
![]() |
Dat had ik ook iets anders moeten formuleren. Ik doelde eigenlijk met betere tijden op eventuele verkoop. Aangezien mijn financiële huishouding het niet toelaat het boek " spoor editie 26" zomaar te kopen, ben ik benieuwd bijvoorbeeld waar de mogelijke interesse vandaan komt? |
24-07-2015 14:00:54 | ||
---|---|---|
rolandrail
![]() |
Als je dat boek al niet kunt permiteren dan een DM90 al helemaal niet dus die verkoop gaat voorlopig niet gebeuren %08% |
25-07-2015 15:00:48 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator ![]() |
In het boek staat vermeld dat er Roemeense interesse is om een aantal treinstellen over te nemen. Er staan 29 treinstellen te koop. |
25-07-2015 15:05:09 | ||
---|---|---|
marciekemp
![]() |
Daarnaast heeft Arriva belangstelling om een aantal stellen een tijdje te leasen weet ik uit betrouwbare bron![]() |
25-07-2015 15:22:51 | ||
---|---|---|
albertjan9
![]() |
Voor welke consessie? |
25-07-2015 16:39:50 | ||
---|---|---|
kniesoor
![]() |
Even nadenken: welke concessie is er kortgeleden aan Arriva gegund? |
25-07-2015 17:06:20 | ||
---|---|---|
john2
![]() |
Als ik mijn hersens laat kraken, dan is aan Arriva de concessie in Limburg gegund. |
25-07-2015 18:58:54 | ||
---|---|---|
ruud.h
![]() |
Volgens mij is het nog niet helemaal rond de concessie maar ook ik kan het fout hebben Arriva heeft wel 32 treinstellen in de bestelling staan bij stadler ruud.h |
25-07-2015 18:59:15 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Arriva had het toch over Lint? |
25-07-2015 19:12:01 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Quote 36 Volgens mij. Maar die treinstellen hebben een draadje nodig en die hangt komende jaren nog niet boven de Maaslijn ![]() Laatst bewerkt door martijn op 25-07-2015 19:13 |
25-07-2015 19:18:18 | ||
---|---|---|
ToH
![]() |
Ik had ook ergens gelezen dat ze eventuele GTW-D's van Veolia zouden leasen. Maar dat is verder offtopic. |
25-07-2015 19:34:47 | ||
---|---|---|
moderator
Moderator ![]() |
Inderdaad, terug weer naar de ontwikkelingen rond DM'90. Met vriendelijke groet, Het moderator team |
30-08-2015 11:27:04 | ||
---|---|---|
wouterder
![]() |
Volgensmij is dit ook al bij het Opvallende Dingen topic voorbij gekomen. De 3410 vertoefd nu in Hengelo, wachtend op betere tijden. De 3403(Zwolle-Kampen) en 3409 staan nu op het kopspoor aan de kant van Hazemeijer richting Zutphen. Laatst bewerkt door wouterder op 30-08-2015 11:28 |
31-08-2015 10:35:54 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
Blijkbaar is de 3410 in augustus van Zlge naar Hgl gesleept. 57 jaar OV-fotografie. |
31-08-2015 19:38:55 | ||
---|---|---|
edje
![]() |
Quote Op de plek waar de stellen normaal staan is Strukton bezig met werkzaamheden |
03-09-2015 16:20:36 | ||
---|---|---|
iraj-smile
![]() |
De 3401 staat die in de loods te Amf? Er schoot me iets te binnen over mogelijke museum doeleinde. Weet iemand daar iets vanaf? |
03-09-2015 23:12:28 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Dit berust op speculaties, want voor zover ik weet zijn er geen plannen voor. Laatst bewerkt door aarclay op 03-09-2015 23:20 Choo choo..... |
03-09-2015 23:15:25 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Die loods is gewoon opslag van NSR, en heeft niets van doen met museumspul... |
03-09-2015 23:20:23 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Daarom heeft Iraj het ook over 'mogelijke museumdoeleinden', dus het is dan (nog) eigendom van NSR![]() ![]() Maar het is de eerste keer dat ik dit hoor, dus ik verwacht er weinig van, grote kans dat dit hele zwikkie DM'90 uiteindelijk te koop zal worden gezet, net als de hele lichting DH-stellen. Aan diesels hebben we straks weinig meer in Nederland ![]() Laatst bewerkt door aarclay op 03-09-2015 23:21 Choo choo..... |
03-09-2015 23:26:59 | ||
---|---|---|
moderator
Moderator ![]() |
Gaarne hierover een topic openen in Ditjes&datjes, als er ooit iets concreets van komt meldt iemand het hier wel. Speculaties in feitentopics zitten we niet op te wachten. Met vriendelijke groet, Het moderator team |
02-11-2015 09:05:00 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
VR sleepte gisteravond 3410 van Hgl naar Ahb. 57 jaar OV-fotografie. |
02-11-2015 09:10:17 | ||
---|---|---|
meestertje
![]() |
de 3410 is vanaf deze week bestemd voor herinstructie-doeleinden voor machinisten van de PE Ah/Nm. meestertje |
29-12-2015 18:11:06 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
Op 28-12 werd op Ahb een draaistel van de 3410 gewisseld en in de namiddag (29-12) sleepte VR het stel van Ahb naar Amf. 57 jaar OV-fotografie. |
29-12-2015 19:38:34 | ||
---|---|---|
wouterder
![]() |
Benieuwd wat deze daar gaat doen. EDIT: in OD wordt gemeld dat deze nu op Sp 11 staat ipv de 1714. Laatst bewerkt door wouterder op 29-12-2015 19:43 |
29-12-2015 19:59:28 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Twee berichten hierboven werd gemeld dat het stel voor herinstructie voor Ah/Nm bestemd was, dus misschien nu herinstructie te Amf? DM90 mag dan verbannen zijn tot twee afgelegen treinseries, niets is zo complex als de personeelsdiensten van de NS, waardoor DM90 voorkomt in de personeelsdiensten van Ah, Amf, Es, Gn, Gvc, Hfdo, Hgl, lw, Nm, Rtd, Ut, Zl en Zp. |
29-12-2015 20:26:14 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
Quote3410 staat ter beschikking van NS Leercentrum vh Opleidingen. 1714 is naar spoor 12 verplaatst. Laatst bewerkt door rob46 op 30-12-2015 09:05 57 jaar OV-fotografie. |
29-12-2015 20:33:57 | ||
---|---|---|
marciekemp
![]() |
Zullen ze blij mee zijn zo'n stel waarvan de ATB niet meer werkt, niet gestart kan worden en noem maar op wat het nog meer niet doet... |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
29-12-2015 20:36:23 | ||
---|---|---|
edje
![]() |
niet voor alles hoeft de motor te lopen en de ATB te werken. Een DM90 rijden zal de meeste nog wel lukken, maar het gaat om de bijzondere verrichtingen die je niet elke dag doet. |
29-12-2015 20:41:05 | ||
---|---|---|
marciekemp
![]() |
De instructeurs in Arnhem waren ook heel blij met het stel;), er deed meer niet dan wel aan dat ding dus had je vrij weinig aan... En een bijzondere verrichting is dan niet bijvoorbeeld het goed en correct invoeren van de gegevens in ATB-NG?, bedoel ook al heb ik bekendheid op dat spul als je het nooit doet vergeet je zoiets echt wel, en het is toch wel redelijk van belang dat goed te doen |
29-12-2015 21:18:47 | ||
---|---|---|
edje
![]() |
aantal bakken invoeren via de boordcomputer, en de ATB-NG neemt de remgegevens over van de boordcomputer. Maar nornaal ziet de boordcomputer die gegevens gelijk al. ![]() |
04-01-2016 15:05:44 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
Vanmiddag heeft VR het ex.instructiestel 3410 vanaf spoor 11 Amf naar het terrein bij de vm wagenloods Amf gerangeerd. Stel is dus nu bij de terzijdegestelde soortgenoten geplaatst. 57 jaar OV-fotografie. |
02-02-2016 16:53:01 | ||
---|---|---|
yappa
![]() |
Stellen 3420 en 3423 lijken recent verhuisd naar de Dgr, althans ze staan daar nu. Ik rijd daar regelmatig langs en had ze nog niet eerder gezien. |
02-02-2016 16:58:29 | ||
---|---|---|
sfj
|
Die zijn vorige week door Volkerrail van Amf naar Dgr gebracht inderdaad. Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
02-02-2016 20:40:33 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Dat was afgelopen vrijdagochtend, toen zag ik ze voorbijkomen. |
20-09-2016 12:40:42 | ||
---|---|---|
ToH
![]() |
VolkerRail 203-1 bracht vandaag (20-9) de 3425, 3415 en 3407 naar Nm. |
20-09-2016 12:45:18 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
Vanuit de Hrp dus om ruimte te maken voor PlanV. 57 jaar OV-fotografie. |
20-09-2016 13:00:56 | ||
---|---|---|
ToH
![]() |
Het Mat'64 ging toch juist weg van Nijmegen omdat het daar (voor mij onbekende reden) leeg moest zijn? Waarom plaatsen ze dan extra DM'90?![]() |
20-09-2016 13:09:12 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
Klopt....PlanV gaat in opslag naar Hrp. Dus leeg mbt PlanV, meer niet. 57 jaar OV-fotografie. |
20-09-2016 13:38:06 | ||
---|---|---|
ToH
![]() |
Ah, op die fiets. Dank! |
29-09-2016 17:16:08 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
Vanmiddag sleepte VR achtereenvolgens 3417, 3416 en 3422 vanuit de Hrp naar Nm zodat er weer ruimte op spoor 3 op het terminalterrein in de Hrp beschikbaar is. https://www.flickr.com/photos/rob46/29922909241/in/dateposted-public/ Laatst bewerkt door rob46 op 29-09-2016 17:24 57 jaar OV-fotografie. |
08-12-2016 18:24:34 | ||
---|---|---|
marciekemp
![]() |
Heb begrepen dat van de DM'90 stellen die nog in Amf staan er inmiddels 8 zijn verkocht aan Suriname Machinist NSR |
09-12-2016 11:41:45 | ||
---|---|---|
nathanvos2
![]() |
Quote Zijn dat niet de Lintjes die in Amersfoort stond? Er is/was sprake om een aantal lint 41 stellen te verkopen aan Suriname. De DM90 is destijds geplukt vanwege de stellen die op Zl - Kpn en op Zl - Es rijden. |
09-12-2016 14:04:16 | ||
---|---|---|
BasSNG2001
![]() |
Die LINT'jes zijn naar Arriva Limburg gegaan, dus de DM'90 lijkt mij het meest logisch #DiscoverEU |
09-12-2016 14:49:57 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
Het LINT'jes verhaal speelde enkele jaren geleden. Nu heeft NSFS in totaal 30 DM-stellen in de aanbieding waarvan er 11 in Amf staan. Het merendeel van de 30 stellen fungeerde als plukstel voor de toenmalige reactivering van de destijds ter zijde gestelde stellen. De plukdans ontsprongen 6 ex.Syntus-stellen die droog in de loods in Amf staan opgeborgen. 57 jaar OV-fotografie. |
06-03-2017 14:04:16 | ||
---|---|---|
ToH
![]() |
DM'90 3403 is vandaag (06-03-2017) overgebracht van Hengelo naar Zwolle Goederen. Ik hoorde dat de banken eruit worden gehaald en dat het als een soort magazijn gaat dienen. |
09-03-2017 18:04:53 | ||
---|---|---|
ToH
![]() |
Het stel is vandaag (9-3-17) voor de helft ontdaan van de graffiti. |
01-05-2017 10:28:09 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
En inmiddels is het stel in gebruik als testtrein voor nieuwe schoonmaaktechnieken![]() |
01-05-2017 16:01:18 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Quote Quote Dat verklaart alles dus meteen. ![]() Choo choo..... |
01-09-2017 20:24:50 | ||
---|---|---|
Daniel1
![]() |
Gisteren zijn de ex-Syntus DM'90 52, 53 & 54 en NS-stellen 3411 en 3413 door VolkerRail vanuit Amersfoort (bij/in de loods) via Dv, Zp en Ah naar Nm gebracht, waar ze bij de andere stellen zijn gezet. Dit in verband de toekomstige verbouwing van het emplacement in Amersfoort. Laatst bewerkt door Daniel1 op 02-09-2017 09:49 |
02-09-2017 09:27:27 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
Syntus 51 (3451) is niet correct, die vertrok al op 15 juni naar Nm. Edit: iemand recentelijk de 3409 nog in Hgl gezien.? Laatst bewerkt door rob46 op 02-09-2017 09:43 57 jaar OV-fotografie. |
02-09-2017 09:49:19 | ||
---|---|---|
Daniel1
![]() |
Dan moet dat de 54 zijn. Ik twijfelde al.;) |
02-09-2017 10:33:16 | ||
---|---|---|
roosendaal
![]() |
Reactie op Rob46: Ja, afgelopen maandag nog op spoor 8b, gezamenlijk met de 3424. Toen treinstel 3409 nog op spoor 321 stond, zag deze er overigens beter uit dan nu.... Zijn er nog plannen dat beide stellen ook naar Nijmegen gaan? Laatst bewerkt door roosendaal op 02-09-2017 10:35 |
02-09-2017 23:19:36 | ||
---|---|---|
bnv
![]() |
Krijg de indruk dat deze twee stellen als onderdelenleverancier worden gebruikt voor het onderhoud van DM 90 stellen in de werkplaats daar tegenover. Voor wat betreft de 3424: blijkbaar is deze niet meer nodig waarvoor die destijds na afvoer uit de reizigersdienst was bestemd.Of gaat die als Sandite stel komende winter weer zijn rondjes draaien. Dan uiteraard geen onderdelenleverancier. Kans daarop lijkt in zoverre niet erg groot nu er na half december geen DM 90 meer in dienst is en dit stel dan een buitenbeentje in onderhoud zou zijn. |
02-09-2017 23:29:02 | ||
---|---|---|
wouterder
![]() |
Sandite? Volgensmij was de 3424 een meettrein die ook een bladlasertechniek aan boord had. |
02-09-2017 23:37:59 | ||
---|---|---|
rolandrail
![]() |
Niet ook. Alleen die lasertechniek. Laatst bewerkt door rolandrail op 06-11-2017 20:54 |
06-11-2017 19:13:02 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Leuk, RailMagazine meldt op Facebook dat de 3426 vandaag buiten dienst is gesteld en naar het Spoorwegmuseum gaat. Tot de overdracht staat het stel in Blerick: https://www.facebook.com/Railmagazinenl/?hc_ref=ARRxJTvsqxEYB9P2q2YmQGXhExY-FFxs2OSEGcJOe1B_JOz_olTE5BTM8Pchetf9QUM&fref=nf |
06-11-2017 19:53:10 | ||
---|---|---|
marciekemp
![]() |
Stel is nog gewoon in dienst, en gaat ook morgen gewoon weer zijn ritten op de 7900 rijden |
06-11-2017 19:57:43 | ||
---|---|---|
Oldskool
![]() |
RM zal dat nieuwtje niet zomaar uit hun duim zuigen. In de nacht kan er nog genoeg geschoven worden door de mat man/vrouw. |
06-11-2017 20:23:14 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Ik kan bevestigen dat er een inderdaad een stel naar het spoorwegmuseum gaat. |
06-11-2017 20:28:30 | ||
---|---|---|
gvttreinen
![]() |
Toch vreemd, zo'n relatief nieuw treinstel in het spoorwegmuseum te zien. Het stel betekend ongeveer het laatste custom build 'heavy' rail, nadien werden alleen lightrail treinen uit een catalogus besteld. |
06-11-2017 20:30:53 | ||
---|---|---|
nohab
![]() |
Niet custom build want dat zijn de huidige nieuwe ook maar custom designed. Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans). |
06-11-2017 20:37:18 | ||
---|---|---|
gvttreinen
![]() |
Ik bedoelde; op maat gemaakt en geen confectie![]() |
06-11-2017 22:55:17 | ||
---|---|---|
MasterE
![]() |
Zie daar gelijk de rede om het op te nemen in het spoorwegmuseum. Daarnaast is het het laatste door NS gebruikte dieselmaterieel. Laatst bewerkt door MasterE op 06-11-2017 22:55 Mcn Asd |
21-11-2017 16:25:03 | ||
---|---|---|
ToH
![]() |
In de DM'90 stellen zijn nu stickers op de wanden van de balkons aangebracht waarin de reiziger wordt bedankt voor hun reizen op de trajecten Kpn Zl en Zl Es. Vanaf 10 december rijdt Keolis Nederland onder de naam Blauwnet op het traject. Gezien in de 3443. |
24-11-2017 18:07:05 | ||
---|---|---|
Rob357
![]() |
Quote Hier een foto: http://nl.tinypic.com/r/kmgpx/9 , uit 3448 |
24-11-2017 20:27:43 | ||
---|---|---|
JellevdHam
![]() |
Toch handig en vriendelijk tegenover de reizigers. Het gaat nog wat worden met die privatisering, met het bij meerdere vervoeders onder 1 naam in- en uitchecken en dit soort berichten over de verandering van vervoerder. |
24-11-2017 21:43:10 | ||
---|---|---|
Berk24
![]() |
Quote Retour Enschede-Almelo is met 40% korting €5,60. Dan kom je uit op €15,60. Valt opzich mee. Ik ga over nadenken om over twee weken een afscheidsretour van de DM90 te nemen tussen Es en Aml. Zou tof zijn als DM90 ook na 9 december nog ingezet wordt in reguliere dienst. Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est? |
24-11-2017 22:02:56 | ||
---|---|---|
bnv
![]() |
Zou tof zijn als DM90 ook na 9 december nog ingezet wordt in reguliere dienst. Zo ja, waar komt dat spul dan in onderhoud? Ik ga er van uit dat Hgl dat vanaf 10 december niet meer doet. (?). |
24-11-2017 22:29:44 | ||
---|---|---|
Frontier
![]() |
Er blijft er eentje op reserve staan te Hgl na 9 december, die zal ongetwijfeld wel een keer opduiken in de 7000. 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
24-11-2017 22:31:30 | ||
---|---|---|
DDZ7504
![]() |
Wow, een heel treinstel![]() |
24-11-2017 22:39:42 | ||
---|---|---|
Frontier
![]() |
Ja ja, kosten noch moeite worden weer gespaard. %08% 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
25-11-2017 00:08:38 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Hm, eerst maareens zien en dan geloven dat dat gebeurd eerlijk gezegd. Waar komt die info vandaan als ik mag vragen? Het zou me niets verbazen als het het toekomstig museumstel wat in het systeem als dienstvaardig blijft hangen ![]() Laatst bewerkt door thom op 25-11-2017 00:10 |
25-11-2017 00:38:48 | ||
---|---|---|
TSNL250
![]() |
Vraag me af waar ze al het DM'90 wat nu nog rijdt gaan stallen vanaf 10 december... |
25-11-2017 01:27:59 | ||
---|---|---|
Oldskool
![]() |
In Nijmegen is plek zat![]() |
25-11-2017 08:08:39 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
Wat is HSK...? 57 jaar OV-fotografie. |
25-11-2017 08:12:41 | ||
---|---|---|
Jan-Mark
![]() |
Meneer bedoelt naar alle waarschijnlijk HKS. |
25-11-2017 10:38:43 | ||
---|---|---|
Oldskool
![]() |
Dat dus...![]() |
25-11-2017 11:41:35 | ||
---|---|---|
marciekemp
![]() |
De stellen zijn nagenoeg allemaal verkocht. Dus heel lang in Nederland blijven ze vast ook niet |
25-11-2017 11:45:21 | ||
---|---|---|
ToH
![]() |
Oh? Aan wie?![]() |
25-11-2017 18:19:50 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Een groot deel van de DM90's is ook nog eens geplukt. Dus ik denk deels sloop / deels verkoop. Choo choo..... |
25-11-2017 23:38:20 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
QuoteWant de verkochte plan U's gingen ook mooi vlot weg bedoel je? %08% |
27-11-2017 12:39:48 | ||
---|---|---|
bnv
![]() |
Verkoop zal nog niet zo makkelijk zijn. Probleem is dat ze geen lage instap hebben dat blijkbaar voor veel spoorwegbedrijven een handicap zal zijn het spul aan te kopen. Resteert die landen waar dat geen of niet zo'n probleem vormt, mogelijk in Europa ergens op de Balkan (Roemenie?) of anders wel ergens buiten Europa. |
27-11-2017 12:51:26 | ||
---|---|---|
bacr
![]() |
Maar ze zijn dus verkocht? Die geruchten/berichten zijn er. Dan is het toch ook niet zo moeilijk om te vertellen aan wie en of naar waar? Ik ben wel benieuwd... |
27-11-2017 13:14:38 | ||
---|---|---|
Berk24
![]() |
Quote Voor veel landen is het goedkoper om nieuwe lichtgewichttreinen van de plank te bestellen, zoals Lint (Talent en Desiro zijn waarschijnlijk niet meer toegelaten), dan om DM'90 of BR628 op te knappen. Ik acht de kans klein, dat DM90-stellen in het buitenland ingezet kunnen worden. Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est? |
27-11-2017 13:16:47 | ||
---|---|---|
dh3201
![]() |
Voor verkoop aan een sloper maakt de vloerhoogte toch niet uit? ![]() Shqiperise-lopers? |
27-11-2017 13:25:00 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Dit gaat om een verkoop aan een nieuwe gebruiker (bijv. in het buitenland), niet de verkoop voor sloop als 'final destination'. Laatst bewerkt door aarclay op 27-11-2017 13:25 Choo choo..... |
27-11-2017 14:11:09 | ||
---|---|---|
javanree
![]() |
Quote Veel belangrijker is dat het spul niet aan standaard profiel voldoet... Ik vermoed dat na het Plan U debacle in elk geval de Roemenen niet erg happig zullen zijn %08% |
27-11-2017 14:26:05 | ||
---|---|---|
Frontier
![]() |
Wel, dat zal je nog tegenvallen dan, want naar verluid is de kopende partij wederom het Roemeense Ferro Trans... 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
27-11-2017 14:50:03 | ||
---|---|---|
Oldskool
![]() |
Ah, dus kopen en niet op komen/laten halen. Staat het hier in Nederland in de weg en te verroesten.%08% |
27-11-2017 16:09:14 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Ik denk dat je een andere Roemeense maatschappij voor ogen hebt. Uiteraard verkoopt NS in geen honderd jaar meer iets aan de koper van een paar DE3-en. |
27-11-2017 16:55:01 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Als het een andere partij is waarom roept iemand hier dan WEDEROM ? Persoonlijk zou ik t dom vinden als NS weer met de zelfde partij in zee gaat die ook de DE 3 stellen hier heeft laten staan om welke reden ook. Maar er zijn wel degelijk gevallen bekend waarbij een ezel zich toch meermaals aan de zelfde steen stoot ![]() (en nee dan bedoel ik niet specifiek de spoorsector) Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
27-11-2017 17:12:07 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Om op je vraag te antwoorden: iemand roept 'wederom' omdat hij waarschijnlijk de zaak (wederom) op Somda flink wil stangen. "Naar verluidt" is dan tevens de beste manier om je op voorhand in te dekken als het niet juist blijkt te zijn. |
27-11-2017 18:52:57 | ||
---|---|---|
VIRMm1
![]() |
Quote Quote Wel leuk altijd, die vage berichten over een verkoop, zonder enige bronvermelding of iets in die richting. Plaats dan gewoon niks als je niet eens kan vertellen waar die info vandaan komt.... Ja, uit je grote duim misschien... |
27-11-2017 20:56:01 | ||
---|---|---|
didam2009
![]() |
Is fero trans wel een vervoerder ik kan hem niet vinden op railfaneurope.net Groeten uit het weinig spoorse Montferland |
27-11-2017 21:13:58 | ||
---|---|---|
103 220-0
![]() |
Ferotrans heeft destijds een fors aantal ICK-rijtuigen van NS overgenomen. |
28-11-2017 00:41:48 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote De plan U's waren destijds verkocht aan BKRS welke in Slowaijke gehuisvest was, dus het roepen wel kopen en niet ophalen is niks meer dan stemmingmakerij en helemaal niet gerelateerd aan genoemde verkoper in deze. Sterker nog, de DH's zijn uiteindelijk ook verkocht aan Ferotrans volgens mij en zijn die succesvol het land uit verdwenen... Edit: Mezelf even corrigeren na wat zoekwerk, twee stellen Plan U zijn verkocht en overgebracht naar BKRS in Slowakije, die heeft daarnaa uiteindelijk géén extra stellen meer gekocht en wat toen nog resteerde is verkocht aan Ferotrans in Roemenië die ze, naar schijnt, wel betaald heeft maar nooit het transport rond gekregen heeft. Echter zijn de DH's en ICK's zoals genoemd wel aan hun verkocht met succes, dus is het nog steeds geen feit dat een verkoop aan Roemenië gedoemd is te mislukken. Laatst bewerkt door thom op 28-11-2017 01:07 |
28-11-2017 06:32:23 | ||
---|---|---|
nohab
![]() |
BRKS. Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans). |
28-11-2017 08:38:01 | ||
---|---|---|
dh3201
![]() |
De Roemeense Wadlopers zijn toch verkocht aan Transferoviar Călători? Of was Ferotrans een tussenhandelaar die de DH's weer heeft doorverkocht of doorverhuurd aan Transferoviar Călători? Shqiperise-lopers? |