26-10-2022 13:13:14 1
phantom
phantom
Quote
mich (25-10-2022 12:33:43):

Het leek mij leuk te laten weten dat er wat mee gebeurd, dat de stellen niet vergeten zijn.


Is ook leuk ook te weten dat er misschien toch nog iets mee gedaan gaat worden,en dat het niet word verwerkt tot bv een cola blikje.
Alleen wekt het natuurlijk wel de nieuwgierigheid,zeker omdat het nu nog maar om een paar stellen gaat,het aantal is dusdanig klein,dat er extra nieuwsgierigheid is omdat niet elke buitenlandse partij iets ziet in een paar stellen zoals deze.
Vaak zie je dat interesse komt van partijen als het gaat over grotere aantallen om bv een deel van hun eigen vloot mee te vervangen,maar juist door het nu geringe aantal maakt dat het niet logisch als reden en dat wekt extra nieuwgierigheid denk ik.
Zeker i.c.m. het feit dat het nu NS niet is die ze wil verkopen,maar een particulier bedrijf 😉

Ben benieuwd hoe dit gaat lopen,ik wacht in elk geval rustig af.

 

31-12-2022 16:28:17
roosendaal
roosendaal

Gisteren heeft het voormalige NS DM'90 treinstel 3429 een proefrit gereden van Zagorz naar Jaslo. Hieronder een tweetal links met foto's; wat opvalt is de nieuwe "haaienvin" boven de cabines en de constructie van de instaptredes voor de reizigers. Helaas nog geen foto's van het interieur, want hier zijn ook aanpassingen in gedaan. Wat ik van de vertaling maak, hebben ze het over toiletten. Dan zou ik haast denken dat ze in het Bk-gedeelte de HC-ruimte hebben opgeofferd t.b.v. een tweede toilet, maar dat zal uiteindelijk wel blijken of dat ook zo is. Tevens is het treinstel ook voorzien van airconditioning.

www.jaslo4u.pl

kurier-kolejowy.pl


Afgelopen najaar ben ik in Zagorz geweest, waarbij op dat moment weinig activiteiten waren rondom de DM'90 treinstellen. Alleen van een afstand kon ik zien dat in het ABk rijtuig van de voormalige 3429, het compartiment naast de 1e klas, de stoelen in een andere opstelling stonden en de hoofdsteunen ontbraken (geen idee of dat definitief was). Verder was de nummering op een aantal stellen aangepast:

SD85-001 (voormalige 3429) in de rode SKPL-kleuren en voorzien van stickers.

SD85-002 (voormalige 3445) in de rode SKPL-kleuren maar zonder stickers.

SD85-003 (voormalige 3435) nog in het NS-geel, maar in z'n geheel al geschuurd.



Laatst bewerkt door roosendaal op 31-12-2022 16:31
 

31-12-2022 16:41:23
thom
thom

Als ik dat artikel even met google vertaal zie ik dat het gaat over een 'gesloten toilet systeem' dus ze zullen het bestaande toilet wel verbouwd hebben van open afvoerpijp naar een systeem met opvangtank.

 

31-12-2022 18:43:53
AlexNL
AlexNL

Die haaienvin zal wel zijn voor wifi in de trein. 🙂

 


31-12-2022 19:15:27
Fairrail
Fairrail

Het interieur bestaat uit in de tweede klasse donkergrijs hergestoffeerde banken met witte en rode stipjes inclusief dikkere schuimlaag. De eerste klasse heeft nieuwe stoelen gekregen met een rode stoffering, maar met het zelfde stipjes motief.



Laatst bewerkt door Fairrail op 31-12-2022 19:16
 

01-01-2023 10:32:26
rob46
rob46

In de eerste week van dec. 2022 ging 3421 van Pleszew naar Ostrów en werd bij 3415, 3407 en 3437 geplaatst. Op 9-12 ging het viertal op transport naar Jaśle, waar ze op 14-12 nog stonden geparkeerd. Doorvoer naar Zagórz lijkt kwestie van tijd.

 

06-01-2023 06:43:44
seinhuis
seinhuis

Eerste DM'90 tijdens testrit in Polen gezien (treinenweb)

 

24-05-2023 13:18:08
RX7567
RX7567

Fairtrains heeft op Facebook gemeld dat 14 DM'90 stellen verkocht zijn aan een koper die nog niet publiekelijk bekend wilt zijn. De stellen gaan naar Oostenrijk om opgeknapt te worden. Vraagje van mij: is er in Oostenrijk een bedrijf dat voor andere bedrijven treinen opknapt of zou dit een vestiging van de koper zijn?

 

24-05-2023 13:53:14
AlbertP
AlbertP

Dat zou Stern & Hafferl kunnen zijn, waar ook de NS Vectrons bestickerd zijn.

 

24-05-2023 20:38:46
cuneo56
cuneo56

Of TecSol uit Krieglach. 😉

 

25-05-2023 07:49:48 2
mat64Hidde
mat64Hidde
Quote
Fairtrains op Facebook:

De koper wenst zich later zelf bekend te maken.


Ik vind dat we, wie die koper ook is, hun wensen moeten respecteren en niet gaan speculeren wie het is. We komen er vanzelf achter.

 

25-05-2023 09:12:15
phantom
phantom

Voornaamste is dat er een plek voor is gekomen en dat het ,al dan niet deels,weer gaat rijden elders.
Hopelijk gaat het transporteren voorspoedig en blijft alles heel.

 

19-06-2023 15:37:29
rick
rick

Deze middag zijn er kennelijk twee bakken DM'90 via de Velserpont richting het noorden op transport gegaan, is er iemand die daar meer van weet?

 

19-06-2023 17:05:08
RX7567
RX7567

Op de Wgm, op een van de sporen het dichtst bij het hoofdspoor en volgens mij bij de wasstraat, stond nog een DM'90-stel, ik meende van NS zelf. 3403 als de info op Treinposities klopt. Mogelijk dat stel dat nu is afgevoerd? Anders zou het de 301001 ( ex 3452) van TCS / Happy Train Fleet Services zijn, die staat ook op de Wgm.

Edit: hmm, het lijkt erop dat het toch de 301001 is die daar zichtbaar staat of stond op de Wgm.



Laatst bewerkt door RX7567 op 19-06-2023 17:10
 

19-06-2023 17:12:40
BVisser
BVisser

Het stel bij de wasstraat is het TCS-stel.

 

19-06-2023 17:17:00
phantom
phantom

Mogen we hieruit concluderen dat TCS af heeft gezien van welk plan ook om iets met dat stel te gaan doen ?
En het stel nu wellicht word afgevoerd,of gaat men op de Wgm juist dingen herstellen aan dat stel ?

 

19-06-2023 17:27:07 1
broek53
broek53

Je mag alleen concluderen dat het dat stel zeer waarschijnlijk niet is. Een van de vier sloopstellen uit de Houtrakpolder ligt meer voor de hand. Ervan uitgaande dat de bestemming sloperij Riwald in Beverwijk was.

 

19-06-2023 17:28:21 1
rob46
rob46

Komt uit de slooprij van 4 stuks die op de USA terminal in de Hrp staan.

 

19-06-2023 17:36:39
RX7567
RX7567

Aha, daar stonden er ook nog een aantal. Die wist ik niet. Ik dacht dat er slechts een sloopstel was achtergebleven.

En bedankt BVisser voor het aangeven dat het stel bij de wasstraat de 301001 is.

 

19-06-2023 19:12:41
wouterder
wouterder

Gaat om een van de sloopstellen vanuit de Houtrakpolder. Lijkt om de 3403 te gaan.
Foto's staan op Facebook: Facebook.com



Laatst bewerkt door wouterder op 19-06-2023 19:12
 

19-06-2023 23:16:15
Citea8625
Citea8625

Op de foto's is te zien dat het treinstel beschadigd is dus het gaat hier om de 3410. Het treinstel dat kaboem deed in Nijmegen.

 

19-06-2023 23:19:51
wouterder
wouterder

Er staat in de reacties dat dit de 3403 is. De 3410 heeft veel grotere schade, door de eerdere ontploffing in Nm.

 

19-06-2023 23:34:55
aarclay
aarclay

Maar hoe is deze schade aan de 3403 dan ontstaan, daarbij het dak? Het lijkt erop dat dit stel gebruikt is voor ontruimingsoefeningen?

Ik weet wel dat het een teststel was voor schoonmakers waar ze onder meer naar hartelust graffiti konden spuiten, om removers te testen.



Laatst bewerkt door aarclay op 19-06-2023 23:36
 

19-06-2023 23:49:36
Citea8625
Citea8625

Het is jammer dat er graffiti op zit. Anders had je hem wel meteen herkend. De 3403 heeft de tekst Peter Jan - Kampen ipv Zwolle - Kampen op een van de bakken.



Laatst bewerkt door Citea8625 op 19-06-2023 23:50
 

20-06-2023 07:08:33
Daan!
Daan!

Kan het de 3410 zijn? In andere FB-filmpjes zag ik namelijk 010 in het UIC-nummer zitten.

 

20-06-2023 07:58:58
roosendaal
roosendaal
Quote
Daan! (20-06-2023 07:08:33):

Kan het de 3410 zijn? In andere FB-filmpjes zag ik namelijk 010 in het UIC-nummer zitten.


Nee, de 3410 had aan de ABk-zijde geen ruit meer erin zitten na de ontploffing. Zie ook op de meegestuurde link waar je dat op de foto duidelijk kunt zien

treinposities.nl

De schade wordt benoemd lijkt er meer op, dat een grijper de bovenzijde van treinstel 3403 van het draaistel heeft getild en deze vervolgens op de trailer heeft gezet



Laatst bewerkt door roosendaal op 20-06-2023 08:05
 

20-06-2023 10:06:48
Daan!
Daan!

UIC-nummer is anders 95 84 513410-7 en er staat wel degelijk 3410 op.
Volgens mij is dat de tweede bak geweest. Filmpje kan ik niet delen want die staat in de FB-groep Je bent IJmuidenaar als.

 

20-06-2023 11:16:04
BVisser
BVisser

Kan het niet zijn dat de ene een bak van de 3403 was en de andere eentje van de 3410?

 

20-06-2023 11:30:24
DDZ7504
DDZ7504

Ik hoorde dat beide stellen naar de sloop zijn gegaan

 


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


20-06-2023 12:10:56
bnv
bnv

Het lijkt mij voor de hand liggen dat ook de andere twee nog resterende stellen dit lot zullen moeten delen (3409 en3424). Men zal dit toch in keer voor sloop hebben aangeboden.

 

28-06-2023 14:05:15
broek53
broek53

Klopt, een week na de eerste twee zijn de laatste twee stellen naar Riwald vervoerd.

 

17-07-2023 23:21:18
broek53
broek53

In het blad voor de Vrienden van het Spoorwegmuseum wordt verhaald dat men nog onderdelen van DM 90 wilde plukken van de sloopstellen en overvallen werd door het vertrek van de eerste twee naar de sloper. In een bliksemactie zijn de dag voor hun vertrek de 3409 en 3424 op de valreep nog royaal "geplukt".

 

30-08-2023 20:52:04
roosendaal
roosendaal
Quote
rob46 (01-01-2023 10:32:26):

In de eerste week van dec. 2022 ging 3421 van Pleszew naar Ostrów en werd bij 3415, 3407 en 3437 geplaatst. Op 9-12 ging het viertal op transport naar Jaśle, waar ze op 14-12 nog stonden geparkeerd. Doorvoer naar Zagórz lijkt kwestie van tijd.



Laatst bewerkt door roosendaal op 30-08-2023 20:59
 

30-08-2023 20:58:45 1
roosendaal
roosendaal

Kleine update: de 3421, 3407 en de 3415 zijn in Zagorz Nowy geparkeerd. De 3437 is als "goed" stel in Zagorz geplaatst tussen de gele 3427 en de rode 3445 in, samen met stel 3431. De 3435 staat inmiddels bij de loods om geschilderd te worden. De stellen 3406, 3402 en de 3425 zijn vermoedelijk ook in Zagorz Nowy geplaatst. Kortom, er wordt wel geschoven met de stellen, maar daar houdt het voorlopig nog mee op.....

(sorry, met quoten is iets misgegaan hierboven)



Laatst bewerkt door roosendaal op 30-08-2023 21:00
 

23-10-2023 15:23:18 2
wouterder
wouterder

Vanmiddag heeft de Brouwer 712 de 3414, 3419, 3420, 3422, 3423, 3441, 3442 van Br naar Vl versleept, alwaar een Railadventure 111 gereed staat met koppelwagens om ze verder te transporteren richting Duitsland.
Daarmee blijven er nog een zevental stellen in Br over?



Laatst bewerkt door wouterder op 23-10-2023 16:05
 

23-10-2023 15:27:15
Muizeneus
Muizeneus

Staat er een BR 111 in Br? Hoe is die daar gekomen?

Belangrijker nog, hoe komt-ie daar weer weg? 😃

 

23-10-2023 15:38:01
martijn
martijn

Er staan daar zoveel diesellocs dat daar vast wat voor geregeld is. Ze gaan volgens eerdere berichten alle 14 naar Oostenrijk voor een opknapbeurt. Dus die andere zeven volgen ook nog wel een keer.



Laatst bewerkt door martijn op 23-10-2023 16:04
 

23-10-2023 16:03:53
AlbertP
AlbertP

Ik versta "van Br gesleept" als van Br naar Vl, en dat dan in Vl de 111 met koppelwagens stond.



Laatst bewerkt door AlbertP op 23-10-2023 16:05
 

23-10-2023 16:06:53
wouterder
wouterder

Excuus bij het wijzigen van m'n tekst was er een stukje weg gevallen. 111 stond uiteraard te Vl. Waar de te transporteren dm90's tussen de koppelwagens zijn gezet.

 

23-10-2023 16:52:15
rob46
rob46
Quote
wouterder (23-10-2023 16:06:53):

Excuus bij het wijzigen van m'n tekst was er een stukje weg gevallen. 111 stond uiteraard te Vl. Waar de te transporteren dm90's tussen de koppelwagens zijn gezet.


Trein opgeheven.



Laatst bewerkt door rob46 op 23-10-2023 18:57
 

21-11-2023 20:49:40
wouterder
wouterder
Quote
wouterder (23-10-2023 15:23:18):

Vanmiddag heeft de Brouwer 712 de 3414, 3419, 3420, 3422, 3423, 3441, 3442 van Br naar Vl versleept, alwaar een Railadventure 111 gereed staat met koppelwagens om ze verder te transporteren richting Duitsland.
Daarmee blijven er nog een zevental stellen in Br over?


Nadat het in oktober mislukte, is het vandaag alsnog gelukt de stellen te transporteren naar de Nederlandse grens en verder, naar het schijnt, naar Oostenrijk.

Bron: Youtube



Laatst bewerkt door wouterder op 21-11-2023 22:35
 

23-11-2023 16:50:58
robert5591
robert5591

donderdag 22-11 bij Wenen gesignaleerd:

drehscheibe

 

24-11-2023 10:52:04
Edb3
Edb3

In dat item wordt als bestemming Roemenië gemeld; kan iemand dat bevestigen?

 

24-11-2023 10:55:33
bacr
bacr
Quote
Edb3 (24-11-2023 10:52:04):

In dat item wordt als bestemming Roemenië gemeld; kan iemand dat bevestigen?


Dat vertelt @Rob46 op Drehscheibe, dus hij kan dat vast hier ook bevestigen 🙂

 

25-11-2023 11:31:34
DuLoc
DuLoc

Gisteren (24-11-2023) rond 15:15 verplaatste de 712 van Brouwer de 3417, 3418 en een derde DM'90 van het Cabooter-terrein naar de wagenwerkplaats van Br. Hiervoor werd er eerst kopgemaakt op spoor 3. (Foto 1, foto 2.)

Ik vermoed dat het niet lang meer zal duren totdat het volgende transport naar Oostenrijk zal plaatsvinden. Weet iemand hier meer over?

 

25-11-2023 12:27:33
mich
mich

De 3408 3416 en 3451 zijn ook nog verplaatst en staan nu samen met de 3401 en 3412 naast de hal. Volgend transport nnb. Gaat trouwens naar Heygeshalom met Railadventure en wordt daar overgenomen voor de rest van de reis naar onbekende bestemming(Servië of Roemenië).



Laatst bewerkt door mich op 25-11-2023 12:30
 

25-11-2023 13:51:51
DDietzen
DDietzen

Worden de stellen daarheen getransporteerd om ze op te knappen voor een latere terugkeer in Nederland, of is dit een enkele reis?

 

25-11-2023 13:54:02
treinhobby
treinhobby

Terug keert in Nederland hoef je echt niet te verwachten.

Geen gelijkvloerse instap en steeds minder behoefte aan diesel materieel.

 

25-11-2023 17:25:56
Marco
Marco
Quote
treinhobby (25-11-2023 13:54:02):

Terug keert in Nederland hoef je echt niet te verwachten.

Geen gelijkvloerse instap en steeds minder behoefte aan diesel materieel.


Niet in de reizigersdienst nee, maar het zou wel kunnen dat een private partij er iets "creatiefs" mee doet. Tot nu toe is het ook wel vrij geheim gehouden, volgens mij is inzet bij een buitenlandse vervoerder meestal wel eerder bekend gemaakt.

 

26-11-2023 18:15:48
mich
mich

Uiteraard is het enkele reis.

 

01-12-2023 13:13:41
rob46
rob46
Quote
bacr (24-11-2023 10:55:33):
Quote
Edb3 (24-11-2023 10:52:04):

In dat item wordt als bestemming Roemenië gemeld; kan iemand dat bevestigen?


Dat vertelt @Rob46 op Drehscheibe, dus hij kan dat vast hier ook bevestigen 🙂


Het zevental is vandaag in Câmpulung Moldovenesc (Roemenië) gespot.

 

19-12-2023 21:11:01 1
roosendaal
roosendaal

Mooi filmpje vanuit Zagorz, nu ook met interieurfoto's

www.youtube.com

Wat mij opvalt:

De inklapbare traptredes zijn eindelijk gemonteerd, de 2e klas stoelen zijn heel netjes opnieuw gestoffeerd, waarbij ook armleuningen zijn gemonteerd. Er zijn stopcontacten gemonteerd en in de 1e klas is een tafel met nieuwe stoelen geplaatst, waarbij er een zitplaats is opgeofferd. Het toilet is een gesloten systeem geworden. Complimenten aan de SKPL, het ziet er netjes uit!

 

19-12-2023 21:39:19
Jorn
Jorn

Het rood met de gele deuren staat hem ook niet slecht! Ze hebben er inderdaad een mooi treintje van gemaakt, was zonde geweest als ze nu al naar de sloop waren gegaan, hopelijk draaien ze daar nog lang mee.

 

20-12-2023 10:33:17
anton_
anton_

In het filmpje lijkt erop dat in de eerste klas er nu een 2+1 opstelling is. Dat was toch 2+2 vroeger?



Laatst bewerkt door anton_ op 20-12-2023 10:34
 


20-12-2023 12:25:07
klaass16
klaass16
Quote
anton_ (20-12-2023 10:33:17):

In het filmpje lijkt erop dat in de eerste klas er nu een 2+1 opstelling is. Dat was toch 2+2 vroeger?


Klopt helemaal. Zo herken ik de stellen ook nog

 

10-01-2024 21:40:35 1
rob46
rob46

In de namiddag vertrokken de laatste 7 destijds door Brouwer aangekochte DM'90 stellen uit Venlo naar Roemenië. Radve 111 082 met 3401, 3416, 3412, 3451, 3417, 3418 en 3408.



Laatst bewerkt door rob46 op 11-01-2024 10:41
 

23-01-2024 17:19:29 2
Jeroen1740
Jeroen1740

Afgelopen herfst is de treinverbinding tussen L'viv in Oekraïne en Warschau in Polen met met het voormalige Duitse materieel van SKPL gestart. Nu dat materieel niet beschikbaar is, wil men DM'90 inzetten. Het ontbreken van materieeltoelating maakt dat vooralsnog onmogelijk volgens Lok-Report Wordt ongetwijfeld vervolgd.



Laatst bewerkt door Jeroen1740 op 23-01-2024 17:19
 

23-01-2024 18:27:52
seinhuis
seinhuis

Volgens Openrailwaymap heeft Lviv een spoorwijte van 1520, en Warszawa 1435.

Ben benieuwd hoe ze dit gaan oplossen.



Laatst bewerkt door seinhuis op 23-01-2024 18:35
 

23-01-2024 18:39:24
Jeroen1740
Jeroen1740

Het wordt één verbinding genoemd en men wisselt onderweg in Rava-Ruska, in het westen van de Oblast Lviv van materieel.

 

30-01-2024 17:19:26 1
roosendaal
roosendaal

Het tempo bij SKPL locatie Zagorz m.b.t. het ombouwen van de DM'90 lijkt wat opgeschroefd, want afgelopen week zijn er 7 stellen overgebracht vanuit de regio Wielkopolskie naar Nowy Zagorz. Het betreffen de treinstellen 3447, 3439, 3436, 3428, 3438, 3440 en de 3443. Benieuwd of men t.z.t. ook aan de relatief oudere treinstellen gaat beginnen (treinstellen 3402, 3404, 3406, 3407, 3411, 3413, 3415, 3421, 3425, 3450 en 3453) of dat men deze voorlopig als plukstellen gaat gebruiken. Deze staan namelijk al stil sinds resp. 2012, 2013 en 2014.



Laatst bewerkt door roosendaal op 02-03-2024 11:50
 

26-02-2024 18:53:30
robert5591
robert5591

volgens een bericht op Drehscheibe [met link naar een Poolse site] is de toelating voor Polen afgegeven:

www.drehscheibe-online.de



Laatst bewerkt door robert5591 op 26-02-2024 18:53
 

05-03-2024 22:51:45
roosendaal
roosendaal

Op zondag 03 maart zijn er weer 7 treinstellen door een E-loc vanuit Kozmin Wkp. naar Jaslo gesleept. Daar is de trein ‘gesplitst’, waarna een dieselloc als eerste de treinstellen 3450, 3434 en de 3430 naar Zagorz heeft gesleept. Vervolgens is de dieselloc weer teruggekeerd naar Jaslo en heeft daar de treinstellen 3449, 3453, 3413 en de 3411 naar Zagorz gesleept.

Als het goed is staan er nog 6 treinstellen in Kozmin Wkp., te weten de 3404, 3432, 3433, 3444, 3446 en de 3448, de overige 26 stellen staan zoals genoemd inmiddels in Nowy Zagorz of Zagorz.

 

26-03-2024 19:08:02
roosendaal
roosendaal

Het lijkt erop dat vandaag ter vervanging van een defecte SN84, SKPL 3429 voor het eerst in de reizigersdienst is ingezet. Vanuit Krakow Glowny is een E-loc met 3 rijtuigen tot Jaslo gereden, daar zijn de reizigers overgestapt op de voormalige NS DM’90 3429 (in Polen bekend als de SD85-001) die ze naar Zagorz heeft gebracht als trein 30113. Voor de terugrit is de SD85-001 als trein 33112 weer ingezet tot Jaslo, waarna diezelfde E-loc met 3 rijtuigen het stokje weer heeft overgenomen naar Krakow Glowny.

Het is een begin, benieuwd wanneer ze definitief worden ingezet en over de gehele route Krakow Glowny-Zagorz v.v. gaan rijden!

 

27-03-2024 09:12:28
Alola
Alola

Het zou heel leuk zijn om ze eindelijk eens te zien rijden.

 

28-03-2024 22:31:39 1
roosendaal
roosendaal

Vandaag zijn de laatste stellen uit Kozmin Wkp versleept naar (Nowy) Zagorz, met de 3404 voorop, daarna de 3432, 3444, 3448, 3446 en de 3433. Dit houdt in dat alle 32 stellen nu in Nowy Zagorz dan wel Zagorz staan


Tevens is de 3427 gesignaleerd nu als SD85-004



Laatst bewerkt door roosendaal op 29-03-2024 15:58
 

21-04-2024 11:31:00 5
roosendaal
roosendaal

Afgelopen week een mooie rondreis door Polen gemaakt, inclusief een ritje naar Nowy Zagorz en Zagorz. Hierbij een update over DM’90 treinstellen: stand 18 april 2024.

N.b.: spoornummering heb ik afgeleid uit openrailwaymap.org.

Nowy Zagorz

Hier stonden met name de “oude” DM’90 treinstellen opgesteld, samen met nog een aantal “nieuwere” treinstellen:


Op spoor 4 stonden de volgende DM’90 stellen opgesteld (in volgorde gezien vanuit Sanok richting Zagorz): 3415 - 3407 - 3406 - 3402 - 3425 - 3404 - 3413.

Op spoor 2 stonden de volgende DM’90 stellen opgesteld (in volgorde gezien vanuit Sanok richting Zagorz): 3438 - 3443 - 3430 - 3434 - 3449 - 3444.

Op spoor 7 stonden de volgende DM’90 stellen opgesteld (in volgorde gezien vanuit Sanok richting Zagorz): 3411 - 3448 - 3446 - 3432 - 3433.

Op spoor 9 stonden de volgende DM’90 stellen opgesteld (in volgorde gezien vanuit Sanok richting Zagorz): 3450 - 3453 - ABk 3421*.

* De ABk 3421 stond met de middenbuffer tegen de 3453 aan.


Zagorz

Op spoor 3 stonden de volgende DM’90 stellen opgesteld (in volgorde gezien vanuit stootjuk richting overweg): 3431 - 3436 - 3439 - 3447.


Verder stonden verspreid over het emplacement:

Bk 3421 stond naast het spoor opgesteld op bielzen zonder draaistellen bij de werkplaats. Door de ramen kijkend is er al flink geplukt in dit treinstel.
SD85-001 (3429) in SKPL kleuren.

SD85-002 (3445) in SKPL kleuren.

SD85-003 (3435) in SKPL kleuren.

SD85-004 (3427) in SKPL kleuren.

SD85-005 (ik vermoed de 3437) in SKPL kleuren**/***.

SD85-006 (ik vermoed de 3428) in SKPL kleuren**.

SD85-007 (3440) Bk in SKPL kleuren en de ABk nog in NS kleuren.


** Niet exact kunnen ontdekken welk oorspronkelijke NS-nummering hierbij hoort.

*** Dit treinstel stond in de werkplaats. Via de cabinedeur kon ik binnen zien, dat de eenmansbediening van Syntus nog aanwezig was, vandaar dat mijn vermoeden is dat dit voormalig treinstel 3437 (bij Syntus bekend als 59) moet zijn. Wel er vanuitgaande dat ze bij SKPL niet in alle treinstellen de eenmansbediening gaan inbouwen, want anders klopt mijn veronderstelling niet. Mocht ik hier nog achterkomen, dan zal ik het hier herstellen.



Laatst bewerkt door roosendaal op 21-04-2024 11:34
 

27-05-2024 13:51:28
klaass16
klaass16

Quote
roosendaal (21-04-2024 11:31:00):


Afgelopen week een mooie rondreis door Polen gemaakt, inclusief een ritje naar Nowy Zagorz en Zagorz. Hierbij een update over DM’90 treinstellen: stand 18 april 2024.

N.b.: spoornummering heb ik afgeleid uit openrailwaymap.org.

Nowy Zagorz

Hier stonden met name de “oude” DM’90 treinstellen opgesteld, samen met nog een aantal “nieuwere” treinstellen:


Op spoor 4 stonden de volgende DM’90 stellen opgesteld (in volgorde gezien vanuit Sanok richting Zagorz): 3415 - 3407 - 3406 - 3402 - 3425 - 3404 - 3413.

Op spoor 2 stonden de volgende DM’90 stellen opgesteld (in volgorde gezien vanuit Sanok richting Zagorz): 3438 - 3443 - 3430 - 3434 - 3449 - 3444.

Op spoor 7 stonden de volgende DM’90 stellen opgesteld (in volgorde gezien vanuit Sanok richting Zagorz): 3411 - 3448 - 3446 - 3432 - 3433.

Op spoor 9 stonden de volgende DM’90 stellen opgesteld (in volgorde gezien vanuit Sanok richting Zagorz): 3450 - 3453 - ABk 3421*.

* De ABk 3421 stond met de middenbuffer tegen de 3453 aan.


Zagorz

Op spoor 3 stonden de volgende DM’90 stellen opgesteld (in volgorde gezien vanuit stootjuk richting overweg): 3431 - 3436 - 3439 - 3447.


Verder stonden verspreid over het emplacement:

Bk 3421 stond naast het spoor opgesteld op bielzen zonder draaistellen bij de werkplaats. Door de ramen kijkend is er al flink geplukt in dit treinstel.
SD85-001 (3429) in SKPL kleuren.

SD85-002 (3445) in SKPL kleuren.

SD85-003 (3435) in SKPL kleuren.

SD85-004 (3427) in SKPL kleuren.

SD85-005 (ik vermoed de 3437) in SKPL kleuren**/***.

SD85-006 (ik vermoed de 3428) in SKPL kleuren**.

SD85-007 (3440) Bk in SKPL kleuren en de ABk nog in NS kleuren.


** Niet exact kunnen ontdekken welk oorspronkelijke NS-nummering hierbij hoort.

*** Dit treinstel stond in de werkplaats. Via de cabinedeur kon ik binnen zien, dat de eenmansbediening van Syntus nog aanwezig was, vandaar dat mijn vermoeden is dat dit voormalig treinstel 3437 (bij Syntus bekend als 59) moet zijn. Wel er vanuitgaande dat ze bij SKPL niet in alle treinstellen de eenmansbediening gaan inbouwen, want anders klopt mijn veronderstelling niet. Mocht ik hier nog achterkomen, dan zal ik het hier herstellen.


Ik krijg net een foto doorgestuurd van een NFL in Zagorz, te zien is:
Op een rij: 3431, een onbekend stel, en 1 stel in de SKPL kleuren zonder opschriften. En natuurlijk een boel andere stellen in NS kleuren nog, waaronder stellen met Provincie Overijssel stickers



Laatst bewerkt door klaass16 op 27-05-2024 13:52