18-10-2010 20:03:47 | ||
---|---|---|
mark
|
De 3435 stond vandaag binnen bij het OB Hgl, waarschijnlijk voor de nulmeting. De 3434 stond ernaast. Verder had men de 3447 in Es opgesteld, geen idee waarom. Het stel had i.i.g. nog geen Veolia-stickers. |
18-10-2010 22:07:50 | ||
---|---|---|
dh3201
|
De 3446 heeft ook geen Veolia stickers, dus het ontbreken van die stickers zegt nog niets. Shqiperise-lopers? |
18-10-2010 22:10:46 | ||
---|---|---|
stefanvdw
|
De 3446 is inmiddels voorzien van stickers. |
18-10-2010 22:11:04 | ||
---|---|---|
martijnmet
Moderator |
De 3446 heeft zeker wel Veolia stickers. Zie ook deze foto van gvttreinen: http://www.flickr.com/photos/47909016@N03/5092588313/ |
18-10-2010 22:19:34 | ||
---|---|---|
dh3201
|
Dan zijn die pas recentelijk erop geplakt. Dinsdag had ie ze namelijk nog niet. Shqiperise-lopers? |
19-10-2010 01:29:58 | ||
---|---|---|
manuel25
|
Dat kan, die stickers zijn er in een halfuurtje wel op geplakt, dat zou je zelfs buiten wel kunnen doen bij droog weer. |
08-11-2010 19:35:05 | ||
---|---|---|
wilcot
|
De tweede door veolia gehuurde DM'90 3447 had vandaag nog geen Veolia sticker. Ben benieuwd wanneer en of hij deze krijgt. |
08-11-2010 19:58:51 | ||
---|---|---|
jwalk1
|
hallo, even iets heel anders, als Arriva een groot deel van het treinvervoer van syntus overneemt gaan dan de DM'90 van syntus naar het traject zutphen - oldenzaal? |
08-11-2010 20:00:01 | ||
---|---|---|
mark
|
Dat denk ik niet. Syntus zal daar gewoon Lint blijven inzetten volgens de concessie-eisen. Het DM'90 zal t.z.t. teruggaan naar NSFS verwacht ik. |
08-11-2010 20:00:36 | ||
---|---|---|
broek53
|
Dat zal er vanaf hangen of de lease van Linten goedkoper of duurder is dan die van DM '90, denk ik. |
08-11-2010 20:00:52 | ||
---|---|---|
jwalk1
|
oke bedankt voor het zééér snelle antwoord! |
08-11-2010 20:09:43 | ||
---|---|---|
mren
|
Quote Er stonden destijds leeftijdseisen in het bestek waarvan je je af zou kunnen vragen of het daarbij toeval was dat DM'90 hier buiten viel. Dat de Achterhoeklinten ook niet aan de leeftijdseis voldoen en dus eigenlijk niet ingezet mogen (of mochten inmiddels geloof ik) op Zp-Odz, is redelijk onder de pet gebleven. |
08-11-2010 20:13:39 | ||
---|---|---|
mark
|
Officieel zouden alleen de stellen 35-45 op Zp-Odz mogen rijden (deze zijn dan ook voorzien van een Regio Twente-logo) maar dat verwaterde al vrijwel meteen doordat Syntus geen gescheiden omlopen kende en alle Linten toch naar Hgl moesten voor onderhoud. Goed, we raken off-topic. Laatst bewerkt door mark op 08-11-2010 20:14 |
08-11-2010 20:48:26 | ||
---|---|---|
edje
|
van het twente en achterhoek logo moet je je uberhaupt weinig van aantrekken. Terwijl NedTrain in Hengelo braaf Twente stickers plakte, werden ze in Winterswijk op sommige stellen vervangen voor achterhoek stickers. Het zal altijd een strijd blijven tussen de brave Twentenaren en opstandige achterhoekers %08% |
08-11-2010 21:33:27 | ||
---|---|---|
gotrain
|
Syntus moet volgens mij gewoon de LINTEN inzetten volgens de concessievoorwaarden. De extra trein die vanaf 12 december 2010 tussen Hengelo en Bad Bentheim gaat rijden is een DM 90. |
08-11-2010 21:50:26 | ||
---|---|---|
sik214
|
Vrijdag jl. zijn 4 DM90's gespot onderweg van Ahbo naar Zl. Deze 4 (3431-3433,3445) stonden allen terzijde. Zijn deze nu dienstvaardig gemaakt? Ik kan mij herinneren dat deze (behalve de 3445) door Volkerrail naar Ahbo zijn gebracht ter conservering. Misschien extra materieel voor de door de vele defecte stellen? |
08-11-2010 21:55:24 | ||
---|---|---|
Pim530
|
Ze zijn welkom in de 9100, mits ze in de spits met 3 stellen rijden |
08-11-2010 22:21:49 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
QuoteZe maakten een slag Ahbo-Mp. Waarom Mp is gekozen en niet Zl of On, weet ik niet. |
10-11-2010 21:35:29 | ||
---|---|---|
kbrandsma
|
Conditieritje? |
25-12-2010 17:14:15 | ||
---|---|---|
manuel25
|
Er komen voor 4 januari weer 7 dm'90s in dienst op Gn-Zl. Deze zullen in Zwolle klaargemaakt worden. De stellen worden daar ook weer onderhouden, sporen 1, 2 en 3 worden weer aangesloten en 6 en 9 blijven langer open oo uiteenlopende redenen. |
25-12-2010 18:01:02 | ||
---|---|---|
mark
|
Ik kom op dit moment tot zes stellen die terzijde staan (3427-3429 en 3431-3433)? Edit laat maar, 3443-3445 zijn er ook nog. Laatst bewerkt door mark op 25-12-2010 18:02 |
25-12-2010 21:39:25 | ||
---|---|---|
bultena
|
@manuel: Sporen 1, 2, 3 in Zl of ergens anders? Laatst bewerkt door bultena op 25-12-2010 21:40 |
25-12-2010 21:46:13 | ||
---|---|---|
manuel25
|
In Zwolle ja, de werkplaatssporen. (Niet de perronsporen) |
25-12-2010 23:47:51 | ||
---|---|---|
Pim530
|
En daarmee kunnen we dus aannemen dat niet de volledige 9100 met DM'90 gaat rijden? Paar opgeknapte Plan V'tjes ertussen? ( Suggestie, zonder er verder in DIT topic over door te gaan) |
26-12-2010 10:32:05 | ||
---|---|---|
nielsie600
|
Niet nodig die Plan V's. In een complete omloop van de 9100 heb je 6 stellen DM'90 nodig en dus 1 reserve/spitsstel |
26-12-2010 10:36:25 | ||
---|---|---|
Pim530
|
In de 9100 MOETEN minimaal twee DM'90s aan elkaar rijden, dus dan zit je al op 8. In de spits moeten alle vier omlopen eigenlijk een stel erbij hebben, dat zijn er dus 12. |
26-12-2010 10:42:19 | ||
---|---|---|
nielsie600
|
En toevalligheid wil zeggen dat er nu nog maar 3 omlopen zijn sinds de nieuwe dienstregeling met de korte keer in Gn |
26-12-2010 11:27:42 | ||
---|---|---|
Pim530
|
In DRGL 2010 werd er kort gekeerd, 3 omlopen, in DRGL 2011 wordt er lang gekeerd, 4 omlopen. Daarnaast wil je met DM'90 ook geen kering van drie minuten, aangezien de dienstregeling voor DM'90 al behoorlijk krap is. |
26-12-2010 12:57:33 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
Kan DM90 de huidige rijtijden van de 9100 wel aan? |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
26-12-2010 13:07:08 | ||
---|---|---|
nielsie600
|
Quote Idd,ik had me verkeken je hebt gelijk,maar ik denk dat er ook enkele ICM stellen zullen gaan rondrijden Quote De Huidige rijtijden zijn nog gebasseerd op de oude tijden toen DM'90 nog vrolijk zijn rondjes hier reed. |
26-12-2010 13:56:07 | ||
---|---|---|
Pim530
|
Nee dus, in het DM'90 had men onder andere zes i.p.v. de huidige vijf minuten om van Gn naar Hrn te komen. Daarnaast was de dienst vroeger zó ingedeeld dat de 9100 vóór de trein uit Emn Zl binnenliep. Daardoor was het niet zo'n ramp als de 9100 een paar minuten in de plus zat. Als de 9100 nu een paar minuten in de plus zit, staan de 10500 en 500 direct in de file bij Mp. Laatst bewerkt door Pim530 op 26-12-2010 13:57 |
26-12-2010 19:20:28 | ||
---|---|---|
slifor2
|
De 3446 reed vandaag voor Syntus! http://www.flickr.com/photos/florisleeuw/5293129569/ |
26-12-2010 19:50:58 | ||
---|---|---|
Geerrritt
|
Rijdt sinds 18 december voor Syntus. |
27-12-2010 10:30:36 | ||
---|---|---|
klaass16
|
De 9100 zal met ICM en DM90 gereden worden denk ik zo zal de DM90 gecombineerd rijden? Dan zijn er wel meer stellen dan 7 nodig zijn! |
27-12-2010 11:11:06 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
QuoteHet wel of niet halen van de rijtijden Zl-Gn v.v. hangt natuurlijk niet alleen af van een minuutje minder tussen Hrn en Gn. Net even nagekeken: met DM90 zijn de huidige rijtijden nèt te halen. |
27-12-2010 11:57:39 | ||
---|---|---|
robbertc
|
Richting Zl wordt het vanaf Mp moeilijk, met de (10)500 er vlak achter. Maar de rijtijden Mp-Zl zijn weer zo groot, dat het in Zl wel weer zo'n beetje goed komt. Richting Gn maakt een iets tragere 9100 niet veel uit. |
27-12-2010 13:12:05 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
Hmm, tussen Gn en Mp haalt DM90 de rijtijden juist niet (op een halve minuut na) en tussen Mp en Zl houdt zelfs DM90 3 minuten over... |
27-12-2010 13:14:14 | ||
---|---|---|
robbertc
|
Dat zeg ik Ding is niet op tijd in Mp, waardoor die daar de (10)500 in de weg zit.. Laatst bewerkt door robbertc op 27-12-2010 13:15 |
27-12-2010 13:18:04 | ||
---|---|---|
dvdhoven
|
En dan hebben we de bekende harmonica 10500 niet op tijd, 500 niet op tijd. Rennen in Zl voor de aansluiting op de 3600 ri Rsd. Laatst bewerkt door dvdhoven op 27-12-2010 13:18 Dick van den Hoven |
27-12-2010 16:58:01 | ||
---|---|---|
klaass16
|
Even off-toppic: Virm in de 9100 haald ook net de rij tijden niet. Kwam +2 in Gn aan. nu maar weer ON-toppic. |
27-12-2010 17:06:41 | ||
---|---|---|
martijnmet
Moderator |
Martijnmet: inderdaad, terug naar de ontwikkelingen over de DM'90! |
27-12-2010 22:50:39 | ||
---|---|---|
kiekkiek
|
Quote DM '90 mag gewoon solo rijden naar Gn. Er zijn alleen beperkingen in het weekeinde! Eerste trein op maandagmorgen mag solo, laatste trein op zondagavond bijvoorbeeld niet!!! |
30-12-2010 12:14:08 | ||
---|---|---|
broek53
|
De inzet van DM '90 in de 9100 gaat niet door, met name omdat er in Groningen geen opstelruimte meer is voor dieselmaterieel. Anderzijds is er ook geen echt gebrek aan ICM. Wel met DM '90 gaat de 2900 Leeuwarden - Wolvega rijden en als gevolg daarvan gaat er een setje ICM naar de 3600. |
30-12-2010 12:41:47 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
Het gaat inderdaad om 2x 2 stellen in de 2900. Het aantal diensten DM90 is hierdoor (mede) opgehoogd van 16 naar 22 diensten per 3-1-11, plus (ongewijzigd) 3 diensten Zl-Kpn en 5 diensten ZAP. |
30-12-2010 12:49:17 | ||
---|---|---|
superboer
|
De 3431, 3432 en 3445 stonden gisteren in ieder geval al in Zwolle. Garantie tot aan de voordeur. |
30-12-2010 13:36:40 | ||
---|---|---|
Geerrritt
|
De 3444 is samen met de 3445 richting Zwolle vertrokken, dus die staat daar ook. Het moet dan wel heel raar lopen willen de 3431, 3432, 3444 en de 3445 niet in dienst komen. Laatst bewerkt door Geerrritt op 30-12-2010 13:37 |
30-12-2010 14:13:23 | ||
---|---|---|
broek53
|
7 stellen worden weer opgelord: de 3427, 3429, 3431, 3432, 3443-3445 |
30-12-2010 14:18:56 | ||
---|---|---|
robbertc
|
Voor 'maar' 4 extra diensten (de 2900)? Laatst bewerkt door robbertc op 30-12-2010 14:19 |
30-12-2010 14:31:55 | ||
---|---|---|
broek53
|
Ik denk dat men zijdeling nog wel kijkt naar slagen in de 9100 in de toekomst, als het nodig mocht zijn. De slag of slagen die in Zwolle kunnen overnachten, denk ik dan. |
30-12-2010 14:57:29 | ||
---|---|---|
mich
|
Dan blijven als ik het goed heb als enige stel 3428 en 3433 over, die al erg lang terzijde staan. Goed defect? |
30-12-2010 15:19:15 | ||
---|---|---|
edje
|
1 van de 2 stellen is wel behoorlijk toegetakeld. |
30-12-2010 16:50:55 | ||
---|---|---|
mark
|
3428 is dat ja, die staat al een halfjaar in Hgl. Heb zo'n vermoeden dat het stel als onderdelenleverancier gebruikt wordt. |
30-12-2010 17:08:14 | ||
---|---|---|
edje
|
staan toch veel stellen al langere tijd aan de kant, staan minstens al 2 stellen van Syntus aan de kant, en volgens mij ook 1 van de stellen van ZAP of Zwolle - Kampen. |
30-12-2010 17:15:46 | ||
---|---|---|
sik214
|
ZAP-stellen 3401,02,04,12 zijn afgelopen 7 dagen nog gespot, de 3414 echter het laatst op 15 dec in Apd. Zl-Kpn stel 3403 is voor het laatst gespot op 23 nov in Es, een goede kanshebber dus! |
30-12-2010 20:08:07 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator |
QuoteDe stellen zag ik afgelopen dinsdag uit Ah vertrekken richting Zl. |
30-12-2010 20:44:37 | ||
---|---|---|
wilcot
|
Is er al een reserve stel (aangepaste kleurstelling) voor de lijn naar Bad Bentheim? |
30-12-2010 21:24:25 | ||
---|---|---|
edje
|
Nee die is er niet. genoeg DM90 op voorraad om dat op te vangen |
30-12-2010 22:24:29 | ||
---|---|---|
NS-APD
|
Quote Reed gister nog in de 17800. Werkzaam bij Arriva |
31-12-2010 01:03:08 | ||
---|---|---|
Geerrritt
|
Quote De bedoeling was dat de 3430 dat zou worden, maar of dat nu nog zo is, geen idee De DM'90 57 van Syntus staat als het goed is ook nog in Hgl, dus misschien dat die nu reserve is. Laatst bewerkt door Geerrritt op 31-12-2010 01:03 |
31-12-2010 01:15:48 | ||
---|---|---|
superboer
|
De 57 stond al ruim voordat de Bentheim pendel ging rijden in Hengelo, dus die zal wel goed kapot zijn. Garantie tot aan de voordeur. |
31-12-2010 08:51:25 | ||
---|---|---|
bossie186
|
Quote de 3433 niet, ik heb m nog op 5 november 2010 zien brommen samen met de 3431, 3432 en 3445 opweg naar Zl. Laatst bewerkt door bossie186 op 31-12-2010 08:52 |
31-12-2010 09:54:53 | ||
---|---|---|
klaass16
|
Betreft de 3428. het is ook al eerder gemeld in dit toppic. Quote Laatst bewerkt door spiketrain op 31-12-2010 09:58, reden: Het laatste bericht behoef je niet te quoten. |
31-12-2010 14:31:07 | ||
---|---|---|
Pim530
|
Het probleem betreft het 'niet kunnen opstellen van dieselmaterieel', ligt dat aan een paar ontbrekende lekmatjes? Want of je 2 keer buffel of 1 keer ICM-IV kwijt moet maakt niet zoveel uit, toch? |
31-12-2010 14:51:05 | ||
---|---|---|
timtrein
|
Misschien depotvoeding? |
31-12-2010 15:07:55 | ||
---|---|---|
klaass16
|
Quote Op spoor 4B liggen wel lekmatjes in Gn Spoor 5b en 6b hebben het nog niet, maar als DM90 in de 9100 komt,,zullen er vast wel lekmatjes komen. |
31-12-2010 15:27:35 | ||
---|---|---|
kniesoor
|
Lees eens?Quote |
31-12-2010 15:31:20 | ||
---|---|---|
Pim530
|
Ja, kniesoor, dat is exact het bericht waarop ik reageerde BTW: Klaas, ik dacht dan meer aal 6b en 7b Depotvoeding zou idd een goede reden kunnen zijn, dank Laatst bewerkt door Pim530 op 31-12-2010 15:32 |
31-12-2010 20:51:09 | ||
---|---|---|
thom
|
Ik weet wel zeker dat het om de depotvoeding gaat, want een paar lekmatjes kun je natuurlijk neer leggen waar je wilt. Depotvoeding is om de stellen s'nachts aan de stroom te kunnen houden zodat een oliebrander de dieselmotor op temperatuur kan houden zodat die s'morgens niet koud hoeft te starten en warm hoeft te draaien. En die kasten staan niet zomaar overal... |
31-12-2010 22:14:57 | ||
---|---|---|
TheKnitter
|
.. En Arriva heeft natuurlijk ook de nodige depotvoedingen nodig met de D-GTW's lijkt mij. Waarschijnlijk doen ze er wel slim aan om de Buffels meer naar Friesland te sturen. Qua drukte op de 2900 en benodigde stellen, lijkt mij dat zo. |
31-12-2010 23:44:15 | ||
---|---|---|
mich
|
Quote Das wel electrisch bij de Dm'90, niks oliebrander Overigens houd Dm'90 zich ook zonder depotvoeding warm indien gewenst, dan start hij zelf de motoren bij een te lage accuspanning of te lage koelwatertemperatuur. Laatst bewerkt door mich op 31-12-2010 23:44 |
31-12-2010 23:52:58 | ||
---|---|---|
Pim530
|
Quote Mocht je ICM voor andere series willen vrijspelen, dan heb je aan de andere zijde in de 2900 natuurlijk maar weer 2 stellen winst en in de 9100 8. |
01-01-2011 02:19:41 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote Ik zat eigenlijk al een klein beetje te twijfelen of het nog een oliebrander was of wat nieuwers. Geen trein voor mij dan, geen diesel zonder kachel %08% Bedankt Laatst bewerkt door thom op 01-01-2011 02:19 |
01-01-2011 14:35:33 | ||
---|---|---|
timtrein
|
QuoteDat zal vast wel weer niet mogen van de milieuvergunning, gok ik zo! |
01-01-2011 15:30:59 | ||
---|---|---|
Joff-10242
|
Quote Toevallig heb ik laatst een stukje op TV gezien over de Bh-pendel, daar kwam wel een DM'90 in voor met een aangepast kleurenschema, ik meende daarin 2 verschillende stellen te hebben gezien Laatst bewerkt door Joff-10242 op 01-01-2011 15:31 |
01-01-2011 17:56:18 | ||
---|---|---|
klaass16
|
Sowieso heeft de 3436 een aangepast kleurenschema. |
01-01-2011 18:26:15 | ||
---|---|---|
superboer
|
... En dat is ook de enige. Garantie tot aan de voordeur. |
02-01-2011 20:46:32 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
Volgens mij nog niet gemeld: Op Oudejaarsavond vertrokken de 3445+3432+3431+3427 uit Zl naar Lw om vanaf morgen daar in de 2900 te gaan rijden (dat laatste was wel al gemeld overigens). |
03-01-2011 13:53:34 | ||
---|---|---|
jochem
|
QuoteMomenteel wordt er inderdaad weer spoor gelegd richting de werkplaatssporen 1, 2 en 3. En dat terwijl die slechts een paar maanden geleden zijn opgebroken, de grond is gesaneerd en geëgaliseerd... Zou de werkplaats Zwolle dan nooit definitief dicht willen, net als eind jaren '30 van de vorige eeuw? |
03-01-2011 14:03:03 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
Naast de 3427, 3431, 3432 en 3445 die naar Lw zijn gegaan voor dienst in de 2900, is ook de 3444 weer gaan rijden en wel in de 8500. |
08-01-2011 18:07:40 | ||
---|---|---|
Geerrritt
|
Weet iemand welke DM'90 er in Hgl staat, was er van de week, maar kon het nummer niet zien. Is dit de 3428? Edit door Spiketrain: verboden zaak verwijderd. Laatst bewerkt door spiketrain op 09-01-2011 10:45 |
10-01-2011 11:42:14 | ||
---|---|---|
lw-o
|
wat staat er nu dan nog aan Dm'90 terzijde? plukstel 3428 in hgl en de losse bak van dat ongeluk in limburg is bekend. maar wat verder nog? |
10-01-2011 12:14:58 | ||
---|---|---|
mich
|
stel 3433, die staat op Ahb dacht ik. |
10-01-2011 16:06:09 | ||
---|---|---|
lw-o
|
dus in principe staat er nu nog slechts 1 rijvaardig stel en 1,5 plukstel aan de kant? |
16-01-2011 16:35:46 | ||
---|---|---|
TheKnitter
|
Quote Gister zag ik de 3406, 3415 en 3418 ook in Lw staan %08% Ik denk dat ik een vierde buffel gemist heb (stond een andere trein voor). Zullen vast ingewisseld zijn voor de vier bovenstaanden? Gezien de spots zal dat ook wel zo zijn. Laatst bewerkt door TheKnitter op 16-01-2011 16:37 Vrijwilliger/webmaster Stichting DE-III http://www.stichtingde3.nl |
16-01-2011 16:42:06 | ||
---|---|---|
mark
|
Het park DM'90 is in Hgl in onderhoud, dan ontkom je niet aan uitwisselingen. Het is immers niet zo dat die vier stellen expliciet bestemd zijn voor de serie 2900, die draaien gewoon in de regulier omloop/onderhoudsroosters mee. %06% |
16-01-2011 16:44:13 | ||
---|---|---|
TheKnitter
|
Dat snap ik ook. Onderhoud moet er toch komen. Vrijwilliger/webmaster Stichting DE-III http://www.stichtingde3.nl |
16-01-2011 16:59:31 | ||
---|---|---|
rob46
|
Quotestel 3433 staat sinds 10-4-2010 Tz maar maakte nog wel, samen met 3431,3432 en 3435, op 4-11 een conditierit Ahb-Mp v.v. |
16-01-2011 19:00:37 | ||
---|---|---|
sik214
|
De Tz-stellen gingen destijds via Amf naar Ahb, Volkerrail sleepte ze ergens in juli 2010 uit Amf. Naar verluidt ging men ze in Ahb conserveren. Waarom worden er dan conditieritten gemaakt? Of had men al een idee dat ze weer nodig zouden zijn? Van de 3430, 3434, 3435, 3436 kan ik het overigens wel begrijpen, die gingen naar Syntus. Laatst bewerkt door sik214 op 16-01-2011 19:01 |
17-01-2011 01:37:54 | ||
---|---|---|
thom
|
Conditieritten zijn bedoeld om zaken als lagers in conditie te houden, bij lange stilstand kunnen lagers daar schade van ondervinden. Opzich hoef je daar niet direct ritten mee te rijden, als het materieel iig maar regelmatig verrolt wordt. |
17-01-2011 10:02:14 | ||
---|---|---|
rob46
|
QuoteYep, op 18 juli 2010, zie http://www.flickr.com/photos/rob46/4804408218/ |
27-01-2011 17:19:19 | ||
---|---|---|
roosendaal
|
Ik weet dat deze vraag niet echt past bij de ontwikkelingen van DM'90, maar toch.... De stellen 3445 en 3446 hadden omstreeks 1997/1998 aan beide kanten een "zwarte dop" boven het eerste reizigersraam zitten. Voordat de 3446 naar Noordned is gegaan, zijn deze verwijdert en heeft stel 3444 deze gekregen. Nu is mijn vraag: waar dienen deze "zwarte doppen" voor? |
28-01-2011 12:29:20 | ||
---|---|---|
kmark
|
Geen idee waar het voor dient, maar de 3445 heeft dat nog steeds... |
22-02-2011 00:46:05 | ||
---|---|---|
broek53
|
Donderdag 24 februari de laatste geplande inzet van DM '90 in de serie 2900 (tot de volgende sneeuwbui, neem ik aan) De vier dienstdoende stellen vertrekken in de avond naar Zwolle. Laatst bewerkt door broek53 op 22-02-2011 00:47 |
22-02-2011 17:54:06 | ||
---|---|---|
Geerrritt
|
Gaan die vier dan weer terzijde?%04% Laatst bewerkt door Geerrritt op 22-02-2011 17:54 |
22-02-2011 20:40:19 | ||
---|---|---|
broek53
|
Dat vermeldt het verhaal niet, maar ik ga er bijna zeker van uit. Ik denk zelfs alle zeven (?) stellen die van de winter weer in dienst zijn gekomen. En Zwolle sluit dan voor de derde keer definitief de deuren. |
22-02-2011 22:46:24 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
Wat is definitief in het Sporenwoordenboek. We gaan het donderdag eens in de gaten houden. |
25-02-2011 09:30:46 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
QuoteEn exact volgens voorspelling: de 3423+3417+3418+3425 kwamen rond 20.50 uur vanuit Lw aan te Zl. |
04-04-2011 11:56:39 | ||
---|---|---|
roosendaal
|
Zijn er nog grote wijzingen voor de inzet van dm'90, betreffende het wijzigingsblad van 04 april 2011? Gaan bijvoorbeeld de stellen 3427, 3429, 3431, 3432, 3443, 3444, 3445 (en ook de 3446, 3447 en 3430 welke nu in Nijmegen staan) weer terzijde? Of laat men al het dm'90 voorlopig nog op de baan, met uitzondering van de 3446, 3447 en 3430? |
04-04-2011 13:16:43 | ||
---|---|---|
sik214
|
Volgens mijn zijn de 53 stellen nu als volgt verdeeld: ZAP: 5 Zl-Kpn: 2 Syntus: 17 Terzijde: 2 Gesloopt: 1 (0,5) NSR-overig: 26 NSR heeft 2 setjes van 2 stellen nodig op Zl-Nvdw (4 stellen), 3 setjes van 2 stellen op Nvd-Es (6 stellen). Totaal 10 stellen, dus een overschot van 16 stellen. Worden deze nog weleens ingezet elders? De 2 stellen voor Zl-Kpn zijn nog maar nauwelijks te vinden op die lijn. Zware defecten? (in de telling heb ik de 3430 en 3446 nog bij Syntus staan) |
04-04-2011 13:29:57 | ||
---|---|---|
broek53
|
De zeven stellen die van de winter weer in dienst gesteld zijn, kunnen op papier alweer op stal sinds de dienst op Leeuwarden - Wolvega is gestaakt. Binnenkort valt een besluit of en hoeveel stellen er weer in de mottenballen gaan. |