11-06-2025 10:11:54
mich
mich

@Buffel55 weet je zeker dat ze geen bak wissel gedaan hebben? In Dm'90 kunnen nog wel hardnekkige storingen zitten of vervelende zaken als aangetast door water lekkage. Een bakwissel zou logisch zijn.

 

11-06-2025 11:22:11
thom
thom

Daar los op je op lange termijn de storing niet mee op natuurlijk ;)

 

17-06-2025 12:17:48 2
Basher
Basher

All the Românian DM90s are in a small marshalling yard just south of the town of Holboca, România . The units are in the very far east of România only 6½ kilometres from the border with Moldova.

The units are at 47° 8'37.73"N 27°41'35.23"E

The latest Google Earth Satellite photograph is 9th March 2025 and all 14 are there. If you go down to Street View and locate the level crossing over the 248D you can see them. You can also see them on the satellite image as well.

Iain

 

17-06-2025 12:25:01 1
Muizeneus
Muizeneus

Dus hier:

Google Maps

5 DJ248D - Google Maps

 


Somda In de Wolken Weddings advertentie

17-06-2025 13:13:33
rob46
rob46

Quote
Muizeneus (17-06-2025 12:25:01):


Dus hier:

Google Maps

5 DJ248D - Google Maps


De beide slepen van 7 stuks zijn destijds vanuit NL hier rechtstreeks, iov Ferotrans, heengesleept. Ze staan nog in dezelfde volgorde. Het terrein wordt bewaakt door twee alleen Roemeens sprekende bewakers met een herdershond. Het terrein betreden is niet toegestaan. Doorlopen is kansloos anders wordt de hond ingezet, aldus een persoonlijke ervaring van een familielid. Dit is de opslagplaats van materieel van Ferotrans.



Laatst bewerkt door rob46 op 17-06-2025 13:24
 

18-06-2025 16:18:27
Buffel55
Buffel55

Quote
thom (11-06-2025 01:18:58):


Volgens mij heeft DM90 ook nog steeds ergens een bakcode plaatje met ingeslagen nummer op de bak gelast, meestal onder de instap deuren, dat zou nog duidelijkheid kunnen brengen.



Zoals reeds aangegeven hebben ze de fabrieksplaten, waar de nummers opstaan die zijn op de fabrieksplaten ingeslagen, verwisseld. Deze zitten overigens niet vastgelast aan de bak, maar zijn bevestigd met popnagels. Die van de 3428 hebben ze op de 3431 gedaan en die van de 3431 op de 3428. Dit is duidelijk te zien aan de afwijkende popnagels.



Laatst bewerkt door Buffel55 op 18-06-2025 16:22
 

18-06-2025 16:25:47
Buffel55
Buffel55

Quote
mich (11-06-2025 10:11:54):


@Buffel55 weet je zeker dat ze geen bak wissel gedaan hebben? In Dm'90 kunnen nog wel hardnekkige storingen zitten of vervelende zaken als aangetast door water lekkage. Een bakwissel zou logisch zijn.



Er is geen bakwissel toegepast. Ze hebben in de 3428 die nu dus als de 3431 rondrijdt alles eraan gedaan om herkenningspunten met betrekking tot de 3428 te verwijderen. Denk aan de nummers boven de cabinedeuren aan de binnenzijde. Het treinstelnummer in de coupes. En ook het later aangebrachte UIC-nummer op de achterwand in de cabine hebben ze verwijderd.

 

18-06-2025 17:25:38
thom
thom

Quote
Buffel55 (18-06-2025 16:18:27):


Quote
thom (11-06-2025 01:18:58):


Volgens mij heeft DM90 ook nog steeds ergens een bakcode plaatje met ingeslagen nummer op de bak gelast, meestal onder de instap deuren, dat zou nog duidelijkheid kunnen brengen.



Zoals reeds aangegeven hebben ze de fabrieksplaten, waar de nummers opstaan die zijn op de fabrieksplaten ingeslagen, verwisseld. Deze zitten overigens niet vastgelast aan de bak, maar zijn bevestigd met popnagels. Die van de 3428 hebben ze op de 3431 gedaan en die van de 3431 op de 3428. Dit is duidelijk te zien aan de afwijkende popnagels.



Ik had het danook niet over fabriekplaten maar over bakcode plaatsjes, en dat zijn toch echt twee verschillende zaken.

Die zitten wel degelijk op de bak gelast.

 

24-06-2025 10:52:24 1
rob46
rob46

Op 22 juni kwam SD85-012 'Krzysio' (ex.3438) in dienst bij SKPL. Volgens Poolse media worden in totaal 24 stuks opgeknapt en in dienst gesteld. De overige 8 zijn plukkers.



Laatst bewerkt door rob46 op 24-06-2025 17:40